Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Subwoofer autosse nii et koormaks akut kõige vähem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Subwoofer autosse nii et koormaks akut kõige vähem

    Tere, plaan siis autossse subbakas panna. Kuna paljud sõbrad on kurtnud, et võimendi on nende autode akud tühjaks imenud ja vaja pidevalt teha lisalaadimisi, siis küsingi kohe, et kas on üldse võimalik sellist süsteemi aretada, mis sööb akut minimaalselt nt sama vähe kui tavalised elektritarbijad autos (kliima, tuled jms)?

    Mul ei ole tähtis et bass aknad puruks peksaks või naabrinaise 2 km kaugusel kiima ajaks. Põhiline see, et praegused originaalkõlarid (kokku 4 tk, taga aknalaual ja ees ustes) jäävad veidi lahjaks ja tahaks, et sõidu ajal rohkem bassi salongi kostaks.

    Üks võimalus, oleks kõlarid suuremate vastu vahetada, kuid see eeldaks ikkagi võimendi ostu ning need võimsamad kõlarid ei anna ju päris seda sama madalat efekti, mis subwoofer. Või siiski?

    Tahtsingi tegelikult selleni jõuda, et kui suur see võimendite võimsuse ja aku voolu tarbimise vahe on? Näiteks 500W (1000W max) RMS ja 100W (200W max) RMS on ju üsna suur vahe, eks! Näiteks ühendaks autosse kõige lahjema võimendi ja sellise subbaka, mis selle võimu juures siiski head bassi annaks.

    Mis te selle kohta ütlete ja mida soovitate?

    Auto aku on 80 Ah, makk mingi 2000 kr Pioneer 4x50W

    Tänud ette!
    viimati muutis kasutaja GhQst; 25 m 2008, 13:59.

    #2
    Vs: Subwoofer autosse nii et koormaks akut kõige vähem

    80mA, õigemini 80mAh on vb mõne serveri BIOS aku, sinul on ilmselt siiski 80Ah.
    võimendi võtab siiski just nii palju voolu, kui palju sa tast tahad muusikat kuulata. tühijooksu osakaal on ikka suhteliselt väike. kui tahad, et aku tühjaks ei saaks, siis ära kuula muusikat seisvas autos pikka aega ja ongi kogu loogika. ka tavaline auto makk imeb aku tühjaks, kui see niisama karjuma jätta, muidugi aega kulub pisut enam.
    säästliku muusika tekitamisel tuleks sel juhul vaadata hoopis kõlarite poole. võimendite kasutegurid on kõik suht samasse suurusjärku, seega selle pealt väga oluliselt ei võida. hea tundlikkusega kõlar, aga annab sama lärmi oluliselt väiksema võimsuse juures. korraliku kõlariga sa vaevalt üle 100W võimsust autosse vajadki. bassi toeks oleks kõige lihtsam vaadata mõni aktiivwoofer. võid ka ise ehitada kasti ja siis sinna külge mõni sillatav võimendi. ära astu sellesse ämbrisse, et kõlarit/valjukat ainult võimsuse järgi ostad.

    edit: kliima ja tuled ei võta vähe voolu, neid sa lihtsalt seistes ei kasuta
    Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

    Comment


      #3
      Vs: Subwoofer autosse nii et koormaks akut kõige vähem

      Nagu reuter juba eelpool mainis, on võtmesõnaks sellises energiasäästlikus projektis vajuhääldi tundlikkus (-dB) ja konkreetset elementi iseloomustav helirõhk. Mis kasu on 2000W? supakast, kui tema tundlikus on kõigest 86dB, täielik energiaressursi raiskamine, suurenenud kütusekulu, kiiresti riknevad akud ja kõike seda rahakoti arvelt. Olen päris mitmele projekteerinud suuremasse autosse (kaubik, pirukakäru, pikap- tüüpi), 12"- 18" PA valjukatega helisüsteemi aga kuna sellised kontsertelemendid tahavad saada ka suuri mahukaid kõlakaste siis väiksemas sõidukis nendega eriti midagi peale pole hakata, muidugi eeldusel, et autot ei kavandata teha ühe- või kahekohaliseks. Sellist sorti helisüsteemi korral piisab täiesti kuni 200W RMS võimendusest ja helirõhk paneb asjad salongis ning juuksed peas tugevalt liikuma.

      Comment


        #4
        Vs: Subwoofer autosse nii et koormaks akut kõige vähem

        Jah, Ah on õige

        Ok, mul on olemas Audes SW-104C autosubwoofer kahe õhutoruga (10" 130/200W andmete järgi). Mõtlesin selle pagassi istutada. Kere on muidugi sedaan, mis tähendab, et heli jõudmine salongi on raskendatud.

        Kas soovitate sedaani eelmainitud subbakat ning mis võimendi sinna juurde hea oleks?

        Comment


          #5
          Vs: Subwoofer autosse nii et koormaks akut kõige vähem

          sedaan või mitte, helirõhk jõuab autosse ikka. lihtsalt katsetama peab erinevaid asendeid
          http://salupa.exe.ee/index.php?leht=10/1&menu=teo
          suht puust ja punane:kas, kuidas, miks jne
          Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

          Comment


            #6
            Vs: Subwoofer autosse nii et koormaks akut kõige vähem

            Ok, ma prooviks seda Audese SW-104C subbakat. Mis võimendit te sellele kõlarile soovitate?

            Toote andmed
            Nimitakistus: 4 Oomi
            Lühiajaline maksimaalne võimsus: 200 W
            Madalsageduse alampiir: (-8 dB) 32 Hz
            Tundlikuse tase: (2,83 V/1 m) 90 dB
            Sagedushääldid:
            10" madalsageduse koonus
            Mõõdud: (mm) 630 K x 380 L x 370 S
            Kaal: 18 kg

            Valjuhääldi andmed
            Nimitakistus: 4 Oomi
            Pikaajaline maksimaalne võimsus: 130 W
            Lühiajaline maksimaalne võimsus: 200 W
            Sagedusala: 29 - 2000 Hz
            Tundikuse tase: (2,83 V/1 m) 94 dB
            Helipooli alalivoolule: 3,1 Oomi
            Helipooli läbimõõt: 50 mm
            Helipooli kõrgus: 18 mm
            Magnetpilu kõrgus: 7 mm
            Lineaarne liiklus: ±5,5 mm
            Resonantssagedus: "vabas õhus" 33 Hz
            Liikuva süsteemi mass: 42,2 g
            Effektiivne läbimõõt: 202 mm
            Magneti kaal: 1360 g
            Kogukaal: 3500 g
            Bl: 9,31 T∙m
            Qms: 8,99
            Qes: 0,31
            Qts: 0,30
            Vas: 80,7






            Niipalju vihjeks, et kodus riidekapis laamendas see asjandus koos 35W vene võimendiga + s90 filtriga ikka väga meeletult!
            viimati muutis kasutaja GhQst; 26 m 2008, 13:41.

            Comment


              #7
              Vs: Subwoofer autosse nii et koormaks akut kõige vähem

              Auto aku on sul 80Ah siis kui ta uus on.
              Kui aku on juba mitu aastat autol peal olnud, siis tema mahtuvus väheneb.
              Lisaks vanusele mõjutab aku töötamise aega ka temperatuur.
              -20 ei saa sellest akust kohe kindlasti ka uuena 80Ah kätte.

              Comment


                #8
                Vs: Subwoofer autosse nii et koormaks akut kõige vähem

                Minu arusaamist mööda pole niivõrd oluline autoaku mahutavus (kui sa seda just reede õhtust esmaspäeva hommikuni statoili parklas kuulata ei taha)
                , vaid generaatori võimsus. Antakse tavaliselt amprites, mille korrutad 12-ga läbi ja saad võimsuse wattides. Tulede, vendika jms peale kulub ca 500W, vaata mis üle jääb... Võrdlemisel kasuta võimendi RMS võimsust, ning pea meeles, et see on antud maksimumvõimsuse juures.

                Comment


                  #9
                  Vs: Subwoofer autosse nii et koormaks akut kõige vähem

                  Kuna sa nagunii passiivfiltrit kasutad siis ühenda automakile otse järgi. Kui väheks ei jää siis ongi OK. Suht tõenäoline et ei jää kuna Audese bassikas on suht tundlik. Bassid keera nii maha kui kannatab, see säästab ka akut. 45 Ah tunnise aku pealt käis automakk ikka u 3 tundi ilusti.
                  Maailm oleks puhas ja süüta
                  kui poleks õllejogurtit
                  - Õ.Õ.

                  Comment

                  Working...
                  X