Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Auto probleem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Auto probleem

    Selline probleem et sõber ostis opel kadeti millel on korra aku polaarsus vahetusse läinud. Enam ei ole autol sädet kuigigi kaitsmed kõik korras. Mis on polaarsuse segami ajamise tagajärg ?

    #2
    Vs: Auto probleem

    Palju mahapõlenud elektroonikat võib tulemuseks olla. Alustaks gene dioodidest ja lõpetaks muu kraamiga, kus pooljuhid sees, mis vale polaarsuse korral juhtima võivad hakata. Otsi netsit skeem ja uuri elu. Kadett ei ole miskit keerulist.

    Comment


      #3
      Vs: Auto probleem

      Gene dioodid ehk mitte, aga laadimisregulaator on ilmselt õhtal ja tõenäoliselt ka (elektron)süüde. kontaktsüütel ei tohiks teoreetiliselt eriti midagi juhtuda ja starteril on sügavalt savi, mis pidi või millise pingega teda toidad(jadaergutusmootor ehk universaalmootor)
      Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

      Comment


        #4
        Vs: Auto probleem

        Gene dioodid peaks esimsena minema, nood ju akuga päris jämeda juhtmega otse ühenduses (mul vennal sama jama juhtus, läksid dioodid läbi)

        Comment


          #5
          Vs: Auto probleem

          sry, mul tekkis generaatorist natuke vale pilt silme ette. joonistasin skeemi välja ja loomulikult vähegi korraliku aku korral põlevad vähemalt pooled dioodid. suurtel dioodidel on kombeks lühisesse põleda, aga aku võimeid arvestades muutusid nad ilmselt ka lühiajaliselt valgusdioodideks ja peaksid nüüdseks katkestuses olema
          Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

          Comment


            #6
            Vs: Auto probleem

            Nii jämedate voolude korral võib terve masin valgusdioodiks muutuda. Peale selle on oht, et see hetk, kui juhtmed peale tõstad, tuleb pool akut sulle vastu nägemist. Piisab ka palju vähemast.
            Sain siin paar kuud tagasi kodu väravas nalja näha. Kõigepealt käis pauk, siis kosserdasin vaatama ja näen, et maja ees keset tänavat põleb ( suitseb kõvasti ) LAda 06. Pärast mõningast siputamist ja tuletõrje saabumist, ilmnes, et kogu probleem oli suure tõenäosusega põhjustatud noorte meeste liigsest innukusest. Kapoti all polnud poolt akut ja õhupuhasti olikah puudu. Eks noored ilmselt tuunisid oma sõidukit ja oli vaja väike tuur ilma õhupuhastita ette võtta - aku suurest käiamisest pooltühi. Kapotialune akust tulevaid gaase täis ja karbussist lõi vist jaheda mootori ning lahja segu tõttu tagasi. Tulemuseks tsirkust nagu filmis ning tõenäoliselt maha kantav saan.

            Olen ise kah piisavalt lähedal olnud, kui aku lajatab. Siit moraal - NOORED EI MÄNGI ELEKTRIGA, kui tahavad, et nende silmnägu kaubandusliku välimuse säilitab.
            JA MITTE KEEGI EI KATSU TRAADIGA, KAS AKUS SÄHMAKAT ON ( tõmmates korraks üle klemmide ning püüdes tuvastada kas sädeleb või mitte ). JA KLEMMID KEERATAKSE KORRALIKULT KINNI NING KA AKU FIKSEERITAKSE KAPOTI ALL.

            Sorry, et karjun, aga elu õpetab ning tuleb odavam, kui mõnest reeglist kinni peetakse.

            Siit veel küsimus TTÜ lõpetanud elektroonikutele:

            Milline klemm tuleb esimesena maha võtta?

            Kas on üldse vahet, kumb enne maha võetakse?

            Kui on, siis miks?

            Ma isiklikult olen trehvanud paari ala spetsialisti, kellel puudub vastavast asjast selge nägemus.

            Comment


              #7
              Vs: Auto probleem

              Siit veel küsimus TTÜ lõpetanud elektroonikutele:
              Milline klemm tuleb esimesena maha võtta?
              Kas on üldse vahet, kumb enne maha võetakse?
              Kui on, siis miks?
              Kui asja puht elektri seisukohast võtta,siis ei ole vahet,kumba klemmi ennem lahti ühendad.Praktilise poole pealt tuleb aga " - " (miinus) klemm ennem maha võtta ja viimasena külge ühendada.Põhjuseks on võimalik pluss klemmi juhuslik lühistamine autokerega läbi mutrivõtme,millega aku klemme kinni pingutad.
              Vana helitehnika remont Pärnus

              Comment


                #8
                Vs: Auto probleem

                lisaks veel käivitusjuhtmete ühendamisel miinus ühendatakse külge viimasena ja seda võimalikult lähedale mootori ploki külge(akust eemale). lahtiühendamine vastupidises järjekorras.
                käivitamisel tasuks kindlasti meeles pidada, et pärast juhtmete ühendamist võiks doonorauto käia keskmistel pööretel 5...10min ja peale doonorauto mootori seiskamist on tegelikult õige aeg käivitada. sellisel juhul taastatakse osa probleemse auto energiavarudest ja jäetakse ohustamatta doonorauto generaator ja aju.
                Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                Comment


                  #9
                  Vs: Auto probleem

                  Esmalt postitatud Ints poolt
                  Kui asja puht elektri seisukohast võtta,siis ei ole vahet,kumba klemmi ennem lahti ühendad.Praktilise poole pealt tuleb aga " - " (miinus) klemm ennem maha võtta ja viimasena külge ühendada.Põhjuseks on võimalik pluss klemmi juhuslik lühistamine autokerega läbi mutrivõtme,millega aku klemme kinni pingutad.

                  Kaunis. Siit tulebki välja teooria ja praktika vahe. Ega enne aru ei saada, kui võti pihku ära sulab. Õige väike vääratus on enamasti vajalik.
                  Reuteri jutt käivitusabi koha pealt on kah 100% õige.
                  Ja käivitusabi andmisel soovitatakse miinus abistatava auto külge pookida viimasena ning akust kaugemale ( mootori plokki ), sest nii on väiksem oht sädeme tekkeks aku gaaside juuresolekul.

                  Comment

                  Working...
                  X