Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Käigunäidik tsiklile

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Käigunäidik tsiklile

    Tere,

    On küll autofoorum kuid äkki ei pahandata väike tsikliteema ka sisse tuua.

    Olen uurinud, et panna peale tsiklile nö. käigunäidik nagu see http://dragbike.ee/pood/?p=1&id=39&item=387
    Kuid natuke kallis on 1800.- käia selle eest välja, et näeks mis käik sees on
    Mis moodi peaks asjale lähenema, millised võiks olla võimalused kust võtta signaal käigu kohta, mis moodi näitama panna jne.

    Rattaks Suzuki GSX-R 750, '99

    Ette tänades

    #2
    Vs: Käigunäidik tsiklile

    Paistab, et konkreetne süsteem leiab käigu, võrreldes mootori pöördeid ja ratta tegelikku liikumiskiirust. Arvatavasti leidub sellel ka mingi sidurilüliti, et sidurdamsel 1. käiku näitama ei hakkaks. Käigu numbrit saab näha ilmselt ainult sõites, kohapeal vahetades mitte. Kui spidomeeter on elektroonilise anduriga ja tahhomeeter ka olemas, siis oleks suhteliselt lihtne mikrokontrolleriprojekt.
    viimati muutis kasutaja 6p45s; 04 m 2009, 11:30.
    Hoiatus - muudan oma postituse sisu kuni 30 minuti vältel pärast postitamist.

    Comment


      #3
      Vs: Käigunäidik tsiklile

      No trossi spidoblokki ei tule, ainult üks juhtmekimp.
      Samas ainult pöördeid ja kiirust võrdlevat vist ei saa panna, sest käiku alla vahetades kasutad ka sidurit ning siis kukuvad pöörded alla ning see võib segadusse ajada süsteemi.

      Comment


        #4
        Vs: Käigunäidik tsiklile

        Konkreetse ratta kohta ei tea ma milline sellel see vabakäigu andur on? Ehk annab ümber ehitada.
        1 näide siis: Pitbike-l oli käigunäidiku tegemine väga lihtne, siis tollele sai panna kohe vastava 6 otsalise käigu anduri ja siis tuli lisaks osta see 7seg indikaator, eeltakistid ja hunnik väikseid dioode, et vastavaid numbreid saada, maksma läks alla 100 eek. Andur käib sel isendil mingi käigu vahetuse võlli otsas. Võlli küljes on selline pöörlev vedrukontakt, mis siis puutub vastu anduri vastavaid otsi vastavalt käigule.

        Kui sinu ratta andur ka kusagilt käigukasti külje pealt tuleb ja on sarnane, siis ehk on võimalik teda ümber ehitada. Aga kui ta ei asu võlli otsas siis vast ei saa sellist lahendust kasutada.

        Comment


          #5
          Vs: Käigunäidik tsiklile

          http://www.electronics-lab.com/proje...006/index.html leidsin sellise lahenduse. Kas on mõtet sedasi aretama hakata, või saaks kuidagi ka lihtsamalt, nagu kasutaja 6p45s mainis, mikrokontrolleriga?

          Comment


            #6
            Vs: Käigunäidik tsiklile

            Nagu viimasest lingist aru saan, siis seal on pandud käiguhoova pealt signaal, kas kangi liigutati alla või ülesse. Kõik on ok ja peaks nagu töötama, aga mis saab siis, kui vahetad käiku, kuid käik mingil põhjusel sisse ei lähe ja lased kangi tagasi? Impulss ju loetakse ja vaadatakse, et ohhoo, käiku muudeti ning lüüakse järgmine käik sisse.
            It works better if you plug it in

            Comment


              #7
              Vs: Käigunäidik tsiklile

              siis lased neutraali peale tagasi ja nullid niiviisi asja ära Kui paljudel juhtudest käik ikka sisse ei lähe? suht haruharva. Peaks enda hiina mopeedi pealt uurima, kuidas asi tehtud on. Sellel näitab tabloo peal ilusti, kuidas käigud on.

              Comment


                #8
                Vs: Käigunäidik tsiklile

                Uuemal gixxeril on kah näidik aga see on selline klemmplaadiga.

                Comment


                  #9
                  Vs: Käigunäidik tsiklile

                  Kui veel huvi on ja ise ehitada ei soovi, siis on mul üks selline üle jäänud- tellisin mõni aeg tagasi kaks tükki, üks on enda rattal peal, aga teine ratas müüdi enne indikaatori kohale jõudmist maha. Tegemist siis täiesti uue (kapis seisnud muidugi aastakese on) Biketronix MX indikaatoriga, selle plussiks on veel see, et ei vaja ratta elektrisüsteemiga mingit ühendamist, komplektis on kaks andurit, millest üks loeb küünlajuhtmelt mootori pöördeid ja teine ratta pöördeid. Kogu süsteem on ka täiesti veekindel. Maksis siis muidugi omajagu, 159€, aga ma arvan et poole hinnaga isegi vähemaga annaks ära, kui huvi pakub.
                  Paigaldusjuhend on loomulikult kaasas, aga ka siin: http://www.docstoc.com/docs/4930519/...etronix-info-V

                  Comment


                    #10
                    Vs: Käigunäidik tsiklile

                    Täitsa huvitav probleem elektroonikahuvilisele.

                    Tundub et 100 eek võiks minna mikroprotsessori kasutamisel maksma jupid mis teeks selle töö ära.
                    Kasutada saaks induktsioonandureid.

                    Aga kui võtta nihkeregister ja lükata kiirema sagedusega "ühte" edasi ning aeglasemaga salvestada ning kustutada
                    siis peaks saama vastava LEDi ka odavamalt põlema.
                    ELFA müüs kevadel 4 LEDi - 3 eek. Või oli 2 eek?

                    Harilik loendaja kõlbab ka. Pärast tuleb arv laiali ajada või 7-segmendiks muuta.

                    Comment

                    Working...
                    X