Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Salongiventilaatori reostaadi parandamine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Vs: Salongiventilaatori reostaadi parandamine

    Esmalt postitatud andresv poolt
    bimmerfesti lehel näis probleem olevat pistiku kehvas kontaktis, sama oli ka minu autol. Ise vahetasin selle peale aastapikkust jamamist (pistiku füüsilise surve all hoidmist) ikkagi uue vastu.

    Kui sul aku tühjaks läheb, siis vast viga mlleski rohkemas kui pistiku kehvas jootes.

    Enda vana vist isegi alles, kui vaa võin selle sulle lammutamiseks anda.

    Endal oli kül tegemist E36-ega aga pildi pealt tunus see vidin samasugune.
    Noh föönitamise ja nokkimise koha pealt harjutaks kätt küll hea meelega võõra reostaadi kallal. Siis ebaõnnestumise korral ei jääks mu autu vähemalt ilma kütteta.
    Kus kandis pesitsed? Ise paiknen Tartu lähedal.

    P.S. mul need pildid netiavarustest näpatud, ei pruugi ka e39 oma olla, aga ma usun, et nad kõik enam-vähem ühesugused. Ja kondiprooviks - käe harjutamiseks pole nagunii vahet.

    Comment


      #17
      Vs: Salongiventilaatori reostaadi parandamine

      Ise Tartus aga see reostaat Tallinnas, nädalavahetusel võtan kaasa. Enne kahjuks Tallinna ei satu.

      Comment


        #18
        Vs: Salongiventilaatori reostaadi parandamine

        Esmalt postitatud otsija poolt
        Hmm,kurjam.Lihtsam oleks teostada,kui see juhtsignaal tuleks sinna sisse nii massist kui toitest eraldatuna.Ehk siis oleks lihtsalt kahe juhtme vahelist takistust muudetud.Sellisel juhul siis,nagu seal lahendatud on tuleb minu arvates proovida optroniga(võibolla leiab keegi targem,et on ka parem lahendus) ja sellega esmalt lihtsalt katsetada,et kas asi toimib.Optron ei ole paraku vist lineaarne ja seega tuleks see kuldne kesktee leida.Päris kindel ei saa nüüd olla ka,et kas asi üldse rahuldavalt toimib,kui ühe poteka koiva vahele veel pooljuht pista,mis pingelangu sinna tekitab.Nüüd lihtsalt katsetamise asi.Nädala lõpus saaksin ise ka vaadata,et kuidas asi reageeriks.Sa siis võiksid ära mõõta selle signaalijuhtme ja massi/toite vahelise takistuse sedasi,et toidet peal ei ole,lihtsalt mõõdad lahtisest pistikust takistust.Optroni juhtimiseks on vaja voolu ja siis tuleks see kuidagi sinna saada.

        E: Ja mis sul originaalis ons koguaeg pinge peal sellel pingeregulaatoril,ka siis kui süütelukust võti väljas?:O.
        Nii, aku luhe maha ja takistusi mõõtma:
        signaaljuhtme ja massi vahel 500 ohm
        signaaljuhtme ja +12V vahel 650 ohm

        Nüüd aku juhe peale tagasi ning voltmeeter auto kere ja signaaljuhrme vahele. Nüüd käsitsi sõrmistikult ventilaatori kiirust reguleerima. Ei ventilaatorit ega reostaati muidugi tegelikult hetkel külge ühendatud ei ole. Neid võimsusastmeid seal kokku 16 (krt ise ka ei uskunud, et nii palju, mitu korda lugesin üle).
        Asend 0, ventikas töötama ei pea, pinge 0 V
        1. võimsus pinge 2 V
        2. 2,3 V
        3. 2,6 V
        4. 2,9 V
        5. 3,2 V
        6. 3,5 V
        7. 3,8 V
        8. 4,1 V
        9. 4,4 V
        10. 4,7 V
        11. 5,1 V
        12. 5,4 V
        13. 5,8 V
        14. 6,1 V
        15. 6,4 V
        16. 7,7 V

        Nagu näha, muutub juhtsignaali pinge üsna lineaarselt, v.a. see viimane aste, mis teeb korraliku hüppe. Seda, millise pinge reostaat vastavalt nendele pingetele ventikale peale annab, seda ma ei mõõtnud, kuna need pole ilmselt enam sellised, nagu nad olema peaksid. Aga kui vaja, siis või need ka ära mõõta.

        Täna näiteks kuulsin, kuidas ventika pöörded kõikusid pea-aegu seiskumisest kuni umbes poole võimsuseni, kuigi kliima automaat palus tal puhuda umbes 2/3 võimsusega. Ja hiljem garaazis süüde väljas (aga reostaadil toide peal) vent perioodiliselt käivitus. Umbes 5 sek töötab, nii poolel võimsusel, siis paar-kolm sek vait jne. See võtab aku ööpäevaga tühjaks küll!

        Igatahes loodan, et nendest numbritest pisut abi on lahenduse leidmisel.

        Comment


          #19
          Vs: Salongiventilaatori reostaadi parandamine

          Vabse palju astmeid tõesti.Mis astmele lüliti keeratud oli,kui takistust mõõtsid? parem oleks nõnda mõõta,et vaatad näiteks esimese astme,keskmise astme ja viimase astme takistust maa/toite suhtes.Nii paljude astmete korral julgen pakkuda,et kas see reguleerimise nupp on ümmargune keeratav.Kui on,siis oleks kõige lihtsam ja labasem lihtsalt sinna nupu alla potekas sokutada ning saaks enam vähem sedasama 555 timeri originaalskeemi kasutada.
          otsija

          Comment


            #20
            Vs: Salongiventilaatori reostaadi parandamine

            Ei ole keeratav nupp, on + ja -.

            Sa kulutad selle asjaga mässamise peale nii palju aega, et oleks võinud selle asemel tööd teha ja see jupp osta omale
            Mitte halva pärast, aga tundub et sa oled omale soetanud auto mille pidamine käib sul ülejõu. E39 pole mõni 20a. vana golf kus üksi jupp üle 150.- ei maksa.

            Comment


              #21
              Vs: Salongiventilaatori reostaadi parandamine

              Esmalt postitatud otsija poolt
              Vabse palju astmeid tõesti.Mis astmele lüliti keeratud oli,kui takistust mõõtsid? parem oleks nõnda mõõta,et vaatad näiteks esimese astme,keskmise astme ja viimase astme takistust maa/toite suhtes.Nii paljude astmete korral julgen pakkuda,et kas see reguleerimise nupp on ümmargune keeratav.Kui on,siis oleks kõige lihtsam ja labasem lihtsalt sinna nupu alla potekas sokutada ning saaks enam vähem sedasama 555 timeri originaalskeemi kasutada.
              Ei ole jah keeratav. Mingid impulslülitid. "+" ja "-" pildil. Pote ei sobi küll kuidagi, kuna see automaatne kliimaseade reguleerib ise ka seda ventika kiirust vastavalt vajadusele. Nt külma mootoriga ei hakka talvel kuigi palju õhku puhuma. Pole ju mõtet autosse külma õhku puhuda. Ootab, kuni mootor pisut soojeneb, ja siis alles täie rauaga.

              Enne aku kleemi eemaldamist ja takistuse mõõtmist oli kiirus täiesti nulli keeratud, st ventikas poleks pidanud üldse töötama. Eks ma mõõdan täna need esimese/keskmise/viimase astme korral ka ära.

              Edit: oihh! pilt ei tulnud esimese korraga läbi
              Lisatud failid
              viimati muutis kasutaja tellis; 11 m 2009, 12:12.

              Comment


                #22
                Vs: Salongiventilaatori reostaadi parandamine

                Esmalt postitatud KillFrenzy poolt
                Ei ole keeratav nupp, on + ja -.

                Sa kulutad selle asjaga mässamise peale nii palju aega, et oleks võinud selle asemel tööd teha ja see jupp osta omale
                Mitte halva pärast, aga tundub et sa oled omale soetanud auto mille pidamine käib sul ülejõu. E39 pole mõni 20a. vana golf kus üksi jupp üle 150.- ei maksa.
                Majanduslik faktor ainult üks initsiaator selle projekti juures. Nagu varem kirjutasin, siis ehk peamine põhjus ikka sportlik huvi. Ja kui nii veel raha ka kokku hoida saab, siis on ju tore.
                Tööga on ju praegusel TäPe ajal ka nii, nagu on. Praegu kasvatavad inimesed jälle kartuleid ka ise. Vahepeal ostis isegi metsatalu peremees need supermarketist.

                Edit: Ja ega seda aega seal autos ju oluliselt üle 1 tunni pole läinudki. Põhiline aeg kulub netis surfamisele, aga seda teen valdavalt töö juures vabast ajast. Mul nimelt selline töö, et vaba aega ööpäevas 12 tundi, aga see nii hakitud ja töökoht ise pärapõrgus, et sealt ära tulla ei ole üldiselt eriti mõtet. Nii ma seda siis jagangi põhiliselt kolme tegevuse vahel:
                1. Hispaania keele õppimine
                2. AutoCAD'i õppimine
                3. See kuradi ülejõu käiva autuga tegelemine

                Kui ühest tegevusest villand saab, siis võtan järgmise ette ja nii jõuan ikka ja jälle selle autu juurde tagasi
                viimati muutis kasutaja tellis; 11 m 2009, 12:23.

                Comment


                  #23
                  Vs: Salongiventilaatori reostaadi parandamine

                  Ja natuke nokkimise tulemusi ka. Sellisena veel töötas endist viisi. Aga tuune küll selline praegu, et ega sellega mingi vigase detaili tuvastamiseni ega veel vähem vahetamiseni ei jõua. Vbl kui tõesti kuidagi keemiliselt veel puhastada, mingis lahustis leotada, nagu sähkö kirjutas vms. Kas teised ka nõus, et nitrolahusti elektroonikale kurja ei tee?
                  Lisatud failid

                  Comment


                    #24
                    Vs: Salongiventilaatori reostaadi parandamine

                    Seal juhtsignaalil võib vabalt olla PWM juhtimine mitte pingega. "Kollane" tester näitab pwm keskväärtust pingena.

                    Comment


                      #25
                      Vs: Salongiventilaatori reostaadi parandamine

                      Esmalt postitatud martinr112 poolt
                      Seal juhtsignaalil võib vabalt olla PWM juhtimine mitte pingega. "Kollane" tester näitab pwm keskväärtust pingena.
                      Pean küll piinlikkusega tunnistama, et mul pole õrna aimugi, mida see PWM tähendab, aga vähemalt tester on mul uhke, selline seieriga ja puha...
                      Lisatud failid

                      Comment


                        #26
                        Vs: Salongiventilaatori reostaadi parandamine

                        Uhkest testrist hoolimata olid tänased mõõtmistulemused hoopis teised
                        Igal võimsusel (madalaim/keskmine/võimsaim, pärast võimsuse muutmist ikka iga kord aku klemm maha) signaali ja kere vahel 300 ohm ning signaali ja +12V vahel 1300 ohm.

                        Comment


                          #27
                          Vs: Salongiventilaatori reostaadi parandamine

                          Signaaliotsa takistuse mõõtmine ei anna midagi. See väljund seal ei ole takistuslik. Oommeetriga mõõdad sa pingelangu, ning erinevad testrid näitavad erinevat takistust, sõltuvalt testri mõõtemeetodist.
                          Vaheta testri otsad omavahel ära, saad hoopis teise näidu, sellepärast et pingelang muutub. (signaaliotsa väljundis on näiteks kaitsedioodid)

                          PWM on impulss-laius modulatsioon, seieriga tester näitab ka selle keskväärtust.

                          Comment


                            #28
                            Vs: Salongiventilaatori reostaadi parandamine

                            Selge-selge.

                            Comment


                              #29
                              Vs: Salongiventilaatori reostaadi parandamine

                              Seal ongi PWM juhtimine. Mersule tasus seda asja järgi teha kuna mersu oma eest küsiti ca 6000. Aga bmw omadega pole viitsinud jageleda kuna see tükk ei maksa ju midagi.

                              Comment


                                #30
                                Vs: Salongiventilaatori reostaadi parandamine

                                Nujah, tegelt on nii, et kui BMW'ga sõidad, siis peab olema ka raha, et hooldada.


                                Aga kellel seda praegusel ajal nii väga on?



                                Ikka proovitakse ise pisi parandustega ise hakkama saada, mitte tuhandeid loopida.

                                Comment

                                Working...
                                X