Kui see on Sinu esimene külastus, siis tutvu
palun korduma kippuvate küsimustega klikates selleks ülal asetseval lingil. Enne uue postituse lisamist pead Sa registreeruma.
Postituste lugemiseks vali meelepärane foorum allpool olevast nimekirjast.
Teade
Collapse
Foorumi reeglid.
Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
Soojuspump oleks veel parem
Samas, on ju ka mingid eraldi paigaldatavad soojendid, võibolla oleks isegi mõistlikum?
Elektri Pobeda on siit foorumist muide läbi käinud, märksõna "otsi".
Tegelikult on veel olemas üks soojuseraldaja - kontroller, täpsemalt selle jõutransid. Olles elektri pobeda pilte näinud, siis kontroller oli sel vesijahutusega, kuna auto ninas oli radikas (sugugi mitte väike). Sellest järeldus, et toodetav soojushulk ei ole ka nii väike. Seda saaks kasutada salongi kütmiseks.
Aga kuidas oleks selline idee - eestikeelne elektrisõidukite foorum, või siis siia eraldi alajaotus näiteks? Kindlasti hakkab 16-kroonise bensiinihinna juures üha enam inimesi vaatama alternatiivsete lahenduste poole...
Akude hind teeb tasa need kulud,millega elektrisõiduk võiks olla odavam bensiini omast.Ega sellel pob-i vennal see värk just odav ei olnud.Lisaks saab akudega vähem aega sõita,kui ottomootoriga.
Sellise elektrikaga sõidaks juba usinasti: http://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Roadster Max speed 200 km/h Ühe laadimisega ~350 kilti 0-97 km/h - 5,7 sekndiga. Minu tagasihoidlikke arvutuste kohaselt maksab sellel masinal akude vahetus ca pool milli , Kuigi akude elueaks arvestatakse 160kkm on see ikkagi pisut kallis arvan ma. auto enda hind 100000 taala.
Noh aga ilmselt ei ole siin küsimus mitte selles "Kas tuleb ?" vaid ikkagi "Kunas tuleb ?" Aga samas maksta mill, ning iga viie aasta pärast veel pool milli ei kõla just väga säästliku tehinguna. Ainule lootus on, et 5 aasta pärast on akutööstuses läbimurre toiminud.
Selliste kiiresti arenevate toodete puhul on küsimus "millal" peaaegu sama oluline kui "kas üldse". Kui õige aeg on möödas pole võibolla enam kellelegi vaja.
Akude olulist odavnemist on natuke raske uskuda. Kui tootmise maht tunduvalt tõuseb, siis tekkib suur nõudlus tooraine järgi, mille varud maakeral on väikesed või mida ei suudeta piisavalt toota. Toorainete tootmine ka kallineb pidevalt ning hinnad lähevad langemise asemel ülesse.
"Elektri" auto võib ka õhuga ju liikuda http://en.wikipedia.org/wiki/Air_car
jääb ära akude vahetamise kulu ja on ka oluliselt keskkonnasäästlikum.
Aga ega see õhuga liikuma saamine ka nii lihtne ei ole.
Ilmselt kui kellegil oleks miski odav viis autot liikuma panna, siis oleks seda juba ka tehtud.
No ja nafta peab ikka otsa saama ega enne nende alternatiivenergiatega tõsiselt tegelema ei hakata. Tudengiefekt.
Selliste kiiresti arenevate toodete puhul on küsimus "millal" peaaegu sama oluline kui "kas üldse". Kui õige aeg on möödas pole võibolla enam kellelegi vaja.
Akude olulist odavnemist on natuke raske uskuda. Kui tootmise maht tunduvalt tõuseb, siis tekkib suur nõudlus tooraine järgi, mille varud maakeral on väikesed või mida ei suudeta piisavalt toota. Toorainete tootmine ka kallineb pidevalt ning hinnad lähevad langemise asemel ülesse.
Nüüd läheb asi teemast kõrvale aga mis siis. Elu on näidanud, et kõik uuet tehnoloogiad on alguses kallid, kui asi käima saab, siis hinnad alanevad just tänu tootmis mahu suurenemisele. Nikkli põhiste asjadega on teine teema need on juba kaua turul olnud ja hakkavad ilmselt kaduma, NiCd kindlasti. Liitiumiga on ilmselt teine teema, kuna tehnoloogia on on suhteliselt uus, siis kujutan ette, et liitiumi osas võiks hindade langemist oodata. Siiski mingit turu uuringut ja hinna võrdlust ei ole teinud, seega pläkutan puhtalt oma kõhutunde baasil. Mis puutub aga "fuel cell"' ehk eesti keeles oli vist kütuse elemet (? parandage kui eksin ?) siis sealt võiks ehk midagi ootada, kuigi jah ka seesama element tahab kütust saada, aga nagu kuulda on olnud (naistelt saunas) siis võiks nood ehk asisemad olla. Aga kuna fuel celli osas ei ole jõudnud niipaljugi kodutööd teha, kui akude osas, siis seda pläkutamist maksab veelvähem tõsiselt võtta. Igastahes tsiteerides klassikuid: "Häda tuleb !" lihtsalt ootame ja vaatame kuna tuleb.
ilmselt ei kao hetkel käibel olevatest akudest päris ära veel niipea ükski. igal neist on oma niss. NiCd oma mahutavuse ja massi juures suudab alternatiividest oluliselt suuremat voolu pumbata(akudrelli mõõtu elementidest 100+A). ringraja kaherattalistel mingi aeg loobuti genekatest massi pärast ja siis ka massi pärast kasutasid osad NiCd akut käivitamiseks...
ükskõik, kuidas me autot liikuma paneme, taandub see ikka fossiilsetele kütustele või tuumaenergiale. õhumootorid vajavad survet, mis saadakse kopressoriga elektri abil ja seega meil hetkel põlevkivist(jee nafta hind ei koti eriti), elekrtimasinad niisamuti. päikest on meil paraku vähe ja selle võimsust on auto jaoks selgelt vähe ka päikselistes piirkondades. akude lisamine muidugi vähendab tiba probleemi, aga see nõuab jälle lisaressurssi tooraine ja töötlemise näol, seega jälle oleme fosiilsete kütuste juures tagasi.
alternatiivenergia osakaal on maailmas siiski pisike ja ilmselt ei saa kunagi tagama meie energiavajadusi 100% ulatuses tänases mahus.
ma ei imesta, kui mitmemastilised purjekad peagi merd hakkavad jälle kündma ja tuulikud vett pumpama. lihtsad lahendused, mis ei ole keerulised teostada...
Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus
Ega seda põlevkivi ka kauaks ei ole ja selle kaevandamine rikub ka palju loodust.Krt meil see Sirgala karjäär kah saab varsti otsa ja Kohtla-Järve kaevandused on kah juba kinni.Veel töötavad Estonia ja Viru kaevandus,kuid neid kah enam kauaks ei ole ja siis pole Balti ega Eesti soojuselektrijaamadel enam toorainet,mida kütta.Parem võiks vaadata midagi suurema kasuteguriga.Juba vene ajal läänes katsetati plasmageneraatoriga elektrijaamasid,mille kasutegur pidi väga suur olema.Praegu on juba Ameerikas üks selline töös ka,kuid nende levikut piirab nende generaatorite valmistamise hind.Põhimõte on muidu lihtne.On suur trafo.Primaarmähis on lülitatud õlilülitiga kondensaatoriga,mis on 20 000 mkf vähemalt ja pinge 25-35kV.Sekundaarmähise asemel on seest õõnes toroid rõngas,mille sees on deuteerium.Igas sekundis suletakse kondensaatori ja primaarmähise ahel ja tugev vooluimpulss paneb deuteeriumi kuumenema 1miljoni kraadini ja see muutub plasmaks.Kuna deuteeriumi surub kokku oma teljelt veel ka elektromagnetväli,siis temperatuur tõuseb 10 miljonii kraadini.Sellise kuumusega ei peaks ka toroid vastu,kuid plasma anumana toimib nii veider kui see ka ei oleks elektromagnetväli,mis hoiab plasmat.See kuumutab vett ja turbiinid genedega muundavad selle elektriks.Edastuseks on otstarbekas kasutada kõrgepingelist alalisvooluliini,et vähendada veelgi kadusid.
Huvitav on see, et bensiini mootoriga auto effektiivsus on 20%, elektri mootoriga autol aga 26% juhul, kui elekter on saadud fosiilsete kütuste põletamisel. Noh taastuv energia puhul (hydro elektri jaam vms) on see ca 65%. Enivei nende fosiilsete kütuste pärast ma väga ei pabista, tahaks lihtsalt võimalikult odavat kilomeetrit saada. Hetkel rikub selle ilusa ära akude maksumus. Ehk tundub, et elektri auto TCO tuleb umbes sama hybriidiga (hybriid civic ntx). Aga et täpselt teada, peab veidi arvutama.
Praegu oleks vast kõige mõistlikum alustada nende elektrimootoritega bensiinimootorite väljavahetamist.Ega kardispordis polegi palju vaja sõita ja sponsorid plekivad akud jms kinni.youtubest leiab selliseid videosid kartidest küll ja on tunda,et elektrikardil on tunduvalt parem minek,kui bensiinikardil.
Praegu oleks vast kõige mõistlikum alustada nende elektrimootoritega bensiinimootorite väljavahetamist.Ega kardispordis polegi palju vaja sõita ja sponsorid plekivad akud jms kinni.youtubest leiab selliseid videosid kartidest küll ja on tunda,et elektrikardil on tunduvalt parem minek,kui bensiinikardil.
Kart ? Citroen Saxo pole just päris kart Pisut ikka suurem.
Comment