Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

muundur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    muundur

    Tere!

    Selline probleem, et üks inimene tahab osta endale autot Opel Combo ja tahab sinna sisse panna kuumakappi. Kuumakapp on võimsusega 230v/1200w.
    Mida peaks selleks ostma ja tegema, et see oleks võimalik?
    Aitäh vastamast

    #2
    Vs: muundur

    TGE2000.
    Keegi pole targemaks muutunud sellest, et mind lolliks peab.

    Comment


      #3
      Vs: muundur

      Esmalt postitatud andre1990 poolt Vaata postitust
      Tere!

      Selline probleem, et üks inimene tahab osta endale autot Opel Combo ja tahab sinna sisse panna kuumakappi. Kuumakapp on võimsusega 230v/1200w.
      Mida peaks selleks ostma ja tegema, et see oleks võimalik?
      Aitäh vastamast
      Pane kirja ka mingid tingimused.
      * Kas aku vs bensiin.
      * kas kapp töötab sõiduaeg ja/või seistes (toitlustamine)
      * kui pikalt peab kapp soojas olema.

      Comment


        #4
        Vs: muundur

        Esmalt postitatud rauka poolt Vaata postitust
        Pane kirja ka mingid tingimused.
        * Kas aku vs bensiin.
        * kas kapp töötab sõiduaeg ja/või seistes (toitlustamine)
        * kui pikalt peab kapp soojas olema.

        1) Ükskõik, nii kuidas parem on
        2) Ainult sõiduajal
        3) max 2 tundi

        Comment


          #5
          Vs: muundur

          Esmalt postitatud andre1990 poolt Vaata postitust
          1) Ükskõik, nii kuidas parem on
          2) Ainult sõiduajal
          3) max 2 tundi
          Siis soovitan siiski DC-AC 12/230 V inverterit. Peaks vaatama nii 1500+ Watti.
          Kõik tehnikapoed pakuvad neid . Ehk leiad ka siit foorumist mõne pakkumise.

          Comment


            #6
            Vs: muundur

            Kui muunduri kasutegur oleks 0,95, siis akult võetava voolu tugevus tuleks I=1500 W/(0,95*12 V) = 132 A ehk starteri voolutarbega samas suurusjärgus. Starter töötab kuni 10 sekundit, kuumakapp 2 tundi ehk 720-korda kauem. Autol paiknev generaator ilmselt ei kannata pidevalt koormust 1,5 kW+ laadimine+ tuled+ muud tarvitid. Lisageneraator võib muidugi probleemi lahendada, kuid samas osutuvad möödapääsmatuks ümberehitused selle paigaldamiseks (võib olla laiem rihm koos kõikide rihmaratastega vms).

            Kas kuumakappi näiteks mootori jahutusvedelikuga ei saaks kütta? Seal lastakse ju mitmed kilovatid niisama tuulde ja vedeliku temperatuur mootoriplokis on natuke üle 100° C.
            viimati muutis kasutaja 6p45s; 27 m 2010, 17:01.
            Hoiatus - muudan oma postituse sisu kuni 30 minuti vältel pärast postitamist.

            Comment


              #7
              Vs: muundur

              Esmalt postitatud 6p45s poolt Vaata postitust
              Kui muunduri kasutegur oleks 0,95, siis akult võetava voolu tugevus tuleks I=1500 W/(0,95*12 V) = 132 A ehk starteri voolutarbega samas suurusjärgus. Starter töötab kuni 10 sekundit, kuumakapp 2 tundi ehk 720-korda kauem. Autol paiknev generaator ilmselt ei kannata pidevalt koormust 1,5 kW+ laadimine+ tuled+ muud tarvitid. Lisageneraator võib muidugi probleemi lahendada, kuid samas osutuvad möödapääsmatuks ümberehitused selle paigaldamiseks (võib olla laiem rihm koos kõikide rihmaratastega vms).
              A selge, autodes invertereid kasutada ei saa.

              Esmalt postitatud 6p45s poolt Vaata postitust
              Kas kuumakappi näiteks mootori jahutusvedelikuga ei saaks kütta? Seal lastakse ju mitmed kilovatid niisama tuulde ja vedeliku temperatuur mootoriplokis on natuke üle 100° C.
              Kas siis tõesti on lihtsam ehitada ümber jahutussüsteem kui modida nats el. süsteemi.
              Ja kuidas sa ettekujutad suurenenud mahuga jahutussüsteemi ülesse soojenemist, kui kaua sa pead autoga ennem ringi uhama kui see soojaks muutub.

              Comment


                #8
                Vs: muundur

                1. võimalus.
                Väljalaske osale panna vahele pütt mis vasktoru täis(soojusvaheti), sealt heatpipe abil transportida see kappi.
                2.võimalus.
                Lisada auto jahutusüsteemi väike soojusvaheti ja samuti heatpipe tehnoloogia abil(saab vasktorust ja jahutusainest(elfas jahutuspray näiteks, või butaan) täiesti vabalt ehitada ise) transportida see kappi.
                Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
                1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
                2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.

                Comment


                  #9
                  Vs: muundur

                  Esmalt postitatud rauka poolt Vaata postitust
                  Kas siis tõesti on lihtsam ehitada ümber jahutussüsteem kui modida nats el. süsteemi.
                  Ja kuidas sa ettekujutad suurenenud mahuga jahutussüsteemi ülesse soojenemist, kui kaua sa pead autoga ennem ringi uhama kui see soojaks muutub.
                  Opel Combo jahutussüsteemi maht on 6 liitrit. Kui sellele lisandub veel üks salongiradiaatori-mõõtu kontuur, kasvab maht ligikaudu kuni 3 liitri võrra. Mõnedel masinatel avatakse salongikontuur alles siis, kui vedeliku temperatuur ületab teatud taseme. Kui kuumakapi kontuuri avanemine reguleerida kuhugi 90° C kanti, ei tohiks ka mootori soojenemise aeg eriti pikeneda. Kui nimetatud rakendumislävi on madalam ,,suure ringi" (jahutusradiaator) avanemislävest, soojeneb kõigepealt vedelik plokis, seejärel läheb kapp soojaks ning alles lõpus avaneb radiaatori termostaat vajalikul määral. Igatahes 1,5 kW tarviti lisamine tähendab küllaltki suuri ümberehitusi auto elektrisüsteemis. Pealegi jääb alati võimalus, et lisageneraator ei suuda tühikäigul minimaalset vajalikku 10,5 V hoida ja muundur hakkab iga foori taga resettima. Seetõttu tundubki jahutussüsteem kõige parema soojaallikana.

                  Iseasi, kas kuumakapp tarbibki pidevalt 1,5 kW. Näiteks triikrauad, elektripliidid, jootekolvid (termostabilisaatoriga) töötavad tsükliliselt ning tarbivad tegelikult oluliselt vähem energiat. Võimsus on valitud kompromissina elektrivõrgu koormuse ja soojenemisaja vahel. Näiteks minu kingakarbimõõtu trükkplaadisoojendaja küttekeha nominaalvõimsus on 100 W, kuid tegelikult võtab keskmiselt 10 W, hoides karbis toatemperatuurist 20° C võrra soojemat keskkonda. Termostaat lülitab küttekeha sisse keskmiselt paarikümneks sekundiks iga 3 minuti järel. Uuemale tegin lahjema küttekeha (ümberlülitatav 17 W/ 40 W) - soojeneb lihtsalt kauem ning sisselülitatud oleku kestus on sama hüstereesi juures pikem. Samas ei tasu sellest teha järeldust, et auto elektrisüsteem jõuaks inverterit toita, kui küttekeha pole pidevalt sisse lülitatud, sest teatava aja jooksul on koormus ikkagi 1,5 kW.

                  Tegelikult oleks vaja rohkem infot - kui suur see kapp on, millist temperatuuri seal soovitakse hoida, mis on asja otstarve jne. Paar võileiba võiksid ka rahulikult kollektori otsas hõbepaberis küpseda .
                  viimati muutis kasutaja 6p45s; 27 m 2010, 22:27.
                  Hoiatus - muudan oma postituse sisu kuni 30 minuti vältel pärast postitamist.

                  Comment


                    #10
                    Vs: muundur

                    @6p45s
                    No hea küll, ehitab siis sinu süsteemi valmis ja kuidas siis sellest süsteemist 220V ja 1200W
                    siis välja võtta?

                    Comment


                      #11
                      Vs: muundur

                      Jutust enam suurt arugi ei saa, tundub, et lihtsam on kuumakapile rattad alla aretada aga oki, mõned andmed ja vastused küsimustele.
                      Temp max 95C, toitu soojas hoida. Vaja transportiga restoranist inimestele kas koju või töö juurde, ning kapi andmed 735x540x1081, voltage AC 230-240V 50Hz, effect (w) 450.

                      Comment


                        #12
                        Vs: muundur

                        Ehk siis väikese külmkapi mõõtu kapp?
                        Kui suur see tarbitav võimsus siis lõpuks on, kas 1200 W või 450 W?
                        Viimasel juhul tasuks inverteri-varianti isegi kaaluda, kui lisadest (konditsioneer jms.) piisavalt võimsust üle jääb.
                        Hoiatus - muudan oma postituse sisu kuni 30 minuti vältel pärast postitamist.

                        Comment


                          #13
                          Vs: muundur

                          vabandust vale andmete puhul, sain ise natuke tegelasest aru, kapi võimsus on 450 w ikka jah. Kui 450 w on, kas siis on ainult inverterit vaja või tuleb seal ka rohkemat timmida?

                          Comment


                            #14
                            Vs: muundur

                            450W katab inverteriga ilusti ära. Linnasõitude vahel peab aga autot väliselt lisaks laadima. Kapi tarbe saab oluliselt allapoole viia, kui toiduga koos lisada kappi keeva veega täidetud kinnine anum, Vee soojusinerts on piisavalt suur, et korralikus termoskapis jaksab mõni liitrit kapi jahtumist oluliselt aeglustada.

                            Inverteri ostul soovitan valida selleks otstarbeks inverter/laadija ja siis lisada autole pamperisse toite sisend. Sellisel juhul saab seisvale autole visata juhtme sappa, see hoiab auto aku laetuna ja vajadusel kapi soojana. Nagu ennist lisasin, siis linnas(lühikeste sõidude korral) peab akut vahepeal laadima, siis sedasi olekski see probleem lahendatud. Enamusel autodel on laadimine linnasõitude jaoks nagunii suhteliselt piiripealne, kui nüüd lisada veel 500W lisatarbimist(inverteri kasutegur+kapp), siis suure tõenäosusega jääb laadimisest puudu. Probleem on suurem ökonoomsel sõidul, kus mootori pöördeid ja seega ka generaatori tootlikust eriti kõrgele ei lasta.
                            Võimsust võik inverteril olla minimaalselt 600W. Küttekeha lülitamisel tarbib mõnevõrra rohkem ja autos toite olemasolul on sinna meeldiv ka muid pisitarbijaid lülitada.
                            Diisli puhul kannatab seisvas masinas kappi järgi hoida tunni jagu, kui masin hästi käivitub ja väljas väga külm pole. Bensiiniõgijal üle poole tunni hästi ei julgeks soovitada.
                            Kui genekas on 90A või enam, siis maanteel peaks jaksama nii kappi soojendada, kui ka aku täis laadida, väiksemaga võib meie kliimas talvel probleeme tekkida. Kui muidugi seistes juhtme otsa saab, siis see lahendab ka pisema gene mure. Laetud aku vähendab ka natuke kütusekulu, tunda annab see just pisimootorite puhul
                            Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                            Comment


                              #15
                              Vs: muundur

                              95*C tundub mulle ka liiga kõrge temperatuur, sellega saab toitu valmistada. Säilitamiseks piisab 70-75*C. Kui alla 2 tunni siis võib ka 50*c olla. See aga toob omakorda energiatarbe tunduvalt madalamale vähemalt suvel. -25*c välistemperatuuri puhul tuleb kindlasti ka välja pakutud keeva vee nõu abiks võtta, kui sellesti kasu on. Kui pead uksi avama rohkem, kui 2 korda poole tunni jooksul, ei jaksa see ära soendada.

                              Comment

                              Working...
                              X