Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Tahhomeeter valetab, kuidas õigeks saada?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Tahhomeeter valetab, kuidas õigeks saada?

    Mul on vana diisel Ford, millele sai tutikas asendusgeneraator pandud, aga kuna uuel genel on rihmaratas väiksem kui vanal oli, siis näitab tahho, mis saab samuti oma signaali generaatorist, aiateibaid.

    Tahhol kolm otsa (+, - JA generaatorist signaal, kuna diiselmootoriga tegu) ja kui kõik ära ühendada, panna mootor tööle... näitab 1000X pöörde juures seier 5000x. Kui gaasi anda, lööb seieri üle skaala (ja lööb siis nulli tagasi, kui gaasi mõnuga tallata)...ja 1000X juures läheb seier tagasi 5000x juurde..

    video: http://www.eila.pri.ee/scorpa/Tahhokamm.avi

    Seier ei tööta videol ühtlaselt kuna generaatoririhm polnud pingul... aga probleem on sama.

    Tundub nagu see signaal, mis generaatorist tuleb on liiga tugev... Mõtlesin ise, et panen signaalijuhtmele reostaadi vahele.. Tehtud.. saab täitsa 1000x peale lasta nagu peab, aga kui gaasi anda, siis enam seier ei kerki, vaid kukub nulli? Lihtsalt skaala väiksem...

    Millele see tahhomeeter reageerib ja kuidas õigeks saada?
    Ise mõtlesin, et tahho on kui voltmeeter, mis reageerib generaatori tekitatud pingle...

    #2
    Vs: Tahhomeeter valetab, kuidas õigeks saada?

    Esmalt postitatud Väikevimbu poolt
    ...
    Millele see tahhomeeter reageerib ja kuidas õigeks saada?
    Ise mõtlesin, et tahho on kui voltmeeter, mis reageerib generaatori tekitatud pingele...
    Reageerib sagedusele. Mida suurem pöörlemiskiirus, seda kõrgem sagedus. Tahhosse võetakse signaal generaatori mähiselt enne alaldusdioode.

    Sageduse vähendamiseks tuleb esimesena meelde sagedusjagur, kuid reguleerimisvõimalus võib olla ka tahhos endas.
    73lpiC3kCzI 1hz9KtdUAoU FHo6rXLHNTU
    ATiP1pN4XeM

    Comment


      #3
      Vs: Tahhomeeter valetab, kuidas õigeks saada?

      võetakse läbi lisadioodide gene kõigilt 3 faasilt. Kui lihtsalt ühelt mähiselt läbi dioodi võtad saad väiksema sageduse.
      Võimalik et originaalil oligi nii, kuid uuel on kõik 3 dioodi ja seega palju suurem sagedus.
      Tahhomeetril peaks ka pote olema lisa korrektsiooniks.

      Comment


        #4
        Vs: Tahhomeeter valetab, kuidas õigeks saada?

        On küll jah tahho taga üks timmimiskruvi ka, aga sellega saab ainult 2500x peale keerata.., et oleks vaja ikkagi selle signaalijuhtme vahele midagi panna... Generaatoril on ka taga kolm otsa.. ergutusahela ots, aku laadimisjuhe ja siis tahho signaalijuhe... seepärast sisetunne ütleb, et sellel eraldi mähis.

        Varsti tuleb raadiotehnika aluste tund, siis räägin õppejõuga, äkki tal on mingit rohtu pakkuda... et sagedusjagur.. püüan selle kohta infot otsida.

        Samas tuli endal midagi meelde, et koolis räägiti kunagi R, L ja C mõjudest vahelduvvooluahelates.. vaatan äkki saab sellest abi.
        viimati muutis kasutaja Väikevimbu; 08 m 2008, 00:34.

        Comment


          #5
          Vs: Tahhomeeter valetab, kuidas õigeks saada?

          Esmalt postitatud ints0000 poolt
          võetakse läbi lisadioodide gene kõigilt 3 faasilt. Kui lihtsalt ühelt mähiselt läbi dioodi võtad saad väiksema sageduse.
          Võimalik et originaalil oligi nii, kuid uuel on kõik 3 dioodi ja seega palju suurem sagedus.
          Tahhomeetril peaks ka pote olema lisa korrektsiooniks.
          Kas sa miskit segi ei aja? Minuteada tuleb selle meetodiga D+. W signaal on minu teada lihtsalt tähe keskelt välja toodud ( olen lammutanud rohkem, kui kahte generaatorit ). Kas kõige lihtsam ei oleks rihmaseibid ringi visata?

          Comment


            #6
            Vs: Tahhomeeter valetab, kuidas õigeks saada?

            Kindlasti on palju erinevaid variante.
            Volvo diisli genel oli tahhomeetri väljund võetud kõigi kolme mähise otstest läbi lisa dioodide.

            Kas need rihmarataste suurused on siis väga erinevad?
            Kui on natuke ainult, siis ei tohiks see sagedus niipalju muutuda.

            Comment


              #7
              Vs: Tahhomeeter valetab, kuidas õigeks saada?

              isegi pisikese erinevuse puhul on muutus suur: gene ratas on mingi 4x väiksem, kui rihmaratas. kui ta nüüd on äkki 4,5x väiksem, siis erinevus tuleb juba tuntav, samas geneka otsas ratta suuruse erinevust peaaegu ei tähelda. praegu tundub jah pigem väiksema ratta ja impulsside koosluse teema olevat. võta gene lahti ja latsu seal selgust saada, kust see signaal tuleb. siis saad ehk sealt ühelt mähiselt eraldi dioodiga väljavõtte tekitada. sagedusjagur ei ole mingi ühe transi teema, et see lihtsalt juhtmele vahele visata
              Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

              Comment


                #8
                Vs: Tahhomeeter valetab, kuidas õigeks saada?

                Lahendus on tegelikult väga lihtne.
                Võta tahhokas lahti ja kleebi vana skaala peale uus, kus numbrid on sinu jaoks õigel kohal.
                Allkiri.

                Comment


                  #9
                  Vs: Tahhomeeter valetab, kuidas õigeks saada?

                  see lahendus ei sobi ju, kui osuti liiga vara põhja lööb.

                  Sul tuleb vana ja uus generaator lahti võtta ja selgusele jõuda kust ja kuidas on tahhomeetrile signaal võetud ja uuel ühendada nii nagu vanal, kui on teistmoodi.
                  Kui ei aita, siis pead ka vana generaatori rihmaratta panema.

                  Comment


                    #10
                    Vs: Tahhomeeter valetab, kuidas õigeks saada?

                    Kuna samasid generaatoreid pandi Cosworth Sierradele, siis on selle rihmaratas Cosworthi oma arvatavasti ja 2x väiksem, kui vana oma.
                    Oleks isegi juba ammu geneka rihmaratta ära vahetanud ja genekat seest uurinud, kuid vana generaator on pea 20 aastat vana ja selle kruvid ja poldid lootusetult kinni... seepärast lootsin, et on mingi lihtsam viis, kui kapitaalselt kinniste kruvidega maadelda...

                    Homme on raadiotehnika loeng, siis räägin õppejõuga... ise olen leidnud ühe lehekülje, kus räägitakse samast probleemist... http://www.fieros.de/en/articles/tach.html

                    Samas mõtlesin ühe süsteemi välja, millega annaks asja parandada... üks mootor, mis töötab tuleva signaali sagedusel ning teine väike generaator, mida ajab ringi esimene mootor ja mille ratas oleks niipalju suurem, et näit õigeks läheks...

                    Comment


                      #11
                      Vs: Tahhomeeter valetab, kuidas õigeks saada?

                      Tahhomeetri parandamiseks on tehtud isegi spetsiaalseid plokke. Hind ümmarguselt tuhat krooni või peale selle. Kui see number ei peleta, võtan vaevaks viite üles otsida.
                      If you think education is expensive, try ignorance.

                      Comment


                        #12
                        Vs: Tahhomeeter valetab, kuidas õigeks saada?

                        Kui pea ei jaga, siis peavad käed ja jalad jagama. Kui tegu on 20a vana masinaga, siis vaevalt, et mingit tonnist moodulit on mõtet ehkupeale ostma hakata. Väike lukusepa näpuharjutus ei tee paha - mina pole veel näinud gene rihmaratast, mis ennast kätte ei anna. Kui sellel võllil veel otsa sees kuuskant on, siis pane aga likku ja asu vaikselt meelitama. Piduste genede puhul ei tee sugugi paha ka na d korraks pooleks tõmmata, laagrid määrida/vahetada ja uued harjad orgunnida. Loll on see, kes loodab, et teele ei jää.
                        Kui mähised on korras, siis õnnestub gene enamasti suhteliselt väiksete kulutustega renoveerida.

                        Mis tal viga oli, et üldse vahetama hakkasid?

                        Comment


                          #13
                          Vs: Tahhomeeter valetab, kuidas õigeks saada?

                          Generaator hakkas iga paarikümne kilomeetri tagant tablette läbi laskma... Pakuti, et ankur lühises ning geneka võll oli ka juba ülikulunud...geneka remont oleks minimaalselt 600 krooni maksma läinud ... ma ostsin selle peale juba tutika...

                          Raadiotehnika õppejõud saatis ka kuupeale, et see läheb liiga keeruliseks... soovitas ka rihmaratta maha kiskuda... viis mind ühe mehhanikaõppejõu juurde..

                          ...ja nii see rihmaratas lahti tuli... hea kui koolis on tehnika olemas. Probleem rihmarattaga oligi see, et ma pole nii hästi tööriistadega varustatud... lootsin naiivselt, et elektrooniline viis oleks lihtsam..

                          Päris 1000 krooni ma pelgalt tahho pärast letti ei taha panna... sellel ka teisi kohti, kuhu see raha matta..

                          Comment


                            #14
                            Vs: Tahhomeeter valetab, kuidas õigeks saada?

                            Ja tahhomeeter hakkas õieti käima?

                            Comment


                              #15
                              Vs: Tahhomeeter valetab, kuidas õigeks saada?

                              Pole veel jõudnud... pean uue gene jälle maha võtma, selle rihmaratta lahti saama ja vana ratta asemele panema(ratas on kulund ja roostes, see mehhaanikaõppejõud soovitas lasta selle ratta enne veel üle treida).
                              Varsti viin saani õlivahetusse ja siis lasen ka rihmarattad ümbervahetada; praegu auto töötab... ei vaata lihtsalt tahhot ega lase end sellest häirida...
                              Üks asi on mida ma veel proovin: V6 tahho peaks tuimem olema kui praegune... et mida see näitab...
                              Annan siis tulemustest varsti teada.

                              Comment

                              Working...
                              X