Sooviks lähitulede autolampide (12V, 55W) eluea pikendamiseks kasutada lisaseadet, mis vähendaks voolutõuget. Skeem ilmus kunagi ,Za Ruljomis'' ja on ilmunud ka eestikeelses ajakirjas ,, Transport..... ??
Teade
Collapse
Foorumi reeglid.
Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less
Auto esilaternate viivisega türistorlüliti skeem
Collapse
X
-
Vs: Auto esilaternate viivisega türistorlüliti skeem
http://www.elfaelektroonika.ee/cgi-b...?artnr=960-586
Comment
-
Vs: Auto esilaternate viivisega türistorlüliti skeem
Mõni sekund on pikk aeg. Piisaks mõnest sekundi kümnendikuski. Lihtsaim lahendus oleks lihtlabane taimer kus tulede sisselülimisel saaksid tuled pinge läbi eeltakisti (olgu see mõni takisti või järjestikune pirn) ja mõnede millisekundite pärast taimeri rakendumisel selle kontaktid lühistaksid eeltakisti. Türistorit ise ei topiks vooluahelasse sest sellel tekib ka avatud seisus mingi pingelang. Mida vähem igasuguseid kontakte ja lüliteid tulede ahelas, seda parem. Tehakse isegi nii, et tulesid lülitatakse läbi relee ja pirnid saavad toite läbi releekontaktide otse akult. Pidi mõjuma märgatavalt tulede heledusele. Kui vajad rohkemaid astmeid siis kasuta selleks 4000 seeria loendurit mis saab nihutamiseks impusse taktigeneraatorilt.
Comment
-
Vs: Auto esilaternate viivisega türistorlüliti skeem
Ta tahab sujuvalt ja erootiliselt nagu salongi valgus kustub.... Sellisel juhul PWM mingi tüürimisega? Aga auto võrgus, eriti 12V süsteemis, ei mõju ükski pingelang tee valgustatusele hästi. Tavaliselt tõmmatakse võimalikult tursked ja lühikesed juhtmed, et pingelangu minimiseerida nig lisatakse releed, mitte ei ehitata miskit jura vahele.
Comment
-
Vs: Auto esilaternate viivisega türistorlüliti skeem
Sellest, et pirne säästa saab aru, aga selleks et tee valge oleks ja tervis alles jääks tuleb neid 12V puhul toita sellega, mis võimalik pardapingest välja pigistada. 100 - 300 eeku aastas esitule pirnide eest välja köhida ei tohiks kedagi tappa.
Isegi nn. tuuningpirnid, kus tavalisest märksa rohkem valgust sama voolutarbe juures välja pigistatud peavad kuus kuud kuni aasta vastu. Minu praktika ütleb, et piri eluiga sõltub pigem tema tüübist ja konkreetsest laternast ( jahutus ) kus teda kasutatakse.
H7 näiteks on selline asi, mis ei kesta kuigi kaua, sõltumata sellest kus sa teda kasutad ja kes on valmistaja. Sellel puhul võid ju päevaseks ajaks eeltakisti vahele orgunnida, aga mida moodsam latern, seda väiksem see pind, mille kaudu valgus teele pääseb ning meie teedel sitapilves sõites tuleb moodsat laternat iga natukese aja takka nühkida, ning lisapingelangu orgunnides niigi olematut pilti pimedal ajal tumedaks tehes paned sa ohtu enda ja teiste tervise.
Igati mõistlik on igal sügisel uued pirnid sisse laduda sõltumatult vanade seisukorrast ( kui mõned kuud toimetanud halogeeni hõõgniiti silmaga vaatad, siis näed kuidas see kulunud on ), sest vahe valguses on kohe nähtav.
Comment
-
Vs: Auto esilaternate viivisega türistorlüliti skeem
http://insel.heim.at/malediven/35005...ltverzögerung
Vaata siit,Simple softstart.Vana on kenad pildid ka juurde pannud, kuidas asi näpuotsa suuruseks teha.
Comment
-
Vs: Auto esilaternate viivisega türistorlüliti skeem
Saadan mõned skeemikesed autolaternatele. On seal skeem sujuvaks kaugtulede lülitamiseks, et kergendada säästa juhi silmi, on ka tulede viivisega lülitamist. Mina isiklikult pooldan skeemi releega, sest transi peal tekkib ikkagi pingelang, mis vähendab tulede heledust.
http://zar.potwater.kg/stat/gallampsag.php
http://zar.potwater.kg/stat/gallamps.php
http://kazus.ru/shemes/showpage/0/326/1.html
http://kazus.ru/shemes/showpage/0/227/1.html
Comment
-
Vs: Auto esilaternate viivisega türistorlüliti skeem
http://insel.heim.at/malediven/350052/files/uw_123.pdf
Selles skeemis on kasutatud FETi(BUZ11).Avatud olekus takistus 0,04 Oomi.Mõõtsin siin just tuliuut Hella 30A tavalist 1 klemmipaariga releed.Lülitavate kontaktide takistus 1,1 Oomi miinus testri juhtmed(0,2 Oomi).
Et siis .....?
KaruTec lahendus on olnud mingil masinal ,mis mu käe alt läbi on jooksnud.viimati muutis kasutaja supra; 30 m 2008, 05:52.
Comment
-
Vs: Auto esilaternate viivisega türistorlüliti skeem
Ja Sina Kellakägu jäta see mahategemine.Jälgisin tiba Sinu postituste ajalugu,70% sellest on lihtsalt tühja haukumine.Ole nüüd hea ja otsi endale mingi teine EL. meeste foorum.
Meie siin seni aitame üksteist nõu ja jõuga(ehk anname mingi reaalse vastuse küsitud küsimusele).
Comment
-
Vs: Auto esilaternate viivisega türistorlüliti skeem
Esmalt postitatud supra poolthttp://insel.heim.at/malediven/350052/files/uw_123.pdf
Selles skeemis on kasutatud FETi(BUZ11).Avatud olekus takistus 0,04 Oomi.Mõõtsin siin just tuliuut Hella 30A tavalist 1 klemmipaariga releed.Lülitavate kontaktide takistus 1,1 Oomi miinus testri juhtmed(0,2 Oomi).
Et siis .....?
hõõgniidi takistus muutub temperatuuri ja seega ka pinge muutumisel. seepärast ei saa neid arvutusi võtta numbriliselt korrektsena, vaid tuleb võtta kui suunavat vihjet suurusjärkude kohta
Comment
Comment