Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Numbriline näit.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Numbriline näit.

    Kas on olemas sellist skeemi kus auto käigukangi asendile vastaks numbriline näit.Kui saaks kasutada mingit olemasolevat skeemilahendust.Autoks on Nissan Primera.

    #2
    Vs: Numbriline näit.

    BMW-l on näidik, mis näitab käigu numbrit nii armatuuris kui ka kangi kõrval.
    Vist oli automaatkastiga isend.

    Comment


      #3
      Vs: Numbriline näit.

      Asi on keerulisem, kui sa arvad olevat. Nimelt peavad käigukastis vastavate võllide juures andurid olema. Nende andurite abil on võimalik juba kuvada lülitatud käigu number.
      ... siiski kogemustega spetsialist@71
      * Videotööd Sony Pro XD kaameraga * videomontaaz Dual Xeon E5450/32GB RAM/M2.SSD/2xGPU*

      Comment


        #4
        Vs: Numbriline näit.

        Uut teemat pole mõttet teha, aga kuidas saaks näidata kütuse hulka liitrites lcd'l või diood ekraanil?

        Comment


          #5
          Vs: Numbriline näit.

          Täpselt ta küll näitama ei hakkaks kui sa just kütust "kilekotti" ei vala ja kaalust liitreid arvestama ei hakka. Kütus ju paagis liigub ja pole need paagin nii kandilised kah.

          Comment


            #6
            Vs: Numbriline näit.

            Esmalt postitatud Kingpoolik poolt
            Täpselt ta küll näitama ei hakkaks kui sa just kütust "kilekotti" ei vala ja kaalust liitreid arvestama ei hakka. Kütus ju paagis liigub ja pole need paagin nii kandilised kah.
            NO arvan, et võiks täpsemalt näidata, kui analoog... selle jaoks ei ole vahet, kas sul paagis 10 liitrit või 0 liitrit, näitab ikka ühepalju..

            Comment


              #7
              Vs: Numbriline näit.

              Selle näidu täpsus sõltub eelkõige sellest andurist (paagis),mis bensukogusest peaks aru saama.Kas näidik ise on analoog või numbriline,see on teisejärguline.
              Vana helitehnika remont Pärnus

              Comment


                #8
                Vs: Numbriline näit.

                Esmalt postitatud Lex2040 poolt
                Uut teemat pole mõttet teha, aga kuidas saaks näidata kütuse hulka liitrites lcd'l või diood ekraanil?
                paljudel (sissepritse-)masinatel on olemas kompuuter. Näiteks 90ndate opelitel on ta ilmselt olnud lisavarustus - aga nende masinate puhul on (analoogselt tahhomeetriga) kompuutrite tarbeks kõik kaablid olemas ning kompuutri ühendamine on nn "plug and play". Ühesõnaga: kaablite olemasolu ei sõltu kompuutri olemasolust konkreetsel isendil vaid sellest, kas antud motoga masinale pakuti kompuutrit või mitte. Ju siis ei viitsitud-tahetud varustustasemest olenevat elektrijuhtmestikku teha.

                kuna mõned kuud tagasi tegelesin (edukalt) KadettE kompu vahetamisega AstraF kompu vastu, siis on kohe käepärast kadeti kompuutri (väga elementaarne) töötamiseks vajalikud signaalid. Kõik "erilisemad" signaalid tulevad auto ajust. Nt kütusekulu arvutab aju välja ning kompuuter näitab vaid numbrit:
                1 Masse mass
                2 +12 V (Dauerplus) pluss
                3 Geber Wegstrecke ... Teelõik
                4 Kraftstoffverbrauch kütusekulu
                5 Geber Kraftstoffvorrat ... Kütusevaru
                6 Zündschloss S1 Kl 15 süüteluku +

                ...varsti saavad juba passiivelementide nimed selgeks

                Comment


                  #9
                  Vs: Numbriline näit.

                  Kui sul just on hirmus tahe näiteks paagis olevat kütuse kogust liitrites näidata, siis tuleb sul ehitada selline aparaat, mis suudab pinge keerata tabloole numbriteks. Paagianduriks on enamasti lihtsalt reostaat. Arvestada tuleb ka sellega, et paagi kuju ei ole lineaarne nagu kahesajasel vaadil, vaid tavaliselt on nad eriliselt kõverad.

                  Universaalsed rallikompuutrid oskavad kogust näiteks väga hästi näidata sõltumatult paagist - aga eelnevalt nad kalibreeritakse ( 5l paaki ja siis ütled, et 5 liitrit on paagis. Järgmiseks sama ülejäänud kogustega, et miskit reaalset näitu saada ). Isegi tööstuslikult valmistatud aparaadi kalibreerimisel jagub tegevust tükiks ajaks.

                  Kui sa tahad ise pardakompuutrit ehitada ning saad näiduks kütusekulu ja mitmeks kilomeetriks mahla jagub, siis jõudu sulle. Kütusekulu näit sõltub:

                  1. Pihustite lahtioleku ajast ja kütuse survest, mootori pööretest ( võimalik, et saad mootori juhtplokist miski signaali, mis neid parameetreid kirjeldab ja on mõeldud tehase kompuutri jaoks. Moodsatel autodel jookseb see signaal mööda CAN võrku ja pead selle enne kinni püüdma, et saada teada, mis käol ja tripperil vahet on. Sellisel juhul on kasulik osta mõni valmis asi (näiteks. http://www.paetronics.fi/ )).

                  2. Kiirussignaalist, ehk pead kindlaks tegema, mitu impulssi meetrile/ kilomeetrile sul autost välja võluda õnnestub ( see signaal sõltub rehvimõõdust, nii, et nagunii hakkab pange panema ja tahab paar korda aastas kalibreerimist. Arvesta sellega, et tehase kompuutrid kõik valetavad +/_10-15% ). Esiteks tee kindlaks, kas sul on spidomeeter üldse anduri või trossiga, milline signaal andurist välja tuleb jne.

                  Comment


                    #10
                    Vs: Numbriline näit.

                    näiteks. http://www.paetronics.fi/ .

                    Mind huvitaks ka selline vidin? Millised firmad veel pakuvad selliseid asju.
                    Küsija suu pihta ei lööda!
                    Ventilatsiooni filtrid

                    Comment


                      #11
                      Vs: Numbriline näit.

                      to:Aare

                      Kuskil ma olen kohanud reklaami sarnaste toodete kohta aga firma nimi ei meenu.Omal ajal sai seda teemat veidi uuritud,aga asi jäi soiku.Need tooted on eelkõige mõeldud raskeveokitel kasutamiseks.Selliste seadmete abil saad jälgida oma auto kütusekulu ning selle järgi saab valida optimaalsemad/ökonoomsemad sõiduvõtted.Kuna aga need seadmed maksavad üsna palju,siis sõiduauto jaoks ei tasu nende soetamine ennast ära.
                      Vana helitehnika remont Pärnus

                      Comment


                        #12
                        Vs: Numbriline näit.

                        kui suudad kütuse vooluhulka täpselt mõõta, siis on asi lihtne. pritsungitel tavaliselt kütus ringleb. kui suudad peale- ja äravoolu hulgal vahet teha, siis selle pealt järgi oleva kütuse arvutamine on kukepea. ainus tingimus, et tankimisel tuleb paak alati triiki panna, et siis originaalandurist täpne inf saada.
                        Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                        Comment


                          #13
                          Vs: Numbriline näit.

                          Kellakägu mainis Astra F-i millel kompu peaks arvutama kütusekulu välja.
                          Omal sama masin ja kui see üle jõu ei käi siis teeks väikese tuuningu selles osas masinale.
                          Aga kust seda otsa leida ja missuguste impulssidena see data sealt välja tuleb. Siis teaks mida otsa aretada.
                          Praegune LCD näitab ainul kellaaega, välistempi ja raadiot. Spido ka trossiga ja km lugemine ka mehaaniline.

                          Comment


                            #14
                            Vs: Numbriline näit.

                            Ei mainunud ma midagi. See oli puhteoreetiline üllitis. Ausalt öeldes pole opelitega eriti sügavalt kokku puutunud, ega ilmselt ei puutu kah. Suuremate elukate dataloggeritega aga seevastu küll. Mis puutub igasugu pardakompuutritesse, nagu varem mainitud, siis on need ainult indikaatorseadmed. Kui tahad ökonoomselt sõitma õppida, siis tekita endale ökonomaiser armatuuri. Kui ma ei eksi, siis need funktsioneerivad vaakumi/ülesurve pealt ja ei maksa suurt midagi - tellid Biltemast või mõnest kohalikust träänipoest. Täpse kulu arvutad tanklas iga kord silmini täis tõmmates.

                            Suurtega tegeleb eestis http://www.metrotec.ee/ näiteks. Teevad küllaltki täpset tööd nende seadmed. Lisaboonuseks on veebipõhine kasutajaliides, mis näitab kenasti ära, kui keegi vooliku ja kanistritega opereerib. Suuremad ettevõtted harrastavad. Võimaldab ka lisasedmete funktsioneerimist jälgida. Komplekt oli kuskil tuhande euri kanti varemalt.

                            Lisaks on olemas ka selline asi:
                            http://www.fms-standard.com/
                            http://www.squarell.com/index.php?page=2_4

                            Comment


                              #15
                              Vs: Numbriline näit.

                              Esmalt postitatud mairo22 poolt
                              Kellakägu mainis Astra F-i millel kompu peaks arvutama kütusekulu välja.
                              Omal sama masin ja kui see üle jõu ei käi siis teeks väikese tuuningu selles osas masinale.
                              Aga kust seda otsa leida ja missuguste impulssidena see data sealt välja tuleb. Siis teaks mida otsa aretada.
                              Praegune LCD näitab ainul kellaaega, välistempi ja raadiot. Spido ka trossiga ja km lugemine ka mehaaniline.
                              ma ei ole "kellakägu"

                              mootor - kas on ikka EFI? Monopritsil vast komput peal ei käinud...
                              uuri, kas manuses oleva AstraF pistikute kirjelduse teisel pistikul on nt pinide 18,20 ja 21 taga juhtmed. Kui on, räägime edasi - mul kaks AstraF kompuutrit üle...

                              tõlget ära tähele pane - "sünkroontõlge" omaks tarbeks. Numbrid on kah omaks tarbeks - kadeti el skeemi külge Astra kompuutri sättimiseks.
                              Lisatud failid
                              ...varsti saavad juba passiivelementide nimed selgeks

                              Comment

                              Working...
                              X