Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Milline on korralik autoakuakulaadija

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Milline on korralik autoakuakulaadija

    laen akut juba 17 tundi Mõni tund tagasi ühendasin ampermeetri ahelasse ja näitas 1,30~A laadides. Volte koos laadimisega ja ilma 13,30. Pinge laadija klemmidel on 10,50 V mis ei tohiks nii väike olla?
    Laadija on mingi saksa oma ilma A ja V näidikuteta, peal on kirjas 6Amp millel on 3 ledi, üks ledidest hakkab aina valgemalt põlema kui aku täis hakkab saama. Siiamaani seda juhtunud pole Aku 2 a vana kinnine
    Mida teha kas osta parem laadija tulevasteks laadimisteks ja milline see võiks olla ning kui kallis
    tahaks ampreid ja volte eraldi reguleerida et nad teineteisest ei sõltuks just nii nagu akuga kaasa antud õpetus seda soovitab

    või teen ise On 2 varianti kasutada 20volti trahvot või reguleer trahvot+alaldi suurte vene dioodidega radikatega
    Nagu oomiseadus ja ka ise tähele pannud olen ei saa volte ja ampreid teineteisest sõltumatuks teha Kui tahan kiiresti laadida panen 8A kuid siis läheb pinge ilma laadimiseta alaldi klemmidel 23V jne aga laadides läheb ta väiksemaks (õigetesse piiridesse)

    Küsimus tekkis kas laadimispingeks nimetatakse pinget laadimise ajal koos akuga mõõtmisel või otse laadija klemmidelt ilma laadimiseta? kui jah siis on lihtne teen ise selle laadija reguleer tahvost ja panen A omal valikul
    viimati muutis kasutaja rüperaal; 22 m 2008, 17:38.

    #2
    Vs: Milline on korralik autoakuakulaadija

    Laadimispinge on mõõdetav ikka siis kui laadija juhtmed on akuga ühendatud.
    Auto akut laetakse vooluga (ära pinget nii väga vaata)
    60AH akut laed 6A vooluga ~10H (juhul kui aku on täitsa tühi)
    Või kui on vaja laadija pikemalt taha jätta, siis võid pinge reguleerida (stabiliseeritud pinge - ei tohi laadimise edenedes tõusta) 13,8-14.4V peale (nii võib pmst lõputult järgi olla, aga laadimine on aeglasem)

    Comment


      #3
      Vs: Milline on korralik autoakuakulaadija

      kas ei ole olemas mingeid seadmeid mis analüüsivad aku seisukorda näiteks mahtuvus ja kui kulunud ja vana ta on? eks mul sellepärast laebki nii kaua sest aku on tühi 70Ah ja laeb 1,3A pidevalt seega mitte üle 50 tunni ei pea seda laadima

      Comment


        #4
        Vs: Milline on korralik autoakuakulaadija

        Akumulaatorite puhul räägime füüsikalisest terminist nagu mahutavus, mitte kondesaatorite mahtuvusest.
        Teemasse tagasi....
        Tänapäeval (isegi juba 20a. tagasi oli) on olemas selliseid akulaadureid, mis näitavad kas või graafiliselt displeil (LED intikaatoritega) akumulaaori laaditavuse taset, hindavad erinevat koormustakistust kasudades aku üldist seisukorda jne. Paraku on tänapäeva akumulaatoritel kõik sektsioonid (12V akul 6 sektsiooni) nn. kinnised ja väljaviikudele (ühendussildadele) juurde mõõtmiseks eriti ei pääse. Tekib olukord, kus ei saa täpselt hinnata iga sektsiooni eraldi töö- ja koormusvalmidust ning jadaühenduse puhul kehtib ütlus, "iga kett (aku) on täpselt nii tugev, kui tema kõige nõrgem lüli (sektsioon)". Tavaliselt nõrkeb esimesena (-) poole esimene "pott" ja ongi kõik, ei enam käivitusvoolu, ega laadimisvoolu see läbi ei lase, kuna pliiplaadid riknenud ja sektsiooni väljaviigukanduri küljest enamasti alla pudenenud. Korralik kerge, võimas ja funktsionaalne akulaadur (impulss toitega ja mikroprotsessor juhtimisega) maksab mitte alla 10k ja sedagi vist välismaalt tellides. Iseehitamine tuleb ära unustada, kui puuduvad vastavad erialased kogemused ja teadmised vastavate seadmete struktuurilistest seisukohtadest lähtudes. Omale ehitasin aasta tagasi paar sellist riistapuud valmis, prosed lasin progeda ühel tuttaval, kõik muu tegin ise, kasutasin palju muidu kallieid second hand materjale (jõuelektroonika) ja ikka läks eelarve 5k või enamgi. Lisaks oma töö ja kulutatud aega, mida ei arvestanud rahalises mõttes üldse, seega on teatud seadmeid osta vahel ehk kasulikum.

        Comment


          #5
          Vs: Milline on korralik autoakuakulaadija

          ei ole vaja üle pingutada. Auto peal on generaator ega generatorist paremat laadijat polegi vaja. Aku on vaja vaid täis lasta ja sedagi harva, 5 k laadija on mõttetu. Enda isetehtud variant on ideaalne kiirlaadimiseks 8A ja poest ostetud mis mul on aeglaseks laadimiseks ja kõik ongi korras. Aeglase laadijaga on nüüdseks aku täis
          Kui meile tulevad elektriautod siis hakkab lugema aku ea pikendamine ja maximum mahtuvuse saavutamine laadimisel jne

          Comment


            #6
            Vs: Milline on korralik autoakuakulaadija

            happeakul(pliiaku) ei muuda laadimine mahutavust(mitte mahtuvust). mahutavuse erinevuse annab sel, nagu kõigil teistel akudelgi, tarbimise optimeerimine. suurema vooluga koormamine jätab suurema pingelangu ja ühtlasi soojuse eraldumise aku enda sisetakistuse kanda. sellest ka siis väljundklemmidelt saadava energiahulga summaarne vähenemine.
            auto aku laadimiseks sobivad suht hästi nn intelligentsed laadijad, mis laevad aku 14,5V kanti ja siis jäävad hoidma aku klemmidel 13,8V pinget. laadimine on sel juhul suhteliselt kiire ja samas akule ohutu, kuna laadumisel lõpetatake suure vooluga laadimine ja jätkatakse püsiva pingega laadimist. selline laadimine võimaldab kompenseerida aku isetühjenemist ja samas ka võimaldab akut laadida maksimaalse tasemeni
            Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

            Comment


              #7
              Vs: Milline on korralik autoakuakulaadija

              Ühte ja väga head lahendust ei olegi. Tegelesin just akulaadijate müügiga ja oli hea võimalus neid testida. Isemõtlevate laadijate miinus on see, et nad ei hakka laadima akusid, mis on väga tühjad. Tänapäeval on vaja täpselt teada, milleks ostetavat tööriista vaja on!

              Comment


                #8
                Vs: Milline on korralik autoakuakulaadija

                Jah, FRONIUSEL on Acctiva Proffesional seeria laadijad, mis on vägagi intelligentsed. Maksab pea 12 K, aga pinge 6-12-24 V, vool kuni 30 A. Lööd sisse aku parameetrid (A) ja ta mõõdab eelnevalt ära aku pinge ning siis määrab laadimisvoolu. Ka täitsa tühja akut saab sellega laadida. Displeilt saab vaadata laadimispinget, voolu ja Ah hulka, mis on akusse läinud.
                Kasutavad neid suuremad automüügifirmad, kelle platsidel seisavad masi-
                nad pooltühjade akudega. Saab kiiresti ja ohutult masinad käima.
                päike, õhk ja ...

                Comment


                  #9
                  Vs: Milline on korralik autoakuakulaadija

                  suured müüjad kasutavad ka veokiaku ja pakikäru kooslust: töökindlam, odavam, pikaealisem, ei saa autosse unustada jne.

                  intelligentse laadija lollitamiseks aitab teise aku rööpi peale ühendamine natukeseks ajaks. intelligentset laadijat pean ma siiski mugavamaks ja parimaks lahenduseks tavakasutajale. kui aku on nii tühi, et see laadija ei suuda seda laadima hakata, siis tavaaku puhul on see kindlasti juba ka liigtühjenemise tõttu kahjustada saanud. inimesele seega ka kindel märk, et edaspidi hoida akul paremini silma peal või kohandada tarbimist, et enam nii ei juhtuks.
                  Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                  Comment


                    #10
                    Vs: Milline on korralik autoakuakulaadija

                    Minumeelest tavakasutajale kõlbab suvaline, soovitavalt seieriga ampermeetriga akulaadija. Tavakasutajal pole ka pidevat väikse vooluga laadimist ju vaja. Sellise väikse laadijaga (5 kuni 10 A) saab kõik olukorrad (tuled peale jäänud, talvine lisa laadimine jne tehtud).
                    Suuremate summade olemasolul võtaks hoopis boosteri siis juba.
                    Maailm oleks puhas ja süüta
                    kui poleks õllejogurtit
                    - Õ.Õ.

                    Comment

                    Working...
                    X