Kui see on Sinu esimene külastus, siis tutvu
palun korduma kippuvate küsimustega klikates selleks ülal asetseval lingil. Enne uue postituse lisamist pead Sa registreeruma.
Postituste lugemiseks vali meelepärane foorum allpool olevast nimekirjast.
Teade
Collapse
Foorumi reeglid.
Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
Teenindustes vahetatakse.
Kui vahetad, siis pead teadma, mis tüüpi vedelik sees on, sest omavahel erinevaid vedelikke segada ei tohi.
Ega see vahetamine ilmselt suurt effekti ei anna, sest tegu tavalise hüdrosüsteemiga, kus suuri kulumisi ei toimu. Seega ei ole olukord võrreldav näiteks mootoriõliga, mida iga mingi läbitud kilomeetri tagant vahetada tuleb.
pole just elektroonikafoorumi teema, aga vahetatakse pidurivedelikku ikka, ja vahetamisest on väidetavalt kasu ka praktiliselt.
Teoreetiline aluspõhi on selles, et aastate jooksul kogub vedelik endasse niiskust ja saasta, mis halvendab surveomadusi ja korrodeerib torusid/silindreid seestpoolt.
Olen ise näinud mõningaid süsteeme, kus ilmselt 15 aastat polńud vedelikku vahetatud, siis need olid jubedat pehmed sadet ja sodi täis, kuigi mingil moel pidurid isegi töötasid.
Vahetusvälp 2 kuni 4 aastat. Pealegi, see ei maksa ju suurt midagi.
Omal ajal (ehk nüüdki?) oli tuntud naps: Veduri Pidulik. Mis puutub pidurivedeliku vahetusse, siis tuleb korraliku tulemuse saamiseks kõigil neljal rattal üks pidurisilinder välja lasta ja siis veel läbi puhuda
.
erinevad vedelikud kestavad erinevalt. vene masinatel oli asi hästi näha. silindrid jäävad kinni peamiselt seisvatel masinatel. hüdrosüsteemi surveedastust saast oluliselt ei mõjuta - kuni see kõikidest avadest vabalt läbi mahub, probleeme ei tekita. väga pika aja jooksul võib see saast hakkata kulutama silindrite sisepindasid, aga pole ka see väga kriitilise suurusega tegur. süsteemi halvab õhk, mis sisse sattudes tekitab pidurites viite ja vajaduse tugevama pidurdamise tarvis pedaali pumbata. õli kvaliteet ei pruugi seejuures üldse halb olla. pidurivedeliku kvaliteet ei muutu üle öö ja pisema pidurisüsteemi töö muutusest ei pruugi inimene ise arugi saada. sõiduvõttedki kohanevad pisimuutustega.
vahetuse kohalt: õli ei maksa miskit, aga korralik vahetamine on paras peavalu ja oluliselt keerulisem/kallim, kui mootoriõli vahetus, seega selle vahetamisega liiale ka ei maksa minna. 100 000km jooksul korra vahetamisest peaks küll olema. rahuliku sõidustiiliga imimesel ei pruugi seda üldse vaja olla. väikeauto eluiga on vb enne otsas, kui see vedelik kasutuskõlbmatuks muutub. vedeliku taset on muidugi vaja aeg-ajalt kontrollida.
korrosioon tekib pindadele, mis omavahel ei hõõrdu ja see asi juhtub seisval masinal. pidurivedelike alkoholi sisaldusest tingituna on selle tekkimise oht pikalt seisval masinal ka täiesti värske õliga. vasktorustik kestab reeglina masina eluea. teras aga ussitab väljast sissepoole, seega vedelik väga ei mõjuta.
kinni jäävad silindrid ka väliste kummikaitsete lagunemisel ja seega välise mustuse pääsemisel väikse tolerantsiga detailide vahele. loomulikult on sellises olukorras kinnikiilumine kerge tekkima. asja tõestab ka see, et kinni kiiluvad silindrid reeglina välisesse asendisse
Vahetada tuleb kindlasti teatud aegadel.
Oma masinal (E36, 318i) korrastasin kogu pidurisüsteemi. Vahetasin kettad, klotsid, pidurivedeliku, tihendid.
Ja seda kõike ise, kodustes tingimustes. Tulemus on 101% kogu seda vaeva väärt.
Aga jah naisterahvale vaevalt see töö nii lihtne ja üldse võimalik on. Parem pöörduda töökotta ja küsida nõu sealt.
Sest pidurid on sellised asjad, millega mängida ja katseid teha ei tasu.
See võib elu maksta!
tänud vastuste eest!
Ega polnudki plaanis iseseisvalt seda tööd ette võtta.
Küsimuse tõstatasin seetõttu, et kui vajalik/ mittevajalik see ikka tegelikult on,
kuna teenindustes kiputakse võhikule igasugu "vajalikke" asju pähe määrima.
B.
Pidurivedeliku vahetus käib korraliste hoolduste alla, nagu iga teine õlivahetus. Millegipärast kiputakse aga seda eirama. Klassikaline välp on jah kaks aastat ning tilk õli maksab kümnetes kordades vähem, kui see töö ja vidinad, mis rooste orgunnib vahetamata vedeliku tõttu.
Mingi hooldusesse on kirjutatud jah ,et peab ,kuid tegelikkuses ,kui õli on ikka läbipaistvat värvi ja kõik toimib siis ei tasu hakata seda õlivahetust lambist tegema. Ajapikku jäävad õhutamise niplid kinni ja siis kui hakkad õli vahetama ,siis võid selle nipli kergesti pooleks murda pärast on ilge jama seda uuesti korda saada. Kui sul mingi pidurivoolik katki läheb või õhk sisse tuleb ,siis võiks küll õli töökäigus ära vahetada.
Comment