Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

automaatne toitelüliti autosse

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Vs: automaatne toitelüliti autosse

    Tundub et kõige sobivama vastuse leidsin siit:
    http://www.instructables.com/id/SXA8L6XF0FI39ST/

    Aga siit küsimus, et kas selliseid releesid meil ka saadaval on.
    Nimetatud on seda siis kas "smart relay", "voltage sensing relay (VSR)", "Self-Switching Combination Relay"
    ja üks näide on siin: http://www.towsure.com/product/1828

    Comment


      #17
      Vs: automaatne toitelüliti autosse

      ja leidsin veelgi põhjalikuma ülevaate alternatiividest:


      Seal on ka juttu vidinast, mida siinkohas veel mainitud pole: "split charge diode block".
      Instead of using relays, its now possible to use a split charge diode block. The first units produced did use actual diodes, whilst the units worked, they were not efficient due to the voltage drop of around 0.8 - 1.2volts, this doesn't sound a lot, but in terms of charging batteries it is quite a drop. To overcome this voltage drop, the modern units as supplied by Sterling use clever circuitry with mosfets, the result is that the voltage drop is now lowered to around 0.04volts

      On keegi seda looma Eestimaal näinud?

      Comment


        #18
        Vs: automaatne toitelüliti autosse

        Mida vähem sa tundmatut päritolu pooljuhtidel jama autosse paigaldad, seda vähem on tõenäosust, et sa temast tulekahju läbi ilma jääd. Olen oma silmaga näinud, kuidas sarnane asi (tehase install) isetegevuslikult süttib. Andke andeks, aga relee on kuradi lollikindel võrreldes pooljuhtidega ning see, et vool kontaktidelt mättasse voolama hakkab, ei ole kuigi tõenäline.
        Kõik muud ahelad on ok - pistetakse kaitse ette ja õieti dimensioneeritud kaabelduse korral on asi suht ohutu. Käivitusakult tuleva voolu kogus võib aga lühiajaliselt tuhande ampri kanti tõusta lühise korral. Ära juhtmete ristlõike ja komponentide valikuga väga koonerda - pane kaitse kah - kasvõi 100A aga peamine et lühise korral ahel katkeks.

        Comment


          #19
          Vs: automaatne toitelüliti autosse

          nii ta on jah. eks ma vist relee ikka panen teiste juppide saadavus ja hinnad teevad ka asja keerulisemaks.

          relee puhul on aga veel küsitavus minu jaoks:

          kui lisaaku on tõesti ikka tühjaks lastud, kas see siis käivitamist ei sega, kui ta vooluringi ühendatakse sisuliselt ju enne kui auto on käivitunud ja genekas toitmas?
          ja kui sellel kartusel peaks alus olema, mis võiks olla lahendus? käsitsi lüliti lisaks releele? (juhuks kui tean et lisaaku on tühi)... miski muu?

          Comment


            #20
            Vs: automaatne toitelüliti autosse

            Kui ma ütlesin ennist D+, siis see tähendab seda otsa, mis genekast tuleb annab signaali kontrolllambile (eurooplastel, mis saksa DIN'i järgi tehtud oli vanasti peenike sinine juhe kasutusel - ka sierral omal ajal) - seda signaali nimetatakse mõnel pool ka - mootor käib ja generaator on korras. Seega ei anta lisaakule enne toidet peale, kui gene laadima on hakanud. Kuna D+ ots ei ole mõeldud koormamiseks, siis peaks seda suuremat releed ehk väiksemaga tüürima. Osade autodel on D+ võimenduseks relee juba süsteemis olemas ja vaja on ainult õigest kohast ots välja võtta. Kuidas transitiga on, ei tea, aga netiavarustest sa ilmselt endale skeemi leiad. Relee tüürimist veel lülitiga juhtida ei keela keegi.

            Arvestama pead ainult sellega, et kui aku tõsiselt tühi, siis 14V ja piisava hulga amprite olemasolul on ta ka võimeline suure osa neist vastu võtma seega valiks lisaakut ühendava juhtme 16 ruudu ligi ( või ligikaudu sama jämeda, kui genest tuleb) ja relee kas sellise, nagu veneaegsed massilülitid, mis miski 50A pikalt ja lühiajalistelt 100-150A kestaks. Lisaks aku laadimeise voolule võib ju juhtuda, et samal ajal on sul ka see stereo ja valgus+kohvikeetja taga. Pead ei anna, aga kaubikute gened sellest ajastust suudavad tihti 100 -120A välja köhida keskmistel mootori pööretel. Vaata, mis sul genel või andmekaardil kirjas on.

            Comment


              #21
              Vs: automaatne toitelüliti autosse

              milleks üldse sellinne jalgratta leiutamine?
              viska vihasem gene pääle ning kuivaku.
              vaevalt sl powercell 4000 akust väheks jääb ( kuni 4000A)..
              vaata uuri spl meeste käest...võib suht soodsalt kätte saada mõne sellise looma.
              mida sa lohh vahid

              Comment


                #22
                Vs: automaatne toitelüliti autosse

                rainx, ilmselt tuleb siiski jalgratast leiutama jääda, sest sinu pakutu ei puutu mitte kuidagi asjasse ega lahenda vähimalgi määral algselt kirjeldatud ülesannet.
                Rõõm kuulda muidugi et selle akuga on mul võimalus poolteist minutit järjest kasutada 48.000W kuni aku tühi, kuid plaanin siiski jääda oluliselt tagasihoidlikumate võimsuste juurde, nii suurusjärgus kuni 100W.

                tänud kõigile, mul nüüd selge siht silme ees ja teemast korralik ülevaade.
                et siis D+ pealt relee(d), kahe aku vahele jämedad kaablid.
                ilmselt panen lisaks ka lisaakule voltmeetri ja võibolla ka ampermeetri. kena ju vaadata osuteid

                Comment


                  #23
                  Vs: automaatne toitelüliti autosse

                  lingid, mida sa pakkusid, ei kirjeldanud pm midagi uut võrreldes teemas eelpool pakututega...

                  auto käivitamisel gene ei lae, nt minu autol kohalt minnes mootorit jõnksutama lastes viskab errori ja soovitab töökoda külastada, sest tuvastas mittelaadimise.

                  16 ruutu on pigem liigne. maksab palju ja tülikas haagisessevedada, pealegi sellist voolikut haagise pistikusse ühendada ka ei õnnestu. selleks, et teist akut hästi laetakse, on loomulikult suur ristlõige parem - väiksem pingelang. asja aga ei ole mõtet hakata lõhki ajama. kuuest ruudust läheb ilusti 40A läbi, seega 30A kaitse puhul tervete juhtmete juures tuleohtu ei ole. vahemaa on pikk ja seetõttu ei ole võimalik seal juhtmes ka ulmevoolusid tekitada, pingelang seab omad piirid ikka ette. üüratu ristlõike kasutamisel pead vb hakkama koguni mingit vintsi releed kasutama, et relee jaksaks selle tühja aku laadimisvoolu üle elada, samuti võib ahelasse pandud mõnekümne amprine kaitse vahel järgi anda.
                  jää mõistlikuse piiridesse, kasuta juhet, mis pistikusse mahub ja asja lülitama tavapessa käiv 40A relee. mõlema aku juurde 30A kaitseja ongi asi korras.
                  voltmeeter ja kahesuunaline ampermeeter(näed laadimist, tühjendamist või nende omavahelist tasakaalu) paha ei tee ning normaalsel paigaldusel hea vaadata ka
                  Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                  Comment


                    #24
                    Vs: automaatne toitelüliti autosse

                    Juttu oli matkaautost? Seal vahemaad mõnes meetris. Kui nüüd mingil põhjusel juhtub, et asi kaitsmata ja relee unustab kontaktid kokku ning mõlemad akud on parajalt pehmed ja pinged ühtlustunud, siis tõmmatakse ka teisest akust käivitusvoolu. Standart relee on 30A ja sellest järgmine mõõt kipubki sinna massilüliti kanti jääma.

                    Kui tegemist on tõesti kompaktse matkaautoga, siis näiteks surunupu ühendamisega relee juhtimisega paralleeli, on võimalik auto enda akut käivitamise hetkel aidata, kui see miskil hetkel väsinud juhtub olema ja abiaku käivitamist talub. Eeldus on selles, et komponendid on õieti dimensioneeritud ja kannatavad valu.

                    Comment


                      #25
                      Vs: automaatne toitelüliti autosse

                      nagu ma mainisin, siis selleks tarbeks on vaja suurt ja kallist lülitit ja releed, jämedat kallist kaablit ja ilmselt ka suurt julma kaitset. süvatühjendatavad akud ei ole reeglina ka väga head käivitusakud ja nende eale mõjub suur koormus halvasti.

                      selle abijuhtmestiku võid vabalt eraldi paigaldada, aga laadimine jääks ikka peenema ja odavama ahela kanda, ühtlasi see peenem ahel piirab ka voolu mingis ulatuses ja kui ulatus otsa saab, on kaitse rakendumas.
                      Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                      Comment

                      Working...
                      X