Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Tahhomeeter diislile

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Tahhomeeter diislile

    Kuna praegu on ehitusel üks üpriski vanakene auto, millel tahhokat originaalis ei ole, selle asemel on üpris suur kell, siis mõtlesin, et võiks sinna ise mingisuguse mõelda ja kella asendada digitaalsega, kuna praegune teeb samat häält nagu seinakell.
    Auto on Mercedes-Benz W123 ja peal istub tal 2,4 diisel mootor.
    Idee poolest on diislitel vist andurid enamjaolt generaatoris, aga need ei tööta kui aku täis on. Osadel autodel on mingisugusest rihmarattast ja osadel on hoorattast.
    See süsteem diiselmootorile tahoka pookimine on suhteliselt keeruline, originaalis peaks ta olema kõrgsurvepumba juurest kuskilt andurist, aga seda olevat üks oma alaga tegelenud mees juba 10 aastat otsinud.

    Kas bensiinimootoritele mõeldud tahhomeetritest on võimalik midagi aretada, näiteks leida mingi oma andur või tuleb lahendada probleem jalgratta spidormeetri baasil, anduri ja lugejaga. Idee poolest oleks väga hea ikka seieriga tahhokas.

    #2
    Vs: Tahhomeeter diislile

    No tere!Kust sa seda kuulsid, et tahho enam ei näita, kui aku täis saab?See on lausa vale jutt! Aga signaal võetakse ühe faasi, so mähise otsast, nii on paljudel masinatel tehtud ja täitsa töötab.Ise rida on see, kuidas näit ka õigeks saada,see on juba peenem lugu.Nii et edu siis!Vaata genekale otsa, ehk on seal klemm tähisega(W- loe oomega), see peaks õige olema.
    viimati muutis kasutaja onujüri; 06 m 2010, 00:41. Põhjus: lisafaktid

    Comment


      #3
      Vs: Tahhomeeter diislile

      Kuskilt internetiavarustest lugesin, et ülevaatusel kui aku maru täis on, siis nad lasevad kohapeal tulesid põletada ja käies ka tuled peale visata.. Juu siis oli loll jutt
      Selle genekaimpulsiga saab toita ka seda tahhokat mis bensiinimootorile käib, näiteks Ziguli oma. Aga mis siis saab kui W klemmi pole?
      Näit peaks neil ideaalis vistist kõigil ju õige olema, impulssi saavad kõik ühtemoodi ja ühest kohast, müüakse ju neid tahhokaid täiesti suvaliselt poeletil, küll käigutuledega küll ilma, või saan ma ise millegist valesti aru, et kuidas see asi üldse töötab.

      Comment


        #4
        Vs: Tahhomeeter diislile

        Esmalt postitatud canyondrift poolt Vaata postitust
        Selle genekaimpulsiga saab toita ka seda tahhokat mis bensiinimootorile käib, näiteks Ziguli oma. .
        Vale, vale ja veelkord vale.
        Ziguli tahomeeter töötab jagaja kontaktide töötamise pealt. Võite siin mind sõimata, et ei tööta kuid juba endal läbi kogetud ühe tahomeetri läbipõletamisega.

        Comment


          #5
          Vs: Tahhomeeter diislile

          Niisiis,123 mersut on tehtud mustmiljon eksemplari.Seega ei tohiks olla probleem leida sellisele autole tahhomeetriga näidikuid koos kellade ja muude viledega.Aegade hämarusest meenub et kunagi sai ühele Audi diislile paigaldatud bensaka näidikukarp.Tulemusena näitas tahhokas genekaimpulsside pealt et tühikäigul pööret 5000.Sai siis tahhoka osa vanalt ringi tõstetud ja asi ants.
          Kuskil sahtlis peaks vedelema selline andur mida saaks tahhoka jaoks kasutada.See aga eeldaks väntvõlli mingile rihmarattale kahe magneti kleepimist.Kauaks selline asi kestab?

          Comment


            #6
            Vs: Tahhomeeter diislile

            K.Aleksiuse raamatust ,,Autode elektriseadmed" meenub, et süütelt impulsse võtva tahhomeetri sees oli monovibraator, mis venitas impulsid ühepikkuseks. Seetõttu kasvab koos pöörlemissagedusega pinge keskväärtus. Süütest saadakse järsud impulsid (4-taktilisel 4-silindrilisel mootoril kaks impulssi väntvõlli ühe pöörde kohta), mis on väntvõlli pöörlemisega jäigalt sünkroniseeritud (eelsüütenurga automaatse reguleerimisulatuse piirides). Generaatorist tuleb siinuseline pinge, mille sagedus on kindlasti mitu korda suurem ja seega tuleks impulsside ajalist kestust vähendada ehk tahhomeetri elektroonikat modifitseerida. Geraatori rihma libisemisest ja monovibraatori rakendusläve muutumisest tekkivad mõõtevead jäävad arvatavasti suhteliselt tühisteks.
            Hoiatus - muudan oma postituse sisu kuni 30 minuti vältel pärast postitamist.

            Comment


              #7
              Vs: Tahhomeeter diislile

              Mersusid on tõesti toodetud mustmiljon tükki, aga nagu ma ennist mainisin, siis üks inimene on seda tervet süsteemi taga otsinud juba 10 aastat. Samas mustmiljon väheneb ka selle arvelt, et igal autol on oma näidikublokk (kiiruse ja kilomeetrite ülekanne trossiga), samas ka diislitel ja beniini mootoritel erinevad variandid.
              See anduritega väntvõlli otsast süsteem oleks küll kõige kergem ja kestaks ka nii palju kui ise viitsin magnetite kinnitamisega vaeva näha, kuigi ei tea, kas see tegevus ka mootori siseelu tasakaalu hakkab mõjutama.
              Esmalt postitatud J_K poolt
              Tulemusena näitas tahhokas genekaimpulsside pealt et tühikäigul pööret 5000.Sai siis tahhoka osa vanalt ringi tõstetud ja asi ants.
              Ma ei saanud päris täpselt aru, mida see vana ümbertõstmine täheldab?

              Comment


                #8
                Vs: Tahhomeeter diislile

                See vajalik magnet on nii pisike, et tasakaalu ei tohiks oluliselt muuta. Pealegi on diisil võll raske ja pöördeid vähe. Kahe impulsi jaoks paned 2 magnetit ja on ka tasakaal enam-vähem paigas
                Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                Comment


                  #9
                  Vs: Tahhomeeter diislile

                  Esmalt postitatud reuter poolt Vaata postitust
                  See vajalik magnet on nii pisike, et tasakaalu ei tohiks oluliselt muuta. Pealegi on diisil võll raske ja pöördeid vähe. Kahe impulsi jaoks paned 2 magnetit ja on ka tasakaal enam-vähem paigas
                  On ju võimalik sinna väntvõlli külge panna ainult pisike tihvt (ok, 2 tk) ja pool ning magnet panna korpuse külge.
                  Mõõtmist võib siis teha numbriliselt.
                  Kas mõõta mitu pulssi tuleb sekundis või
                  mõõta mis on pulsside vaheline aeg.

                  Kunagi, ca 77. oli vaja jagada ketta ring 32000 osaks.
                  Sai tehtud ühe pulsiga sünkroniseeritav generaator faasidetektori põhimõttel ja
                  see hoidis sagedust kuskil +-5 pulssi. Meil oli lubatud viga 300.
                  See selleks et kui keegi tahab võlli nurka täpsemalt mõõta.
                  See väntvõlli pöörlemine on ju nii uimane.

                  Comment

                  Working...
                  X