Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

põlenud juhtmestiku taastamine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    põlenud juhtmestiku taastamine

    Küsimus siis selline. Plaan on vahetada kapotialune ärapõlenud elektrijuhtmestik uue vastu sel teel, et vana “laua peale panna” ja lihtsalt uus kõrval valmis teha. Juhtmeid lappima ei hakka, vean uued algusest lõpuni. Auto on suht haruldane versioon ühest vene autost, nii et valmis juhtmete ostmine jääb igal juhul ära. Küsimus on eelkõige sellistes asjades kogenud isikutele – kas on mõistlikum otsad kaabli külge joota või kasutada kaablitange? Mõlemal variandil omad plussid-miinused, millised on arvamused. Ise pärit ajastust, kus jootekolb oli ainuvõimalik mõistli tee, aga ajad on muutunud.

    #2
    Vs: põlenud juhtmestiku taastamine

    Isegi pärit sellest ajastust .
    Mina teeks kaablitangidega, võimalik et saan ka aidata tangide ja osade klemmidega.

    Comment


      #3
      Vs: põlenud juhtmestiku taastamine

      autol on väga tähtis see et kontaktide vahele sodi ei läheks(kõige hullem soolane vesi) ja selleks oleks hea joota, aga see võtab aega palju.
      mina teex nii et tangidega, voolik peale ja kuumutada.
      ja kust rohkem voolu läbi käib sealt joodaks kokku

      Comment


        #4
        Vs: põlenud juhtmestiku taastamine

        suuremate voolude jaoks kasuta teist tüüpi klemme. reeglina on nad hallihat värvi mingist vase sulamist. otsa pigistatakse neid ca 0,5m pikkuste tangidega. minu meelest olid need klemmid saadaval alates 4 ruutmillisele kaablile. elektritarvete poodides peaks need klemmid saadaval olema ja ehk kuskilt laenutusest saad need tangid, sest ise osta on need tiba kallid(mul tööl on kasutada 3k maksnud elukad). tangid vajutavad klemmi saba kuuekandiliseks ja sealt sa seda kaablit enam välja juba enam ei tõmba. nendele klemmidele siis omakorda termorüüs peale, et asi korrektne paistaks ja liikumisel mõni katkenud kiud ei saaks otsa klemmi kõrvalt välja ajada. suurte kaablite jootmisel kuumeneb kaabli ots liialt ja tina imbub suht pikalt kaablisse. suht ebamugav, kui 3*ristlõike ulatuses klemmist alates kaabli jäikus on oluliselt suurem. jootmine on iseenesest hea mõta, aga kasuta seda pigem väiksemate ristlõigete puhul, need ka kiiremad läbi oksüdeeruma ja nii saad jootmise teel paljastatud vasele mingitki kaitset.
        vähegi suurematele vooludele unusta need plastsabaga s***nikerdised ära.
        endal on elektriliikuril ka nende suurte pressklemmidega tehtud ja mul on kasutusel voolud 100A+. ühe klemmi jootsin ja see oli ka ainus klemm, mille hiljem maha lõikasin, sest juhtme jäikuse tõttu hakkas see klemmi liialt väänama
        Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

        Comment


          #5
          Vs: põlenud juhtmestiku taastamine

          Jutt jummala õige. Ega see jootmine suurt midagi ei anna, kui õiged klemmid kasutusel. Ka pressitud ühendus jääb väga viis. Jämedad ühendad nii, nagu eelpoolkõneleja seletas - tangid on ostmiseks kallid, kui korra vaja. Ehk saad kuskilt laenutada. Need jämeda elektri tegemiseks mõeldud.
          Autoelektri tarvikud saad siit. http://www.avt.ee/page4.html. Littlefuse otsad on normaalsed. Hangid ka pistikukorpused, et asi kultuurne oleks ning plastmass sabaga asju kasutad nii vähe, kui saad. Ma tean, et vene masinatel kellade taga muttri alla tuleb ühendada - siis kasuta selliseid otsi, millel on ka topelt kinnitus ( plast kattega küll, aga vahe on vahel - uuri hoolega ) - pigistab ka isolatsiooni kohalt kinni. http://www.littelfuse.com/data/en/Pr...TB101_ORTB.pdf

          Sikuta endale kataloog, saad teada, mida on võimalik leida turult. Juhtmeotsi ma imelikul kombel sealt ei leidnud eriti, aga vanasti nad vähemal maaletooja juures eksisteerisid. Würth on kah alternatiiv, aga kallivõitu. MTA unusta ära.

          Comment

          Working...
          X