Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

LED Päevasõidutuled

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Vs: LED Päevasõidutuled

    Esmalt postitatud teet3 poolt Vaata postitust
    Tere, oskad äkki lähemalt seletada kuidas toimima said?
    Toite võtad LED tuledele parktuledelt. Ja sinna toitejuhtmete vahele sokutad veel suvalise 12v (auto) relee, mis on muidu kinnises asendis aga läheb lahti kui pinge peale tuleb. Ja siis releele võtad toite lähituledelt.
    Et siis, kui lähituled sisse lülitad, saab relee pinge ja katkestab LED tulede toite ära.
    viimati muutis kasutaja Kkert; 21 m 2012, 17:25.

    Comment


      #32
      Vs: LED Päevasõidutuled

      Aitäh kiire vastuse eest. Ma olen nende releede suhtes natukene tume. Kas sa oskad puust ja punaseks teha.
      30
      85
      86
      87
      87a

      kes mida teeb? kas selline relee üldse sobib.

      Aitäh


      Click image for larger version

Name:	relee.jpg
Views:	1
Size:	28,5 KB
ID:	866825

      Comment


        #33
        Vs: LED Päevasõidutuled

        Nelja klemmiga releed vist on odavamad natuke.. aga vahet pole. See kärab kah.
        Skeem on sul ju relee peale joonistatud??
        Seda releed saad siis kahte moodi kasutada. Nii et sulgeb vooluahela ja nii et katkestab.
        85 ja 86 on relee mähise klemmid ja nendega juhid releed. Üks klemm massi külge ja teine lähitulede + juhtme külge. Kui lähituled süttivad, siis saab ka relee toite ja mähis tõmbab.
        30 ja 87a kasutad siis LED tulede vooluahelana. Et siis akult + näiteks 87a külge ja 30 klemmilt LED tuledele.
        Ja kui akult voolu võtad tuledele, siis pane kaitse ka kohe peale akut!

        Kui juhuslikult peaksid 30 ja 87a klemmid teist pidi ühendama, siis pead vaatama et 87 klemm isoleeritud saaks. Kuna seal tekib pinge kui lähituled põlevad. Sellepärast oleks parem niipidi nagu seletasin et, 87a aku külge ja 30 LED tuledele.
        viimati muutis kasutaja Kkert; 21 m 2012, 22:46.

        Comment


          #34
          Vs: LED Päevasõidutuled

          Tere
          Soojendaks vana teema üles ja uuriks kas lihtsate vahendite ja algsete elektroonikatedamistega seda päevatulede lülitamist releest veidi edasi arendada ei saaks?

          Soov oleks, et süttiksid alles peale auto käivitumist - kuna sellist ahelat autos ei tea olevat, siis näeks lahendusena seda juhtida pingega, kui genekas taha tuleb ja pinge tõuseb üle 13,2 ... V siis süttivad.
          Parktulede ahelast aga võtaks katkestuse mis tuled ära kustutab.

          Comment


            #35
            Vs: LED Päevasõidutuled

            Õlirõhu tuli kustub korras autol peale käivitust, aku laadimise tuli. Olenevalt autost võib neid tulukesi veel olla. Pinge monitoorimine võib ka kõneks tulla muidugi.
            Kasutada saab komparaatorit, loogikaid, ükskuid transse, kasvõi mikrokontrollerit.
            Ühesõnaga: saab küll.

            Comment


              #36
              Vs: LED Päevasõidutuled

              Ühendades tulede relee läbi starteri tõmberelee kustuvad tuled käivitamise ajal. Tulede relee üks ots süütest saadav pluss ja teine strateri tõmberelee külge. Relee on piisava takistusega, et tõmberelee ei rakenduks. Mikrokontrolleriga oleks tulemus muidugi inteligetsem- saaks näiteks kojutulemise funksiooni kasutada e 30 sek põlemist peale mootri seisma jätmist jne

              Comment


                #37
                Vs: LED Päevasõidutuled

                Kojutuleku tuleb peaks pigem lähi/parktuledega toimima, kuna päevasõidutuled on pimedas niikuinii väljas. Aga leidsin miski vidina mis peaks seda tegema mida soovin iseasi on selle kvaliteet arvestades päritolu

                Comment


                  #38
                  Vs: LED Päevasõidutuled

                  Ise tehes saaksid nii umbes 5x odavamalt ja oleks just täpselt nii kvaliteetne kui ise teha oskad.
                  Aga noh.... vast kärab see kah, kui ise jamada ei viitsi. See 10€ vist päris pankrotti ka ei vii.

                  Comment


                    #39
                    Vs: LED Päevasõidutuled

                    Vidina kokkupanekuga saaks hakkama küll, niipalju ikka oskusi on, aga skeemi ise välja ei mõtle, sellised teadmised puuduvad paraku. Egas muidu oma murega siia poleks tulnud.

                    Comment


                      #40
                      Vs: LED Päevasõidutuled

                      No aga mõtle välja konkreetselt, kuskohast juhtsignaali võtta tahad ja kombunnime kamba peale skeemi ka kokku.
                      Võibolla mõned vidinadki sahtlipõhjas olemas on, relee või mõned transid või ....
                      Saab olemasolevate asjadega ka arvestada.

                      Comment


                        #41
                        Vs: LED Päevasõidutuled

                        Kui see liiga keeruline pole, siis teekski nii, et releed (LED-i võimsus on ilmselt nii väike, et teab mis võimast releed pole küll vaja) juhiks aku pealt, pinge tõusuga, nii saaks jätta selles osas auto juhtmed rahule ja ei oleks ka seda mitmekordset tulede lülitust nagu lähituledega hetkel on.

                        Kui see liiga ulme on, siis tuleb leppida lihtsalt läbi süüte tuleva +12V

                        Vastavalt liiklusseadusele, ei tohi need põleda koos lähi/kaug/udutuledaga, Kuna autol on hämara tuledeautomaatika ja ma üldse ei näe miks ma peaks kasutama ääretulesid ja päevasõidutulesid korraga siis läheks kergema vastupanu teed ja "kustutaks" need päevasõidutuled kui ääretuled saavad oma +12V

                        Tean, et seda saaks releede ja dioodide ja teibiga lihtsamalt lahendada, aga kuhu jääks siis tegemise rõõm
                        Endal on ajapikku sahtlipõhjad tühjaks jäänud, vaid üks analoog SAT-i tüüner veel vedeleb mida lammutada.

                        Comment


                          #42
                          Vs: LED Päevasõidutuled

                          Kribasin miski variandi kokku:


                          R4 on skeemis lülituspinge sättimiseks.
                          Komparaatori toitejalad on skeemil näitamata, kuna need sõltuvad valitud kivist.
                          Samuti pole näha kivi kasutuses mitteolevaid lülisid.


                          Kui keegi miski vea leiab, andke aga teada.
                          viimati muutis kasutaja tcumen; 28 m 2013, 09:21.

                          Comment


                            #43
                            Vs: LED Päevasõidutuled

                            Miks asja nii keeruliseks ajada? LED-päevatulede korral pole ääretuled üldse nõutavad. Seega siis kõige lihtsam viis asi käima panna oleks: toite saad enamikul autodest kätte laadimise kontrolltule ahelast ja massi võtadki ääretule juhtmest. Et LED-i voolutarve on suht väike, pole ka releed tarvis. Ja ongi kõik...

                            Comment


                              #44
                              Vs: LED Päevasõidutuled

                              Olin mõned päevad arvutist eemal ja rõõm näha lahendust siin. Kuna elektroonika pool jääb võõraks, küsiks vaid, et mis kujutab endast "S1"
                              ja kas pakutud komparaatoritel ka mingit sisulist vahet on, või võib neist suvalise võtta ja hakata nuputama kuidas see asi kokku joota?



                              Esmalt postitatud tcumen poolt Vaata postitust
                              Kribasin miski variandi kokku:


                              R4 on skeemis lülituspinge sättimiseks.
                              Komparaatori toitejalad on skeemil näitamata, kuna need sõltuvad valitud kivist.
                              Samuti pole näha kivi kasutuses mitteolevaid lülisid.


                              Kui keegi miski vea leiab, andke aga teada.

                              Comment


                                #45
                                Vs: LED Päevasõidutuled

                                Esmalt postitatud John_Smith poolt Vaata postitust
                                Olin mõned päevad arvutist eemal ja rõõm näha lahendust siin. Kuna elektroonika pool jääb võõraks, küsiks vaid, et mis kujutab endast "S1"
                                ja kas pakutud komparaatoritel ka mingit sisulist vahet on, või võib neist suvalise võtta ja hakata nuputama kuidas see asi kokku joota?
                                S1 on selle viguri väljalülitamiseks vajadusel. Kaitse on kohustuslik!
                                Komparaatori võid võtta pm. suvalise. Natuke neil mõned parameetrid erinevad, kuid antud juhul pole need nii olulised. Osal on ühes korpuses 2 komparaatorit, osal 4. Mittekasutatavad pinid ühenda GND juhtmega, loetelus olevatel ka väljundid. Loetelus olevail on nn. avatud kollektoriga väljund, sellest tulenevalt on vajalik takisti R6.
                                Kui valid teistsuguse väljundiga kivid, pole vaja R6-te, aga tekib vajadus T1 baasivoolu piirava takisti järele.
                                Teistsuguse väljundiga kividel ei tohi ka väljundit "maaga" ühendada, õigem on kasutada lülitamist pingejärgurina ja inverteerimata sisend maase.

                                Comment

                                Working...
                                X