Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

3-sek suunatuled autole

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Vs: 3sek suunatuled auotle

    Nagu eespoolgi öeldud, kasuta näiteks 555 timerit. Allpool toodud lingil vali monostable reziim, seal on ka valem viivituse arvutamiseks.


    Väljundisse ühendad näiteks BC373 transistori mingit väikest 12V releed juhtima, mis omakorda võib lühistada oma kontakidega suunatule lülitit. relee mähisele paned vastudioodi ja transistori baasiahela voolu paned piirama näiteks 2.2 kilose 0,25W takisti.
    Võimalik et tuleks kasutada kahte taimerit ja loogikalülitust, kuna see 4 sekundit vilgutamist pärast kangi tagastamist toimiks lihtsama 1 taimeriga skeemi puhul ka siis kui suund oli pikalt sees.

    Comment


      #17
      Vs: 3sek suunatuled auotle

      Esmalt postitatud A.R. poolt
      Ja siis ei jõua rada vahetada ja sõidad ilma suunatuleta ette.
      Või keerad ära ja 4 sek ehk üle 50 m näitad veel rajalt lahkumise suunda.

      Liiklusvaenulikumat ideed on ka võimalik välja mõelda aga see nõuaks eriharidust.

      Kui seda ideed täiendada sellega et kangi puudutus või pea pööramine
      (Siis on sõitja peal ka mingi funktsioon.)
      lülitab sisse suunatule ja see põleb kuni rattad on jälle otse, siis see on peaaegu see, mis on kasutusel.
      Seda on lihtne realiseerida ka elektroonselt. Väikese PIC-i abil.
      ega kõik sinusugused roolis ole. Ikka enne kangi muljumist veendud manöövri võimalikuses, siis kangi ning paari sek pärast reastumine ning siis läheb suund ise välja. Antud lahendus on julgelt 90% uutel autodel peal ning oli ka minu töö autol, milleks oli Seat Altea XL. Soov oleks ka antud lahendus enda isiklikule autole külge pookida, kuna tegu tõesti üli mugava asjaga.
      Sa ilmselt pole uue autoga sõitnud, kus antud lahendus peal ega tea millest jutt käib.
      Ära läbusta enam teiste teemasi.

      Comment


        #18
        Vs: 3sek suunatuled auotle

        Hiljuti tegin sellise jupi. 2x555 taimereid ühendatuna monostable rezhiimi ja siis omavahel nii, et ühe poole suuna põlemine välistaks teise poole. Muidu tahavad nad vägisi koos põlema minema, kui liigutad kangi korra ühele poole ja siis hetkeks teisele poole.
        (Suund sisse ja siis avastad, et siiski soovid teisele poole keerata-märku anda. Teeb kaasliiklejad murelikuks, kui järsku ohutuled plinkima hakkavad)
        Lisaks 2 potekat, mis määrasid aja 0...6 sek. Neid sai siis keeratud nii, et suund annaks hetkelülitusega 3 vilkumist.
        Autole ühendades selgus veel see, et lülitamise viivitust tuli terake suurendada. Muidu läksid hetkeks vilkuma ka lihtsalt mootorit käivitades. Mõlemad suunad koos muidugi :-)
        Mingi point oli veel mis selgus alles hiljem ja sai ka korda tehtud..momendil ei tule küll meelde..

        Muuseas, väga mugav asjake. Kui keegi oleks veel nõus skeemile trükkplaate tegema võiks neid kohe hulgim vorpida. Huvilisi on üksjagu. Ise tegin makettplaadile ja kitsaks jäi, nagu pildilt näha..

        Skeemi enda unustasin küll joonistamata (arvasin, et niikuinii ühekordne projekt :-), 555 skeemidega läks kõvaks katsetamiseks, aga vajadusel võin mälu ja osaliste jooniste järgi paberile panna, polnud eriti keeruline.

        edit: pildike kah

        viimati muutis kasutaja sebastian; 21 m 2009, 17:31.

        Comment


          #19
          Vs: 3sek suunatuled auotle

          Esmalt postitatud suzi poolt
          siis kangi ning paari sek pärast reastumine ning siis läheb suund ise välja.
          Kas "läheb suund ise välja" seetõttu et sa enam
          ei pööra
          vaid sõidad otse
          või seetõttu
          et saab otsa mingi aeg.
          Selles on küsimus.
          Mis garanteerib et just selle aja möödudes on lõppenud ümberreastumine?

          Kui selline süsteem on autole ehitatud siis ilmselt selleks,
          et ka hooletu juhi puhul kes kangi ainult minimaalselt puudub,
          ei lõpeks kangi vabastamisel vilkumine, vaid see jätkuks veel teatud aja.

          Samas tundub, et kui avarii korral apelleerida sellele omaloomingule võib kohtus võita.
          50 m asjatut vilkmist on natuke palju.

          Ilmselt oleks liikluskindlam selle vilkumise lõpetamine kui rool on viidud tagasi otsesõidu asendisse.
          Kas sellist lahendust ka kasutusel on?

          Professionaalse elektroonikuna võin kinnitada et ükskõik kumma lahenduse realiseerimine ei ole tehniliselt keeruline.

          Comment


            #20
            Vs: 3sek suunatuled auotle

            Minu uunikumil see suuna värk kuidagi uimaseks jäänud oma väljalülitamisega või siis mulle tundub,kuidagi jäigalt käib ka nagu.Igaljuhul väiksemate manöövrite aeg on selline harjumus tekkinud,et ei lükka suunda lõpuni sisse vaid hoian sõrmega sobiva aja suunda sees.Kuluks mullegi selline asi ära.Ega reavahetus eriti üle 3 sekundi kestma ei kipu ja kui tunnen,et kuluv aeg võib pikemaks osutuda,siis tõukaks korra veel toda suunda või hoiaks alguses vähe kauem sees.Tõenäoliselt siiski viimane variant läheks mu harjumusega loosi.
            otsija

            Comment


              #21
              Vs: 3sek suunatuled auotle

              Esmalt postitatud A.R. poolt
              Ilmselt oleks liikluskindlam selle vilkumise lõpetamine kui rool on viidud tagasi otsesõidu asendisse.
              Kas sellist lahendust ka kasutusel on?
              Muidugi on kasutusel, aga see ei toimi igal autol nii nagu peaks ja kuidas vaja oleks.
              (A.R ei ole autojuht, tundub )
              Kui on pikemalt vaja suunda näidata, siis klõps sisse ja hiljem välja, nii teeb teistega arvestav juht praegugi. Näiteks foori taga seistes, kui soov hiljem ära keerata.
              Antud lisa aga selleks, kui on vaja suhteliselt "kiiremat" pööret teha. Mitmed hoiavad selleks kangi näpuga all, et suund mõnda aega plingiks. Mõni laisem puudutab kangi ainult korraks ja suund teeb ühe vilkumise.
              Mõnel muidugi pole üldse kangi auto standardvarustuses, tundub. Aga see juba teine teema..

              Samas on mugavam, kui suund ise jätkaks vähemalt 3 sekundit vilkumist, nagu eeskiri ette näeb.

              Comment


                #22
                Vs: 3sek suunatuled auotle

                Sõidukatel vilgub tehasest tulnuna reeglina 3 korda ja rekkal olen kohanud 5 korda. Standart sagedus suunatuledele oli vist 2Hz, mis teeks siis vilkumise ajaks 1,5s.
                Mugav on küll ja küllap siis ka eurosertifitseeritud + seadusega lubatud. Liiklusohutusele mõjub kindlasti positiivselt. Osadel masinatel annab seda funktsiooni ka peale ja maha progeda - vastavalt siis sellele, kui lupjunud kunde on.

                Comment


                  #23
                  Vs: 3sek suunatuled auotle

                  Esmalt postitatud sebastian poolt
                  Muidugi on kasutusel, aga see ei toimi igal autol nii nagu peaks ja kuidas vaja oleks.
                  (A.R ei ole autojuht, tundub )

                  Samas on mugavam, kui suund ise jätkaks vähemalt 3 sekundit vilkumist, nagu eeskiri ette näeb.
                  Nojah, ma alles natuke üle 40 aasta sõidan.

                  Ja arvasin et see häda on nagu mehaanika asi. See on muidugi keeruline,
                  see pole elektroonika, seda iga loll ei oska. Seda peab eraldi õppima

                  Aga kui seal lüliti kangil oleks magnet ja korpusel kaks herkonit, siis saab teada et kangi on liigutatud.
                  Või siis võtab need pulsid suunalambilt optiliselt maha. Kui lüliti veel korras.
                  Selle jätab meelde üks kahest D-trigerist (või/ja monovibratorist) ja hakkab vilkumist toetama.

                  Kui vibraator, siis lõpetab ajaga. Miks see on parem ma ikka ei mõista.
                  Kui triger, siis fikseeritakse nt herkoniga rooli pööramine ja
                  otseasendisse tagasisaabumisel viiakse trigerid algseisu.
                  Sealt saab tekitada ka "avariitulede" mahasurumise või tekitamise.
                  Nii saab seda probleemi lahendada puhta elektroonikaga.

                  Ja me ainult lisame autole detaile, midagi originaali suhtes muutmata.
                  Vast on nii mingi võimalus ka advokaati üle rääkida.
                  Nad pole suurt asja elektroonikud.
                  Enamasti. (10 aasta koostöö kogemus)
                  viimati muutis kasutaja A.R.; 21 m 2009, 19:45.

                  Comment


                    #24
                    Vs: 3sek suunatuled auotle

                    Suunalambilt midagi optiliselt maha võtta on suhteliselt keeruline ja roolile andurite panemine samuti. Pealegi ei toimi sellised andurid alati nii nagu sooviks.
                    Näiteks: tahad parempööret teha, klõpsid suuna sisse, aga pärast pööret keerab tee veel pikalt natuke paremale. Suund jääb plinkima (sest rool pole otse), kuigi vaja seda ammu poleks.
                    Kindlasti on veel teisigi olukordi, kus teoorias peaks kõik justkui toimima, aga reaalselt asi ei sobi.

                    Kas asi on tehtud juhi mugavust silmas pidades või mitte, aga ma kahtlen, et insenerid-autotootjad on enamuses tohmanid, lisades selle "3-sekundi viivituse" suunakangile kui see oleks liikluses mingit moodi ohtlik. Pigem ikka mõeldakse esmajärjekorras liiklemise ohutusele.
                    Ja suzi'l on õigus, taolist süsteemi kasutatakse enamustel tänapäeva autodel.
                    Kes sellistega liigelnud, oskavad antud lisafunktsiooni ka hinnata. Mina ei oska, pole ise kasutanud, aga vahest ikka kuulen, et "näe mersul oli, igavesti mugav, kas minu **** -tranduletile ei saaks midagi sarnast aretada"

                    Kui enda masinale, siis teeksin selle viivituse ~4 sekundi peale. Las plingib natuke kauem..

                    Samas, igasuguste elektrooniliste lisade puhul on vist mingid seadusepügalad ka, et mida tohib ja mida ei tohi auto külge toppida?

                    Comment


                      #25
                      Vs: 3sek suunatuled auotle

                      to: sebastian

                      teeme siis asja valmis? Oleksin abiks jõu ja nõuga. Paned midagi paberile?
                      See sinu märkus mõlema poole üheaksele vilkumisele on hea, see jäi täitsa kahe silma vahele.

                      Ja kindlasti tõstab antud lahendus liiklusohutust.

                      Comment


                        #26
                        Vs: 3sek suunatuled auotle

                        Tuttava 2006 a. audi A4-jal on selline asi täitsa olemas. Selline asi peaks igal autol olema, siis kaoks need vilksamisi rea vahetajad ära.

                        Comment


                          #27
                          Vs: 3sek suunatuled auotle

                          Esmalt postitatud suzi poolt
                          to: sebastian

                          teeme siis asja valmis? Oleksin abiks jõu ja nõuga. Paned midagi paberile?
                          See sinu märkus mõlema poole üheaksele vilkumisele on hea, see jäi täitsa kahe silma vahele.

                          Ja kindlasti tõstab antud lahendus liiklusohutust.
                          Panen skeemi kokku

                          Comment


                            #28
                            Vs: 3sek suunatuled auotle

                            Nii palju ka veel asjast et kui suund on sees vilkunud minig aja ja siis suund välja võtta, ei vilguks asi enam ka järle kolm korda.See asi võiks ka kuidagi lahendatud olla.

                            Comment


                              #29
                              Vs: 3sek suunatuled auotle

                              mul c klass aastast 2001 ja selline asi külges. mugav, kuid kolm vilksatust on tiba vähe, võiks ikka neli olla. kui 60km/h sõitvast masinast 140km/h mööda lendad, siis on see muidugi piisav, aga 10...20km/h kiiruse erinevuse juures võiks see vilkumine kauem kesta. on tõesti mugav ja ühtlasi väheneb oht, et peale möödasõitu suund sisse jääks. teatavasti möödasõidul ja kiiremal reavahetusel tuleb rooli nii vähe keerata, et tulede kang ei pruugi tagastuda.

                              reeglite järgi peaks suundade vilkumissagedus vist olema 60...90 korda minutis
                              Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                              Comment


                                #30
                                Vs: 3sek suunatuled auotle

                                Esmalt postitatud bisti poolt
                                Nii palju ka veel asjast et kui suund on sees vilkunud minig aja ja siis suund välja võtta, ei vilguks asi enam ka järle kolm korda.See asi võiks ka kuidagi lahendatud olla.
                                Minu meelest nii toimiski.

                                Skeem:



                                Kui mingi viga silma paistab, siis öelge.
                                P1 ja P2 suunakangi kontaktid (ühine maandus) ja RL1RL2 releede kontaktid auto suunareleesse. Skeemil pole neid näidatud.
                                Ise kasutasin RL1RL2 12V/2A releesid. Transistor võib olla ka mingi muu NPN, mark pole nii kriitiline. Endal oli käepärasti mingi BC2** transs. Skeemis istub ta selleks, et toitepinge sisselülimiselt ei läheks taimerid kohe tööle.
                                R2C2 ja R8C5 annavad 50ms viite - väheneb sisendi tundlikkus. Dioodid D2D3 välistavad mõlemi taimeri koos töötamise.
                                Ülejäänu peaks vist arusaadav olema.
                                viimati muutis kasutaja sebastian; 22 m 2009, 02:39.

                                Comment

                                Working...
                                X