Mul on vana diisel Ford, millele sai tutikas asendusgeneraator pandud, aga kuna uuel genel on rihmaratas väiksem kui vanal oli, siis näitab tahho, mis saab samuti oma signaali generaatorist, aiateibaid.
Tahhol kolm otsa (+, - JA generaatorist signaal, kuna diiselmootoriga tegu) ja kui kõik ära ühendada, panna mootor tööle... näitab 1000X pöörde juures seier 5000x. Kui gaasi anda, lööb seieri üle skaala (ja lööb siis nulli tagasi, kui gaasi mõnuga tallata)...ja 1000X juures läheb seier tagasi 5000x juurde..
video: http://www.eila.pri.ee/scorpa/Tahhokamm.avi
Seier ei tööta videol ühtlaselt kuna generaatoririhm polnud pingul... aga probleem on sama.
Tundub nagu see signaal, mis generaatorist tuleb on liiga tugev... Mõtlesin ise, et panen signaalijuhtmele reostaadi vahele.. Tehtud.. saab täitsa 1000x peale lasta nagu peab, aga kui gaasi anda, siis enam seier ei kerki, vaid kukub nulli? Lihtsalt skaala väiksem...
Millele see tahhomeeter reageerib ja kuidas õigeks saada?
Ise mõtlesin, et tahho on kui voltmeeter, mis reageerib generaatori tekitatud pingle...
Tahhol kolm otsa (+, - JA generaatorist signaal, kuna diiselmootoriga tegu) ja kui kõik ära ühendada, panna mootor tööle... näitab 1000X pöörde juures seier 5000x. Kui gaasi anda, lööb seieri üle skaala (ja lööb siis nulli tagasi, kui gaasi mõnuga tallata)...ja 1000X juures läheb seier tagasi 5000x juurde..
video: http://www.eila.pri.ee/scorpa/Tahhokamm.avi
Seier ei tööta videol ühtlaselt kuna generaatoririhm polnud pingul... aga probleem on sama.
Tundub nagu see signaal, mis generaatorist tuleb on liiga tugev... Mõtlesin ise, et panen signaalijuhtmele reostaadi vahele.. Tehtud.. saab täitsa 1000x peale lasta nagu peab, aga kui gaasi anda, siis enam seier ei kerki, vaid kukub nulli? Lihtsalt skaala väiksem...
Millele see tahhomeeter reageerib ja kuidas õigeks saada?
Ise mõtlesin, et tahho on kui voltmeeter, mis reageerib generaatori tekitatud pingle...
Comment