Ajendatuna vesinik auto teemast ja kytuse hinnast, otsisin netis veidi ringi ja leidsin sellise asja: http://www.ciao.co.uk/Citroen_Saxo_E...Review_5545778
Lugedes spekki saame teada sellised andmed:
15kW mootor
max 90 km/h
yhe laadimisega kuni 100 km -/+ veidi sõltuvalt sõidustiilist ja aastaajast.
Ühe täislaadimisega pumbatakse seinast välja 18kWh elektrienergiat.
Nüüd võttes elektri hinnaks keskeltläbi kroon (öine vähem), siis saame, et 100 km läbimiseks kulub 18 krooni eest elektrit. Võrdluseks minu praegune Opel Omega (2,5 TD) kulutab 100 km läbimiseks ca 150 krooni eest diiselkütust.
Ehk siis selle Saxo kütte peale kulub 10 korda (loe: kümme korda) vähem raha. Kuna kilovatte on 15 kuluba ka kindlustuse peale kole vähe raha. Kuna ühe laadimisega läbitav vahemaa on 100 km, siis oleks selline asi ideaalne linnas või linna lähedalt maalt tööle käimiseks.
Aga .... ? Just täpselt mis aga ? Tundub liiga hea et tõsi olla. Ehk, kuhu koer on maetud ? Üks mis kindel akude peale kulub raha. Tolle review kohaselt oleks normaalne 80000 km tagant akude komplekt ära vahetada. Kalkulatsioonide kohaselt sõidan ma selle maa läbi mitte vähem kui 2 aastaga. Akusid on kokku 20. Ni-Cd akud, igaüks 6V ja 120 Ah - palju sellise komplekti hind võiks olla ?
Muud kulud peale veermiku jms jubinate vahetus ? Õlivahetusi sellel ilmselt ei ole ? Kui palju lakke vaadates ühe elektrimootori resurss võiks olla ? ilmselt, kui laagreid ja harju vahetada, siis meelevaldselt kaua ?
Ahjaa hinnast ka, tutikana maksis ca 20 kEUR, hetkel mobile.de's üks selline müüa hinnaga ca 8kEUR. Ei ole palju minumeelest.
Kuidas selle asja eestis registrisse saamisega lood on ? Kui EU's vabalt liigub, siis ei tohiks vist probleeme tekkida ?
Mis mul veel kahe silma vahele jäänud on ?
Way to go, or way to not go ?
Lugedes spekki saame teada sellised andmed:
15kW mootor
max 90 km/h
yhe laadimisega kuni 100 km -/+ veidi sõltuvalt sõidustiilist ja aastaajast.
Ühe täislaadimisega pumbatakse seinast välja 18kWh elektrienergiat.
Nüüd võttes elektri hinnaks keskeltläbi kroon (öine vähem), siis saame, et 100 km läbimiseks kulub 18 krooni eest elektrit. Võrdluseks minu praegune Opel Omega (2,5 TD) kulutab 100 km läbimiseks ca 150 krooni eest diiselkütust.
Ehk siis selle Saxo kütte peale kulub 10 korda (loe: kümme korda) vähem raha. Kuna kilovatte on 15 kuluba ka kindlustuse peale kole vähe raha. Kuna ühe laadimisega läbitav vahemaa on 100 km, siis oleks selline asi ideaalne linnas või linna lähedalt maalt tööle käimiseks.
Aga .... ? Just täpselt mis aga ? Tundub liiga hea et tõsi olla. Ehk, kuhu koer on maetud ? Üks mis kindel akude peale kulub raha. Tolle review kohaselt oleks normaalne 80000 km tagant akude komplekt ära vahetada. Kalkulatsioonide kohaselt sõidan ma selle maa läbi mitte vähem kui 2 aastaga. Akusid on kokku 20. Ni-Cd akud, igaüks 6V ja 120 Ah - palju sellise komplekti hind võiks olla ?
Muud kulud peale veermiku jms jubinate vahetus ? Õlivahetusi sellel ilmselt ei ole ? Kui palju lakke vaadates ühe elektrimootori resurss võiks olla ? ilmselt, kui laagreid ja harju vahetada, siis meelevaldselt kaua ?
Ahjaa hinnast ka, tutikana maksis ca 20 kEUR, hetkel mobile.de's üks selline müüa hinnaga ca 8kEUR. Ei ole palju minumeelest.
Kuidas selle asja eestis registrisse saamisega lood on ? Kui EU's vabalt liigub, siis ei tohiks vist probleeme tekkida ?
Mis mul veel kahe silma vahele jäänud on ?
Way to go, or way to not go ?
Comment