Kui see on Sinu esimene külastus, siis tutvu
palun korduma kippuvate küsimustega klikates selleks ülal asetseval lingil. Enne uue postituse lisamist pead Sa registreeruma.
Postituste lugemiseks vali meelepärane foorum allpool olevast nimekirjast.
Teade
Collapse
Foorumi reeglid.
Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
Ega see 30mA vool standby režiimis mingi ime küll ei ole.
Olen erinevate autode audiosedamete voolutarbeks ooterežiimil saanud ka märksa suuremaid tulemusi, 200-700mA ja osadel makkidel, millel klahvide valgustust peale seadme välja lülitamist, välja lülitada ei saa, võib seisuperioodil vool toiteahelas veel suurem olla (mõned Vieta mudelid). Vanasti oli lihtne, analoogne kontaktidega lüliti katkestas vooluahela ja mingit aku tühjenemist maki poolt olla ei saanud aga tänapäevastel autostereodel on skeemi eri osade ja piirkondade sisse-välja lülitamiseks kuni mitu transistor võimsuslülitust, lisaks veel igasuguseid vilkuvaid LED`e ja jumal teab mida veel. Kõik sellised elektroonilised juhtimis ja tüürimislülitused tarvitavad kuigipalju ka aparaadi ooterežiimil elektrienergiat ja kui autot pikemat aega (1kuu või rohkem) ei käivitata, võib aku alatühjeneda. Pealegi on tänapäevastes mootorsõidukites juba nii palju erinevat elektroonika kooslust (immo, pardakompuuter, signa, autostereo, CD- box vms.), et akude suhteliselt kiire tühjenemine on vältimatu, kui autoga ei sõideta või seismisel ei laeta aukumulaatorit regulaarselt. Eriti suured energiakaod on suurtel veoautodel (sisternveokid toiduainetele, eriotsarbelised veokid jne.), kus on palju igasugust kontroll-, mõõtmis- ja lugemisaparatuuri, magnetklappe, releesid ja erinevaid käiviteid, mis osaltjaolt on töös ka siis kui masin seisab ja süüde väljas. Viimasel juhul on küll tegemist sõidukitega, mis omavad 2*200Ah jadamisi ühendatud akut (24V 200Ah), kuid 1-2A vool tühijooksul, tühjendab aku nädala paariga, kui lisaenergiat kuskilt vahepeal juurde tulemas pole.
Tere
Mul sellinemure, et aku kipub tühjaks minema autol. Mõõtsin, siis ampreid aku +klemmi ja juhtme vahel, näitas 0,07-0,18. Kas autol mingi liigsuur tarbimine taga?
Alarmi ei ole, on cd-mängija.
Aitäh
Kas CD mängijal on kellanäit väljalülitatud või standby režiimis ka või?Isiklikult eelistaks kindluse mõttes panna sellises olukorras lihtsalt massilüliti vahele,või võtta juhe akult lahti,kui autot ei kasuta.
Kaku oma makil pistik tagant ära ja mõõda uuesti. Kindluse mõttes fikseeri eelnevalt ka ukselüliti suletud asendisse. Nagu eelpool mainitud, on üle paarikümne milliampri kurjast ja sellest üleliigsest kaost võiks lahti saada. Kui su makil on juhtumisi süütealune ots pideva toitega kokku ühendatud, siis lahuta see ja mõõda uuesti.
Massilüliti on küll asjalik, aga see sunnib sind kellaaega ja raadio mälu iga kord uuesti sättima. Vajadusel võid aretada plussi vahele lüliti aga jõudeolekus tahavad voolu ikkagi needsamad seadmed, kes sulle juba peavalu põhjustavad.
Leidsin vea üles, küsimus jah makis, mõõtsin maki kaitsmepesast a-sid ja oligi vahepeal 0,05 ja vahepeal 0,18. Ei saa aru miks ta muutub kui makk väljalülitatud. Makk kella ei näita väljalülitatuna ja mingeid tulukesi ka ei põle. Ainult siis vilgub, kui paneel eest ära võtta. Aga paneel kogu aeg ees ja paneeli eemaldamine a-des muutust ei andnud. Makk muidu Aiwa oma.
Küsimus siis, et kas seda kuidagi remontida ka annab, muidu makk päris ok.
on makil see lisaots ikka läbi süüte viidud? kui ei ole, siis see võib asja parandada. kui ei paranda, siis pane makiletoitelüliti või vea kogu toide läbi süüteluku. seisval masinal siis muidugi makk ei tööta, aga aku ei tühjene ka
Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus
Comment