Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Nõrk säde?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Nõrk säde?

    Tegu siis üke väikse viiekümnese tsikkliga, millel on kontakt süüde. Tundub, et säde on nõrk, sest mootor käib ainult siis, kui küünla vahe on 0.3mm(õige oleks 0.6). See 0.3mm pole kuidagi õige ning sellega kaasnevad ka probleemid. Hetkel on vahetatud süütepool, kontaktid, ja kondekas, ehk siis kõik peale toite mähise. Mähise takistus peab olema 1.64 ohmi. Digitaal testriga jookseb see mõõt 1.1 ja 1.7 vahel, niiet ei midagi täpset ja vana vene tester näitab 1.0 - 1.1. Seega, tunudb et kotermann on toite mähises. Kõige lihtsam oleks vast see uuesti mähkida. Ise pole kunagi siukest asja ette võtnud ning arvan, et targem oleks lasta see kellelgi teisel teha. On Viljanids sellised kohti, kus saaks mõistliku hinnaga ümber selle väikse mähise mähkida?

    Mähis iseenesest selline


    #2
    Vs: Nõrk säde?

    Kui nüüd mälu ei peta siis peaks olema pildil olev detail pärit Riga-16 vms. 49cm\2 mopeedilt ehk siis abimootoriga jalgrattalt. Omal selline "pill" vedeleb traktorikuuri nurgas, poolest saati maassevajunud kujul. Sellist tüüpi süütesüsteemiga mootorit iseloomustas ülimalt väike töökindlus ja suht väike läbisõit järgmise tehnohoolduseni.
    See süütesüsteemi toitemähis niisama lihtsalt lühisesse ei lähe, vahel on küll juhtunud, kui mähiste kihid nn. vibratsiooni tagajärjel isolatsioonikihist läbi hõõruvad, kuid sedagi olen näinud ainult paaril korral oma pika remondimehe staasi juures. Pikkaaega seisnud masinate juures on peamine häda hoopis magneeto püsimagnetis, mis aja jooksul demagnetiseerub st. et magnetväli väheneb ja väljundpinged generaatorist ning süütesüsteemi toitemähisel vähenevad tunduvalt. Selle vastu aitab uuesti rootori magnetiseerimine tugevas alalisvoolu poolt tekitatavas magnetväljas või siis joosta võrriga mõnikümmend kilomeetrit maha, et püsimagnetid end taastoodaks. Mootorit võid ringikedrata kohapeal ka mõne jõulisema elektridrelliga, seni kuni magnetid piisavalt suure magnetväljaga ja mootor käima kargab.
    Sellise pooli uuesti mähkimine on 1. klassi ülesanne, tuleb vaid jälgida, et mähise algus saaks originaaliga võrreldes samale poolele (suund õige), mähistraadi diameeter ja keerdudearv klapiks ning töö oleks tehtud korrektselt st. kerimine oleks ühtlane mitte aga sinka-vonka läbisegi. Enne kui midagi lammutama hakkad, kontrolli terasest esemega üle magneeto rootori püsimagnetid ja vaata kas need üldse miskit külge tõmbavad ning seda ka seal piisavalt hoida suudavad, lahtirebimise ajal. Kui need eelmainitud eksperimendid on läbiviidud, vaatame edasi.....

    Comment


      #3
      Vs: Nõrk säde?

      Hakkasin mõtlema, et tõesti vanemad vene mopeedid kasutavad taolist mähist süütes (Š-62 mootorites vist näiteks) Kuigi minu käest läbi käinud mopeedidel on ainult elektron süüde olnud.

      Kuid siiski, minu probleemi puhul pole tegu vene mopeediga, vaid japside toodanguga, ehk tsikkliks on Yamaha Dt 50 Mx. Magnet täitsa toimib, tõmbab igasuguseid esemeid ning süüdet lammutades jääb pidevalt töölaua külge kinni Tähendab, probleem peaks siiski peituma selles samuses mähises.

      Ega see kerimine iseenesest nii raske ei pruugi ollagi, vastav abinõu tuleb ainult valmistada, et saaks selle mähise korralikult pöörlema. Juba mõtted liiguvad, kuidas sellist lihtsat vändaga aetavat agregaati teha

      See aasta sai koolis küll õpitud, kuidas arvutada mähise takistust kui on teada juhi pikkus ning ristlõike pindala. Aga enam pole kurat meeles, sest füüsika on meil koolis üsnagi lebo Kindlasti on olemas miskisugused kalkulaatorid, mis selle töö ära teevad?

      Comment


        #4
        Vs: Nõrk säde?

        Enne lõpplikku mähisepooli uuestikerimis otsust, kontrolli üle ka veel teised süsteemis olevad osad. Kas kõrgepingejuhe ja süüteküünla piip on üle mõõdetud testriga? Piibu takistusnäit jääb siis enamasti sõltuvalt mudelist sinna 6-10 kilooomi kanti ja kui on sellest palju suurem, tuleb proovida mõnda teist isendit. Kuna süütepool nagu peaks sinu väidete kohaselt töötama siis ilmselt seal viga pole, samas võib probleem peituda just seal piirkonnas, kus kõige vähem usume seda olevat. Sellise süüte impulsspinge suurusjärgu määramisel on kasulik vahend mingi nt. 12V 3W või 5W hõõglamp, mille ühendad süütepooli otstega paralleeli ja mootori käimalöömise ajal peaks see lambike hakkama vilkuma vastavalt töötaktile küllaltki intensiivselt. Kui toitemähis vaevalt jõuab hõõguma ajada selle hõõglambikese, on mähisekihtide vahel lühiskeerud (väljundpinge madal) või läheb kuskilt kontaktide või juhtmete korpusest väljaviikude piirkonnast osa elektrienergiat mättasse. Mingit nõidumist ega võluväge selliste moppide remontimisel vaja ei lähe, lihtsalt on vajalik loogika ja mõtlemisoskus ning juba hiljem tulevad kasuks praktika ja kogemused.
        Sellise pooli uuestimähkimisel on võtmesõnaks mähistraadi diameeter ja keerdude arv, millest omakorda sõltub mähise kogupikkus ja takistus, paar keerdu siia-sinna ei loe seal midagi.

        Comment


          #5
          Vs: Nõrk säde?

          Nonii, piibul on kirjas, et takistus peab olema 5 kilo oomi, mõõtsin, sain 5.9 kilo oomi. Tähendab selles probleem olla ei saa. Piibujuhe iseenesest on statsionaarne ehk sisse valatud süütepooli. Hetkel on kasutada kaks süütepooli, üks tutikas ja teine sõitnud 37kkm. Vahet pole kumbaga proovida, mõlemaga on sümptomid samad.

          Käisin selle mähisega ühe elektrooniku juures, see uuris seda pisut ning üritas asja pisut näppida. Natuke oli kasu, nüüd käivitub mootor ka 0.4mm küünla elektroodi vahega.

          Hetkel oskan ma siiski süüdistada ainult mähist, mille takistus on liiga väike (ehk lühis kuskil) ning ei tooda piisavalt elektrit.

          Tundub, et see mähkimine tuleb ikka ise ette võtta. Kuid millest nüüd alustada? Teada on ainult, et mähise takistus on 1.64 oomi ning traadi läbimõõt 0.6mm. Ütleme, et ostan http://www.elfaelektroonika.ee/cgi-bin/web_store.cgi?artnr=55-170-40#!55-176-36
          selle mähise traadi ära. Kerin vana maha ja mõõdan selle pikkuse ära ning siis lihtsalt mähin uue sama pika jupi peale tagasi. On see teguviis õige? Või loevad keerud rohkem? Tore oleks, kui leiaks mõne kalkulaatori selliste arvutuste jaoks.

          Comment


            #6
            Vs: Nõrk säde?

            Nagu juba mainisin, nahhui see kalkulaator nii lihtsa asjanduse korral. Ega sinna poolile nii ehk teisiti laiemalt mähist paigutada ei anna kui pooli laius ise on, seega loed ära vana pooli mahakerimise ajal, et mitmes kihis see mähis seal paikneb ja mitu keerdu on orienteeruvalt ühes kihis (erinevates kihtides võib olla keerdude kõikumise arv ca +/-1k.). See pool ei ole üüratult suur, ega "100 erinevat liiki mähistega", seega on seda võimalik sõltuvalt iga inimese individuaalsest õppimisomadustest ja kogemustest, mähkida ka kahe palja käe vahel.
            NB! mähistraat on ELFA`s jube kirves, käi läbi mõnest el.mootorite mähkimisega tegelevast ettevõttest, saad sobiva väikese koguse 25.- eest.

            Comment


              #7
              Vs: Nõrk säde?

              Tervist,minul oli sarnane jama "druzba" süütesüsteemiga.Mina kiskusin vanamähise maha ja lammutasin ühe vana traktori magneeto laiali ja mähkisin selle mähise "druzba" süütepooli alusele ümber ja töötas ,muide "druzba"mootor oli kah mini mopeedi raamil .

              Comment


                #8
                Vs: Nõrk säde?

                Küsiks 1 küssa? Mis värvi säde on.Ja äkki väike kontakti vahe häälestus aitaks.Segu kogust oled kontrollinud???Rikka segu saadki ainult väikse küünlavahega käima.Meil siin foorumis on 1 lahe kutt nimega Ints0000,pöördu tema poole enne kui midagi kerima hakkad,tema juba teab 2 taktilistest midagi.

                Comment


                  #9
                  Vs: Nõrk säde?

                  No olen nüüd pisut katsetanud. Masin käivitub nüüd enam-vähem juba 0.4mm elektroodivahega. Kui mootor soojaks ajada, siis saab ka 0.5mm käima - madalamatel pööretel käib okeilt, kuid kui pöördesse ajada, siis sureb ära ning madalamatel pööretel tõmbab jälle käima ja läheb jälle pöördesse ja nii päris pikalt.

                  Kontakti vahe muutmine ei aitaks, sest siis läheks süütenurk paigast. Idee järgi ongi nii, et kui kontakti vahe õigeks ajada, siis on ka süütemoment õige ja nii ongi.

                  Säde iseenesest on ikka sinakas, nii nagu peab. Aga eile märkasin, et kontaktid sädelevad, just sai uus kondekas peale pandud Ehk proovin mõnda teist ja vaatan, kas kaob ära. Aga ehk on veel mõjutavaid asjaolusid, mis seda tekitavad?

                  Comment


                    #10
                    Vs: Nõrk säde?

                    Kondekas haamri ja massi vahel on äärmiselt oluline. Säde võib olla, aga
                    väga väikene. Kondekad on tavaliselt 0,1-0,4 mF, 400-600V. Proovi leida
                    õige mahtuvus, ja usu et säde küünlal kasvab silmnähtavalt .
                    päike, õhk ja ...

                    Comment


                      #11
                      Vs: Nõrk säde?

                      Nonii, võtsin kätte ja tegin selle mähkimis ise ära ja oh imet, süüte probleem kadus võlu väel Aga nüüd on küsimus, et mis lakiga see mähis üle teha?

                      Ja teine küsimus, et mis on 0.6mm vask traadi takistus 1 (või 100) meetri kohta? Nimelt andis süüte mähise vastas olev mähis otsad Läks lühisesse ja põles ära. Nüüd on vaja sama traadiga tekitada 0.36 oomine takistus. See mähis oli juba enne ümber mähitud parajaks sasipuntraks.

                      Comment


                        #12
                        Vs: Nõrk säde?

                        Esmalt postitatud cyclone3 poolt
                        ... Ja teine küsimus, et mis on 0.6mm vask traadi takistus 1 (või 100) meetri kohta?....
                        ELFA pakub oma kauba juurde sellise tabeli:
                        Elektroonika töötab suitsu baasil.
                        Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
                        Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

                        Comment

                        Working...
                        X