Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Viga auto elektris

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Vs: Viga auto elektris

    Mees, kas sa lugesid kah, mis sulle räägiti? Võta lahti need gene lingid. Akulaadimise dioodsild ja kontrolllambi dioodsild on erinevad asjad. Järelikult on sul mähised ja pingeregulaator korras ning ka need kolm väikest dioodi ühes korpuses. Mähistes muidugi 100% kindel olla ei saa, aga loota võib. Pingeregulaatorist ei tea, sest sa ju 14,7V mõõtsid, aga pinge keris kuni 16 voldini. Kontrolli kontaktid ja tee endale tööpõhimõte selgeks. Gene see on imelihtne.
    Mis firma gene on? Bosch?

    Võta gene pooleks, haruta mähiste otsad lahti , mõõda suure dioodsilla kõik 6 dioodi üle. Kontrolllambiga mõõdad. Kolm dioodi on sul vastu plussi (ja ka väljundpoldi ühenduse mõõdad üle) ning kolm vastu mätast. Et ükski ei oleks lühises ega ka katkesuses.

    Rootori võid ka üle mõõta - mõõdad takistuse ära, annad kontaktrõngastele toite läbi ampermeetri pähe ( Tavaliselt on voolu tarve 3,5 - 4 amprit. ) ning proovid miski terasest asjaga, kas rootor magnetvälja välja annab ( rauasaelehega välisküljelt näiteks ).

    Mähised on sul tähes. Võid üle mõõta ja vaadata, et katkestuses ei ole ning takistused kõigis suundades võrdsed ( väga madal takistus - koduste vahenditega siin midagi eriti ei sünnita ). Lisaks kontrollid visuaalselt seisukorda, et väga ussitanud pole ja silmaga enamvähem ilus paistab.

    Kui gene on selline, kus tablett ja harjahoidik väljastpoolt maha ei käi, siis on harjahoidjast augud läbi puuritud ja on võimalik jupp traati korpuse tagaosast sisse tsurgata, nii et see jookseb lõpuni sissesurutud harjade alt läbi harjahoidiku. Lappad gene kokku ja tõmbad traadi välja - harjad hüppavad oma kohale. Ilma traadita sedasorti genet kokku ei pane, nii et harjad terveks jääksid.

    Ja laagrid määrid ära või vahetad vastavalt vajadusele. Kaks tundi ja on see töö tehtud. Kõige nõmedam töö on gene maha ja pooleks võtmine. Need pikad kruvid, mis korpuse pooli koos hoiavad, ei taha enamasti lahti tulla - libesti ja löökkruvikeeraja on võlusõnad. Kui viimast pole, siis ana kruvile enne keerama asumist üks terav kõks lagipähe -reeglina aitab kergemini liikuma.

    http://www.rangerovers.net/repairdet...haltrepair.htm

    http://www.rangerovers.net/repairdetails/altrebuild.htm

    http://www.1stconnect.com/anozira/Si...alternator.htm

    http://www.humanspeakers.com/audi/altpix.htm

    http://www.coolcatcorp.com/faqs/LucasBosch.html

    Comment


      #17
      Vs: Viga auto elektris

      Kohanud selliseid vigu:
      Õhtul sõites autoga, kõik ok, hommikul ei taha enam käivituda. Jättes aku miinusklemmi õhtul lahti oli hommikul seal 11-11,2V. Akupurgi viga (sete põhjas, isetühjenemine) -aku vahetusse.
      Generaator laeb kehvasti (Seat). Mõõtes generaatori väljundpinget väljundotsa ja gene korpuse vahelt hüples see aeg-ajalt, ergutuspinge ok. Põhjustaja pingeregulaatori massihari.
      Generaator ei jõua laadida (VW). Lülitades tuled ja soojenduse sisse on keskmistel pööretel ca 13V, muidu ok. Põhjuseks generaatori ühe voolumähise otsa oksüdeerumine ja lahtipõlemine.
      Auto starter ei vea korralikult ringi ja tuleb haisu eitea kust. Käivitamise ajal mõõtes aku miinusklemmi ja mootorikorpuse vahel ca 4V. Lahti massijuhe mootorist keresse.
      Põhilised vead ongi aku, akuklemmid, gene harjad, massi ühenduste puudulikus, voolujuhtmete halb ühendus generaatoril jms. Kogemus näitab, et kui on lühiseid auto elektrisüsteemis ja gene ja aku on ok, siis see viga tuleb üsna kiiresti tossu näol ilmsiks.
      Kõige sürrim viga oli Toyota Carina II, kus paari päeva seismisega oli aku enamvähem tühi. Ja viga oli pagasniku tuledes, mis põlesid koguaeg. Sest kui pagassi avasid, olid harjunud et tuled põlevad.
      Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa

      Comment

      Working...
      X