Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Citroen Saxo Electric

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Citroen Saxo Electric

    Ajendatuna vesinik auto teemast ja kytuse hinnast, otsisin netis veidi ringi ja leidsin sellise asja: http://www.ciao.co.uk/Citroen_Saxo_E...Review_5545778

    Lugedes spekki saame teada sellised andmed:

    15kW mootor
    max 90 km/h
    yhe laadimisega kuni 100 km -/+ veidi sõltuvalt sõidustiilist ja aastaajast.
    Ühe täislaadimisega pumbatakse seinast välja 18kWh elektrienergiat.

    Nüüd võttes elektri hinnaks keskeltläbi kroon (öine vähem), siis saame, et 100 km läbimiseks kulub 18 krooni eest elektrit. Võrdluseks minu praegune Opel Omega (2,5 TD) kulutab 100 km läbimiseks ca 150 krooni eest diiselkütust.

    Ehk siis selle Saxo kütte peale kulub 10 korda (loe: kümme korda) vähem raha. Kuna kilovatte on 15 kuluba ka kindlustuse peale kole vähe raha. Kuna ühe laadimisega läbitav vahemaa on 100 km, siis oleks selline asi ideaalne linnas või linna lähedalt maalt tööle käimiseks.

    Aga .... ? Just täpselt mis aga ? Tundub liiga hea et tõsi olla. Ehk, kuhu koer on maetud ? Üks mis kindel akude peale kulub raha. Tolle review kohaselt oleks normaalne 80000 km tagant akude komplekt ära vahetada. Kalkulatsioonide kohaselt sõidan ma selle maa läbi mitte vähem kui 2 aastaga. Akusid on kokku 20. Ni-Cd akud, igaüks 6V ja 120 Ah - palju sellise komplekti hind võiks olla ?

    Muud kulud peale veermiku jms jubinate vahetus ? Õlivahetusi sellel ilmselt ei ole ? Kui palju lakke vaadates ühe elektrimootori resurss võiks olla ? ilmselt, kui laagreid ja harju vahetada, siis meelevaldselt kaua ?

    Ahjaa hinnast ka, tutikana maksis ca 20 kEUR, hetkel mobile.de's üks selline müüa hinnaga ca 8kEUR. Ei ole palju minumeelest.

    Kuidas selle asja eestis registrisse saamisega lood on ? Kui EU's vabalt liigub, siis ei tohiks vist probleeme tekkida ?

    Mis mul veel kahe silma vahele jäänud on ?

    Way to go, or way to not go ?

    #2
    Vs: Citroen Saxo Electric

    Eks selle ülemaailmse jätkuva kütuse kallinemisega, koguvad ka elektriautod taas populaarsust ja on paljudes tehnika- ning autofoorumites kuum teema.
    Veidi siin lingil Eestis kehtivatest elektrienergia müügihindadest: http://www.energia.ee/index.php?id=388
    Mõned korrad on olnud võimalus uurida lähemalt Toyota Prius hübriidautot ja mõned proovisõidudki sellega tehtud. Elektrotehnilisest seisukohast lähtudes on tegemist pooleldi raketiteadusega ja tehniline ülesehitus on tehtud võimalikult keeruline aga kas ka töökindel, seda ma ei tea. Priusel veavad esirattad, tagasild on jäiga talaga ja sõidumugavus auklikul teel ei ole just kõige parem. Vedavaid elektrimootoreid oli sellel isendil minu mäletamist mööda kaks, kummagi esiratta kohta siis eraldi sihukene õhuke, ilmselt siis mingi erilahendusega vahelduvoolumootor. Kontaktharju seal küll kasutusel olla ei tohiks ja mootor peaks olema hooldusvaba. Kuidas ta koos teiste elektriseadmetega siin Eesti talvises soolalopas vastu peab, selle kohta mul samuti andmed puuduvad. Akud sellistele elektriautodele ei ole odav lõbu, Eesti akukeskuste hinnakirjadest mul neid leida ei õnnestunud, kuid ilmselt alla 50k seda paarikümne osalist komplekti vaevalt saab esialgu.

    Comment


      #3
      Vs: Citroen Saxo Electric

      Esmalt postitatud Max27 poolt
      Veidi siin lingil Eestis kehtivatest elektrienergia müügihindadest: http://www.energia.ee/index.php?id=388
      Selleks, et see asi ära ei tasuks, peaks elekter maksma vähemalt 8 krooni kWh. Hoolduskulud jätame lihtsuse mõttes välja, kuna meil ei ole hetkel piisavalt infot.

      Aga see selleks.

      Kuidas neil priiustel ja honda, ning lexuse hybriididel akude hooldega lood on ?

      Comment


        #4
        Vs: Citroen Saxo Electric

        Kalendrisse vaadates tekkib mul küsimus, kuidas seda (salongi) köetakse ja milliste kuludega?

        Comment


          #5
          Vs: Citroen Saxo Electric

          Esmalt postitatud a1 poolt
          Kalendrisse vaadates tekkib mul küsimus, kuidas seda (salongi) köetakse ja milliste kuludega?
          Eks teda elektriga köetakse, mille muuga. Kujutan ette, et kui 1kW soojenduse peale kulutada, siis sellest on küll ja rohkem. Positiivne on see, et elektri lõppedes või suvel saab kütmise välja lülitada, sisepõlemis mootoriga autol kütet nii naljalt välja ei lülita.

          Comment


            #6
            Vs: Citroen Saxo Electric

            14.4kW/h energiat. 90km/h töötab see mootor ilmselt max võimsusel ja seega 100km on unistus. küla vahel töristades saab ehk rohkemgi. 1kW kümiseks lühendab natuke distantsi, aga tundub, et mitte kohutavalt.
            teoreetiliselt saaks sama energiakoguse kätte ka pliiakusid kasutades. iseasi, kas kedagi/midagi siis peale juhi veel autosse mahub. 100Ah 12V geel kaalub 35kg, seega 10 tk on 350kg. see-eest saad paki, mida ei pea pidevalt lõpuni tühjaks sõitma. komplekti hind on renovaar hinnakirja järgi 50k. sellise koguse juures saaks ehk paar kilo alla ka.
            enda liikurile arvutasin liitiumakude hinda(niisama nalja pärast). ca 48V ja 100Ah komplekti hinnaks tuli 65k ja seda optimaalseid elemente kasutades. kaalu ja mahutavuse suhtelt parim lahendus läks minu arvestuste järgi vist 110k. citoeni pardapinge on ca 2,5x kõrgem ja seega hind ilmselt sama palju. liitium on muidugi kallem lahendus, aga mõtlemisainet tuleb omajagu. eeldades, et NiCd/NiMH akude hind on 3x odavam, tuleks akude hind natuke üle 1 EEK/km. pole väga halb, aga selle järgi konkurentsi sisepõlemisele ei paku, sest ega see 15kW seda junni ikka eriti nobedalt ei liiguta ka


            Prius ei ole elekriauto lähedane ka mitte. selle akupakk on suht pisikese mahutavusega ja sedagi piskut kasutatakse minu mäletamist mööda 30%-st 70% täituvuseni, et tagada akude pikk iga. kasu annab see tehnoloogia ainult linnas, kus tavamootoril on palju tühjalt tiksumist. maanteel on pigem lisamass, mida peab kaasas vedama.
            Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

            Comment


              #7
              Vs: Citroen Saxo Electric

              Jah, ega see kruiisimise auto ei ole, rohkem koju-tööle-koju masin. Ndl vah maale vanaema juurde sõidad ikka mugava fosiil masinaga. Enivei tundub, et meie kliimas on kõige suurem probleem nicd akude mahtuvus külmaga. Ehk meie talve tingimustes langeb mahtuvus kõvasti, ning -20 kraadiga ei kannata teda üldse käima ajada. See selleks. Kuuldavasti saab uue aku komplekti ca 35000 krooniga, ning tolle resurssi jätkub ca 50000 kilomeetriks seega kilomeetrile +70 senti. ehk siis arvestame ymmarguselt kilomeetri hinnaks kroon. neti otsingus leiab ka veel odavamaid akusid, kuid nonde kvaliteedis ei saa ilmselt kindel olla. Jah plii akudega oleks külmas parem tulemus, kuid nonde kaalu ja energia suhe on kehvem, kui nicd akudel seega kole palju peab kaasas tassima, mis omakorda kulutab energiat. Vahepeal sain muidugi targemaks, et Peugeot 106 elektrikas on etem (auto kvaliteedi poolest), nõng veel pädevam oleks Volkswagen Golf CITYStromer, aga kuna noid on ainult 200 tükki toodetud, siis tolle leidmine osutub ilmselt raskeks.

              Comment


                #8
                Vs: Citroen Saxo Electric

                Tundub, et temperatuur ei olegi nii suur probleem.
                Tallinna keskmine õhutemperatuur kuude lõikes:

                Comment


                  #9
                  Vs: Citroen Saxo Electric

                  Ega elektriauto pakase käes sõitmise jaoks jah mõeldud ei ole.Seal see hitehh värk läheb jäässe ja ongi kaputt.Ning pikka aega külma käes seistes läheb aku elektrolüüt ka jäässe.Nicd akud on veelgi sobimatud eesti kliimasse.Lisaks need on sobimatud elektriautole mitmel põhjusel.
                  viimati muutis kasutaja Henzzman; 11 m 2008, 15:02.

                  Comment


                    #10
                    Vs: Citroen Saxo Electric

                    sellisele masinale soovitaksin võimalusel vaadata pigem NiMH akusid. tiba kallimad, aga neid ei pea alati tühjaks koormama. neil ei ole seda nn "mälu(d)effekti"

                    kui need akud sellise hinnaga saaks, sii kannataks ju selline asi peaaegu kopikale peale teha. mootor otse silla külge ja 100A regulaator ei ole mingi raketiteadus. mootor ilmselt mahuks tagumise istme alla ära, kui veidi põhja lõigata. regulaatori paigutusega saab sellelt talvel ka mõne lisavati soojenduseks. akud kapoti alla ja kui plaat peale teha, saab nende kohale veel pisukese panipaigagi.
                    kasutatud elektrikal on nagunii akud õhtal seega see hind ei kuulu arvutamise alla. laadija, mootori, regulaatori ja (ise)tegemise hind ilmselt ei ole kallim, kui 8kEUR. ega see saxo või 106 oluliselt mugavamad ka ei ole, kui kopikas.
                    Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                    Comment


                      #11
                      Vs: Citroen Saxo Electric

                      Esmalt postitatud reuter poolt
                      sellisele masinale soovitaksin võimalusel vaadata pigem NiMH akusid. tiba kallimad, aga neid ei pea alati tühjaks koormama. neil ei ole seda nn "mälu(d)effekti"
                      NiMH akud on külma suhtes oluliselt tundlikumad, kui NiCD akud.

                      Comment


                        #12
                        Vs: Citroen Saxo Electric

                        Esmalt postitatud kpihus poolt
                        NiMH akud on külma suhtes oluliselt tundlikumad, kui NiCD akud.
                        Siiski tundubm et ei ole asi ülemäära hull:

                        Samas on graafik huvitab ses mõttes, et plii aku võiks külmale paremini vastu panna, kui NiMH. Aga Panasonicu aku spekidest võis välja lugeda, et -20 kraadi juures ei ole veel olulist mahtuvuse kahanemist (NiCD'st käib jutt) seda muidugi ei ole teada, mitu Ah see "oluline" on

                        Comment


                          #13
                          Vs: Citroen Saxo Electric

                          Esmalt postitatud kpihus poolt
                          Eks teda elektriga köetakse, mille muuga. Kujutan ette, et kui 1kW soojenduse peale kulutada, siis sellest on küll ja rohkem. Positiivne on see, et elektri lõppedes või suvel saab kütmise välja lülitada, sisepõlemis mootoriga autol kütet nii naljalt välja ei lülita.
                          Soojuspump oleks veel parem
                          Samas, on ju ka mingid eraldi paigaldatavad soojendid, võibolla oleks isegi mõistlikum?
                          Elektri Pobeda on siit foorumist muide läbi käinud, märksõna "otsi".

                          Comment


                            #14
                            Vs: Citroen Saxo Electric

                            Esmalt postitatud a1 poolt
                            Soojuspump oleks veel parem
                            Samas, on ju ka mingid eraldi paigaldatavad soojendid, võibolla oleks isegi mõistlikum?
                            Elektri Pobeda on siit foorumist muide läbi käinud, märksõna "otsi".
                            Seda Peugeot 106 ev'd kütab webasto bensiiniga

                            Comment


                              #15
                              Vs: Citroen Saxo Electric

                              Väga õige.Tuleb kasutada otsingut,mitte tekitada lambist teemasid.

                              Comment

                              Working...
                              X