Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

autosse läpakas(car-pc) ja 5.1 heli

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    autosse läpakas(car-pc) ja 5.1 heli

    autoks cadillac deville kus originaalis 11 kanaliga võim 11 kõlariga. kuskilt midagi ära lõhkuda ei taha. taga aknal 6*9 augud ja uste sees ning armatuuri keskel 5,25'' midid ning igas ukses vel tweeterid.
    kus otsast alustada...?
    kõikki 5,25'' komponenete peaks hakkama võimendama Alpine MRA-F355 .
    komponendid on veel lahtised kuna valik on meeletu. ja raha ei tahaks ka rohkem kui 2k paarist välja käia
    kuna pagassi ruumi ei tahaks mingil juhul ära raisata siis tuleks taga aknale leida 6.5'' või 8'' free air supakad. soovitusi? vastavalt neile ka võim? kui aga midagi sobivat free airi kohalt ei lea siis tuleks leppida pioneeri slimidega ja jätta ovaali augud lihtsalt tyhjaks.
    auto on mul enamjaolt kõik juba pigiga kaetud.
    algselt peaks autosse jääma läpakas (hilisem tulevik näeks ette mini pc). toitma hakkaks seda 150W ilma vendita inverter või siis lapaka oma autolaadija. inverter on mul kasutuses olnud juba pikka aega ja käivitamise ajal välja ei lylita ennast elik voolukatkestust ei tule. mäletamist mööda ei tekitanud ta ka mingeid häireid.
    5.1 heli hakkab tootama Creative Sound Blaster X-Fi Surround 5.1 .
    ette originaal head uniti kohale tuleb istutada 8'' lilliput touch screen millel omal 12v toide standardina kaasas.

    huhh.. mingi ettekujutus on välja käidud ja nyt ootakski takkade arvamusi ja soovitusi kuidas seda asja ehitama hakata!
    olen pikka aega lapanud mp3car.com foorumit nii et päris lolliks ma enam ennast ei pea kuid kuna ingliskeelne tugi igasuguste lyhendite ja tehnika poole pealt on nõrk siis oleks seda asja eesti keeles natuke lihtsam lahata

    #2
    Vs: autosse läpakas(car-pc) ja 5.1 heli

    Miks originaalvõimu ei kasuta? Jagad kanalid sobivas vahekorras ja valmis.
    Inverter ei ole hea mõte, kuna lisa muundamisahel tekitab lisakao ja seisvas autos jätkub energiat oluliselt vähemaks ajaks.
    Rüpperaali kasutamisel soovitav kindlasti leida isend, millel S-video või composite väljund, nii on lihtsam kõiki pildisüsteeme kokku saada. Mini PC kasutamisel kindlasti vaadata 12V ATX toite poole, sest see on pisike, suure kasuteguriga ja just mõeldudki autosse arvuti toitmiseks. Mina omaltpoolt jälle soovitaks sellisesse lahendusse nt HP terminali tüüpi arvutit, mis ise juba otse 12V pealt toimib. Filtrid vahele ja peaks hea saama. Igal juhul tuleks mõlemad lahendid autossse statsionaarseks teha või siis Sülemasina puhul on mõeldav dokk. Igasugused lahtised seadmed on porno: rikuvad masina välimust, on tüliks ja lisaks kujutavad ka ohtu, kui äkilisemal liikumisel ringi hakkavad lendama. USB ots või ka mitu tuleks vedada kuskile keskkonsooli, ja mõistlik oleks ka lokaalne toide teha, et nt välise ketta ühendamisel jätkuks piisavalt voolu.
    Rüpperaali statsioneerimisel võiks teda toita otse aku august, siis on masin ökom ja tõenäoliselt võimalik ühendada pea otse auto vooluvõrku.
    Sinu süsteemi kõlarite arvukuse põhjal pakun, et lisavõimendit polegi vaja või kui, siis ainult madala otsa võimendamiseks.
    Kõlareid kahjuks soovitada ei oska...
    Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

    Comment


      #3
      Re: Vs: autosse läpakas(car-pc) ja 5.1 heli

      uurisin natuke lähemalt võimu olemust. tegemist on siis ikkagi nelja kanaliga ampiga mis töötab ka grossoverina! juhtmetest leidub neli kanalit in. oute on aga 4x doors midrange, 4x doors tweeter, 2x rera subwoofer ja 1x center. usun et seda võimu ei saa yksinda ilma originaal head uniti, radio ja veel mingite karbikestega oma tahtele allutada. kogu systeem suudab ennast vastavalt myra tasemele kõvemaks vaiksemaks sättida ja veel mingi dynamic distrotion limiting asi on seal kaa..mis iganes se ka poleks!?
      carputeriga on see asi et nad kardavad kylma kõik! isendi saab kätte kuskil 400 euriga ja kui sinna juurde panna veel ssd siis kerib se kohe paari soti jagu hinda yles! seega... tuleks mul asin esialgu ikkagi läpaka peale ehitada mille saab kõva pakasega nobedalt tuppa teki alla kaasa võtta ootaks natuke ja siis... eraldi läpakat ka selle jaoks osta ei raatsi. peab esialgu hakkama saama oma hp dv7 1250iga. autos on ruumi piisavalt et teda ohutult kinni panna ja kiirelt välja võtta. monitore http://www.lilliputuk.com/monitors/usb/ on ka ainult usb pealt, mis neist arvata? ei oleks vaja lisa 12v tarbijat! avastasin et 7'' monitorid on just ja tõpselt DIN2 mõõdus. sellega saaksin vältida 8'' monitori juppeks kakkumist ja hulga probleeme mis kaasnevad kaubandusliku välimuse tegemisel. mis sa mõtlesid lokaalse toite all? ja filtrid? minu autol pole keskkonsooli (nagu ytlesin ei taha ma atuo juures midagi lõhkuda ning samuti ei saa ma sinn mingit pornot teha) ja ökost pole 4.6L 305hp auto puhul vist eriti mõtet rääkida ka 140A genekas peaks piisavalt toitematerjale andma!
      kas oletatava 600-1000 wrms võimude ja tulevikus lisatava ATX toite peale mõeldes oleks mõtekas vedada pagassi 6(!)m 1/0AWG traat? lisa aku(geel)? ma ei tahaks alustada kõige peenemast ja iga lisanduva asja puhul jälle uut traati vedama (loe: ostma) hakata...
      kas keegi oskaks rääkida 6.5'' või 8'' free air woofritest?
      viimati muutis kasutaja erlend; 15 m 2010, 22:37.

      Comment


        #4
        Vs: Re: Vs: autosse läpakas(car-pc) ja 5.1 heli

        Kellel meist poleks kogemust alustada kõige - kõigema asja ehitust ilma teadmiste omamist...
        Oled valinud küllaltkki raske juhuse - 5.1 autosse paigutamine vajab päris tulemuse saavutamiseks väga palju ümberehitusi, eriti just tagakõlarite osa, mis kusagil ustes kindlasti oma osa ei täida.
        Mis juhtmetesse ja toitesse puutub, siis on hea kui vead vähemalt ühe 50mm2 kaabli akust võimendini. Lisaaku (geelaku) ei tee kunagi paha, eriti hea kui süsteemid on lahutatud. Nagu teada, on automaatkastiga auto käivitamine ilma laetud akuta on tõsine probleem.
        Kindlasti võid projekti lisada statsionaarse akulaadija, mis võib olla ka seotud mootori ja salongisoojendusega. Nii saad auto vajadusel kiirelt luti otsa panna.
        Kõlarijuhtmed ja signaalijuhtmed ära vedada oletatavatesse kohtadesse.
        Freeair woofer pole ilmselt parim valik, pigem mõni kvaliteetne väikest kasti vajav element - Morel slim vs. Focal 5ws vms.
        USA autol on põhiprobleemiks vaba ruumi leidmine, kõik on küll tehtud suurelt aga kui ehitama hakkad selgub et ruumi ikkagi pole.
        Enne kõike võiksid läbi käia Suur-sõjamäelt Orto lähedal asuvast tuuning salongist Xenon, nendel vene poistel on 5.1 ehitamises suur kogemus, tulemus on päris õnnestunud.

        Comment


          #5
          Vs: Re: Vs: autosse läpakas(car-pc) ja 5.1 heli

          4,6l on jänki jaoks ikkagi selline pisimootorite poole kalduv 140A on tänapäeval ka alla 2l mootoritega autodel olemas/saadaval, seega mingi ulmeline see asi ei ole. Kõigele lisaks tahavad paljud seadmed elektrit saada ja tühikäigul annab gene oluliselt vähem, kui talle peale märgitud. Igatahes tahad sa ilmselt võimalust, et muusika võib sisse lülitada ka ilma selle januse elukata seal kapoti all. Vaikselt muusika kuulamisel võib arvuti osutuda suurimaks elektritarbijaks, seega ei ole selle toite lahendamine mitte just väheoluline.
          NB arvuti ei karda külma. Ok Inteli prosedel on osadel probleem, et külmaga ei käivitu, aga reeglina ei ole madal temperatuur iseenesest probleem. Küll aga võib muresid tekitada madalal temperatuuril suurema tekkevõimalusega kondents. Selle viimase puhul on abi lakkimisest.
          Keskkonsooli all mõtlesin armatuuri kesmist osa, kus asub reeglina autodel "heaolukeskus" ehk siis seadmed, mis auto käitumist ei mõjuta, aga teevad sõitu meeldivamaks: audio ja soojendus-jahutusseadmete juhtimine. Lokaalse toite all pidasin silmas 12V pealt tekitatud 5V kohe USB pesa lähedal. Kui sa pagassist vead 5m(max ilma võimendita võimendiga 5+5+5 jne) USB juhtme kuskile armatuuri, siis selle otsas ei pruugi alati kõik mp3 mängijad laadima hakata. Sama jama võib olla telefonidega ja kindlasti on probleeme välise ketta ühendamisel. Selliste jamade vältimiseks tuleb sinna pesa juurde vedada miski suvalise juhtmega 12V ja siis lisada kasvõi 7805 kivi, mis tagab, et seal peasas on kindlasti olemas 5V ja see 5V on püsiv ka 1A koormuse juures
          Kui kogu mant pagassi tuleb, siis vea sinna kindlasti miski jäme kaabel. Vb on 50mm2 pakutud pisut overkill, aga sellises kohas liiga suurt peaaegu ei ole olemas. Teise aku võid muidugi lisada, saad seisuajal kuulamist pikendada ja toide on stabiilsem, aga ei ole vähemalt esialgu kriitiline. Korraliku kaabli olemasolul ei ole seda ka hiljem mitte raske teha. Kapoti alla kaablile kindlasti pisuke varu, et ulataks akust pisut kaugemale. Vb soovid kohe või hiljem lisada mingi mooduli, mis reguleerib akude(kui lisad teise) kasutamist/laadimist.
          Kui laadija plaanid lisada, siis selleks piisab isegi 5A isendist, kui see intelligentne on; st võid jäta akut laadima määramata ajaks. Suurem on muidugi parem, aga niisama igaks juhuks ei ole ju mõtet kulutada. Laadija saad ehk ööseks kodus võrku torgata. Kui teed lühikesi sõite ja kuulad valjult muusikat, siis võib asi osutuda üsna pea kriitiliseks. Pliiakude iga on oluliselt pikem, kui nad on täis laetud, samuti on käivitamine kergem, seega laadija hinna võid paremal juhul hea kasutamisega tagasi teenida 1...2 aastaga
          Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

          Comment


            #6
            Re: Vs: Re: Vs: autosse läpakas(car-pc) ja 5.1 heli

            ok. kui panustada lisa aku peale pagassis... siis pole vist vaja 50 ruudust traati eest taha vedada? 21 ruudune peaks piisama? aga akudest. kui suur se aku olema peaks? kas sama sugune nagu eesgi või saab seal ollak a kompaktsuse mõttes mingi pisem isend? mis mu (säästumootoriga ) auto genekas selle peale kostab kui tal äkki 2 akut laadida on? milline, mis nimega se moodul võiks olla mis reguleerib akude kasutamist, laadimist? vaatasin neid kivikesi eBayst. toredad asjaesed mis ei maksa midagi kuid millega ka oma mõistus midagi peale ei oska hakata!!?? olen kunagi kogenud jah sellist asja et telefon ei tahtnud 5m usb pikenduse otsas laadima hakata. kuidas seda kivi kasutada? kuna mul on side post terminalidega aku sis ei õnnestunud yhestki poest leida mingit lahendust kuidas saaks viisakalt võimujuhet aku kylge installida. ootan nyyd neid junne mikidemaalt. kapoti alla tulemas ka nn hyper grounding! just in case...ilma elektrita toimuba autos ainult rooli kõrguse reguleerimine!
            kardan isegi et se 5.1 ehitamine saab raske olema kuna auto salong peab (va. touch screen) jääma originaaliks! seega ymberehitus on välistatud ja peab leppima tehase urgudega kuhu elamente sobitada! kui originaal elemendid oleks terved ja systeem toimiks korralikult, ei võtaks ma seda projekti yldse ette aga kuna orig kasutatud(!) elemendi hind algab kuskil 60eurist siis.. olgu, ma lihtsalt tahan sinna midagi uuemat
            sata, ata vindid ei karda kylma? pöörlevad ymber oma telje ka -35 kraadise pakasega?? lihtsalt meenutan eelmist talve
            miks free air poleks hea? kelelgile nad välja on ju mõeldud?
            aga touch screen... mis probleemid tekiks vga kaudu yhendamisel?

            tegin endale vahepeal selgeks mis asi on batterty isolator ja kuidas se töötab ning miks seda vaja. tegin ka selgeks millist mul vaja on. yles jääb veel kysimus, milline se lisaaku olla võib? cell'ide arv peab molemal akul sama olema!?!? kuid amperaas? kuskil kirjutatakse et ei tohi kasutada happe ja geel akut korraga, samas loen jallegi et teise akuna peaks kasutama syvatsykli akut???
            viimati muutis kasutaja erlend; 19 m 2010, 14:19.

            Comment


              #7
              Vs: Re: Vs: Re: Vs: autosse läpakas(car-pc) ja 5.1 heli

              Kui akud on teineteisest eraldatud, siis peaaegu võib neid koos laadida. Tavalisel pliiakul peaks pisut madalam laadimispinge olema, seega ei saa see geel päris täis. Üldiselt ei pahanda generaatorid suurema mahutavuse üle, seda eriti vanematel masinatel. Nad laevad selle vooluga, mis suudavad ja asi mutt. Täkutamise isegi elavad enamasti üle, kuigi sellega antakse julm impulsskoormus. Akut ei soovita alla 60Ah, sest selle iga võib võimsa süsteemi puhul lühikeseks jääda ja kuulamise aeg samuti, kui mootor seisab
              USB kaabli puhul veetakse kaabel pesani välja, sinna pesa juurde veel 12V. Seejärel kaksatakse USB pistiku juurest ära 5V plussjuhe, pannakse selle asemele LM7805 väljundist juhe USB pessa ja sisendisse 12V.
              Minu läppar ei ole mingil temperatuuril töötamast keeldunud. Külmaga oli teatavaid probleeme ekraani reageerimisega, aga ülejäänud süsteemis tõrkeid ei näinud. Kui kasutad süsteemis, mis jookseb mingilt liikumnatult andmekandjalt, siis on probleeme vähem ka raputamisel. CF kaardid on nt hea lahendus, aga nendele saab kirjutada piiratud arv kordi, seega peaks süsteem olema selline, mis igapäevases rakenduses kettale miskit essi juurde pea kirjutama.
              Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

              Comment


                #8
                Vs: Re: Vs: Re: Vs: autosse läpakas(car-pc) ja 5.1 heli

                Mina loobuksin 5.1 ehitusest, sest mingit poolikut asja pole mõtet nimetada "natuke 5.1" näiteks. Tee korralik stereo ja avastad midagi täielikult uut!
                Korraliku stereo jaoks autos võib minna kahte teed, passiivne või korralik aegviidetega süsteem. Teed selle hästi, võid minna ka autoaudio helikvaliteedi võistlustele, ükskõik kus riigis see ka ei toimuks.
                Arvuti võib unustada ja kasutada signaaliallikana hoopis mälukaardilt mahamängivat makki, samas võistlustele see veel ei sobi, seal nõutakse endiselt CD mängija olemasolu. (cd box ntx)

                Comment


                  #9
                  Re: Vs: Re: Vs: Re: Vs: autosse läpakas(car-pc) ja 5.1 heli

                  ok. läheme siis sinna tagasi miks ma yldse hakkasin tahtma 5.1 systeemi. kuna mul on autos origiinaalis nii palju kõlareid, see mängis alguses nii hästi ja seal on se f* center element ja ma tahaks seda säilitada! miks ma ei taha sinna sobitada yhtegi aftermarket HU'd...sest neil koigil on nii palju nuppe, tulesid ja vilesid mis ei sobi auto olemusega kuidagi kokku. selle pärast sis ka läpaka plaan ja touch screen armaturi. lilliputi saan oma DIN2 auku sobitada täpselt nii et peale ekraani sinna mitte midagi ei jää! muidugi mul ei ole võetud nii palju sms laenu et ehitada sellist http://caraudiomag.com/articles/51-mercedes-c230 systeemi! pealegi. pole mu eesmärk minna kuskile võistlustele vaid sõilitada auto interjöris kõik originaal välja arvatud HU elik front end!
                  tõesti, võin loobuda 5.1 ehtiusest kuid PC autosse toomine on juba algust saanud ja sellest ei loobu! kui soetan omale Alpine MRA-F355 ampi ja keldri nurgas vedelevast pressitud riisist võimust ja supakatest kokku keeratud kompotist proovi mõttes mulle rahuldavat surroundi ei tule on ju mul veel olemas võimalus samast alpine võimust ehitada "korraliku" stereo?

                  Comment


                    #10
                    Vs: Re: Vs: Re: Vs: Re: Vs: autosse läpakas(car-pc) ja 5.1 heli

                    selle http://caraudiomag.com/articles/basics-charging-systems artikli põhjal tekkis kysimus. kuidas ma saan teada palju "auto ise" ampreid tarvitab, näiteks sõites 2000rpm ja täistuledega? mul on vaja ampermeetrit eksole. kui genekas on 140 amprit siis.... kus ma sellise saaks omale või mismoodi se asi tegelikult käib?

                    Comment


                      #11
                      Vs: Re: Vs: Re: Vs: Re: Vs: autosse läpakas(car-pc) ja 5.1 heli

                      Paned äkki testri aku pluss klemmi külge ja teise testri juhtme otsa paned plus juhtme mis pole enam aku külljes,Aku ja pluss juhtme vahel on tester.
                      aga sellest ei tule vist vällja midagi enamus testreid üle 10A ei kanata..

                      Comment


                        #12
                        Vs: Re: Vs: Re: Vs: Re: Vs: autosse läpakas(car-pc) ja 5.1 heli

                        ma arvan ka et tavalise testriga selle koha pealt võiks hoopis tuvisid loopida seepärast siis see kysimus...

                        Comment


                          #13
                          Vs: Re: Vs: Re: Vs: Re: Vs: autosse läpakas(car-pc) ja 5.1 heli

                          Hangid endale kasvõi laenuks ampertangid mis suudavad ka DC ehk alalisvoolu mõõta ja mõõdad ära. Näevad sellised välja http://www.okidoki.ee/item/376335/#largepic

                          Comment


                            #14
                            Vs: Re: Vs: Re: Vs: Re: Vs: autosse läpakas(car-pc) ja 5.1 heli

                            olen tuttava kotis näinud sellist vidinat... peab ta kuskilt vaid kinni pyydma.
                            aga kus kohast ma seda siis mõõtma peaks et ta ei näitkas mulle aku amperaasi või genekast välja lendavaid ampripoisse?
                            viimati muutis kasutaja erlend; 24 m 2010, 21:13.

                            Comment


                              #15
                              Vs: Re: Vs: Re: Vs: Re: Vs: autosse läpakas(car-pc) ja 5.1 heli

                              Kui tahad teada, palju genekast hetkel tarbitakse, siis viskad need tangid ümber gene jämeda juhtme. Kui tahad teada, palju laadimisvool on, siis mõõdad ära ka aku juhtmelt välja mineva otsa ümbert ja arvutad vahe.
                              Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                              Comment

                              Working...
                              X