Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Tester autoakudele?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Tester autoakudele?

    Ehk oskab keegi soovitada mõistliku hinnaga aga korralikku akutestrit autoakudele? Vaja oleks seda pea igapäevaselt!
    20+ aastat elfafoorumis

    #2
    Vs: Tester autoakudele?

    Kui igapäevaseks tööriistaks, siis:
    http://www.alarmtec.ee/?id=2353

    Comment


      #3
      Vs: Tester autoakudele?

      selle testriga autoakusid, st käivitusakusid kontrollida ei saa, seal voolud 200A kanti.
      Selline on arvestatav tester:http://www.ksm-wakon.de/katalogdeu-a...150-41351.html
      viimati muutis kasutaja kalju; 17 m 2007, 17:22.

      Comment


        #4
        Vs: Tester autoakudele?

        See viimases postituses olev asi tundub päris põhjalik olevat. Hinnanumber ka vastav (netiavarustes kõiguvad hinnad 10k-25k vahel)ja sellist summat kahjuks hetkel kulutada ei saa . Selle seadme maksumuse tagasiteenimiseks peaks seade vist 24h jutti ööpäevas tööd tegema.
        20+ aastat elfafoorumis

        Comment


          #5
          Vs: Tester autoakudele?

          Siis on ehk abiks klassikaline koormushark

          Comment


            #6
            Vs: Tester autoakudele?

            See alarmteci tester on kuni 1,2 kuni 200Ah akude testmiseks. Seega peaks nagu sobima. Muidugi ei ole selle testri mõõtmistulemused nii usaldusväärsed kui selle suurema omad.

            Comment


              #7
              Vs: Tester autoakudele?

              asi ei ole mitte usaldusväärsetes tulemustes, vaid parameetrites, mida seade mõõdab. see pisike karbike on ilgelt hea akust esmamulje saamiseks ja üldpildi annab ta ka, sest mahutavus on akul ikka üks peamiseid suurusi. see teine seade võimaldab mõõta akut väga erinevate koormustega ja seega annab täpse pildi, mida aku millistes tingimustes suudab. esimene seade sobib paremini tsükkelakude kontrolliks(signa akud, elektriautod jne) teine sobib paraku pigem rohkem keskpäraste ja suuremate akude käivitusvõime testimiseks
              tee endale selgeks, mis parameeter sulle kriitiline on ja selle järgi osta seade
              Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

              Comment


                #8
                Vs: Tester autoakudele?

                Kui oled natukene asjaga tegelenud, siis annab areomeeter, lisaks koormushargile või testrile, kah päris hea pildi. Eeldusel muidugi, et aku pealt lahti käib ja seal sees ka klassikaline elektrolüüt on. Kui ikka purkide tihedused erinema kipuvad ja trenn ei aita, siis üle õla. Kui sa tegeled ettevõttes, kus ka garantiiga tegeletakse, siis tihtipeale tehased ei hüvita, kui pole nende poolt aksepteeritud testri väljatrükki. Siis ei jää muud üle, kui papp välja köhida.

                Comment


                  #9
                  Vs: Tester autoakudele?

                  Üritan ühte head tuttavat aidata. Vana veneaegne koormushark täiesti olemas aga sellega ei tee tänapäeva pea hooldusvabade akude puhul enam midagi. Samuti anenomeeter olemas aga sellegi kasutusvõimalused tänapäeval piiratud. Lihtsalt tihti juhuseid kus oleks vaja aku seisukorrast suht kiiresti ülevaade saada. Kui auto enam käima ei lähe siis tormatakse tihti kohe uut akut ostma, kontrollimata generaatori töövõimet. Akutestriga oleks hea ja kiire võimalus aku seisukorrast ülevaade saada. Mõningad kokkupuuted on olnud analoogse akutestriga nagu tevalo pakub aga mingil põhjusel (võibolla oli see konkreetne akutester ebatäpne) andis see akutester küll ebatäpseid tulemusi (läbi aku puhul näitas, et aku peaks ok olema). Hea oleks muidugi kui saaks selle testriga käivitusvoolu ka kontrollida, sest tavatestriga seda natuke keeruline teha. Mõõtmisi oleks vaja teha nii sõiduautode kui ka veoautode akudel.
                  20+ aastat elfafoorumis

                  Comment


                    #10
                    Vs: Tester autoakudele?

                    Kui raha vähe aga samas oskused elektrotehnikas head, võid selle akutestri ka ise valmis teha, kas või mõõtesildade (šuntide), ampermeetri (null keskpunkdiga), voltmeetri jms. baasil. Muideks see eelpool nimetatud aeromeeter on üks vägagi hea vahend happetiheduse määramiseks, sellega kõik akumulaatori töösektsioonid läbi käies, võib tihti märgata vanematel akudel mõõtetulemuste suurt erinevust. Kuna tänapäeva akud ei ole enam remontimiseks mõeldud, siis nii või teisiti enam midagi teha poleks, lihtsalt tuleb uus osta. Eestist head kauakestvat akumulaatorit osta ei saa põhimõtteliselt, kuna siin müüdavad isendid on enamasti sõltumata tootjast lihtsalt saast. Ei olegi viimaselajal enam kohanud akusid, mis oleksid eriti kestnud üle nelja aasta, tihti jääb nende tööeaks ainult paar aastat. Mul on vanal mersul peal BMW originaal aku aastast 1999 ja ei mingit probleemi käivitamisega veel, ilmselt võib selline vana isend teinekord autoga suuremast löökaugust läbisõites oma plaadid lahti ehmatada lihtsalt.

                    Comment


                      #11
                      Vs: Tester autoakudele?

                      kui aku tühi, siis ei mõõda teda enam millegi muu, kui areomeetriga. ükski tester ei anna tühja aku puhul õiget informatsiooni, sest puudub lähtepunkt.
                      laadimise test on palju lihtsam, kui aku test. auto (täkuga) käima, tuled ja soojendus sisse, aku klemmidel peaks olema siis pinge 13,5...14,5. alla on vähe ja üles juba pigem palju. kogu keerukus. mõõtmiseks kõlbab pm kõige odavam tester.
                      laadimisvoolu mõõtmine on suht lihtne. kerid endale jämedast traadist 0,1 oomise takisti, selle lülimiseks starteri tõmberelee, 150A ampermeeter vahele ja otsa korralikud akuklemmid. paned täis akule selle värgi peale ja lülitad sisse. samal ajal mõõdad aku pinget. sellise koormusega ei tohiks normaalsel akul pinge oluliselt alla 12V veel langeda. kui pinge kukub juba alla 11V, siis kõlbab see aku maki kuulamisks või rollerile. aku peab olema eelnevalt laetud ja test võiks kesta ca 30s. tee mõne tutika aku ja juba pm surnud akugaga enne test läbi, siis tead, kuis sama kaliibriga akudel peaks umbkaudu pinge kukkuma. veel parem kui suudad pinge-voolu tunnusjoone teha, siis on edaspidi lihtne võrrelda. veoki akude jaoks peaks koormus olema minimaalselt 2x suurem
                      mu mersul suri originaalaku(2001) suvel ära ja põhjuseks oli elektrolüüdi tase alla poole akust... oleks varem kontrollind, siis ilmselt sõidaks praegugi sellega
                      optima puhul ei ole mina saasta saanud. 50Ah kerib traktorit käima juba kuuendat aastat. õige isend oli vist 120Ah
                      Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                      Comment


                        #12
                        Vs: Tester autoakudele?



                        MA olen omal ajal taolise asjaga tööd teinud mitu aastat. Siin ongi see jõhker takisti ja voltmeeter sisuliselt. Koormushargi tänapäevane versioon. Tihedusemõõtja ning multimeeter kah, siis elementaarsed tööd teeb ära, ainult peenelt trükitud aruandega on raskusi. Minu isiklik arvamus on, et ega neid mitmekümne tuhandesi testreid kah uskuda ei saa, sest nende usaldusväärsuse aluseks on ikkagi täielikult laetud aku. Ja selleks, et aku laetuses ja seisukorras veenudunud olla, tuleb ikkagi võimalusel punnid maha kakkuda ja tihedust mõõta - mis omakorda ütleb enamasti seisukorra kohta üpris palju koostöös koormamisega.

                        Leidsin netist veel sellise jupstüki, aga seisukohta ei julgeks võtta....

                        Comment


                          #13
                          Vs: Tester autoakudele?

                          Esmalt postitatud Max27 poolt
                          Eestist head kauakestvat akumulaatorit osta ei saa põhimõtteliselt, kuna siin müüdavad isendid on enamasti sõltumata tootjast lihtsalt saast. Ei olegi viimaselajal enam kohanud akusid, mis oleksid eriti kestnud üle nelja aasta, tihti jääb nende tööeaks ainult paar aastat.
                          Ma nagu täheldanud, et mida kallim ja parema nime aku, seda kiiremini saba paneb. Omal ajal käis läbi nii 50 kui ka 200 ampertunniseid. Miskid sõidukate Bosch'id ja Vartad olid põhilised, mis üle õla läksid. Kusjuures vanust polnud ollagi ja välimus nagu uuel - laadimispinge kah ok. Omanikel näod pikad. Pagan teab, ehk olid lihtsalt miski tarbija mitu raksu jutti järgi unustanud ja aku liialt tüjaks pigistanud. Tänapäeval on akud kompaktseks ja suht õrnaks aetud. Ise sai tooaeg kasutatud rahapuudusel selliseid kaubamärke nagu Hankook ( kaks isendit endal ja papal - 6 ja 7 aastat) ning Yuasa kestis kahe Audi peal üle 5 aasta. Kusjuures külmkäivitamise oli särtsu mõlemal margil küll ja ka soomlaste akutestides need firmad viimasteks ei jäänud. Sellest kõigest on jäänud sügav mulje, et akude puhul sa paljalt tuntud nime järgi hinna kvaliteedi suhet kuidagi paika panna ei saa - pigem kestab mõistlikult valitud odav asi paremini.

                          Comment

                          Working...
                          X