Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

24V lisaaku laadimine 12V parktulelt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    24V lisaaku laadimine 12V parktulelt

    Palvena 4x4 foorumist:
    Lühidalt:
    Kärul on 24V aku (hüdroajami jaoks), mida oleks vaja laadida käru parktuledelt - 12V (vedava auto pistikust).
    Oskab keegi viidata sobivale konverterile (12V->24V)?
    Või on meistrimehi kes suudavad selle valmis teha?
    Teema pikemalt: http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?t=...er=asc&start=0

    #2
    Vs: 24V lisaaku laadimine 12V parktulelt

    http://us1.webpublications.com.au/st.../30339_8mg.jpg ,aku laadimiseks siiski mingi 27-28V reaalselt vaja,aga saab ka selle sealt kätte :-).
    otsija

    Comment


      #3
      Vs: 24V lisaaku laadimine 12V parktulelt

      Jadas laadimiseks peaks pinge pigem 28V - 28,8V olema.
      Kui akud laadimiseks parralleeli ühendada, siis oleks lihtsaim lahendus läptopi autolaadija + voolu piiramine (vastavalt laadija võimetele)
      Lisaks laetakse siis akusid täpselt ühepalju ja ei teki olukorda kus üks aku on täis ja teine pooltühi.

      Comment


        #4
        Vs: 24V lisaaku laadimine 12V parktulelt

        Pole küll spets, aga mulle tundub, et paralleelselt akusid laadida ei ole hea mõte: eriti, kui nad enne on töötanud järjestikku. Laadimise määrab vool, aga paralleelsetel akudel on võrdne pinge ja see oluline vool võib olla kordades erinev. Tõenäoline erand on mingid (aga väokesed )UPS-id, kus akud on paralleelis nii laadides, kui tühjenedes. Suurte vooludega ma nii ei mängiks. Ehk kogemustega kaaskannatajad lisavad midagi tarka.

        Comment


          #5
          Vs: 24V lisaaku laadimine 12V parktulelt

          aku laadimiseks siiski mingi 27-28V reaalselt vaja,aga saab ka selle sealt kätte :-).
          Pinge 27-28V võib sealt mingi väikese koormuse korral kätte saada nn. drosseli ja türistori indutseerimismeetodil aga kas ka piisavalt ampreid (A)?
          Antud temaatika on mulle juba aastaid tutav ja tellimusi täidetud spetsiaalsete DC/DC konverterite osas mitmeid, levinumad eritellimused on DC/DC 12V-->28V 15A ja 24V-->28V 20A muundurid. Blokke saab tellida nii passiiv- kui aktiivjahutusega, niiskuskindlaid kui ka erivajadusel veekindlaid. DC/DC 12--> 28V 15A stabiliseeritud konverteri hinnaks on kuskil 1200.-, kaasa saab ka skeemi ja remondiõpetuse, kui kunagi peaks tarvis minema. Põhiline kasutusala ongi neil just pikad järelhaagisega autorongid, millel on tagaotsas kasutatav hüdroajam luuktõstuki jaoks ja kus elektri pardapinge tükib tänu pikkadele juhtmetele nominaalist madalamaks jääma, mistõttu kannatavad akud pidevalt alapinge käes ja tühjenevad alla igasuguse normi. Ainuke lahendus, mis päästab akude pidevast käsitsilaadimisest on osta oma transpordivahendile sobiv inverter aga kuna konkreetset nõuetekohast toodangud tavakaubanduses ei leidu eriti, tuleb need erandkorras tellida. Kindlasti on Tallinna pool veel ettevõtteid ja inimesi, kes selliseid seadmeid võimelised koostama on.

          Comment


            #6
            Vs: 24V lisaaku laadimine 12V parktulelt

            Esmalt postitatud Max27 poolt
            DC/DC 12--> 28V 15A stabiliseeritud konverteri hinnaks on kuskil 1200.-,
            Sain ma õieti aru, et Sinu käest on võimalik selline tükk tellida?
            Kas laadimisvool on reguleeritav või peab see suurus enne teada olema?

            Comment


              #7
              Vs: 24V lisaaku laadimine 12V parktulelt

              Jah neid saab tõesti minu käest tellida, tellimuse täitmise aeg on kuskil nädal, kuna kevad käes, siis eriti tööruumis nokitseda ei viitsi aga paratamatult tuleb seda siiski vähemalt 7tundi ööpäevas teha, kas või uneajast kui teisiti ei saa...
              See 15A on lihtsalt nimiväärtus, mis garanteerib bloki stabiilse töötamise 28V väljundpinge ja 15A juures pikaajaliselt. Teatavasti on tühjenenud akul algul laadimisvool päris suur aga laadimisreziimil see järkjärgult väheneb ja pardapinge tõuseb, laadimistsükli lõpufaasis on mingi 140-200Ah aku laadimisvool vaid 0,5-2A, kõik sõltub muidugi konkreetse akupaki tervislikust seisundist. Kui tellimuse esitamise osas huvi, saada PS või helista 58016344

              Comment


                #8
                Vs: 24V lisaaku laadimine 12V parktulelt

                Sorry pisut sekkumisest, aga täistühjade (plii) akude esimest laafimisvoolu tulekski piirata: tervisele kasulikum. Kui on tegu muundiga, siis klassikalised eeltakisted/muu pole mõistlik. Elektrooniliselt peaks saama mingi maks. voolu piiri.

                Comment


                  #9
                  Vs: 24V lisaaku laadimine 12V parktulelt

                  kui muunduril on voolupiiraja sees, siis polegi ju mingit probleemi. selline klots peaks olema esmalt voolule orjenteeritud olema ja alles siis, kui vool mahub parameetritesse, lubatakse pinget tõusta etteantud väärtuseni.
                  kõllap Max27 seda isegi teab, kui selliseid asju ehitanud on.

                  15A väljundiga seadet ei tohiks parkide ahelast toita või siis tuleb parkide juhtmed välja vahetada ja asendada kaitsmed. õigem oleks siiski muundurini eraldi ahel korraliku ristlõikega vedada ja seda ahelat siis tuledeahelasse lülitatud releega lülitada
                  Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                  Comment


                    #10
                    Vs: 24V lisaaku laadimine 12V parktulelt

                    Minu poolt selline tähelepanek/soovitus: mitte kasutada laadimiseks nn. parktule ahelat, vaid vedukautole paigaldada 13-pin pesa, mille standardi järgi saab haakele anda eraldi ahelast laadimisvoolu.
                    + muud võimalused.

                    Comment


                      #11
                      Vs: 24V lisaaku laadimine 12V parktulelt

                      Esmalt postitatud tcumen poolt
                      Minu poolt selline tähelepanek/soovitus: mitte kasutada laadimiseks nn. parktule ahelat, vaid vedukautole paigaldada 13-pin pesa, mille standardi järgi saab haakele anda eraldi ahelast laadimisvoolu.
                      + muud võimalused.
                      Ideel on jumet, kuid paraku peab käru käima erinevate masinate taha.

                      Comment


                        #12
                        Vs: 24V lisaaku laadimine 12V parktulelt

                        sel juhul tuleb maksimaalne laadimisvool üle vaadata. kui 12V ahelast 24V teha ja sealt 15A tahta, siis 12V ahelast tahetakse saada vähemalt 30A, lisaks veel kaod muunduris ja mundurini jõudva kaabelduse pingelangu, mida muundur voolu suurendamisega kompenseerib. seetõttu tegelik vool võib kasvada ka 40A-ni. ma sügavalt kahtlen, kas originaalkaabeldus sellise asjaga hakkama saab, arvestades, et tagatuled jäävad ka endiselt tarbima.

                        kui suur on see 24V akupakk, mida laadima peab?
                        üks võimalus oleks haake ääretuledes kõik dioodideks vahetada - saad mõned amprid juurde varastada. nagunii tuleks otse pistikust muundurini vedada eraldi jäme soon toiteks. aga muunduri väljundi võiks pisema paki korral jätta 10A piiresse, siis on lootust, et see haagis mõne teise veduki sabas kah kaitsmed ellu jätab. ilmselt oleks 5A isegi veel mõistlikub - hoiab akudel elu sees, aga põhilaadimine jääks ikkagi seinast.
                        sellist universaalsust tagatuledest ei saavuta. kui tahad võid rataste otsa gened panna, aga see muutub juba omamoodi huumoriks
                        Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                        Comment


                          #13
                          Vs: 24V lisaaku laadimine 12V parktulelt

                          Remontisin mõniaeg tagasi ühte väikeveokit, millel oli peal tõstuk.Tõstuk töötas 24V, auto ise oli12V.Asi töötas nii, kõrvalistuja istme alla oli pandud 2 55Ah akut. Kõrval oli suur ümber lüliti, mis sõidu ajaks ühendas akud rööbiti ja tõstuki kasutamise ajaks jäjestikku. Lahendus lihtne ja töökindel. Iseasi kas teema algatajal on võimalust kasutada kahte eraldi akut. Ära jääks igasugune muundamine ja sellega kaasnevad kaod.

                          Ja kärule gene on täitsa olemas juba tootjalt, kaheteljelisel usa auto suvilal(tootjat ei mäleta). Kinnitatud oli tagumise silla tala külge, rihmülekandega. Küljes oli vist usa fordi gene(80A, 14V).

                          Comment


                            #14
                            Vs: 24V lisaaku laadimine 12V parktulelt

                            Kui kärule panna niisugune gene peale siis hakkab ülevaatusel jälle üks igavene hala ja möla et ei vasta nõuetele ja ei tohi ise ümber ehitada ja...
                            USA-s on olemas veel palju huvitavaid ja kasulikke asju mis tänu eurotarkpeadele kunagi siiamaale ei jõua.

                            Comment


                              #15
                              Vs: 24V lisaaku laadimine 12V parktulelt

                              Esmalt postitatud supra poolt
                              Remontisin mõniaeg tagasi ühte väikeveokit, millel oli peal tõstuk.Tõstuk töötas 24V, auto ise oli12V.Asi töötas nii, kõrvalistuja istme alla oli pandud 2 55Ah akut. Kõrval oli suur ümber lüliti, mis sõidu ajaks ühendas akud rööbiti ja tõstuki kasutamise ajaks jäjestikku. Lahendus lihtne ja töökindel. Iseasi kas teema algatajal on võimalust kasutada kahte eraldi akut. Ära jääks igasugune muundamine ja sellega kaasnevad kaod.

                              Ja kärule gene on täitsa olemas juba tootjalt, kaheteljelisel usa auto suvilal(tootjat ei mäleta). Kinnitatud oli tagumise silla tala külge, rihmülekandega. Küljes oli vist usa fordi gene(80A, 14V).
                              vb panid tähele, et tegemist on haakega, seega need akud paiknevad haakes. kuna teemaalgatajal tundub ainsaks pideva toite allikaks olema parkide ahel, siis ei saa sinna neid akusid nagu pidevalt rööpi peale ka ühendada. pealegi tekib juhtmetes pingelang ja akude rööpõhendus haakes nõuaks endiselt mingit muundurit, et akud saaks täis laetud.

                              rihmülekanne on kuidagi keeruline. haake alla on nati keeruline teda panna, sest seal pole tihtipeale eriti ruumi ratta ja raami vahel, vb, kui gene oleks jäiga telje küljes ja piduritrumlile keerata enne ratta paigaldamist kausi kujuline rihmaratas, mille rihmasoon jääks siis rattast napilt sissepoole. pm saaks ju sellise ajami panna ka ratta välisküljele, aga see võib jälle teisi probleeme tekitada, sest väljapoole tehasemõõte pole vist lubatud miskit lisada
                              Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                              Comment

                              Working...
                              X