Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Vene akulaadija BA-2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Vs: Vene akulaadija BA-2

    Esmalt postitatud Svago poolt Vaata postitust
    Vene generaatorite dioode kasutati isegi CO2 keevituste valmistamiseks.



    Lääne generaatorite dioodid ei kannata isegi stardiabil teise auto tühja aku laadimist. Eks generaatorite müük ole kasulik.
    Need mida mina "geneka dioodi" nime all teadsin, on järelikult d104'd. Enda BA2e puhul ma sinna pandud auto dioodsilla pärast ei muretse aga mida seal vaja oleks on teatava tempi juures katkestav andur trahvo peale. U midagi taolist vist:
    termostaat, no, 80°, cpa80, kaitsmed, thermostat, 10, kaitse, fuse, 80, termostaadid, termokaitse, termo, temperatuuri, lüliti, termolüliti, thermal, switch, temperatuurikaitse, temperatuurilüliti, thermalswit, thermalswitch, termostatyi

    80C trahvo kestale vist on vähe aga siis saaks laadijat ka välja laenata
    Maailm oleks puhas ja süüta
    kui poleks õllejogurtit
    - Õ.Õ.

    Comment


      #32
      Vs: Vene akulaadija BA-2

      Trafo on jämeda traadiga ja OK. Peale Se alaldi ja mõne tumbleri pole remondil kunagi rohkemat vahetanud. Töötavad hästi aastaid. Võrgukaitse võiks ainult õige olla. Omal panin Д242Б asemele D242A rombi ja ВП tähisega. 6A-ga ei lähe miski soojakski.

      Comment


        #33
        Vs: Vene akulaadija BA-2

        Huvi pärast võtsin enda omal ka kaane maha - D242B (siis bee). Juhtmed, nojah.
        Tekkis küsimus - kas keegi oskab soovitada mingit laadimisautomaatika moodulit talle tühja ruumi täiteks.

        Comment


          #34
          Vs: Vene akulaadija BA-2

          Olen teinud lihtsa pinge järgi türstoriga väljalülitava. Komparaatoriks oli CMOS loogikast Smitti triger.

          Comment


            #35
            Vs: Vene akulaadija BA-2

            Esmalt postitatud Shele poolt Vaata postitust
            Olen teinud lihtsa pinge järgi türstoriga väljalülitava. Komparaatoriks oli CMOS loogikast Smitti triger.
            Sellega hoiab ära siis ülelaadmise? Aga kui tahaks voolu hoida?

            Comment


              #36
              Vs: Vene akulaadija BA-2

              Voolu hoidmiseks oleks voolustabilisaator, aga selle skeemiga jääb ilmselt pigest puudu (pingelang stabilisaatoril: vähemalt mõned voldid). Päris hea ja lihtne voolustabilisaator on mingi hõõglamp, aga see tahab kah endale pisut pinget.

              Comment


                #37
                Vs: Vene akulaadija BA-2

                Esmalt postitatud aqv poolt Vaata postitust
                Tekkis küsimus - kas keegi oskab soovitada mingit laadimisautomaatika moodulit talle tühja ruumi täiteks.
                Mul on tehtud kõige esimene 6V/12V laadija (1969.a.) praktiliselt selle skeemi järgi voolugeneraatoriga (hoiab vooli const.). Ge transistor P210 läheb 1000 cm2 radikaga ja 6A laadimisvooluga päris tuliseks. Lühist ei karda.
                Kasulik on teha akujuhtmed erineva pikkusega või kasutada isoleeritud krokusid.


                http://radiostorage.net/3031-zaryadnoe-ustrojstvo-dlya-avtomobilnogo-akkumulyatora.html


                Erinevus on sildalaldis ja treenimiseks kasutan vaid ühte dioodi, hiljem tegi juurde automaatika kus 14,5V algab tühjenemine ja 10,5V jälle laadimine, mõõdetakse ka tühjendusaega.

                Voolugeneraatoriga laadija koos desulfatiseerijaga (juurde võiks teha 1 transiga voolupiiraja R3 voolumõõtmisega või kasutada kiiret kaitset) :

                Зарядное устройство автомобильного аккумулятора на составном транзисторе


                Sobib ka BA-2 kasutada, kuna trafost tuleb piisavalt pinget, eriti 230/220V erinevuse tõttu.

                See BA-2 on üks paremaid lihtsaid veneaegseid akulaadijaid. Trafo sec mähise traat on 2,1 mm läbimõõduga ja minul töötab ka pideva 10A hästi. Ostuportaalides on korras eksemplaride hinnad jõudnud juba 60 Eur piirkonda.

                Ma ostsin 5 Eur eest sealt ühe rikkis saksa 8A akulaadija. Esipaneelil on puha saksa TÜV ja GS (kontrollitud ohutus) templid. Ega sellel muud viga ei olnudki, kui et mõõteriist ei töötanud. Terve akulaadija on tehtud nagu pioneeride palees. Mõõteriist pole mingi mõõteriist, isegi indikaatoriks on raske seda nimetada. Üle 4,4A sealt ei tulnud kuidagi välja. Kaitsmeid (auto omad) on 2 tk.: üks 16A trafol ja teine 10A esipaneelil.
                Trafo on imepisike, traadi lm 0,7mm. 6V tekitatakse 5W takistiga. Sild on muidugi 25A klots.
                Tegin tast reguleeritava toiteploki LM338-ga – kast on vähemalt OK.

                Comment


                  #38
                  Vs: Vene akulaadija BA-2

                  BA-2 on nüüd eespool soovitatud dioodidele tehtud, kuid ilmneb üks kõrvalmõju. 12 V piirkonnas juba esimese astme tühijooksupinge on üle 20 voldi ja kui laadida veidi tohletanud akut, siis läheb ruttu üle lubatud 14,5 voldi. 6 V piirkonna viimase astmega saab laadida, siis läheb 13,8 voldini.
                  73lpiC3kCzI 1hz9KtdUAoU FHo6rXLHNTU
                  ATiP1pN4XeM

                  Comment


                    #39
                    Vs: Vene akulaadija BA-2

                    1. Trafol keerde maha kerida.
                    2. Toita laadijat autotrafost.
                    3. Alaldis asendada iga diood mitme dioodi jadaga.
                    4. Kasutadagi seda 6V piirkonda.
                    5. ?
                    http://hparchive.com/
                    https://worldradiohistory.com/index.htm

                    Comment


                      #40
                      Vs: Vene akulaadija BA-2

                      5. leida rikke põhjus ja kõrvaldada?
                      Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                      Comment


                        #41
                        Vs: Vene akulaadija BA-2

                        Riket ei ole. Põhjus selles, et enne oli seleenalaldi ja trafo on arvutatud 220 voldisele võrgule, praegu on mul võrgupinge 235 voldi ringis.

                        Mitme dioodi jada või autotrafo ette panna ongi vist kõige mõistlikum.
                        Keerde maha ei saa kerida. 6 V piirkonna viimane aste jääb 12 voldise aku täislaadimiseks natuke lahjaks.
                        73lpiC3kCzI 1hz9KtdUAoU FHo6rXLHNTU
                        ATiP1pN4XeM

                        Comment


                          #42
                          Vs: Vene akulaadija BA-2

                          Miks mitte kasutada step down converterit? Selline jublakas mahuks sinna Ba2 kesta ilusti ära ka. Käiku läheks siis trafo kõige kõrgem 12 v mähis ning pinget reguleeriks kas esipaneelile toodud potensiomeetriga või kasvõi tumbleriga mis lülitaks 6V asendis 7,4 V peale või siis 14,4v peale 12v asendis.
                          Voolu reguleerimiseks paneks voolu potensiomeetri 1-6 ümberlüliti asemele. Mõtlen siis taolist jublakat, ainult võimsamat:
                          power, module, dc, step-down, 4..38v, 1.25...36v, 5a, toitemoodul, cc, cv, oky3497-6, okystar, dcdc, stepdown, 438v12536v, oky34976, 438v, 12536v, modul, pitaniya, shag, vniz, 4..38v1.25...36v, step, down, toitemoodulid, konverterid, konverteryi

                          Väljundisse võiks veel relee sokutada, kui trafo pinget peale ei saa siis ei ole miski laadija sees pinge all.
                          Maailm oleks puhas ja süüta
                          kui poleks õllejogurtit
                          - Õ.Õ.

                          Comment


                            #43
                            Vs: Vene akulaadija BA-2

                            Kasutan ka ühte Aliexpressist ostetud step-down muundurit, ainult lubatud
                            9A asemel saab sealt normaalse 60-70 kraadi juures 4-4,5 A , kusjuures
                            kõige enam kuumeneb seal drossel. Pinge ja voolu reguleerimise potekad (10K)
                            saab asendada mingi sellise või sellise mitmepöördelise potekaga, kuigi voolu pole mõtet nii täpselt reguleerida.
                            Alis on ka mingi 20A muundur , aga ise pole seda kasutanud ja potekad on tal 100K.
                            viimati muutis kasutaja M.P.; 23 m 2020, 08:28.

                            Comment


                              #44
                              Vs: Vene akulaadija BA-2

                              Palju seleeni peale pinge jääb ?
                              1V või rohkem ?
                              http://hparchive.com/
                              https://worldradiohistory.com/index.htm

                              Comment


                                #45
                                Vs: Vene akulaadija BA-2

                                Esmalt postitatud Starfish poolt Vaata postitust
                                Palju seleeni peale pinge jääb? 1V või rohkem?.....
                                Arvestatakse jah keskmiselt 1V pingelangu iga seleenseibi kohta.
                                Lubatud vool kuni 70mA plaadipindala ruutsentimeetri kohta.
                                Lubatud vastupinge 15...20V iga seleenseibi kohta.
                                Nii et midagi kiiduväärset neil vanadel asjadel polegi,
                                tööiga jättis ka soovida... Omal ajal raadioid parandades
                                tuli päris tihti seleenalaldeid asendada, mõni seesugune
                                jõudis surres veel elektrolüütkondensaatoreid ja isegi
                                jõutrafo endaga kaasa haarata...
                                Elektroonika töötab suitsu baasil.
                                Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
                                Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

                                Comment

                                Working...
                                X