Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Salongiventilaatori reostaadi parandamine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Salongiventilaatori reostaadi parandamine

    Tere,

    sooviksin teada, kas on võimalik ja majanduslikult mõttekas (uus varuosa maksab 1000.-) parandada sellist asja. Asi ise on ventilaatori pinge regulaator vist, nimetan teda edaspidi lihtsalt reostaadiks. Suuremat sorti radiaatori küljes on pisut elektroonikat, mis on valatud mingi epoksiidi sisse. Seega pole remontimise võimalust küll ette nähtud, aga igasugu asju tehakse siin ilma peal... Kaks jämedat juhet lähevad sisse, kaks jämedat välja ja üks peenike siis ilmselt juhtimiseks.
    Diagnoos: paar korda nädalas juhtus, et hommikuks auto aku tühi. Laadimine korras, aku korras. Hiljem lisandus selline nähtus, et kliimaseadme juhtploki display'l olevad "pulgad", mis peaks näitama ventilaatori kiisust, ei ole alati vastavuses ventika tegeliku kiirusega.
    Ajutine lahendus: Panin reostaadi ette relee, mille juhtimise võtsin kaitsmeplokist, nii, et alates süüteluku esimesest nn "raadioasendist" on reostaadil pinge peal. Kui aga võti süütelukust väljas, siis on pealeminev + katkestatud. Aku pole nüüd enam mitu kuud tühjenenud.
    Aga paremaks see asi ilmselt ei lähe ja nagu netiavarused kirjutavad, siis tõenäoliselt ühel päeval mulle autosse enam õhku ei puhutagi. Nii, et asjaga tuleks igal juhul tegeleda. 2 tundi googeldamist andis mulle teadmise, et vähemalt üks inimene maailmas on veel sellise rumala küsimuse esitanud, aga vastuseta jäi temagi.
    Ise ma elektroonik ei ole, aga jootekolb on kodus olemas ning kasutanud olen seda ka, nii, et tööd ei pelga.
    Auto on BMW e39

    Tänud ette vastuste eest.
    Lisatud failid

    #2
    Vs: Salongiventilaatori reostaadi parandamine

    Nu sõltub kui tugev see materjal on, millega ta kinni valatud on?
    Ikka päris kivikõva?


    Mul siin E36 angel-eyes tulede inverter põles läbi, mõtlesin kah, et mis see siis ära ei ole. Võtsin lahti, kah kinni valatud, aga pehme materjal oli, nokkisin niipalju välja, et sain teada, mis jupp läbi oli läinud.
    Aga asi jäi kuidagi soiku ja ei viitsinud jamada, uut oli lihtsam osta.



    Samas Sinu variandi puhul, kui oled kindel, et see just tuksis on, siis võta kätte ja hakka nokkima.

    Kaotada ju pole midagi, kui ta just korras pole, kui tegelt on, siis kaotad 1000.-
    Kui on tuksis, üritad korda saada, kui ei saa, siis pead uue ikka sebima.


    Aga esialgu võiksid jah proovida selle möksi tugevust.

    Comment


      #3
      Vs: Salongiventilaatori reostaadi parandamine

      Aitäh vastuse eest!
      Selles, et just see jupp vigane on, olen küll veendunud. Mis kõvadusse puutub, siis päris kivi ehk tõesti pole, aga mingist sõrme all vetruvast silikoonist, millise sisse vana Jeep Grand Cherokee aju oli valatud, on ta ikka palju kõvem.
      Otseselt kaotada pole nagu tõesti midagi. Lihtsalt kui teaks, et see üritus on surnult sündinud (läheb kokku vähemalt sama kalliks, kui uus jupp), siis ehk lükkaks kulutust lihtsalt edasi. TäPe aeg ikkagi . Kui aga keegi lootusekiire minusse süstiks, et tasub proovida, siis ehk harutaks teist pisut.
      Sõnastangi ehk oma küsimuse ümber: Kas keegi oskab prognoosida, kui palju seal sees need vidinad kokku maksta võivad, juhul kui harutamise käigus kõik peaksid katki minema? Või on ainus, kes sellele küsimusele lahkelt vastata võiks, Tartus vana Kaubamaja taga parklas askeldav mustlasmutt, keda ma ka enam paar aastat näinud ei ole.

      Comment


        #4
        Vs: Salongiventilaatori reostaadi parandamine

        Juhul kui materjal on midagi silikooni taolist pista nitrolahustisse, tsikli CDI ligunes umbes nädalaga lahti. Trükkplaadile se liiga ei tee, küll aga pistikute kummitihendid paisuvad. (juhul kui need olemas on... )
        "Nokkimisel" on väga suur oht mõnda komponenti vigastada!

        Comment


          #5
          Vs: Salongiventilaatori reostaadi parandamine

          Või kui nokkimisest asja ei saa,või ära lõhud midagi,on mingi variant ka uus kupatus sinna peale ehitada üldse,kui pusida ja möllata viitsid.Selleks peaks teada saama täpselt,et mismoodi need juhtmed seal täpselt ühendatud on ja mismoodi need kiirusastmed reguleeritakse.Sellele skeemile tuginedes näiteks ja siis improviseerida vähe.Seesama skeem hea kasuteguriga,kuni pea 10A ei ole väikese takistusega FET-ile põhimõtteliselt radikat tarviski.Jahutamisega saab see radikas seal kenasti hakkama.
          otsija

          Comment


            #6
            Vs: Salongiventilaatori reostaadi parandamine

            Esmalt postitatud otsija poolt
            Või kui nokkimisest asja ei saa,või ära lõhud midagi,on mingi variant ka uus kupatus sinna peale ehitada üldse,kui pusida ja möllata viitsid.Selleks peaks teada saama täpselt,et mismoodi need juhtmed seal täpselt ühendatud on ja mismoodi need kiirusastmed reguleeritakse.Sellele skeemile tuginedes näiteks ja siis improviseerida vähe.Seesama skeem hea kasuteguriga,kuni pea 10A ei ole väikese takistusega FET-ile põhimõtteliselt radikat tarviski.Jahutamisega saab see radikas seal kenasti hakkama.
            Tänud vastuse eest. Kui selle epo kõvadust meenutan, siis arvan, et uue sisu ehitamiseni see asi välja jõuabki. Hea lugeda siit, et see võib-olla isegi võimalik. Ma peaksin siis ära mõõtma, millised pinged selles juhtsignaali kaablis on (min ja max) ja millised pinged vastavalt neile ventilaatorisse väljastatakse? OK, sellega saan hakkama, aga edasise improvisatsiooniga jään küll hätta. Skeemil reguleerimiseks potekas. Kuhu ma oma juhtsignaali kaabli ühendama peaksin, seda ma küll välja mõelda ei suuda.
            P.S. mis see "555" on? Ülejäänud asjad leian kõik hinnakirjadest üles, 2.- kuni 12.- eek/tk, aga see "555" jääb tabamatuks.
            Auto ise pole praegu minu käes. Järgmisel nädalal ehk saan pingeid mõõta ja "nokkimist" katsetada. Eks siis kirjutan siin tulemustest. Seniks ilusat lumist talveilma!

            Comment


              #7
              Vs: Salongiventilaatori reostaadi parandamine

              Oomipoe eesmärgiks on pakkuda kõike seda, mida vajab elektroonikahuviline, elektroonikat tootev või parandav ettevõtja või tavakasutaja oma igapäevaelus.


              Näiteks
              Condemn the hive.

              Comment


                #8
                Vs: Salongiventilaatori reostaadi parandamine

                Mul pole kahjuks aimugi,mismoodi see kiiruse reguleerimise mehhanism seal originaalis toimib,aga ideaalis võiks nõnda olla,et originaalregulaatorisse jookseks sisse sealt lülitist juhtmed,kus neil oleks üks ühine klemm ja siis iga astmega lülitatakse erinev juhe üldjuhtmega kokku.Siis paneks pote asemele iga lüliti astme juhtme vahele sobiva väärtusega takisti ja sellega saaks kiirusastmed paika.Tuleks muidugi katsetada üksjagu sellega,aga üldjuhul ei tohiks midagi keerulist olla.Ürita selgusele saada,mismoodi see kiiruse timmimise lüliti ühendatud on ja saab edasi mõtlema hakata.Detailide hinnaks ei tohiks üle 50eek kuluda.Fet-iks kasutaks ntx irfz44n ja dioodiks võtaks mõnest vanast pc toitekast 12V ahela dioodi.Kruviks ka igaks juhuks radikale.

                E: Kas lülitist tuleb ainult kaks juhet regulaatorisse?
                otsija

                Comment


                  #9
                  Vs: Salongiventilaatori reostaadi parandamine

                  Uus maksab eestisse saatimsega 700.-
                  Allolevalt lingil peaks infot piisavalt olema.

                  Comment


                    #10
                    Vs: Salongiventilaatori reostaadi parandamine

                    To KillFrenzy:
                    Uue ostmise jätaks esialgu ikka viimaseks variandiks, kuna 50.- eek vs 700.- eek on minu jaoks ka päris suur erinevus ja mis veel tähtsamgi, RÕÕM, et midagi oma käte ja siin kirjutajate mõistusega valmis saab tehtud, läheks uue soetamisega kaduma . Aga tänu Sinu viidatud foorumi postile jõudsin lõpuks selleni:

                    Nüüd teada, et keegi on selle vaigu ikka fööni abiga ära nokkinud ning asi selle peale ISE korda läinud ja pärast seda poolteist aastat laitmatult töötanudki. Nii, et suurimad tänud!

                    To Otsija:

                    5 juhet sinna sisse lähebki. Neist 2 jämedat ventika mootorisse, 2 jämedat on toide 12V ning juhtimine käib ainult ühe peenikese juhtmega. Siit lehelt http://www.bmw-planet.com/diagrams/r...9new/index.htm leidsin mingi skeemihakatise ka, ei tea kui palju sellest abi võiks olla...

                    Igal juhul, kui uue sisu ehitamiseks läheb, siis nüüd minul vaja kodutöö ära teha. Mõõta pinged, mis sellel peenikesel juhtmel erinevatel ventika kiirustel (kliima juhtplokist seatult) on? Kas selle info põhjal võiks selle Sinu antud skeemi kallal improviseerima hakata?

                    mõned pildid ka netiavarustest
                    Lisatud failid

                    Comment


                      #11
                      Vs: Salongiventilaatori reostaadi parandamine

                      Hmm,kurjam.Lihtsam oleks teostada,kui see juhtsignaal tuleks sinna sisse nii massist kui toitest eraldatuna.Ehk siis oleks lihtsalt kahe juhtme vahelist takistust muudetud.Sellisel juhul siis,nagu seal lahendatud on tuleb minu arvates proovida optroniga(võibolla leiab keegi targem,et on ka parem lahendus) ja sellega esmalt lihtsalt katsetada,et kas asi toimib.Optron ei ole paraku vist lineaarne ja seega tuleks see kuldne kesktee leida.Päris kindel ei saa nüüd olla ka,et kas asi üldse rahuldavalt toimib,kui ühe poteka koiva vahele veel pooljuht pista,mis pingelangu sinna tekitab.Nüüd lihtsalt katsetamise asi.Nädala lõpus saaksin ise ka vaadata,et kuidas asi reageeriks.Sa siis võiksid ära mõõta selle signaalijuhtme ja massi/toite vahelise takistuse sedasi,et toidet peal ei ole,lihtsalt mõõdad lahtisest pistikust takistust.Optroni juhtimiseks on vaja voolu ja siis tuleks see kuidagi sinna saada.

                      E: Ja mis sul originaalis ons koguaeg pinge peal sellel pingeregulaatoril,ka siis kui süütelukust võti väljas?:O.
                      otsija

                      Comment


                        #12
                        Vs: Salongiventilaatori reostaadi parandamine

                        Originaalis jah oli pinge kogu aeg peal. Minul nüüd ajutise lahendusena öise ventika töötamise ja sellest tuleneva aku tühjenemise vältimiseks ongi see toide "+" poolelt releega katkestatud, kui võti süütelukust väljas. Aga originaalis jah kogu aeg peal.

                        Edit:Seega siis ka takistuse mõõtmine pehmelt öeldes komplitseeritud?
                        viimati muutis kasutaja tellis; 09 m 2009, 22:24.

                        Comment


                          #13
                          Vs: Salongiventilaatori reostaadi parandamine

                          Kas võtad siis föönitamise ette?
                          Loodetavasti saad peale selle möksi eemaldamist vigase koha / detaili ka kätte.


                          Anna ikka teada kuidas läks.

                          Comment


                            #14
                            Vs: Salongiventilaatori reostaadi parandamine

                            Föönitamist vähemalt üritan kindlasti, aga ajakava on hetkel ebaselge. Ei tea praegu täpselt, millal auto jälle minu käes on. Vbl. nädala teises pooles, aga pole kindel. Eks püüan teid valgustada oma tegemistest-tulemustest nii teksti kui pildimaterjaliga.

                            Comment


                              #15
                              Vs: Salongiventilaatori reostaadi parandamine

                              bimmerfesti lehel näis probleem olevat pistiku kehvas kontaktis, sama oli ka minu autol. Ise vahetasin selle peale aastapikkust jamamist (pistiku füüsilise surve all hoidmist) ikkagi uue vastu.

                              Kui sul aku tühjaks läheb, siis vast viga mlleski rohkemas kui pistiku kehvas jootes.

                              Enda vana vist isegi alles, kui vaa võin selle sulle lammutamiseks anda.

                              Endal oli kül tegemist E36-ega aga pildi pealt tunus see vidin samasugune.

                              Comment

                              Working...
                              X