Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Mazda 323 90.a (aku!?) Probleem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Mazda 323 90.a (aku!?) Probleem

    Tervist!
    Oman 90.a Mazda 323e.

    Nimelt juhtus nii, et mingiaeg tagasi sõitsin autoga, polnud probleemi, parkisin auto, lülitasin auto mootori välja ja mõneaja möödudes üritasin autot käima saada aga tulutult. Keegi pealtvaataja mainis, et starteri pendiks. Oli kuulda küll, kui käima proovida panna siis ragises ja plagises.
    Auto sai lükatud käima ja sõitsin tagasi koju ja jäi mõneks ajaks seisma maja ette. Kusjuures, kojusõites vahepeal vilkus aku tuli armatuuril.

    Niisiis, auto seisis mõndaaega majaees ja aku oli lihtsalt täitsa surnud.
    Käisin vahepeal autoromulas, ostsin töökorras starteri.
    See nädal, esmasp haakisime auto töökotta läbivaatausele.
    Selgus, et starter oli siiski korras aga auto aku oli omadega õhtal. See pandi 24h laadima. Kui järgi läksin, läks auto ilusti kohe käima.

    Probleem hakkas aga teinepäev, kui sõitsin autoga hommikul tööle ja kohalejõudes suri auto kogemata välja ja kui proovisin uuesti käima saada, oli jälle sama jama.
    Okei, auto jäi päevaks seisma, nii 6eks tunniks - ja siis proovisin käivitada ja läks nagu uus auto käima. Sõitsin kodu poole tagasi ja mingiaeg hakkas jälle aku tuli põlema.. siis kustusid autol tuled ära. Voolu ühesõnaga ei olnud aga auto mootor töötas edasi ja sain maja ette ära sõita. Lülitasin mootori välja ja kohe pärast seda enam ei läind enam jälle käima.
    Hommikul aga jälle läks käima, kui proovisin.

    Ühesõnaga, saan auto käima - sõidan mõneaja ja hakkab aku tuli tööle ja aku sureb ära. Auto seisab pool päeva, saan auto jälle käima ja nii samamoodi, et mõneaja pärast on aku surnud.

    Minu jaoks väga kahtlane ja tundmatu juhtum.
    Äkki keegi asjatundlikum saab aru, milles on mu auto probleem, miks ta teeb nii ja kuidas oleks võimalik seda parandada.

    On öeldud mulle, et uus aku peale vaja..
    Mõni ütleb, et aku on korras aga äkki geneka viga.
    Igaljuhul kahtlane, et vahepeal on tühi ja siis jälle vahepeal on voolu, et autot käivitada.

    Kui midagi jäi arusaamatuks - püüan paremini seletada
    Igaljuhul oleks tore, kui keegi suudaks mind tagemaks teha

    #2
    Vs: Mazda 323 90.a (aku!?) Probleem

    Kontrolli üle massijuhtmed, aku - keresse ja mootori külge.
    kui mootori mass hädine siis teeb igasugu imelikke asju.

    Comment


      #3
      Vs: Mazda 323 90.a (aku!?) Probleem

      Mis on massijuhtmed ja mis mootori mass siia puutub või mis sa selle all täpsemalt mõtled

      Comment


        #4
        Vs: Mazda 323 90.a (aku!?) Probleem

        Tundub et geneka harjad läbi ja akut enamasti ei lae. Aku on korras kuna seistes korralik aku lihtsalt ise taastub ja saadki käima aga sõites ei lae ja kestab niikaua kui aku vastu peab.

        Comment


          #5
          Vs: Mazda 323 90.a (aku!?) Probleem

          Geneka harjad - ehk siis terve uue geneka peaks ikka muretsema jah?

          Comment


            #6
            Vs: Mazda 323 90.a (aku!?) Probleem

            Saab ka harjasid eraldi vahetada. Vaata võibolla on need vedrud seal ära väsinud,mis harjad vastu kontakte suruvad.
            otsija

            Comment


              #7
              Vs: Mazda 323 90.a (aku!?) Probleem

              vaata geneka tagumisel küljel peaks olema selline mustast plastikust karbike, tavaliselt 2-e kruviga kinni, seal küljes need harjad ongi. See jublakas on pingeregulaator, et teaksid poest küsida kui peaks vaja olema. Kui sa seda sealt ei leia siis järelikult on kogu see jama geneka sisse ehitatud ja sel juhul on jah terve geneka vahetus.

              Comment


                #8
                Vs: Mazda 323 90.a (aku!?) Probleem

                enne, kui miskit vahetama hakkad, tee ühendused korda.
                aku taastumine on mull, eks ta tiba taastub ka, aga kindlasti mitte nii, et õhtul sooja mootoriga ei luba ka ja hommikul läheb.
                esmalt akult juhtmed maha ja klemmid puhtaks, lisaks kontrollida, et juhtmete otsas klemmid väga lobedalt pole, seejärel aku miinusklemmi ühendus kerre: polt/mutter maha, kui klemmi vahe must, siis puhastada, puhas klemm peale tagasi ja korralikult kinni. kõige tõenäolisem on mootori ja kere vahel olev juhe(jäme must, lai lint vms suure ristlõikega juhtmejupp). kontrollida üle mootoripoolne ja ka kerepoolne ots (kontroll ei tähenda lihtsalt pilguheitu). lõpuks veel ka akult plussjuhtme ühendus starterile. starteri sabas on tavaliselt vaskpoldid ja -mutrid, seega seal ühendus enamasti hea. kuna seade vahetatud, siis eeldatavasti seal probleemi pole, aga kontroll ei tee sealgi paha.

                juppe võidki vahetama jääda, kui tegeled tagajärje, mitte probleemi lahendamisega. masina vanus kipub juba nagunii selliseks, et see tuleks varsti tervenisti välja vahetada, seega pole mõtet sellele nii kahtluse peale hakata kuhjas juppe kokku ostma
                Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                Comment


                  #9
                  Vs: Mazda 323 90.a (aku!?) Probleem

                  Niiskusega ära ussitanud kõikvõimalikud ühenduskohad küll kõige tavalisem häda. Aga... Mõned aastad tagasi ei kannatanud üks aku enam suuremat koormust. Laadima pannes märkasin, et ampermeetri osuti viskleb närviliselt. Lisaks kostis aku seest osuti võnklemise taktis krõbinat. Katkusin ruttu juhtme seinast, enne kui terve elamine akuhapet täis ja ise pime. Ilmselt mõni sild kahe purgi vahel ei andnud korralikult ühendust. Aku läks sinna, kus neid vastu võetakse.
                  Harjutamine teeb harjutajaks.

                  Comment

                  Working...
                  X