Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

turvavöö märguanne

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    turvavöö märguanne

    Seoses karmistunud kontrolliga ja karmide trahvidega tekkis praegusel säästuajal kokkuhoiuplaan. Aegajalt ununeb turvavöö lahti ja seda ollakse kiired märkama. Lihtne oleks minna autokooli ja otsida abi hüpnoosist või muudelt soolapuhujatelt, aga lihtsam oleks aretada autole miski hoiatussüsteem. Toide kogu süsteemile võiks tulla läbi süüte, anduri vajadust istmele ei näe, aga miski kontrollmehhanism võiks süsteemi tööle panna vaid siis, kui auto liigub. Kas oleks mõeldav tahhomeetri signaali kasutamine (peaks genekalt tulema), mis teatud nivoo ületamisel annaks signaali heliallikale? Kuidagi oleks vaja ehitada ahelale katkestus ka turvavöö pessa, ühe võimalusena soetada romulast selleks kohandatud kinniteid.

    ehk lühidalt, toide läbi süüte, katkestusahel turvavöö kinnituslülitis ja kontrollmehhanism, mis tuvastaks auto liikumise.

    Olen avatud ideedele, ehk on keegi midagi sarnast ka ise valmis meisterdanud või oskab mõnda KIT'i soovitada. guugeldamise tulemusena leidsin kilodega vastupidiseid nõuandeid, kuidas neid süsteeme deaktiveerida.

    #2
    Vs: turvavöö märguanne

    Harjutada ja veelkord harjutada. Turvavöö pealepanek saagu sama harjumuslikuks nagu autoukse sulgemine enne liikumahakkamist.

    Uuematel autodel (vähemelt osadel) on see hoiatussüsteem seotud turvavöö pesasoleku ja autoistmel inimese (raskuse) olemasoluga. Ameerikast pärit sõidukitel olen kohanud veel ka seost liikumiskiirusega.
    Ennast häirib oma masina juures teinekord see, et kui toidukotid esiistmele panna, siis ka selle peale juba piiksutakse pikalt ja pidevalt.

    Comment


      #3
      Vs: turvavöö märguanne

      Isiklikult mulle tundub ka lihtsam see liigutus kätte harjutada, kui lisa süsteeme ehitada, mis tulevikus ajude peale käima hakkavad. Kui kõik enda eest ära laseme teha, siis unustame varsti mootori ka käivitada ja käiku vahetada, kui mingi asi piiksudes märku ei anna.

      T.

      Comment


        #4
        Vs: turvavöö märguanne

        Samas võib ju lihtsalt sellise asja teha, et kui mootori tööle paned siis teeb auto mingisuguse piiksu isegi siis kui turvavöö kinni. Kui päris kurt ei ole siis peaks ju aru saama, et turvavöö vaja kinnitada. Pika aja peale muutub see asi häirivaks aga selleks ajaks arvatavasti harjumus olemas ka turvavöö kinnitamiseks.

        Comment


          #5
          Vs: turvavöö märguanne

          Hetkel tööandja poolt kasutada üks Peugeot, millel samuti hoiatus seotud kiirusega (alla 20 km/h ei rakendu) ja istmes asub sensor. Analoogne süsteem oleks super.

          Selline liigutus on sees olnud ja pikka aega kasulikult teeninud, kuid hetkel on teatud põhjustel see kadunud ja ümberõppimine on üsna vaevarikas. Viimase aasta jooksul olen kolmel korral turvavöö lahti unustanud/hiljem kinnitanud ja kahel on minu hooletust ka rahalise preemiaga hinnatud. Õigeaegseid kinnitamisi on olnud kümneid tuhandeid, kahjuks neid ei premeerita.

          Jäägu antud teema tehnikafoorumi raamesse ja ootan edaspidi tehnilisi soovitusi

          Comment


            #6
            Vs: turvavöö märguanne

            Esmalt postitatud r2x007 poolt
            Samas võib ju lihtsalt sellise asja teha, et kui mootori tööle paned siis teeb auto mingisuguse piiksu isegi siis kui turvavöö kinni. Kui päris kurt ei ole siis peaks ju aru saama, et turvavöö vaja kinnitada. Pika aja peale muutub see asi häirivaks aga selleks ajaks arvatavasti harjumus olemas ka turvavöö kinnitamiseks.
            Ka variant, kuid arvestades seda, et sõidan päeva jooksul sadu kilomeetreid ja teen sinna vahele sadu peatumisi, võib see süsteem kiirelt märkamatuks jääda.

            Comment


              #7
              Vs: turvavöö märguanne

              Turvavöö pealepanek peab olema nii sissesööbinud harjumus (juba autokoolist alates), et seda ei märkagi.

              Autosse istud, siis juba vöö peal. Niimoodi, et ise ei märkagi kui vöö peale oled pannud.



              Hea, et endal selline harjumus on. Mingi süsteemi ehituse peale pole mõelnud, sest juht ise peab olema kindel, et tal ja kaasõitjatel vöö peal on.



              Ükski süsteem ei pea selleks märku andma.


              Ei pea, aga kahju ka ei tee. Rõhun sellele, et juhil endal peab olema harjumus!

              Comment


                #8
                Vs: turvavöö märguanne

                minu autol(MB) seda pole, on ainult punane turvavöö märk armatuuris, mis kustub ka vööd kinnitamatta. paraku olen sunnitud olnud mõnda aega asendusautodega kruiisima(KIA Ceed ja Toyota Yaris). esimesel oli mõistlik hoiatus, teisel kippus karmik, igaljuhul olid need mõlemad tüütud. ma ei kinnita turvavööd tööalal liikumiseks ehki sealne kiirus on tihti 30km/h ja see raip piiksub. oleks veel ainult enda oma, saaks vöö peale panna, aga kõrvalistel olev 2kg pakike eeldab ka sealse ismte vööd . igapäevasel sõidul ei ole küll päris korraktne, aga vöö panen peale ca 5m peale starti ja see on harjumus. seda nõuan ka kaasreisijatelt.
                minu isiklik arvamus: piiksujat pole vaja ja need millel need on, peaks olema lülitatavad(nagu veojõukontroll). sõiduharjumused tuleb kooskõlla viia liiklusseadustikuga. lõppkokkuvõtteks oma elu, millega mängid.
                suunatulede näitamiseks piiksujat pole, kuigi paljudele oleks seda vaja ja siin on juba teiste elud mängus...
                Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                Comment

                Working...
                X