Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Motoriseeritud luugike autosse

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Vs: Motoriseeritud luugike autosse

    Mul olnud 2 tükki lülititega, voolu ei mõõda seal keegi, aga need lülitid saab ju ümber paigutada vajdusele vastavaks.
    Head susserdamist !

    Comment


      #17
      Vs: Motoriseeritud luugike autosse

      kas keegi oskab viidata skeemile, mis näitab ilusasti ja selgelt, kuidas need piiravad lülitid mootori ahelasse ühendatud on?

      tänan ette!!

      EDIT: Ah jaa - ununes üks küsimus veel. Sellesama projektikese ühe võimaliku lahenduse jaoks materjali otsides komistasin "latching" releede otsa. Ehk siis mu arusaamise kohaselt mõlemas asendis ilma juhtahela abita stabiilsena püsivad releed. Tevalo rahvas vastas mu loogilisele küsimusele, et ELFA kataloogis üks oli pakkuda (midagi 50 EUR tükk... iik!!), aga enam ei ole... Et siis kas nad ongi ainult amerrikamaal dollar tükk või tuleb mul neid lihtsalt mujalt poest otsida?

      Esmalt postitatud urmo poolt
      Mul olnud 2 tükki lülititega, voolu ei mõõda seal keegi, aga need lülitid saab ju ümber paigutada vajdusele vastavaks.
      viimati muutis kasutaja atw; 21 m 2007, 14:35.

      Comment


        #18
        Vs: Motoriseeritud luugike autosse

        Mehhanika kohta laekus juba igasuguseid arvamusi, pakun omaltpoolt siis skeemi välja.

        Vaja on tavalist kahe ümberlülituva kontaktiga releed (latching kohe üldse ei sobi ). Luugile on vaja külge aretada kaks lõpulülitit ülemise ja alumise positsiooni fikseerimiseks (mootori seiskamiseks). Ja mõistagi mootorit - ikka tavalist kahesuunalist, mille toite polaarsuse vahetamisel pöölemissuund muutub.

        Signaaliahelasse toite pealeandmisel tõmbab relee kontaktid kokku ja mootor hakkab luuki eest ära tõmbama. Sikutamine kestab seni kuni luuk katkestab alumise lõpulüliti kontaktid. Nüüd jääb mootor seisma.

        Signaaliahelast toite äravõtmisel laseb relee kontaktid lahti ja polaarsus mootori otstel vahetub. Samuti ei läbi vool enam alumise lõpplüliti kontakte vaid hoopis ülemise. mootor hakkab teistpidi tööle ja kerib kuni luuk ülemise lüliti kontaktid lahti lükkab.

        Selle skeemi miinus on luugi avatud olekus pidevalt voolu tarbiv relee -see võiks olla mingi tagasihoidliku tarbimisega isend.
        Lisatud failid

        Comment


          #19
          Vs: Motoriseeritud luugike autosse

          Esmalt postitatud vanavares poolt
          Mehhanika kohta laekus juba igasuguseid arvamusi, pakun omaltpoolt siis skeemi välja.
          .
          mulle tundub, et kui seda skeemi "sõna-sõnalt" lugeda, siis hakkab mootor kohe vedama ka ilma juhtsignaalita.
          Et seda ei juhtuks, peaks skeemil üleval paiknev lõpulüliti olema algolekus/(skeemil kujutatuna) avatud asendis. (ja ka edaspidi äärmistes luugi asendites koguaeg ikka üks kinni ja teine lahti)
          Füüsiliselt, ehk luugi juures, oleks see skeemi ülemine lüliti hoopis luugi alumine lüliti, mis oma kontaktid kohe kokku ühendab, kui mootor pärast relee lülitumist vedama hakkab ja nihutab luugi "lüliti pealt ära", ja on seeläbi valmis hiljem ühendama mootorit teistpidi käima.

          Comment

          Working...
          X