Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Motoriseeritud luugike autosse

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Motoriseeritud luugike autosse

    Päevast, rahvas!

    Totaalselt pätistunud kodumaal oma vara omanikuna edasi elada soovides tuli (ilmselt suht vana ja kulunud) mõte tekitada autosse motoriseeritud luugike, mis õigel hetkel ette sõidab ja varjab.

    Juhtimise loogikat olen suutnud hetkel välja mõelda mitu versiooni:

    a) nagu elektriantenn ja remote autoraadiol - juhtseade lülitub sisse, ühte juhtmesse tekib +12V ja luuk liigub asendist A asendisse B, kus peatub ja püsib. Kui juhtmest +12V kaob, siis luuk sahiseb Bst Asse tagasi ja ootab järgmist +12V.
    Halb on see, et minu plaanis see juhtseade ongi luugi taga peidus. Ehk ei ole eriti mugavloogiline - pult läbi luugi hästi ei võta ja tuleb jamada IR pikendusega jne.

    b) punktis a) kirjeldatud protsessi juhib üks korduvalt vajutatav push-to-make lüliti. Muu osa suht sama minu arvates.
    Halb see, et võib ununeda luugike sulgemata.

    c) Juhib kogu müstikat mingi muu nähtus autos, misiganes see ka ei oleks - salongivalgus, päevatuled, auto käivitamine jne - variante palju.
    Halba polegi nagu.

    Selliseid asju on KINDLASTI inimesed enne teinud, aga kõik kargavad tegemise lõppedes õnnest röökides laua tagant püsti ja jooksevad asja tarbima - ega siis keegi enam veebi infi üles ei laota. Teine asi on märksõnad - no ei leia ma sel korral sobivaid asju Google'ist.

    Kasutada on kõikuv 12V (hea, kui mootor teda otse autost tulevana ka kasutada lubaks), luugike on kerge (nomaitea... max 100-200 g) ja kiirust kavatsesin vajadusel reguleerida CD-ROM'i jms hammasratastega.

    Minu küsimused:
    - kas keegi on kusagil sobiva skeemi otsa kukkunud? Hästi lihtsat (ja seega töökindlat) paluks - releed oleks keerukuse tipp - kivid jätan teistele. Mu praktilised oskused ei ulatu isegi nii kaugele, et ülaltoodud variante skeemina ette kujutada...
    - mis mootor selleks sobiks? CD-ROM, floppy, printeri stepper, Tallinna elektroonikapoodides müüdavad odavad ühesuunalised mootorikesed - ma muide ei suutnudki lahti hammustada, kuidas neid ühesuunalisi minu tarbeks rakendada üldse saaks? Vaja on ju mõlemasuunalist liikumist.

    Hetkel kõik, mida oskan ette anda. Mikrofon on vaba!

    Tänud ette!

    #2
    Vs: Motoriseeritud luugike autosse

    Mille ette see luugike käima peaks? Keskkonsooli või universaalkerega auto pagasiruumi kohale?

    Miks ta motoriseeritud peaks olema?
    Kui sa juba mingit push-to-make lülitit plaanid vajutama hakata, siis samapalju vaeva kulub luugikese käega kinni-lahti-lükkamiseks... selline oli näiteks Peugeot partneri kaubikutel http://www.auto24.ee/webcache_kasuta...auto24_ee.html

    Ja kas poleks üldse õigem alustada luugikese mehhaanilisest konstruktsioonist - selle ehitamise realistlikkus ju sõltub kõige rohkem konkreetsest autost ja sinu oskustest?

    IMHO maksab selle asja (automaatselt toimival kujul) ehitamine rohkem kui asi, mida sellega varjatakse - vastupidav ja veatult toimiv peenmehhaanika on alati üks kallimaid osi seadmetes

    Comment


      #3
      Vs: Motoriseeritud luugike autosse

      Luugike käiks kindalaeka asemele jääva avause ette. Siit tegelikult ka põhjus, miks motoriseeritud - asub juhi mõistes teises auto otsas. Kuna tegu vanema maasturikolakaga, siis see teine ots on ikka päris teine ots - ses mõttes, et päris kaugel ja kogu aeg autost väljudes ja sisenedes kõhuli kangide otsas väherdada nagu ei tahaks.

      Ise tegelikult osaliselt põhjendasid, miks motoriseeritud - käega ununeb ja äratab tähelepanu. Paigaldus on seni tehtud nii, et kui autosse sisse vaadata, siis ei paista ühtki helisüsteemi osa - ka elemente mitte. Juhtseade on veel ainus, mis röögib. Ja - ennetades küsimusi - juhtseade liiguks keskelt kindalaekasse ka muudel, olulisematel, põhjustel nagunii.

      Mehaanika on lihtne - luuk on painduvast õhukesest materjalist ja jookseb laugjates juhtsoontes. Täpselt nagu garaaziuksed.

      Ma ütleks, et (kalli) peenmehaanika valdkonda see lahendus küll ei liigitu. Mootor lihtsalt tõmbab-lükkab juhtsoontes libisevat painduvat plastitükki. Välimus on taotluslikult õudne - auto ümber selle on samasugune.

      Miks üldse hea heli sellises autos? Lihtne - mitu minu kiiksu korraga ühes pakendis koos.



      Esmalt postitatud TeeTL poolt
      Mille ette see luugike käima peaks? Keskkonsooli või universaalkerega auto pagasiruumi kohale?

      Miks ta motoriseeritud peaks olema?
      Kui sa juba mingit push-to-make lülitit plaanid vajutama hakata, siis samapalju vaeva kulub luugikese käega kinni-lahti-lükkamiseks... selline oli näiteks Peugeot partneri kaubikutel http://www.auto24.ee/webcache_kasuta...auto24_ee.html

      Ja kas poleks üldse õigem alustada luugikese mehhaanilisest konstruktsioonist - selle ehitamise realistlikkus ju sõltub kõige rohkem konkreetsest autost ja sinu oskustest?

      IMHO maksab selle asja (automaatselt toimival kujul) ehitamine rohkem kui asi, mida sellega varjatakse - vastupidav ja veatult toimiv peenmehhaanika on alati üks kallimaid osi seadmetes

      Comment


        #4
        Vs: Motoriseeritud luugike autosse

        Paljas 12V mootor ei aita.Ilmselt on vaja sinna juurde mingit ülekannet (reduktor vms).Selle luugi projekti juures on korrektselt ja tõrgeteta toimiv mehhaaniline osa ilmselt keerulisem,kui elektrooniline skeem.Mina vaataksin "doonoriks"mingi tööstusliku seadme (videomakk,cd deck vms),mille mehhaanikat saaks kasutada.
        Vana helitehnika remont Pärnus

        Comment


          #5
          Vs: Motoriseeritud luugike autosse

          Nõus! Mõtlesingi esmajärjekorras oma kolakastide peale - CD-ROM, floppy, printer, vana kassetipleier. Kas sealt ei sobi miski? Neil ju kõigil omad ülekanded.
          Järgmine idee muidugi oleks auto elektriakna mootor - jõudu algses komplektsuses ilmselt rohkem kui tarvis - tal korralikud ja võimsad ülekanded mu arust juba kõhus ka. Seegi ei ole romulast ilmselt kallis lõbu.

          Mis mulle enim üle jõu käib, on just see elektriloogika. Releed, lülitid jne.

          Comment


            #6
            Vs: Motoriseeritud luugike autosse

            Auto elektriakna mootoril on jõudu küll,aga ta on gabariidilt liiga suur kobakas.
            Vana helitehnika remont Pärnus

            Comment


              #7
              Vs: Motoriseeritud luugike autosse

              ütleme nii, et kui muudmoodi ei saa, siis see ei ole takistus - auto suur ja leiame ruumi.

              samas jäin just mõtlema, et pool- või täisautomaatne elektriantenn teeb sisuliselt sama asja mida soovin. kas keegi on nende hingeeluga kursis? neil on ju nimelt metsikult pikk liikumistee - mul on tarvis vaid 10-15 cm. selle muutmiseks on mul ikkagi tarvis aru saada sellest juhtimise loogikast, mida ma tegelikult ju algusest saati küsisin.


              Esmalt postitatud Ints poolt
              Auto elektriakna mootoril on jõudu küll,aga ta on gabariidilt liiga suur kobakas.

              Comment


                #8
                Vs: Motoriseeritud luugike autosse

                Auto tulekõrguse regulaator oleks ka variant aga sellel käik liiga väike u 3 cm vist. A80 l vähemalt mida katsetand olen. Vbolla mõnel teisel mudelil paremad lood.
                Maailm oleks puhas ja süüta
                kui poleks õllejogurtit
                - Õ.Õ.

                Comment


                  #9
                  Vs: Motoriseeritud luugike autosse

                  Kas oli sarnane plaan?

                  Põhimõtteliselt ju saaks ülekandega seda käiku pisut pikendada, aga vot see juba kipub sinna peenmehaanika poole. Lisaks on neid asjapuid ilmselt ka suht vähe romulates liikvel.

                  Esmalt postitatud Matis poolt
                  Auto tulekõrguse regulaator oleks ka variant aga sellel käik liiga väike u 3 cm vist. A80 l vähemalt mida katsetand olen. Vbolla mõnel teisel mudelil paremad lood.

                  Comment


                    #10
                    Vs: Motoriseeritud luugike autosse

                    Äkki peaksid vaatama sellist mehhaanikat,mida kasutatakse klapptuledega autode puhul.Osadel autodel pööravad tuled ennast "peidust" välja.Ma ei ole kunagi nende mehhaanika osa uurinud,aga viska korra pilk romulasse ning uuri seda klapptulede asja.Kui mehhaanika enam vähem sobib,siis ei tohiks elektri osaga ka probleeme olla.
                    Vana helitehnika remont Pärnus

                    Comment


                      #11
                      Vs: Motoriseeritud luugike autosse

                      Ehh! Ma olen ikka õigel teel oma mõtetega! See käis mul ka peast läbi, aga kui uurisin kolleegi käest, kel mingi jaapanlane ühe katkise klapiga, siis ta arvas, et kägistab mu ära, kui peaksin kusagilt selle töötava tule leidma ja temale ei anna. Ehk siis ma sain aru, et neid eriti ei liigu.

                      Esmalt postitatud Ints poolt
                      Äkki peaksid vaatama sellist mehhaanikat,mida kasutatakse klapptuledega autode puhul.Osadel autodel pööravad tuled ennast "peidust" välja.Ma ei ole kunagi nende mehhaanika osa uurinud,aga viska korra pilk romulasse ning uuri seda klapptulede asja.Kui mehhaanika enam vähem sobib,siis ei tohiks elektri osaga ka probleeme olla.

                      Comment


                        #12
                        Vs: Motoriseeritud luugike autosse

                        Ega sa ei pea ilmtingimata kasutama japsi klapptuld.Ka mitmetel USA autodel on klapptuled kasutusel.Mul on silmade ees paar USA autot (mudeleid kahjuks kohe ei oska öelda,kui aega leian,siis tuletan meelde),millel klapptuli ei sõida mitte kapoti seest välja,vaid tuli on ikka auto ninas aga selle tule ette sõidab kate (klapp).Selline oleks vast kõige parem variant.
                        Vana helitehnika remont Pärnus

                        Comment


                          #13
                          Vs: Motoriseeritud luugike autosse

                          Esmalt postitatud atw poolt
                          pool- või täisautomaatne elektriantenn teeb sisuliselt sama asja mida soovin. kas keegi on nende hingeeluga kursis? neil on ju nimelt metsikult pikk liikumistee - mul on tarvis vaid 10-15 cm. selle muutmiseks on mul ikkagi tarvis aru saada sellest juhtimise loogikast, mida ma tegelikult ju algusest saati küsisin.
                          poolautomaatne ei sobi, see on sama hea, kui lihtsalt nupust lülitada luugi juhtimise mootorit üht- ja teistpidi, kuni luuk saavutab vajaliku asendi. Täisautomaatne seevastu arvestab, mis olekus ta parasjagu on, ja suudab mootori käiamise lõpetada vajalikul hetkel.

                          Mehhaaniline põhimõtte peaks olema pool-ja täisautomaatsel sama, ja sulle just sobima - antenni sees keritakse plastmassriba, mis tõukab-tõmbab antenni otsa. Lõikad selle riba lühemaks, ja voilaa. Või ei lõikagi, kui äärmise asendi äratundmine käib mootori momendi muutumise põhjal, sel juhul kasutad kogu liikumisulatusest ainult osa.

                          Mille järgi äärmisi asendeid antennis ära tuntakse, kas mehhaaniliselt (momenditundlikkusega) või asendilülititega, ei oska öelda. Tõenäoliselt moment, ja see peaks ka paremini sobima antud juhul. Juhtsignaaldeks "kinni" ja "lahti" on ilmselt impulsid, mitte pidev pinge, muidu peaks antenn andma juhtlülitile/plokile ka tagasisidet, et nüüd jõudis lõpule oma tegevusega. Muidugi võib see tagasiside olla ka voolu kasv ja sellele järgnev piiramine juhtplokis, aga selle jätaks esialgu kõrvale kui ebasobiva ja ebameeldiva (sest siis oleks ka seda juhtplokki vaja). Kindlasti teab siin keegi antennidest rohkem ja kõike.

                          Comment


                            #14
                            Vs: Motoriseeritud luugike autosse

                            Niipalju kui omad kogemused näitavad, on antennidel sees lõpulülitid; ja kui antenn ei jookse korralikult sisse/välja siis mehaaniline libisev sidur päästab kogu kupatuse halvimast.
                            Head susserdamist !

                            Comment


                              #15
                              Vs: Motoriseeritud luugike autosse

                              oot - kas see siis tähendab, et antennid nii tehtud, et PEAVAD kogu oma käigupikkuses iga kord liikuma? või on nii nagu auto klaasitõstuk - kui vastutakistus suureneb mingi piirini, siis saadakse aru, et lapse pea on vahel ja jäetakse klaas seisma?
                              kui antennidel kehtib see lihtlülitite versioon, siis on küll kehvasti - antennid ju enamasti kümneid cm pikad. või nojah - eks siis tuleb need lülitid ümber seadistada-paigutada.

                              Esmalt postitatud urmo poolt
                              Niipalju kui omad kogemused näitavad, on antennidel sees lõpulülitid; ja kui antenn ei jookse korralikult sisse/välja siis mehaaniline libisev sidur päästab kogu kupatuse halvimast.

                              Comment

                              Working...
                              X