Mul on mootorrattal tavaline happega aku ja sellega on kogu aeg probleeme, seisab natuke pikemat aega ja siis ongi läbi. Olen juba 3 akut ostnud, kas pliiaku muidu kannataks seismist ja on ta pika eluajaga?
Teade
Collapse
Foorumi reeglid.
Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less
Pliiaku eelised?
Collapse
X
-
Vs: Pliiaku eelised?
Mootorratta akudega omal ka viimastel aastatel tõsine probleem olnud, kuna need ei taha enam üle aasta vastu pidada, kuigi laadimisvool ja pinge normis. Ole proovinud Exide, Midac jts. toodangut ning tulemus ikkagi vastupidavuse kohapealt vägagi vilets. Lõpuks sai raha raiskamisest siiber ja ostsin kaherattalisele peale kuivpliiaku (happegeeliaku) ning enam ei mingit jama. Käivitusvool on suurepärane ja akumulaatoril läheb juba teine eluaasta ning mingeid kärvamise märke veel õnneks pole. Tavalised väikesed happepliiakud lagunevad tihti just sellepärast kuna siin Eestis on väga kehvad teed, eriti maapiirkondades, tugev vibratsioon (löökaugud, treppi sõidetud tee) raputavad lihtsalt akul plaadid seest lahti.
Comment
-
Vs: Pliiaku eelised?
kui ma asja uurisin siis mulle anti selline ilus kokkuvõttev informatsioon:
esiteks geeli aku, erinevalt plii akust,tänu oma teisele tehnoloogiale ja madalale sisetakistusele, laeb ennast 0-st 100%ni kiirelt ja ühtlaselt. Pliiaku aga kui juba tühjaks saanud, või veidi vanem, kaotab kogu aeg oma mahtuvuses ja täislaadimiseks ei piisa niisma mõnesajast kilomeetrist.
Teiseks suudab geeliaku, erinevalt pliiakust, kiirelt välja anda suuri vooluimpulsse, ilma midagi hullu juhtuks. Pliiaku aga esiteks ei suuda ja teiseks, kui üritada siis mõjub see talle üsna halvasti.Kes tasa sõuab, sel mädanevad aerud ära...
Comment
-
Vs: Pliiaku eelised?
UPS`ide sees on kasutusel happegeeliakud, kuid neid ei soovita kasutada mootorratastel, ei pea vastu ja võivad rikneda lühikese aja jooksul. Mootorsõidukitele kohandatuid geeliakusid saad aku- ja autokauplustest osta/tellida, maksavad küll veidi rohkem, kuid on töökindlamad. Laadimissüsteem jääb selliseljuhul samaks.
Comment
-
Vs: Pliiaku eelised?
Mina ostsin Tevalost oma rattale(ilma starterita) tavalise laaditava 5Ah geeliaku ja juba 2 hooaega möödas ning akuga pole mingeid probleeme veel
Kui on starteriga ratas, siis on vaja seda spetsiaalset mootorrataste/ATV jms jaoks tehtud geeliakut. Tavaline ei pidavat starterit kannatama ja eluiga on lühike sel juhul.
Comment
-
Vs: Pliiaku eelised?
kuivakud, geelakud jms on oma olemuselt endiselt pliiakud. tegelikult on lihtsalt elektrolüüt seal sees natuke teisel kujul. põhjus lihtne: teised akutüübid ei võimalda lihtsalt smu parameetreid samas hinnaklassis. suur laadimis- ja koormusvool, ebaühtlane laadimine ja tühjenemine, pidev kasutamine osatsüklite kaupa jne. kuivakudel on plaadid sees tihedamalt ja neid mahub akusse rohkem, nende vahel aga ei loksu vedel elektrolüüt vaid see on immutatud "svammi" sisse.
käivititta masinatel pole tõesti erilist vahet, mis akutüüpi kasutad, lihtsalt ülelaadimise suhtes on need UPSi ja signa akud tundlikumad, kui päris motika akud.
Comment
-
Vs: Pliiaku eelised?
Alati on huvitav ise ka akusid lahti võtta ja uurida,mis nende sees põnevat on.Muidugi tuleb kasutada ilma happeta akusid .Mina olen ka neid Exide ja vene autoakusid lahti võtnud ning paljugi avastanud vene akude headusest ning Exide akude kesisusest.Aga las igaüks teeb omad arvamused peale nende akude lahtivõtmist ja uurimist.
Comment
Comment