Tere,
sooviksin teada, kas on võimalik ja majanduslikult mõttekas (uus varuosa maksab 1000.-) parandada sellist asja. Asi ise on ventilaatori pinge regulaator vist, nimetan teda edaspidi lihtsalt reostaadiks. Suuremat sorti radiaatori küljes on pisut elektroonikat, mis on valatud mingi epoksiidi sisse. Seega pole remontimise võimalust küll ette nähtud, aga igasugu asju tehakse siin ilma peal... Kaks jämedat juhet lähevad sisse, kaks jämedat välja ja üks peenike siis ilmselt juhtimiseks.
Diagnoos: paar korda nädalas juhtus, et hommikuks auto aku tühi. Laadimine korras, aku korras. Hiljem lisandus selline nähtus, et kliimaseadme juhtploki display'l olevad "pulgad", mis peaks näitama ventilaatori kiisust, ei ole alati vastavuses ventika tegeliku kiirusega.
Ajutine lahendus: Panin reostaadi ette relee, mille juhtimise võtsin kaitsmeplokist, nii, et alates süüteluku esimesest nn "raadioasendist" on reostaadil pinge peal. Kui aga võti süütelukust väljas, siis on pealeminev + katkestatud. Aku pole nüüd enam mitu kuud tühjenenud.
Aga paremaks see asi ilmselt ei lähe ja nagu netiavarused kirjutavad, siis tõenäoliselt ühel päeval mulle autosse enam õhku ei puhutagi. Nii, et asjaga tuleks igal juhul tegeleda. 2 tundi googeldamist andis mulle teadmise, et vähemalt üks inimene maailmas on veel sellise rumala küsimuse esitanud, aga vastuseta jäi temagi.
Ise ma elektroonik ei ole, aga jootekolb on kodus olemas ning kasutanud olen seda ka, nii, et tööd ei pelga.
Auto on BMW e39
Tänud ette vastuste eest.
sooviksin teada, kas on võimalik ja majanduslikult mõttekas (uus varuosa maksab 1000.-) parandada sellist asja. Asi ise on ventilaatori pinge regulaator vist, nimetan teda edaspidi lihtsalt reostaadiks. Suuremat sorti radiaatori küljes on pisut elektroonikat, mis on valatud mingi epoksiidi sisse. Seega pole remontimise võimalust küll ette nähtud, aga igasugu asju tehakse siin ilma peal... Kaks jämedat juhet lähevad sisse, kaks jämedat välja ja üks peenike siis ilmselt juhtimiseks.
Diagnoos: paar korda nädalas juhtus, et hommikuks auto aku tühi. Laadimine korras, aku korras. Hiljem lisandus selline nähtus, et kliimaseadme juhtploki display'l olevad "pulgad", mis peaks näitama ventilaatori kiisust, ei ole alati vastavuses ventika tegeliku kiirusega.
Ajutine lahendus: Panin reostaadi ette relee, mille juhtimise võtsin kaitsmeplokist, nii, et alates süüteluku esimesest nn "raadioasendist" on reostaadil pinge peal. Kui aga võti süütelukust väljas, siis on pealeminev + katkestatud. Aku pole nüüd enam mitu kuud tühjenenud.
Aga paremaks see asi ilmselt ei lähe ja nagu netiavarused kirjutavad, siis tõenäoliselt ühel päeval mulle autosse enam õhku ei puhutagi. Nii, et asjaga tuleks igal juhul tegeleda. 2 tundi googeldamist andis mulle teadmise, et vähemalt üks inimene maailmas on veel sellise rumala küsimuse esitanud, aga vastuseta jäi temagi.
Ise ma elektroonik ei ole, aga jootekolb on kodus olemas ning kasutanud olen seda ka, nii, et tööd ei pelga.
Auto on BMW e39
Tänud ette vastuste eest.
Comment