Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Mootori heli

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Niisama informatsiooni mõttes ütleks veel seda, et 1 PSI survet annab väga toorelt öeldes 6% võimsuse kasvu. Ehk siis 5 PSI ~ 30% võimsuse kasvu, mis ei ole mitte vähe tegelikult. Pealegi Need "esimesed" PSI d on kõige efektiivsemad, st 5 PSI peal töötava mootori võimsuselisa on protsentuaalselt suurem kui 10 PSI peal töötava. Pealegi ega paljud tava turbomootoridki eriti suuremate rõhkude peal ei tööta, 8 PSI on täiesti tavaline. Näiteks Ford Escort RS töötas mumeelest kas 6 või 8 PSI peal.

    Mis takistab turbot installeerimast? Detonatsioon. Annad lisaõhku aga lisakütust ei anna - segu lahja - detonatsioon (aitab suurem kütusesurve, suuremad pihustid, uus aju).
    Surud õhku kokku - õhu temperatuur tõuseb - detonatsioon (aitab intercooler). Veel aitab detonatsiooni vältida süüte hilisemaks keeramine ja surveastme vähendamine.

    Teooria selge, kel soovi asuge 3000.- turbomootorit ehitama. (vihjeks - korras turbot > 3k).

    Comment


      #17
      kas ei oleks odavam lihtsalt nukkvõll ära vahetada. sportnukiga on imesid tehtud. pole mingit lõtvikute ega õlitamise probleeme.

      Comment


        #18
        Sportnukk annab sulle võimsust pööretel, ja peamiselt just hobujõude, lisaks halvendab tühikäiku ja ökonoomsusele paneb ka matsu, ega muidu ole välja mõeldud muutuva faasiga klapiajameid nagu Toyotal VVTi ja Hondal VTEC. Madalal pöördel töötab mootor ökonoomsusreziimil, teatud pööretelt aga rakendub benssu rüüpav ja tühikäigul köhiv sportnukk. Ülelaadimine aga suurendab tunduvalt ka pöördemomenti ja on turbo puhul saadaval juba 2-3000 pöördest. tegelikult ei saa nii öelda et pane turbo asemel sportnukk, need on ikka liiga erinevad lahendused. Õige oleks panna muidugi mõlemad, siis nad täiendavad teineteist. Aga eks nukavahetus üksi lihtsam ole muidugi. Kindlasti ei saa aga 3k eest ka mitte sportnukki :-/ kui tegu just LADAga pole.

        Comment


          #19
          kas sa turbost oled midagi kuulnud. turbo hakkab tööle kuskil 2500-3000 pöörde juures, nii et kui subarumees lapatsi alla vajutas siis hakkas turbo tööle. turbo pressib silindrisse lisa õhku ja võimendab kütuse plahvatamist.
          kas lisaõhk küttesegu liiga lahjaks ei tee--mis just vähendab võimsust

          Comment


            #20
            Teeb küll, selle vastu on aga vastavad seadmed, mis ka rohkem kütust lasevad mootorile anda.

            Comment


              #21
              Tavaliselt läheb mootor kotti sellepärast et küttedegu jääb liiga lahjaks ja kolvid lihtsalt sulavad sisse ära... pärast seda hakkab alles see mootori enda tugevus rolli mängima.
              Selle küttesegu vastu aitab AF mõõtja mis peaks olema enne turbo panekut siis juba autosse installitud, siis sealt saab küttesegu koostist kogu aeg jälgida, et mitte kolbe ära sulatada.
              BTW: kui keegi meistrimees peaks tõesti 3K eest omale töötava turbopilli valmis tegema siis sellist asja tahaks ka ise kaeda :P ja jutt käib siis olemasolevale motole turbo lisamisest, mitte nt tõstes teise samaväärse kerega auto pealt turbomootor enda kone peale, sellisel juhul ei ole seal midagi rasket.
              Ahjaa... ning seda ka et Subaru puhul tekitab seda erilist heli jah just see boksermootor, ei peagi turbo üldse olema.

              Comment


                #22
                See on õige jah et bokseril eriline hääl. Mis häälesse puutub siis ega see turbo ise mootori häält nii väga ei mõjuta, rohkem ikka see turbo jaoks ehitatud väljalaskesüsteem. Turbo ise ainult viliseb vaikselt ja gaasi maha lastes BOV (Blow off valve) teeb sellist omapärast popsuvat häält. Ning karmim nukkvõll ja vastavalt ehitatud õhuvõtusüsteem lisavad häälele veel oma osa juurde.
                Muide, selle Air/Fuel mixture mõõdiku skeem netis täica olemas kes ise ehitada tahab. Eelduseks lamda anduri olemasolu. http://www.zone.ee/salupa/jutt/9/1.htm

                Comment


                  #23
                  Kusjuures just seesama ongi mul ehitatud... kuid nüüdseks leidsni juba parema skeemi ja müün vast enda oma maha millaski ja teen teise ja vähe parema.
                  Infoks siis niipalju, et poes maksab selline asi miski 1,5... ise tehes saab hakkama 100 krooniga :P

                  Comment


                    #24
                    heh
                    olete ehk lugenud: mossele mootorile pandi peale 2 turbot
                    vaheteti kolvid...asi k2b kiirendustel ja on ull pyss:P
                    kuigi jah tegelikult peab turbo ikka nagu mootorile vastama...noh...paar turbot nitro, v2ike plokikaane lihvimine ja hooratta v2iksemaks treimine ja ongi kiirendus masin valmis:Pnii lihtne see ju ongi

                    Comment


                      #25
                      Ega sa nende soome meeste mosse projekti raha summat ei tea??? irw... ma pakun et 3000st on ikka asi vääääga kaugel.
                      Sellest mossest on üks meeletu püss tehtud jah, räägivad nad ise et olla peal ka originaal mosse enda plokk ja asjad... kuid pakun et ka sellega on miskit ikka ette võetud ja muu mis seal on... on ikka väga kaugel mosse enda tehnikast... sest see mosse mootor lendaks kahe turbo peale lihtsalt pilbasteks... seal muideks on jah turbod tagaiseme kohapeal enamvähem... ja tegelt üks turbo lükkab teise tööle, et nad siis nagu jadamisis seal.
                      400m sõitis see pill miski 10s vist? ei mäleta enam täpselt.

                      Comment


                        #26
                        Huvitav, miks nad just moskvichi valisid? Arvan et miski selles mootoriplokis neile väga meeldis, sellised mehed ei vali masinaid ja mootoreid huupi, võiks arvata. Ehk on mossel tugevam plokk kui teistel masinatel, ikkagi vene-aja leiutis ja ega siis viitsinud keegi tugevusarvutusi teha, lihtsalt rohkem rauda(malmi) ja küll kestab.

                        Comment


                          #27
                          Pead ei julge anda,kuid kuskilt on läbi kõlanud,et mosse M412 mootoriblokk pidavat olema 1:1 sarnane mingi vanemat tüüpi BMW blokiga. Nüüd küsimus suurele ringile:kes kelle pealt mootori maha viksis? ;D
                          Vana helitehnika remont Pärnus

                          Comment


                            #28
                            fiatist tuli vaz, aga bemmist mosse???

                            Comment


                              #29
                              Auto mootorid teevad igasugust häält ;D ja sinna juurde lisada veel summuti või 2 saab igat heli mis vaja. Ja tavaliselt tubode häält ei ole eriti kuulda need suht vaiksed.. õrn vilin vms. Aga jah.. Kui tahad kah lahedat heli siis võta mõnel gaz'il sumps ära tee pütt tühjaks ja alla ;D Raffas kohe vaatab su autot jah oledki tähelepanu keskpunktis

                              Comment


                                #30
                                Raffas kohe vaatab su autot jah oledki tähelepanu keskpunktis
                                Siin tahad ka tähelepanu keskpunktis olla..?

                                Comment

                                Working...
                                X