Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

24V lisaaku laadimine 12V parktulelt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Vs: 24V lisaaku laadimine 12V parktulelt

    Kui see pumba mootori elekter on korpusest lahti siis on võimalik selline süsteem:
    Relee, kaks ümberlülituvat kontaktipaari.
    Laadib vaheldumisi ühte või teist akut.
    Kommuteerib näiteks korra minutis.

    Sellise süsteemi takistused ja seega ka kaod on üsna väikesed.
    Hind tuleb kuskil 100 eegi kanti.

    Kui tegu on 2x60 Ah akudega, siis 1/10 laadides oleks aeg küll 20 tundi
    aga siin kõik olid tublid ja lubasid vooluks 15 A, seega oleks aeg kuskil 8 tundi.

    Hädaline oli nõus 12 tunniga, seega täiesti tühi aku 10 A voolu.
    Kuna akud on laadimisel nagu auto akud ikka siis - eks nad ise tea.

    Põhiline raskus oleks inimest ümber veenda et takisti ja diood ei ole päris ühesugused asjad.

    Usun et suudaksin selles veenda 4-aastast jalgratturit või koolipoissi aga
    mitte 20-30-40 aastast autojuhti, kes on kuulnud nii ilusalt kõlavat sõna
    di ood.
    See kõlab ju nagu muusika.

    Ja milleks meile mingid takistused või lambid.
    Lambist on ju teada et ökonoomne on kasutada LED-e.

    Comment


      #17
      Vs: 24V lisaaku laadimine 12V parktulelt

      Sõiduaauto kärupistikus on 12V klemm olemas. Sealt mingi 20A saab ikka. Käru akud laadimise ajaks paralleeli, töötamiseks jadasse. Akud ei pea antud juhtumil võrdsed olema kuna laetakse neid paralleelis, see võrdsus on jadaslaadimisel oluline. See minut 1 ja siis teine on mõttetu. Joonista skeem üles endale kui ei usu.
      Maailm oleks puhas ja süüta
      kui poleks õllejogurtit
      - Õ.Õ.

      Comment


        #18
        Vs: 24V lisaaku laadimine 12V parktulelt

        Esmalt postitatud Matis poolt
        Akud ei pea antud juhtumil võrdsed olema kuna laetakse neid paralleelis, see võrdsus on jadaslaadimisel oluline. See minut 1 ja siis teine on mõttetu. Joonista skeem üles endale kui ei usu.
        Kuna neid akusid koormatakse järjest siis oleks
        siiski hea kui nad võrdsed oleks.

        Mis puutub sellesse skeemi, siis on kurb küll kui ma selline elementaarse asjaga probleeme tekitasin.
        Aga nagu oli öeldud, see töötab siis, kui see kasutaja elektriskeem on korpusest lahti. Akud on ju niikuinii isoleeritud. Katsume nüüd natuke vabameelsemalt mõelda.
        Nagu tavaline elektroonik.

        Kui me ühendame akud laadimiseks rööbiti, siis sellel ajal pumpa kasutada ei saa.
        Kui me laadime vaheldumisi ühte ja teist akut võib pump samal ajal
        rahumeeli kasutada 24 voldilidt toitepinget ja me ei pea ka lahti ühendama koormuse ilmselt suurevoolulisi juhtmeid.

        Kas seda on vaja või ei ole vaja vat seda ma ei tea.

        Sellist lahendust võib peaaegu pidada pingekordistaja paroodiaks.
        Madalasageduslikuks.
        Umbes sellist skeemi kasutasin siis kui tegin 1972. aastal paiku 80 kV pinget.
        Töötas

        Nii tegi ka Ülikooli töökoja juhataja Muuga kuskil enne sõda röntkeniaparaatidele kõrgepinget.
        Sellest oli tookord tema praktikumis juttu. ca 1968.

        Siis sai skeeme joonistatud.

        Comment


          #19
          Vs: 24V lisaaku laadimine 12V parktulelt

          Esmalt postitatud Matis poolt
          Sõiduaauto kärupistikus on 12V klemm olemas. Sealt mingi 20A saab ikka. Käru akud laadimise ajaks paralleeli, töötamiseks jadasse. Akud ei pea antud juhtumil võrdsed olema kuna laetakse neid paralleelis, see võrdsus on jadaslaadimisel oluline. See minut 1 ja siis teine on mõttetu. Joonista skeem üles endale kui ei usu.
          nagu ennist mainitud sai, siis pinge kukub paratamatult enne akudeni joudmist ja seega see 20A saadakse sealt pistikust kätte, kui akud juba lääbakil on. 10 ruutu kaablit ei raatsi ju keegi autosse panna ja sama ristloige peaks ka haake süsteemil olema, et nende akude laadimiseks ka reaalselt mingi arvestatav voimsus tuleks. kui väidad, et 20A saab sealt kätte ja see igal masinal olemas on(minu kogemused piirduvad peamiselt papsi mosse taga olnud pesaga), siis muundur külge ja voilaa. 6...8A laadimist venitab välja ka teatava pingelangu korral. linnas töristades ja seda 24V süsteemi pidevalt kasutades on muidugi vahel lisalaadimist vaja, aga edulisem sellegipoolest kui tulede ahela vägistamine ja kaitsmete taluvuse moistatamine
          Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

          Comment

          Working...
          X