Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Otsin skeemi piduritule süsteemile

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Vs: Otsin skeemi piduritule süsteemile

    Esmalt postitatud TeeTL poolt

    Kujutan ette, kui fantastiliselt kaunis näeks välja õhtu mõnel tihedama liiklusega teel, kui kolmes reas kõik autod kuni silmapiirini su ees sabatulesid vilgutavad, ummikutes lausa kõik korraga.
    Ja kas sa praegu seda ei saa siis imetleda? . Ok ok. Point taken ütlen selle peale. Kuid siiski tasub seda kunagi pakkuda, kui on kavas muuta tehnonõudeid. Kes teab palju sõltumatu uuringute instituudi uuringud selle kasulikkust statistiliselt suudavad välja tuua, kuid asi vääriks mõtlemist küll.
    Ameerikas, kõigi imede maal, peaks see asi vist lubatud olema. Samas on seal poole asjad lubatud, mida meie autodel ei tohi olla.

    Ühesõnaga kui paljudele käiks selline asi närvidele, kui ees vilguks selline asi 2 sekundit ja siis seisma jääks?

    Comment


      #17
      Vs: Otsin skeemi piduritule süsteemile

      Vaata. Üks eesmärk reeglite, seaduste, eeskirjade,vms. kehtestamisel on reguleerida kõigi subjektide käitumine sellisena, et see oleks teistele ootuspärane. Et vilkuv kollane tuli on suunatuli, et põlev punane tuli on ääretuli ja süttiv punane tuli on pidurituli. See siis liiklusvahendi küljes. Et osades riikides standardid ei kattu, siis selle probleemiga on arvestatud, nagu eespool mainiti.

      Selle ootuspärase käitumisega on nii: Sa 50 km/h alas ju eeldad, et keegi seal 100 km/h ei sõidaks. Eriti siis kui Sa peateele välja keeramas oled. No on meil ju neid õnnetusi viimasel ajal mitu olnud, kus paugu põhjuseks on olnud ühe osapoole mitteõiguspärane (loe: mitteootuspärane) käitumine.

      Selle vilkuva piduritulega ongi see jama, et eeskirjad seda ei luba, ja enamik juhte seda ka enda ees näha ei looda (mina ei taha!). Kriitilises olukorras võib see tekitada ainult segadust.

      Comment


        #18
        Vs: Otsin skeemi piduritule süsteemile

        Nagu siin ennem mainitud on liiklusseadusesse lisatud punkt avariipidurduse piduritule süsteemist. Avariipidurdussüteemis tähendab blinkiv pidurituli äkkpidurdust.

        Nüüd kui teadlikkus sellisest süsteemist kasvab siis autojuht kes näiteks sõidab teisel autol liialt lähedal, nähes eessõitval autol blinkivaid piduritulesid järeldab, et eesmine auto(juht) sooritas äkkpidurduse, otsustab kokkupõrke vältimiseks sama teha. Halvemal juhul on tulemus see et hoopis talle sõidetakse tagant otsa. Eesmine autojuht vaid vähendas sujuvalt pidurdes kiirust aga tema pidurituled oli "tuunitud".

        Igasugune vilkuv asi äratab loomulikult paremini tähelepanu kui lihtsalt põlev. Eks selleks soovitataksegi pidurdades nö. nõksutada piduriga, mille tulemusel pidurituled vilguvad.

        Iseeneset võiks ju olla ka mingisugune kavalam süsteem, näiteks piduri vajutamisel blingivad pidurituled (või ainult lisapidurituli) väiksema sagedusega ainult mõned korrad ja edasi lihtsalt põlevad kuni pidurit all hoitakse. Siis poleks ummikutes näha tohutuid blinkivaid ridasid. Siin annaks kindlasti pikalt arutada kuidas süsteem kõige efekiivsemalt toimiks aga legaalseks ta sellest ikka ei muutu.

        Aga jah, seadused on kõigile täitmiseks ja nende abil teame kuidas millal käituda.

        Comment


          #19
          Vs: Otsin skeemi piduritule süsteemile

          Esmalt postitatud qratman poolt

          Iseeneset võiks ju olla ka mingisugune kavalam süsteem, näiteks piduri vajutamisel blingivad pidurituled (või ainult lisapidurituli) väiksema sagedusega ainult mõned korrad ja edasi lihtsalt põlevad kuni pidurit all hoitakse. Siis poleks ummikutes näha tohutuid blinkivaid ridasid. Siin annaks kindlasti pikalt arutada kuidas süsteem kõige efekiivsemalt toimiks aga legaalseks ta sellest ikka ei muutu


          http://www.freepatentsonline.com/3693151.html
          See siis vilkuva lisapiduritule patent.Minu autokooli õpetaja soovitas tagant paistva päikese korral enne täielikku pidurdamist 3-4 korda pedaaliga mängida,et tagasõitvale autole märku anda oma kindlast soovist pidurda.Ja mulle meeldiks kui mu ees sõitev juht teeks sama.

          Comment


            #20
            Vs: Otsin skeemi piduritule süsteemile

            Vilkuv valgus tõmbab tähelepanu. Seega koondab ta mu pilgu ainult ees sõitvale...eee...naljahambale. Samas ma ei saa aru, miks ta tulesid vilgutab - normaalsetel autodel ju pidur ei vilgu. Jään mõttesse, ajan ehk järsku teele hüpanud jalakäija alla ja lõpuks sõidan ikkagi tollele vilkujale sisse....
            Ei, see pole hea mõte.
            Veelgi hullem värk on üliheledate pidurituledega masinad. Pimestavad ja tulemuseks on ikkagi laks just nendesse punastesse majakatesse. Eriti halva nähtavuse korral.
            Senised reeglid ei ole ilmtingimata juhmarditest lubjakate - "konservantide" kiuslikkuse vili, neil on ikkagi teatav sisu ka. Olgugi et ei pruugi kohe pärale jõuda...
            - Vend Hieronymus tunneb Motorola toodete nimekirja kõige paremini, las tema ütleb.
            - Motorola poolt loodud kiipide hulgas ei ole teda üles tähendatud. - Tähendab: ta on Intelist!

            Comment


              #21
              Vs: Otsin skeemi piduritule süsteemile

              Üldiselt oleks õige jätta pidurituled ikka pideva põlemisega reziimi. Vilgutamisega võid suurendada oma väljaminekuid, näiteks suunatakse kordusülevaatusele mille eest pead maksma ikka kuigi selleks ajaks lülitad ümber normaalreziimi ja kõik korras, hullemal juhul sõidab keegi su autole tagant sisse ja kindlustus maksab kinni tema auto remondi ja sinult nõuab sisse kahjud, seda ei tea iial mida need juristid kokku võivad keerata kui suured rahad mängus.

              Aga üldiselt on autotootjad ka igasugu perverssusi kokku keeranud. Just hiljuti märkasin, kus mingil masinal tagumise suunatule ümber punane ring mis kujutab endast siis gabariidi ja pidurituld, pimedas pidurdas ja lükkas suuna ka sisse, mul läks üsna mitu sekundit enne kui suunda märkasin(kõik tuled olid LED idega ja punane lausa torkas silma).

              Comment


                #22
                Vs: Otsin skeemi piduritule süsteemile

                Siit tegelikult tulebki välja, miks vilkuv pidurituli pole hea. Ohusignaal (ja seda pidurdamine on ikka ja alati) peab olema selgelt mõistetav. Ka igatsugu ainete mõju all olejale
                Kui taga sõitja hakkab mõtlema, mida sa tahad talle öelda, kohtute ilmselt ..emba-kumba masina salongis. Täienduse mõte aga pidi olema just selliste trehvamiste vältimine.
                Muide, sama segaust võib põhjustada punane suunatuli. Teede ääres vilgub/tõmbleb/sätendab igasugu ...eee...olulist reklaaminfot. Selle taustal ei pruugi harjumatu signaaltuli üldse märgatav olla.
                - Vend Hieronymus tunneb Motorola toodete nimekirja kõige paremini, las tema ütleb.
                - Motorola poolt loodud kiipide hulgas ei ole teda üles tähendatud. - Tähendab: ta on Intelist!

                Comment


                  #23
                  Vs: Otsin skeemi piduritule süsteemile

                  Žurnaalis "Radio" oli kunagi skeem stoptulele mis piduripedaalile vajutamisel hakkas plinkima kuni lõpuks jäi pidevalt põlema. See pidavat vähendama ohtu eessõitva masina pepu suudlemist tagasõitja poolt.

                  Comment


                    #24
                    Vs: Otsin skeemi piduritule süsteemile

                    "Radio"-s oli peale sõjapropaganda ka mõningaid andekaid ideid, aga harva.
                    Selle stopptule kohta arvan, et üks vilgatus ja sellele järgnev pidev piduripedaali vajutamisel oleks asi, mis ärataks tähelepanu ja ei ärritaks.

                    Comment


                      #25
                      Vs: Otsin skeemi piduritule süsteemile

                      Igatahes vilkuvtuli on täiesti seaduslik ja olemas. Iseasi, kas ta ka isetehtuna seadulik on.

                      http://www.mein-opel-gt.de/10/brake-...slicht-blinkt/

                      http://de.wikipedia.org/wiki/Adaptives_Bremslicht

                      http://www.opel.at/page.asp?id=2008072301120333IM7

                      http://www.schwab-kolb.com/daimler/d...klasse_001.htm

                      http://www.autobild.de/artikel/verke...eit_50712.html

                      http://www.opel.de/lexicon/techlexic...aHQgKEFCTCk%3D

                      Comment


                        #26
                        Vs: Otsin skeemi piduritule süsteemile

                        anna mõni link meie seadusandlusest ka. ma pole päris kindel, kas neil autodel ja just nendel mudelitel Eestis ka tüübikinnitus olemas on. sama teema nt Hummeriga: Eestist ostes on legaalne, aga kõiki modifikatsioone jänkistanist sisse tuua ei saa, kuna arvele võtmine on problemaatiline
                        Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                        Comment


                          #27
                          Vs: Otsin skeemi piduritule süsteemile



                          Ei viitsi otsida - kui ta meil vabalt lisavarustuse nimekirjas on ja automüüja masina registrisse saab, siis on kõik korras. Saksa TÜV on karm organ. Kindlasti on miski euronorm nende asjade kohta olemas.
                          Muideks juurikate ja puuviljade kõverus ning kuju antakse jälle vabaks. Varsti saab banaanivabariigis ehk ka pulksirget banaani osta.

                          Comment


                            #28
                            Vs: Otsin skeemi piduritule süsteemile

                            Leidsin üles ammuse skeemi lisa pidurituledele.
                            http://www.homemade.narod.ru/stopsig.html

                            Comment


                              #29
                              Vs: Otsin skeemi piduritule süsteemile

                              muidu euroopa liidu TÜV kehtib üle euroopa (nii et inglismaa autod sõidavad täiesti legaalselt ka eestis, sama kehtib registreerimise kohta). kes täpsemalt lugeda tahab, siis lugegu land cruiserite foorumit



                              Comment

                              Working...
                              X