Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Tulede pealülitile relee vahele

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Tulede pealülitile relee vahele

    Oleks siis vaja tulede pealülitile relee vahele ehitada, sest lüliti on suhteliselt keeruline, kokku jooksevad sinna 12 kaablit, kui tuled on väljas põleb hoiatustuli, samast lpülitist saab sisse lülitada ka salongi valguse ning reg. ka näidikute taustavalgus jne.
    Esitulede klemmid olid vist E ja F, siit ka küsimus-kuidas relee vahele ühendada. Lüliti töötab ka siis kui süüde on väljas, seega releele vist mõtekas vool võtta otse akult. Kas isee on õige, et läbi vaja lõigata e ja f kaablid, tõmmata + akust releele ning näiteks mass klemmi e ja f klemm omakorda releele ning n.ö. tugeva voolu ahel releele. Paremini ei oska seletada, ei ole elektri konstrueerimises tugev, harjunud süsteeme pigem parandama kui ise looma. Ameeriklastel ei ole tulede lülitil releed vahel mis meie oludes osutub tulede lülitile vahel saatuslikuks, eriti kui lüliti ise on arvestatava vanusega. Ühtlasi pole mikidemaal nõuet 24/7 tulede sees hoidmiseks, sellest ka relee puudumine. Kui keegi oskaks natuke korrigeerida või midagi paremat soovitada oleks abi teretulnud. Uus lüliti ka tellitud, vana ei anna enam taastada.
    F.T.W.

    #2
    Vs: Tulede pealülitile relee vahele

    Hakkab jälle pihta....
    Masin? Aasta? Skeem oleks kaunis. Millised tuled? H4 või miskid muud pirnid? Kaug ja lähituled võivad samaaegselt põleda või lülitatakse ümber? Millest sa järeldad, et lüliti konkreetsel mudelil järgi annab? Kui annab, siis milline ahel? Tahad ka päevasõidutulede automaatikat peale saada sama aegselt?

    Comment


      #3
      Vs: Tulede pealülitile relee vahele

      Kõige lihtsam on releed panna kapoti alla, tulede juurde kohe. Vaatad milline on mass, mis on park. Need jätad rahule. Nüüd otsid lähitulede juhtme - see läbi lõigata ja hakkab releed juhtima. Teine juhtme ots relee lülitavale kontaktile, teisele lülitavale akult üle kaitsme + peale.
      Maailm oleks puhas ja süüta
      kui poleks õllejogurtit
      - Õ.Õ.

      Comment


        #4
        Vs: Tulede pealülitile relee vahele

        Eurooplasega on asjad lihtsad.
        Aga ma olen paar korda komistanud selliste lahenduste otsa, mida ka skeemiga lahti ei jaga - seega oleks kasulik vähe rohkem uurida, enne, kui miski otsuse vastu võtad.
        Kui lihtsalt iga hõõgniidi otsa eraldi võimendada, siis saaks 4 releega hakkama. Mõtekas oleks aga teha kahe või kolme peale ja lisada kohe ka automaatsete päevatulede automaatika.

        Comment


          #5
          Vs: Tulede pealülitile relee vahele

          Esmalt postitatud kellakägu poolt
          Hakkab jälle pihta....
          Masin? Aasta? Skeem oleks kaunis. Millised tuled? H4 või miskid muud pirnid? Kaug ja lähituled võivad samaaegselt põleda või lülitatakse ümber? Millest sa järeldad, et lüliti konkreetsel mudelil järgi annab? Kui annab, siis milline ahel? Tahad ka päevasõidutulede automaatikat peale saada sama aegselt?
          Autoks Oldsmobile Cutlass Supreme, 1989, baasmudel. Lüliti järgiandmine on usakate tüüpviga, pea igal neist on relee vahele ehitatud, osad omanikud ütlevad et on kõigi oma usa päritolu autodega nii teinud, sama väidavad ka töökojad. Kaug- ja lähituled ei põle samaaegselt, aga nn. quad mode'i soovitatakse ehitada sest vanade autode esituled ei ole kiita. Skeemi pole hetkel jõudnud ülesse panna, katsun lähiajal otsida/riputada. Pirnid ei ole H4 - 4 esituld, igaühes ühe niidiga pirn, nagu öeldud sai, ei põle 4 korraga, lülitatakse ümber.
          F.T.W.

          Comment


            #6
            Vs: Tulede pealülitile relee vahele

            No siis on ehk lihtsam, nagu eelpool mainiti. Veel üks küsimus - kas tal pirnide läbipõlemise kontoll kah peal on?
            Kuigi kõhutunne ütleb, et ei tohiks olla, on tark kontrollida, sest lihtsalt releede puhul hakkab selline asi armatuuris tulukesi vilgutama.
            Kui ei ole tuledekontrolli, siis keevitad jah kapoti alla releed vahele. Üks relee lähitulede ja teine kaugtuledele ( teise poole originaaljuhtmed jätad kasutamatta ja isoleerid lihtsalt ära. Ühendad järgmiselt:

            1. laternasse mineva originaaljuhtme (+ ) kaksad lahti ja ühendad oma relee klemmiga nr. 86 mis on relee tõmbemähise plussots. Klemmi nr. 85 paned maha ehk ühendad kerega.

            2. Aku juurde paned kaitsme ( kaitsmed - sõltub´, kuidas ahela koostad - kas lähi ja kaugtuled eraldi või koos ) ja vead juhtme oma releede klemmidele nr. 30 peale kõigile paralleelselt. Klemmilt nr. 87 vead juhtme laternasse - sinna, kust juhtme ära kaksasid.

            Kaitsme ja juhtme jämeduse valid vastavalt sellele, palju sul pirne järgi on:

            Lähituled on standarti kohaselt enamasti 55+55W ehk kokku 110W
            P=UxI => I= P/U= 110/12= ca. 9,2A - kaitsme paned varuga, kuna külma hõõgniidi takistus on olematu ja lülimise hetkel ta ikka veidi rohkem võtab. 15A oleks paras sinna ette .

            Juhtme ristlõige peaks sellises rakenduses olema 2,5 MM2, siis on kindel, et pinge kaduma ei lähe ( auto juhtmed on enamasti saadaval sammmuga 0,5; 0,75; 1,5; 2,5; 4 mm2) ja soovituslikult alla 10A ruutmillimeetrile. Autos kasutatavate juhtmepikkuste korral.
            Releest laternasse mineva juhtme ristlõikeks kõlbab 1,5 mm2 küll, kui kummalegi laternale oma juhtme vead.

            Kaugtuledega samamoodi nagu lähituledega. Seal peaks olema 60+60W. Kui tahad, et lähituled kaugtuledega koos põlema jääksid, juhatad läbi dioodi kaugtulede relee 86. otsa pealt lähitulede relee 86. otsa peale toite.
            Mina ostaks releedele pesad ja teeks kogu asja viisakalt miski aluse külge - siis on hiljem lihtne releed välja sikutada ja viga otsida, kui vaja peaks olema, muidu tekkib ilge pusa kapoti alla. Hangi klemme ja tangid . kui võimalik, siis tulede pistikusse ka uued klemmid sisse - mida vähem jätkukohti, seda parem.

            Päevasõidu tulede jaoks juhtad aku laadimise kontrolllambi signaali ( ei tea, kas ameeriklasel juhib kah lambile plussi peale, kui laadima hakkab, aga see on välja mõõdetav ) lähitulede releele nr. 86. otsale läbi dioodi peale ja gabariitidele saad lähitulede relee nr. 87. otsa pealt läbi kahe võimsa dioodi kah voolu peale lasta. Võid ka igale väljundile eraldi kaitsme vahele panna. kauneid kaitsmeplokke on tänapäeval saada küllaga.

            Comment

            Working...
            X