Tere!
On huvi motikal, mida plaanin vabal ajal metsakrossiks kasutada, veidi pöördeid jälgida - huvitav põhilist pööretevahemikku teada, pöörete/kiiruse/võimsuse järgi ülekandeid sobitada ja samas hea vaadata, millistel pööretel enam jõudu vajan et siis vastav resonaatorväljalase koostada. Kõik see eeldab aga tahhomeetrit.
Valmis asjadest on kasutada sõiduauto VAZ 2106 tahhomeeter. 2T kahepütisele oleks see väga hea, minul on aga ainult üks silinder, mis iga väntvõlli täistiiru peale jõumomenti lajatab, mis tähendab et VAZ-i mõõteriist hakkab poole vähem näitama. See teeks asja igavaks ja oleks vaja uus skaala teha.
Kas VAZ tahhomeetrit annab ehk ümber teha, et ta koostöös kontaktsüütega hakkaks kaks korda enam pöördeid näitama? Venemaa saitidelt on mul kästud otsida, aga kui aus olla ei jaga sellest keelest peale mõne ebaviisaka sõna midagi. Ehk teab mõni foorumlane mulle midagi seletada. Ehk on olemas mingisugune seade, mis signaali kahekordistab?
Teine variant oleks poest ostetav kraam, aga kõik see maksab päris head raha ja kallist asja ei taha ma mingi rondi peale raisata - ~500 krooni eest saaks juba paagi kütet täis, millest jätkuks mulle rohkem kui nädalaks, seega ei pea kallist tahhomeetrit otstarbekaks.
Kolmas variant oleks ise teha. Kuni viissada krooni ma juppide peale kulutaks, kokku ladumisega saaks vast ise hakkama. Kas selle summa sees saab midagi kokku kombineerida? Masinal on 12V akusüüde, kontaktidega - sellega tuleks asi koos toimima panna. Või on mingi variant impulss hoopis küünlajuhtme ümbert võtta mingi lisapooli vms jubinaga?
Võtaks siis asja kokku: vaja on tahhomeetrit, mille saaks ~500 EEK kulutusega toimima, pööretevahemik oleks 0-7000+ RPM, ühilduks 12V akusüütega. Eraldiseisvat elektroonikat ei pelga, selle sulgeb ilusti hermeetiliselt pisikesse karpi ja peidab ära.
Päikest,
-Kristjan
On huvi motikal, mida plaanin vabal ajal metsakrossiks kasutada, veidi pöördeid jälgida - huvitav põhilist pööretevahemikku teada, pöörete/kiiruse/võimsuse järgi ülekandeid sobitada ja samas hea vaadata, millistel pööretel enam jõudu vajan et siis vastav resonaatorväljalase koostada. Kõik see eeldab aga tahhomeetrit.
Valmis asjadest on kasutada sõiduauto VAZ 2106 tahhomeeter. 2T kahepütisele oleks see väga hea, minul on aga ainult üks silinder, mis iga väntvõlli täistiiru peale jõumomenti lajatab, mis tähendab et VAZ-i mõõteriist hakkab poole vähem näitama. See teeks asja igavaks ja oleks vaja uus skaala teha.
Kas VAZ tahhomeetrit annab ehk ümber teha, et ta koostöös kontaktsüütega hakkaks kaks korda enam pöördeid näitama? Venemaa saitidelt on mul kästud otsida, aga kui aus olla ei jaga sellest keelest peale mõne ebaviisaka sõna midagi. Ehk teab mõni foorumlane mulle midagi seletada. Ehk on olemas mingisugune seade, mis signaali kahekordistab?
Teine variant oleks poest ostetav kraam, aga kõik see maksab päris head raha ja kallist asja ei taha ma mingi rondi peale raisata - ~500 krooni eest saaks juba paagi kütet täis, millest jätkuks mulle rohkem kui nädalaks, seega ei pea kallist tahhomeetrit otstarbekaks.
Kolmas variant oleks ise teha. Kuni viissada krooni ma juppide peale kulutaks, kokku ladumisega saaks vast ise hakkama. Kas selle summa sees saab midagi kokku kombineerida? Masinal on 12V akusüüde, kontaktidega - sellega tuleks asi koos toimima panna. Või on mingi variant impulss hoopis küünlajuhtme ümbert võtta mingi lisapooli vms jubinaga?
Võtaks siis asja kokku: vaja on tahhomeetrit, mille saaks ~500 EEK kulutusega toimima, pööretevahemik oleks 0-7000+ RPM, ühilduks 12V akusüütega. Eraldiseisvat elektroonikat ei pelga, selle sulgeb ilusti hermeetiliselt pisikesse karpi ja peidab ära.
Päikest,
-Kristjan
Comment