Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Alarmi paigaldamisel abi vaja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Alarmi paigaldamisel abi vaja

    Tere !

    Nimelt plaan ise paigaldada autole (Opel) alarm. Alarm on juba olemas.
    Aga paigaldusjuhendit lugedes tekkisid mõned küsimused.

    Küsimused on enamvähem joonega alla tõmmatud, et kergemini eristada.

    nimelt:

    Esiteks, kõik juhtmed on mõtekas ühendada jootmise teel, eks ?

    -----

    Teiseks, paigalduses on nii kirjas:
    2.6 UKSE- JA TAGALUUGILÜLITID
    Alarm peab saama signaali iga ukse ja luugi avamisest. Lülititeks saab kasutada auto salongivalgustuse lüliteid, nende puudumisel paigaldada lisalüliti. Kui ustelülitid on eri ahelates, ühenda need omavahel läbi dioodjagaja.
    Tagaluugi lüliti olemasolul ühenda alarmi ukseahelate juhe läbi dioodjagaja luuki avades maandatava juhtmega.
    Lüliti puudumisel paigaldada tagaluugile lisalüliti.
    Mis asi on dioodjagaja ? ehk kas ma pean siis lihtsalt dioodi eri ahelatele vahele panema jhm ? [kuna alarmist tuleb neile ainult üks juhe] Kuid kuidas ? Kas peaksin ostma nt siit - http://www.elfaelektroonika.ee/cgi-b...age=!70-004-09 - mingisuguse dioodi vahele ? Kuidas seda paigaldatakse, lihtsalt juhtme vahele ? Aga kumbat pidi ?
    Siin samas foorumis ühes vanas teemas nägin, et soovitati 1N4005 dioodi, kas see oleks sobilik ?


    -------

    Kolmandaks:
    Ning alarmil on olemas ROOSA/MUST juhe, millele peaks ühendama auto kiirusesignaali (kui tahaks keskluku lukustumist liikuma hakkamisel). Kuid äkki Te oskate öelda, kuhu ma peaks selle ühendama, et kiirusesignaali saada ? Kas Opelitelt on mingi kiirusesignaali juhe olemas kuskil ?

    ------

    Neljandaks:
    Paigalduses niisugune info:
    KESKLUKU JUHTIMINE:
    Miinus-juhtimine, juhiukse paku all olev juhtmekomplekt,
    avamine: pruun/valge (NB! Sama värvi juhtmeid on mitu!),
    lukustus: pruun/punane (lukustus) või pruun/must (Dead-lock ja Comfort)
    Nimelt on mul keskluku karbi juures tõesti mitu ühte värvi juhtmeid, et kuidas ma saaks testida, milline on õige ehk siis kuhu peaks ühendama ?
    Ning on mõtekas lukustus ühendada pruun/musta (Dead-lock ja Comfort) juhtmega ?
    Et kui mul on äkki comfort funktsioon olemas, siis on hea mugav. Aga mis asi on Dead-Lock üldse?


    Oleks väga tänulik, kui keegi saaks mind natukene aidata. Tahaks täna juba dioodid ära tellida ja nv'l saaks paigaldama hakata
    viimati muutis kasutaja wtf; 23 m 2009, 18:30. Põhjus: pealkirja tegin paremaks

    #2
    Vs: Alarmi paigaldamisel abi vaja

    Esmalt postitatud wtf poolt
    ehk kas ma pean siis lihtsalt dioodi eri ahelatele vahele panema jhm ? [kuna alarmist tuleb neile ainult üks juhe] Kuid kuidas ? Kas peaksin ostma nt siit - http://www.elfaelektroonika.ee/cgi-b...age=!70-004-09 - mingisuguse dioodi vahele ? Kuidas seda paigaldatakse, lihtsalt juhtme vahele ? Aga kumbat pidi ?
    Siin samas foorumis ühes vanas teemas nägin, et soovitati 1N4005 dioodi, kas see oleks sobilik ?
    Oleks sellele küsimusele kiirelt vaja. et saaks dioodid ära tellida. =)

    Comment


      #3
      Vs: Alarmi paigaldamisel abi vaja

      Dioodid sobivad ja võid ära osta.

      Comment


        #4
        Vs: Alarmi paigaldamisel abi vaja

        Aitäh Heiki, tellisin ära.

        Kas keegi teistele küsimustele ei oska vastata ?

        Comment


          #5
          Vs: Alarmi paigaldamisel abi vaja

          Esmalt postitatud wtf poolt
          kõik juhtmed on mõtekas ühendada jootmise teel, eks ?
          Salongis sees ei näe ma erilist probleemi ka spetsklambrite või lihtsalt pealekeerutamisel ja kinniteipimisel. Jootmine ja termorüüs oleks kõrgem tase.
          Auto elektriskeem oleks alustuseks hea, ma ei usaldaks väidetavaid värve.

          Comment


            #6
            Vs: Alarmi paigaldamisel abi vaja

            Esmalt postitatud wtf poolt
            Mis asi on dioodjagaja ? ehk kas ma pean siis lihtsalt dioodi eri ahelatele vahele panema jhm ? [kuna alarmist tuleb neile ainult üks juhe] Kuid kuidas ? Kas peaksin ostma nt siit - http://www.elfaelektroonika.ee/cgi-bin/web_store.cgi?page=!70-004-09 - mingisuguse dioodi vahele ? Kuidas seda paigaldatakse, lihtsalt juhtme vahele ? Aga kumbat pidi ?
            Siin samas foorumis ühes vanas teemas nägin, et soovitati 1N4005 dioodi, kas see oleks sobilik ?
            Dioodjagaja all mõeldakse lihtsalt erinevate ahelate eraldamist dioodidega, et vältida näiteks pagassi avamisel süttivat salongivalgust. Piisav võiks olla 1A diood.

            Esmalt postitatud wtf poolt
            Ning alarmil on olemas ROOSA/MUST juhe, millele peaks ühendama auto kiirusesignaali (kui tahaks keskluku lukustumist liikuma hakkamisel). Kuid äkki Te oskate öelda, kuhu ma peaks selle ühendama, et kiirusesignaali saada ? Kas Opelitelt on mingi kiirusesignaali juhe olemas kuskil ?
            Kiirusesignaal tuleb tavaliselt maki taha, et reguleerida maki volüümi.

            Esmalt postitatud wtf poolt
            Nimelt on mul keskluku karbi juures tõesti mitu ühte värvi juhtmeid, et kuidas ma saaks testida, milline on õige ehk siis kuhu peaks ühendama ?
            Ning on mõtekas lukustus ühendada pruun/musta (Dead-lock ja Comfort) juhtmega ?
            Et kui mul on äkki comfort funktsioon olemas, siis on hea mugav. Aga mis asi on Dead-Lock üldse?
            Võta tavaline kontroll-lamp, pane krokodill massi ja sorgi terava otsaga juhet, õige juhtme leidmiselt peaks kesklukk reageerima. (Kui nii ei leia, võid ka krodilli plussi panna ja siis sorkida, aint et samal ajal peab keegi lukku/lahti keerama) osadel mudelitel võib sama asi ka plussiga olla. Dead-Lock on selline lukustamise viis kus salongist avamine ei ole võimalik.

            Esmalt postitatud a1 poolt
            Salongis sees ei näe ma erilist probleemi ka spetsklambrite või lihtsalt pealekeerutamisel ja kinniteipimisel. Jootmine ja termorüüs oleks kõrgem tase.
            Kindlasti ei tohi alarmi paigaldada klambrite või lihtsalt külge keeramisega! Autos on suur niisukus, temperatuuride kõikumine ja ka palju vibratsioone. Kindlasti tuleb joota ja piisab korralikust TESA teibist. Kõige rohkem tekib probleeme just viletsast (klambrid/keeramine) või valest paigaldamisest!

            Comment


              #7
              Vs: Alarmi paigaldamisel abi vaja

              Ühendused alarmile tuleb teha kindlalt jootmise teel, et vältida valehäireid.Ei tohi kasutada klambrilisi ühendusi.

              Comment


                #8
                Vs: Alarmi paigaldamisel abi vaja

                Kõigepealt suured tänud abi eest

                Ühendan jhm siis kõik jootmise teel .

                aga
                Esmalt postitatud stosoorok poolt
                Kiirusesignaal tuleb tavaliselt maki taha, et reguleerida maki volüümi.
                Äkki on see nii ainult uutemate autode puhul ?
                Minul ei tundu sellist juhet olema. [on pandud ka ISO pistik, seal vähemalt pole - kas äkki võib siis mingi lahtine juhe ikka kõrval olla?]
                [sest ostsin ka endale nüüd uuema Pioneeri maki, millel peaks endal sees olema automaatne volüümi reguleerimine vastavalt mürale]

                Comment


                  #9
                  Vs: Alarmi paigaldamisel abi vaja

                  ei hakanud uut teemat tegema, loodan et algataja ei pahanda. Tuttav sai omale mingi nimetu signalisatsiooni ploki. Nüüd oleks vaja kedagi, kes tuvastaks juhtmete värvi järgi ära nende ühendamise koha.
                  http://www.upload.ee/image/38659/P3280132.JPG
                  nii palju olen leidnud, et punane aku peale + ja must aku peale -. valge juhe läheb varsti kaheks - testlambiga proovides hakkas relee seda otsa sisse-välja lülitama, järelikult siis suunatulede ots. Muud kahjuks ei ole veel saanud.
                  hei.. HEI. paha koer.. too kohe tagasi

                  Comment


                    #10
                    Vs: Alarmi paigaldamisel abi vaja

                    Täpsusta oma Opelit, juba esimestel Omega B mudelitel oli raadio ISO pistikus ka kiiruse signaal, uuematel on kahjuks kaks sinist lilla triibuga juhet - kiiruse signaal ja kaugjuhtimine roolil. Kiirussignaal peaks olema ISO pistmiku teises otsas üleval, aku püsitoite vastas. Õhtul kontrollin üle, mul skeemid kodus.
                    Sa vaatasid, aga ei Näinud; Sa kuulasid, aga ei Kuulnud....

                    Comment


                      #11
                      Vs: Alarmi paigaldamisel abi vaja

                      Esmalt postitatud Traatsaba poolt
                      Täpsusta oma Opelit, juba esimestel Omega B mudelitel oli raadio ISO pistikus ka kiiruse signaal, uuematel on kahjuks kaks sinist lilla triibuga juhet - kiiruse signaal ja kaugjuhtimine roolil. Kiirussignaal peaks olema ISO pistmiku teises otsas üleval, aku püsitoite vastas. Õhtul kontrollin üle, mul skeemid kodus.
                      Autoks on Opel Calibra 1993a. Ok

                      Comment


                        #12
                        Vs: Alarmi paigaldamisel abi vaja

                        Esmalt postitatud wtf poolt
                        Autoks on Opel Calibra 1993a. Ok
                        see lihtne nagu labakinnas, kõik otsad (va. kiiruse signaal) saad kätte juhipoolsest uksepakust.

                        osadel mudelitel võib olla erinevusi, sest: "eestis teevad pimedad harjasid, saksas...." aga üldiselt nii:

                        bensupump - pun/sin
                        süüde - must
                        massiga kesklukk:
                        pruun/pun - lukku
                        pruun/must - lahti
                        suunad: must/valge, must/roh
                        uksed - hall
                        pagass - pruun/valge

                        Comment


                          #13
                          Vs: Alarmi paigaldamisel abi vaja

                          Esmalt postitatud stosoorok poolt
                          see lihtne nagu labakinnas, kõik otsad (va. kiiruse signaal) saad kätte juhipoolsest uksepakust.

                          osadel mudelitel võib olla erinevusi, sest: "eestis teevad pimedad harjasid, saksas...." aga üldiselt nii:

                          bensupump - pun/sin
                          süüde - must
                          massiga kesklukk:
                          pruun/pun - lukku
                          pruun/must - lahti
                          suunad: must/valge, must/roh
                          uksed - hall
                          pagass - pruun/valge

                          Pean minema uurima, äkki on tõesti seal kõik ühes kohas olemas
                          Muidu foorumist lugedes sain targemaks, et kõrvalistuja jalgeotsis paremal on paljudel kollane piklik alarmi pistik, et kust saab kõik ühendused kätte. Kuid mul on salong pmst täiesti laiali lammutatud ja mida pole, seda pole.
                          Samamoodi on ka kompu pistikuga, mul see puudub. Tegelt oleks hea see ka kohe ära vedada, praegu otsingi foorumites, et kust ma need kõik vajaminevad juhtmed võin leida. Kuid ei leia hetkel midagi head, mingid Calibra elektriskeemid on olemas, aga nendest ei saa eriti mdiagi aru.

                          Comment


                            #14
                            Vs: Alarmi paigaldamisel abi vaja

                            Sain siis alarmi paigaldatud, just lõpetasin. Asi toimib täiesti ja rahul

                            Aitäh Teile kõigile, kes aitasid !

                            Comment

                            Working...
                            X