Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Citroen Saxo Electric

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Vs: Citroen Saxo Electric

    Kusjuures, kui nüüd mõtlema ja arvutama hakata ...

    Ma kuyll ei tea, aga oletame, et see bena mootoriga saxo võtab 6 liitrit sajale, 6*15,9=95,4 krooni jagame sajaga, 95 senti

    Selle sama masina elektri versiooni liigutamiseks 100 kilomeetri võrra kulub 18kW/h , mis rahas teeb umbes 20 krooni (sõltub paketist, aga suurusjärk on selline) ehk siis yhe kilomeetri kulu on 20 senti.

    Ehk siis yhe energiaga saab kilomeetri liikuda 20 sendise kuluga, teise energia puhul 95 sendise kuluga. Nyyd tekib mul küsimus, kas bensiin on ylehinnatud, või elekter on alahinnatud ?

    Jah energia kaasas kandmise kulu ei ole siin arvestatud, aga arvutuse põhimõttet arvestades ei olegi see oluline (vist)

    Comment


      #32
      Vs: Citroen Saxo Electric

      mikromootorite kasutegur on just nagu on. sama on trafodega...
      oletame, et Saxo diiselversioon võtab 4l/100km. võrdleme seda veokiga... Saxo kaalub ümmarguselt tonn(ilmselt koormatuna) täislastis veok 40t. 40x suurem mass on liigutada, aga 40x rohkem kütet ei võta. seega kütuse kulu on seejuures tonni kohta oluliselt väiksem. peale selle sõiduautost moodustab kasulik mass max 40%, veokil aga tihti ka üle 50%. sedasi võrreldes ei ole fossiilkütus midagi nii palju kallim liigutaja
      lisaks eelnenule korralik sisepõlemismootor sõidab remondita 300k...500k. paaki lased kogu aeg ühtviisi. elektrimootoril saab selles võrdluses aku lugeda mootori osaks see aga peab 60k...100k. vahe on viie kordne. ok sisepõletajal saab sarnaseks osaks lugeda õhu ja bensiini filtri, küünlad(mõnel), rihm/rihmad(mõnel) ja õli.
      kere ja rung eldatavasti lagunev võrdselt seega praegu arvestusse ei kuulu. selle poole milli jooksul võib auto lugeda ilmselt ressursi lõpetanuks. tee arvutused tänaste hindadega nende asjade kohta ja siis vaata, kas elekter on nii oluliselt odavam sõita. auto alghinnas on pealegi elektrikäru ilmselt kallim sisepõletavast sugulasest.
      PS: kui akude arvutuse aluseks võtad kuskilt odavamalt saadud/sebitud asjad, siis õli ja rihmade vahetusel loe vahetuse kulu nulliks, sest seda saab edukalt ise teha.
      ma ei püüa mõtet laita, keskonnasõbralik ei ole meil kahjuks praegu veel odav. lihtsalt hinnavõrdluses püüan sind natuke realistlikematesse raamidesse lükata
      Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

      Comment


        #33
        Vs: Citroen Saxo Electric

        noh natuke olen arvutanud. Võtame näiteks Hybriid civicu, tolle masina kuumaks on ca 5200.- + 700.- kaskot, kuus sõidan ma umbes täpselt 2500 kilomeetrit, arvestades. et hybriid civic võtab 4,6L sajale saame kilomeetri kuluks 3,1 krooni.

        Oletame et elektri Saxo saab kätte 120000 krooniga (mis isegi tundub et on reaalne) paneme juurde yhe komplekti akusid 80000 krooni. Sellise setupiga võiks ehk 5 aastat käbi saada (total 150 kkm). nyyd võtame selle 200 kEEK liisingusse saame 5 aasta peale kuumaksuks 2800 krooni, kasko ja kohustuslik kindlustus võiks tulla (ilmselt) samasse suurusjärku, kui civicu kohustuslik liikluskindlustus, seega selle taandame välja. kytuse "liitri" hinnaks tuleb 1,3 krooni, seega kogu kulu tuleb 1,3 krooni kilomeetrile. Siit arvutusest on igasugu hooldused hetkel välja jäetud, ning hooldused on igal juhul saxo kasuks. Samuti ei ole siin arvestatud tasuta parkimist Tallinnas, ytleme, et tolel arvestame meeldivaks booniseks.

        Kõik paistab ilus eks ?

        Nüüd tuleb aga. Saxo sõitab 100km, siis tahab jälle "tankimist" sellistel tingimustel peaks ikkagi osa sõite tegema bensiini autoga, mis viib kogu liikumisele minevat kulu üles poole. Selleks, et saxoga saaks teha KÕIK sõidud, peaks olema "tankimiste vahe" 300 km. Selleks, et range saaks selliseks, tuleks NiCd akud vahetada välja LiPo või veel popim LiFePO4 akude vastu. Kuna Lipo energia kaal on ca 3 korda väiksem, kui NiCd akul, siis on see auto kandejõu mõistes täiesti mõeldav. LiFePO on küll kallim, kui NiCd, kuid samas on ka resurssi rohkem, isegi kuni 250000km. Sealt maalt hakkab kapasiteet kukkukma . Kuna mul LiFePO kohta ei ole veel piisavalt infot, siis ei oska tolle kohta ka arvutusi teha. Siiski räägivad allikad, et LiFePO on odavam, kui LiPo, ning ohutum. Hetkel on teada mulle ainult, et 150Ah LiFePO seti koos vajaliku elektroonikaga saaks kuskil 200 kEEK'iga, väike kalkulatsioon ütleb, et see teeb 80 senti kilomeetri kohta. Samas NiCd seti kilomeetri hind tuleks kuskil krooni tuuri. seega LiFePO tuleb ses mõttes soodsam, aga algne inversteering on suurem. Muidugi kui puuda 300 km piiri, siis tuleb LiFePO kilomeetri hind kallim.

        Igastahes nii kole see asi ei tundugi. Kuigi agasid on. Mõtlemist rohkem, kui rubla eest.

        Comment


          #34
          Vs: Citroen Saxo Electric

          jah mõtlemist on ja mõtlemise kaudu äkki jõuab ka tänavale midagi
          Elektrimasina liisimine oleks küll kõva sõna. paned liisingumakseks selle sama hinna, mis iga kuu bensiinile kulutaks... rahaline koormis tuleb kasko ja elektriarve näol. elektripakett tuleks kah siis ilmselt küttte oma teha, sest autot laed ju ka peamiselt öösel. boonusena lubab tööandja ehk juhtme tööl seina pista. paljud ju soojendavad tööl oma autotki tööandja kuludega
          paraku hinnaklassi ja mugavusklassi vahe on nii suur, et ega see Saxoga suurt enam sõitma ei kipugi, kui 100km. mul on hetkel umbes selles vääringus 6a vana masin, ega ikka palju madalama klassi vastu ei vahetaks. isegi seda Civicut ei tahaks.

          inimene on oma harjumuste ori...
          Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

          Comment


            #35
            Vs: Citroen Saxo Electric

            Mul rehepappluse tuju- kulutada akude raha hoopis erimärgistatud kütuselt värvi äravõtmis seadmele. Loogika selles et miks ei peaks el autodki mingilgi määral teede ehitusse panustama(Loe mingis x osas riigi eelarvesse)
            Ntks selle hõisatud el Pobi kilomeetri hinna saaks lõdvalt korras bensiini golf2gagi kui aktsiisi poleks.
            Maailm oleks puhas ja süüta
            kui poleks õllejogurtit
            - Õ.Õ.

            Comment


              #36
              Vs: Citroen Saxo Electric

              Esmalt postitatud Matis poolt
              Mul rehepappluse tuju- kulutada akude raha hoopis erimärgistatud kütuselt värvi äravõtmis seadmele. Loogika selles et miks ei peaks el autodki mingilgi määral teede ehitusse panustama(Loe mingis x osas riigi eelarvesse)
              Ntks selle hõisatud el Pobi kilomeetri hinna saaks lõdvalt korras bensiini golf2gagi kui aktsiisi poleks.
              jah, ja oleks meil kütuse hind sama mis meerika maal, siis saaks iga suvalise autoga sama kilomeetri hinna. Ja kui veel tädil rattad all oleks, oleks eriti soodne, käiks tädiga tööl. Kahjuks aga ei ole.

              Comment


                #37
                Vs: Citroen Saxo Electric

                Lihtsalt väga händikäpne variant minu meelest. Samas lisaks võrdlusse gaasi seadme, sellega maksad nii aktsiisi kui on ka võimalus häda korral bensiiniga edasi sõita.
                Veel rohelisuse teemal- lehest lugesin et mingi firma plaanib põlevkivist diislit tootma hakata. Kumb on kadude mõtteski ökom - akud, vooluülekande liinid jne,EE katlad. Või põlevkivi-diisel ega sealgi pole teada palju saastet ja aherainet tekib.
                Maailm oleks puhas ja süüta
                kui poleks õllejogurtit
                - Õ.Õ.

                Comment


                  #38
                  Vs: Citroen Saxo Electric

                  Esmalt postitatud Matis poolt
                  Lihtsalt väga händikäpne variant minu meelest. Samas lisaks võrdlusse gaasi seadme, sellega maksad nii aktsiisi kui on ka võimalus häda korral bensiiniga edasi sõita.
                  Veel rohelisuse teemal- lehest lugesin et mingi firma plaanib põlevkivist diislit tootma hakata. Kumb on kadude mõtteski ökom - akud, vooluülekande liinid jne,EE katlad. Või põlevkivi-diisel ega sealgi pole teada palju saastet ja aherainet tekib.
                  Jah gaas on täitsa optsioon, kuivõrd vähemalt hetkel on hind ca kolmandiku bensu hinnast parem. Aga esiteks sõltume me gaasi puhul sõltume me (vähemalt hetkel) 99,9% venemaast, kes teadupärast ei ole meie parim sõber. Võime meenutada mis alles hiljuti toimus lõunaosariikides seoses gaasi hinnaga. Teiseks tuleb gaas täpselt samast kohast, kust naftagi. Aga hetkel on veel kindlasti pointi.

                  Comment


                    #39
                    Vs: Citroen Saxo Electric

                    Põlevkivist diisli tegemine on nagu sitast veoauto tegemine.Tead sa ka palju on vaja rikastada põlevkivi,et sellest korraliku kütteväärtusega kütteaine saaks.Õli tootmine on veel mingisugune kasulik tootmine,kuid diisli tootmiseks on vaja ikkagi seda õli veel krakkida katlates,nagu naftagi ja siis saadakse saadused.Pigem narva elektrijaamadele kõrgrõhuturbiine juurde tellida ja üle piiri Elektrosila tehasest paarimegasid genesid juurde osta.Ülekandeliinid on jh üpriski kulukad.Lisaks veel alajaamad.Nt meie kandis läks mingi 50milli,et terve liinivahe välja vahetada,kuna metsas olid puud peale kukkunud.Pm tuli ju välja vahetada terve alajaama-elektrijaama vaheline lõik.

                    Comment


                      #40
                      Vs: Citroen Saxo Electric

                      üldiselt põlevkivi on üldse yks suhteliselt mõtetu maavara. Minu isikliku arvamuse kohaselt. Põlevkivi juures on juba passlik rääkida keskonna kahjudest. Võtame kasvõi näiteks vee hulga, mis tänu sellele reostatud saab, pluss loomulikult seesama kasuliku energia hulk, mis sealt välja on võimalik pigistada. Miskipärast on mul tunne, et kui needsamad põlevkivi kaevandused toppida põlevkivi tuhka täis, siis ei saagi eriti aru, et miskit ära võetud oleks.

                      Comment


                        #41
                        Vs: Citroen Saxo Electric

                        Niisugune massiline öine akude laadimine peaks ju ülekande liinidele ka juba liig olema? Öise ja päevase elektri hinna vahe kaoks ära. Kuna aktsiis on vaja kuidagi kätte saada siis kas el auto maks ja/või metsikud ampri tasud.
                        Ega me bensiini ja diisligi ostame venemaalt, SRÜ riikide jaoks oli/on probleem selles et nad seda varem kogu aeg tükkmaad odavamalt saanud, vaenlane nr 1 jaoks on hind ammugi kallim olnud. Aga üle EU hindade nad ikkagi küsida ei saa.
                        Maailm oleks puhas ja süüta
                        kui poleks õllejogurtit
                        - Õ.Õ.

                        Comment


                          #42
                          Vs: Citroen Saxo Electric

                          Põlevkivi on reostav ja tekitab aheraine mägesid,kuid need mäed ei tohiks sind häirida,kuna sa oled nendest kilomeetrite kaugusel.Eestil ei ole naftat ega kulda,sestap peab leppima väärtuslikuima maavaraga,mis meil on ja see on põlevkivi.Ja kusjuures kui sa paned selle tuha sinna käikudesse tagasi,siis tekib maaalune põlemine ja see võib tekitada maaaluseid põlenguid ja muud kahju,niiet seda ei tohi küll teha.
                          Ja ülekandeliine ei tohiks see laadimine küll mõjutada.Linnas veel eriti,kuna seal peaks otse alajaamast(mitte see,mis posti otsas on,vaid see aiaga piiratud suurem alajaam).Seal on ka arvestaud suurema varuga ja ei tohiks midagi ekstreemset põhjustada.Kuna enamasti toimub laadimine tööstusvoolu 380V kaudu,siis seda ei mõjuta see põrmugi.Maal aga,kus on need väiksed kombi-alajaamad,seal eriti neile ei meeldi selline vägistamine.

                          Comment


                            #43
                            Vs: Citroen Saxo Electric

                            jah, vaata kust otsast tahad ainus lahendus eesti jaoks tundub olevat tuuma, termotuuma vms seesugune elektrijaam, ning võimalikult palju kasutada elektrit. Sedasi saaks kõige edukama sõltumatuse energia suhtes muust maailmast. BTW mis puudutab elektri autot, siis nagu eelnevalt mainitud on juba täna on täiesti võimalik elektri auto, mis sõidab ühe laadimisega 300 km. Sellise auto hind on ca pool milli, ning tegu on Toyota Corolla baasil (tutikas) ehitatud autoga. jagame selle kilomeetritega (300000) ning saame kilomeetri hinnaks 1,6 krooni, lisame 0,2 senti elektri eest, saame kilomeetri hinnaks 1,8 krooni,ok natuke muid kulusid ka, teeb kokku 2 krooni. See on väga odav kilomeetri hind. Mu naise 70 000 kroonine liisingus olev mitsu tuleb ca sama või ehk pisut suurema kilomeetri hinnaga.
                            <br><br>
                            Ehk siis, minu tagasihoidliku arvamuse kohaselt on elekter way to go. Iseküsimus, kuidas me seda elektrit teeme.

                            Comment


                              #44
                              Vs: Citroen Saxo Electric

                              Suuga teeb suure linna,tegudega ei tee kärbsepesagi.Ei ole mõtet enam sellel teemal jahuda.Kui elekter oleks nii hea,siis sõidaksid juba ammu ameerikas ja mujal sellised ringi.Laseme ajal natuke edasi voolata,ootame kuni keegi tarkpea leiutab mingi uut tüüpi transistori ja ka leiutatakse mingisugune sobiv energiaallikas autode jaoks.Siis vaatame ja räägime edasi.

                              Comment


                                #45
                                Vs: Citroen Saxo Electric

                                Esmalt postitatud Henzzman poolt
                                Suuga teeb suure linna,tegudega ei tee k&#228;rbsepesagi.Ei ole m&#245;tet enam sellel teemal jahuda.Kui elekter oleks nii hea,siis s&#245;idaksid juba ammu ameerikas ja mujal sellised ringi.Laseme ajal natuke edasi voolata,ootame kuni keegi tarkpea leiutab mingi uut t&#252;&#252;pi transistori ja ka leiutatakse mingisugune sobiv energiaallikas autode jaoks.Siis vaatame ja r&#228;&#228;gime edasi.
                                jah, see tehnoloogia ei ole veel valmis, kuid p&#228;ris toores kah ei ole enam, ehk et maitsta kannatab. Tsiteerides tarku meerika maa artikleid, siis keskmine inimene, kes elab linnas v&#245;i linna l&#228;hedal, s&#245;idab p&#228;evas mitte rohkem kui 30 miili. Ma kyll ei tea hetkel peast miili kurssi, kuid umbes nii on ta ka meie maal. Ehk keskmine t&#246;&#246;inimene saab oma igap&#228;evased asjad elektri autoga edukalt aetud. Ja kulu on bensiiniga v&#245;rreldes on t&#228;iesti konkurentsiv&#245;imeline. V&#228;hemalt meie maal on hetkel probleemiks see, et kodanikel on tarvus oma ego toita, kuid suurt maasturit elektriga edasi liigutada ei ole veel nii otstarbekas, kui pisikest punni. Lihtsalt kaasaskantavat elektrienergiat ei j&#228;&#228; sedasi &#252;le, nagu seda bensiini v&#245;i diisli puhul j&#228;&#228;b. Ehk mina v&#245;idan, et t&#228;na ei ole probleem enam mitte niipalju tehnoloogias, pigem inimeste suhtumises.

                                EDIT: BTW Toyota t&#246;&#246;tab seinast laetava priuse kallal, mis minumeelest on k&#245;ige parem konseptsioon, nagu ka Cevrolet Volt. Ehk siis seinast laetavad akud on peal, ning neid on piisavalt palju, et kasutadagi ainult elektrit p&#245;hi allikana, mitte abi allikana, nagu seda hetkel tehakse, ning kui elekter saab otsa, v&#245;etakse sisep&#245;lekas appi. Cevrolet Volt on veel ses m&#245;ttes lahe auto, et sinna saab paaki kallata enamv&#228;hem k&#245;ike mis p&#245;leb, ka E85.
                                viimati muutis kasutaja kpihus; 16 m 2008, 22:03.

                                Comment

                                Working...
                                X