Õlijuurde valamisel mootorisse sai unustatud punn peale tagasi panna.Loomulikult oli se kõik kapotialla laiali lennanud.Autol peaks elektri süsteem suht turvaline olema selles suhtes?Kenekas lakkas töötamast kuid viga oli ilmselt pistikus kuhu õli vahele pritsis,peale puhastamist toimis jälle..Söidetud sai kuskil 16km.Võimalik et mootor sai kahjustada?Mootri õli tase näitas miinimum lubatust..
Teade
Collapse
Foorumi reeglid.
Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less
Sõitmine ilma õlikorgita!
Collapse
X
-
Vs: Sõitmine ilma õlikorgita!
Ära muretse!
Esiteks ei tee õli elektrisüsteemiga mitte midagi.
Teiseks, kui ta oli miinimumis siis on väga hea veel! Vala tase normile vastavaks ning elu läheb edasi, sellise väikse maa peale ei juhtunud kindlasti midagi.
Võiks muidugi rääkida, et kui ta sul mingit kõrinat või klõbinat või mida iganes teeb siis ole tähelepanelik, kuid hetkelises olukorras selleks vajadust pole!
AndreasVaesel ajal on kärbes ka liha.
-
Vs: Sõitmine ilma õlikorgita!
Mootorile ei tohiks see asi veel kahjulik olla kui õlitase oli minimaalne lubatud. Mootoriõlitus ju toimis ja see lisaõhutus ei mõju kahjulikult. Õlitase tuleks nüüd muidugi normi keskele tagasi viia. Kõik muu mis "õlipritsme-kahjustusi" sai tuleb lihtsalt puhtaks pühkida ja vajadusel kuivatada või põhjalikumalt puhastada.
Comment
-
Vs: Sõitmine ilma õlikorgita!
Olen kuulnud ja ise teind seda, et bensiinimootoriga autol tohib töötava mootoriga õlikorki eemaldada (ja siis vaadata kas tuleb sinist tossu või mitte), aga küsimus selline, et kas diiselautoga on samamoodi? Disla hingeelust ei tea ma suurt midagi, üks tuttav mainis, et seal kambris või kuskil on vaakum. Nüüd pöördungi teie poole selle küsimusega
Comment
-
Vs: Sõitmine ilma õlikorgita!
Tänase ilmaga vist ikka aurab aga kui õlikorgi avast tuleb stabiilselt sinist tossu siis tähendab see seda et kolvigrupp on oma aja ära elanud.
margoK teadmiseks sulle et karterisse ei imeta mingit õhku, karterituulutus on selleks et silindri ja kolvivahelt karterisse tunginud põlemisgaasid välja lasta vältimaks karteris ülerõhku mis tekitaks õlileket.
Teemaalgatajale: väljapritsinud õli pärast ma ei muretseks kui miinimum jäi alles vaid pigem see oleks mureks et sodi sealt sisse ei läinud.
Comment
-
Vs: Sõitmine ilma õlikorgita!
nüüd näen ise ka et sõnastasin asja täiesti valesti. Seda ikka mõtlesin, et gaaside asemel ja vaakumi tekitamise asemel imeb karterituulutus hoopis õhku korgiavast.
Aga üldiselt kui kork avada töötaval mootoril, eriti kui veidi väsinuma mootoriga tegemist, pole ju kunagi nii, et vaakum on mootoris, ikka õrnalt paiskub väike surve ja aur koos õlipiisakestega sealt pidevalt väljapoole. See muidugi väldib paljuski juhuslike purukeste mootorisse sattumise. Niiet kulunud mootoril vaakumit ei pruugi tekkidagi, karteri tuulutussüsteem suudab siis vaid kahjulikku rõhku vähendada.
Comment
-
Vs: Sõitmine ilma õlikorgita!
Karteris tekib ülerõhk, sest rõngaste vahelt pääseb midagi läbi ikka. Pealeselle 'õhk' karteris vibreerib - sest kolvid käivad üles-alla ja 'õhk' peab siis kah eest või järele liikuma. Vaakum tekib ülelaadimiseta mootorite sisselaskekollektoris ja sinna juhitakse karterigaasid minema e. need osalevad silindris toimuvas.
Disladel on reeglina turbo. Kõigis ülelaadimisega mootorites on sisselaskekollektoris hoopiski ülerõhk. Vaakumi saamiseks (pidurivõimendi jaoks) on vaakumpump. Karterigaase saab suunata vaid turbo ette. Diiselmootor ei erine ottomootorist ehituse poolest kuigi palju.
Kapoti all ringipritsitav õli võib rikkuda kummidetaile (musta karva kummisordid üldiselt taluvad õli, mitte kõik). Kuid pöörlevate elektriseadmete (starter, gene, mis veel?) harjad saavad ära kõntsatud ja lakkavad piisaval määral elektrit juhtimast.
Tuleks puhastada, kõik mis võimalik!
Comment
-
Vs: Sõitmine ilma õlikorgita!
Esmalt postitatud tehnoloog pooltKarteris tekib ülerõhk, sest rõngaste vahelt pääseb midagi läbi ikka. Pealeselle 'õhk' karteris vibreerib - sest kolvid käivad üles-alla ja 'õhk' peab siis kah eest või järele liikuma. Vaakum tekib ülelaadimiseta mootorite sisselaskekollektoris ja sinna juhitakse karterigaasid minema e. need osalevad silindris toimuvas.
Disladel on reeglina turbo. Kõigis ülelaadimisega mootorites on sisselaskekollektoris hoopiski ülerõhk. Vaakumi saamiseks (pidurivõimendi jaoks) on vaakumpump. Karterigaase saab suunata vaid turbo ette. Diiselmootor ei erine ottomootorist ehituse poolest kuigi palju.
Kapoti all ringipritsitav õli võib rikkuda kummidetaile (musta karva kummisordid üldiselt taluvad õli, mitte kõik). Kuid pöörlevate elektriseadmete (starter, gene, mis veel?) harjad saavad ära kõntsatud ja lakkavad piisaval määral elektrit juhtimast.
Tuleks puhastada, kõik mis võimalik!
Comment
Comment