Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Auto tulede automaatika süsteem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Auto tulede automaatika süsteem

    Tere
    Äkki mõistab keegi abistada mind olemasoleva süsteemi vigade likvideerimisel?

    Autole on pandud kellegi elektriku poolt kunagi tulede automaatika. Ehk lühidalt, süüdet keerates lähevad tuled (lähi+park) põlema ja auto välja suretades kustuvad ära. Ise neid kuskilt tulede kangist ära kustutada ei saa, kui auto käib või kui süüde on sees.

    Niipalju kui mina sellest releede skeemist aru sain, on näha siin, minu kiirel ülesjoonistusel:

    Releed on 3x 30A 12V 85/86/87/30 süsteemiga. Releed on veetud siis rooli küljes oleva tulede kangi pistiku taha.

    Releedel juhtmed:
    PRUUN-jookseb kere küljest
    Kõik ülejäänu jooksevad roolisambal olevasse tulede lüliti pistiku taha kokku:
    SININE, PUNANE (siia panin ise lüliti vahele), VALGE, KOLLANE, PUN/SIN, SIN/MUST.

    Minu katsetuste järgi peaks olema punane põhiühendus, seepärast sai sinna ka lüliti vahele pandud.
    Aga nüüd järjekorras.
    1. See automaatika töötas täitsa normaalselt. Toon välja tulede kangi asendid
    1) 0 asend-siis töötaski antud automaatika, süüdet keerates läksid juba park+lähi põlema ja jäid põlema.
    2) 1. Asend- orginaalis ainult Parktuled. Kuid antud automaatika süsteemiga ikkagi põlesid lähi+park selles asendis.
    3) 2. Asend-orginaalis park+lähi. Nii ka töötasid, ning antud asendis sai ka kaugtuled põlema panna (0 asendis sai vaid vilgutada).

    ANTUD SÜSTEEMI SUURIM VIGA ONGI SELLES, ET EI SAA TULEDE KANGILT AINULT PARKTULESID PÕLEMA PANNA. VAAT SEDA ASJA OLEKSI VAJA SAAVUTADA. VAHELE PANIN PUNASELE JUHTMELE KA LÜLITI, MILLEGA SAAKSIN TULEDEAUTOMAATIKAT SISSE/VÄLJA LÜLITADA.
    Ehk automaatika võiks olla sellise süsteemiga, kuid oleks vaja süsteemi ainult nii, et põleksid tulede kangi 1. Astmes ainult parktuled, nii nagu nad peavad seda tegema orginaalis. Kuid selle lüliti asjaga asi ei paranenud. Kuna hetkel ei saa asja vaatama minna, siis sellega oli ka mingi kala. Mingitmoodi see töötas, kuid siiski väljalülitatud ehk mitteautomaatika asendis sütivad tulede kangi 1. Asendis ikkagi park+lähi. Seega mingitmoodi on see automaatika ikkagi sisse lülitatud, missest, et sai lüliti vahele pandud. Need releed saaksid seega ikkagi kuskilt mujalt ahelast voolu peale, et nad parktule asendis töötavad (park+lähi).


    Muidugi võiks ka selle releede jama sealt üldse välja tõmmata, kuid teise uuema auto olemasolul läheb pidevalt meelest tuled sisse või välja lülitada sellel autol. Seega tuledeautomaatika oleks hea, kui selle saaks alles jätta.

    2. Kui lüliti jätta sisse ehk jätta automaatika peale, siis mootori välja suretades jääb lülitisse 1 tuli põlema. Miks nii. Lülitis on kaks tuld. Üks on üleüldine nö üldvalgustuse ehk tule lüliti pealse embleemi valgustus, teine on see, mis näitab kas lüliti on sisse või välja lülitatud. Lülitil on taga 6 klemmi. Automaatika punane tuleb sisse nr 1 ja läheb välja 2 alt ning lüliti üldvalgustus on 5 ja 6 all, kus üks peaks olema mass. Lülitiks udutulede lüliti. Või peaksin valgustuse juhtmed tagant ära võtma et see teine pirn ei jääks põlema siis kui süüde on välja keeratud.

    3. Siin peaks olema tulede lüliti skeem:

    4. Niipalju kui ma olen neid punaseid juhtmeid relee küljest ära kakkunud, siis selgus, et üks on ühe ja teine teisepoole parktulede jaoks ning kolmas peaks olema lähitulede jaoks.

    Kahjuks ma ei saa täpselt öelda, milline juhe relee küljest millise juhtmega tulede lüliti taga kokku saab. Antud asja saaksin natukene lähemalt uurida alles nädalavahetusel. Aga viimasega on probleem, tulede kangi taga oleva pistiku pealt pole just väga palju neid juhtmeid näha, kuna ruumi on vähe ja pole võtmeid, et autol rooli maha võtta.

    Kahjuks pole elektrivallas päris kodus. Järgnevat ma arvan: Vool tulede tööle panemiseks vist võetakse süütelukust tuleva pingega antud releedele.
    Ja üks miinus veel, ilma süüdet välja keeramata ei saa tulesid ära kustutada. See ka teine põhjus, miks ma lülitit vahele tahtsin panna.

    Sai nüüd kirja pandud üks pikk ja segane tekst.Loodetavasti sai nüüd siia kõik esmavajalik kirja.
    Kas keegi oskab antud süsteemile lahendust välja pakkuda, et saaksin ainult parktuled tööle, kui tulede lülitamise kang on 1. Astmes, ehk parktulede peal?

    Ahjaa, ja autoks on Audi 80 B4.

    #2
    Vs: Auto tulede automaatika süsteem

    Tundub et on suht algeliselt loodud lülitamis skeemiga, pargi peale keeramise võimalus peaks olema tulede automaatika juures elementaarne, Tartus saaks aidata sellel teemal.

    Comment


      #3
      Vs: Auto tulede automaatika süsteem

      Jah, see oleks normaalne, kui annaks ka pargi peale keerata. Ma ei saa aru, miks seda üldse sinna vahele pandi kui 1 funktsioon täielikult elimineeriti. Peaks ikka olema automaatika, kuid kõik eelnevad funktioonid peaksid samuti alles jääma. Aga see selleks.

      Võtsin rooli tagant selle katte maha, kuid kahjuks ei saanud rooli ära võtta, kuna pole õiget võtit. Seega piilusin väheke juhtmeid seal taga.

      Vasakul ülevalt
      * Valge
      * Punane
      * Kollane/Hall triibuline
      * tühi
      * tühi
      * tühi
      Paremalt ülevalt:
      * Kollane
      * Punane
      (nüüd edasi enam aru ei saa, millised seal millises järjekorras on)
      * Roheline/pruun triibuline
      * Kollane/ pruun triibuline
      * Kollane/ must triibuline
      (igatahes esimeses reas on 3 otsa kasutusel, teises reas 5 otsa)

      Viimases kahes pole enam kindel, kuna ports juhtmeid on ees.
      Vaadates minu eelnevalt leitud tulede lüliti skeemi, siis juhtmete värvid küll ei ühti.


      Omal ühel tuttava B4-l ka tulede automaatika süsteem peale lastud panna. Tal asi lahendati 2-e releega. Ta nii, et 0 asendis on kõik nagu muidu-ükski tuli ei põle. 1 asendis on pargid. Ja alles 2. astmes on tulede automaatika. Põleb lähituli ja park. Asi selles, kui tema tahab autoaatikat, siis ta jätabki tulede kangi lihtsalt 2. astmesse ja kõik. Ja kui tahab udukatega sõita, paneb 1. astmesse ja kui ei taha, et midagi põleks, keerab kangi 0 asendisse.
      Hea ja lihtne minu arust ju. Ja vool pirnidel pidi tal ka üle 13V olema.

      Comment


        #4
        Re: Auto tulede automaatika süsteem

        quattro, sinu kirjeldatud süsteem nagu sinu sõbral on tundub ideaalne ja veel ainult kahe releega Äkki oleks võimalik uurida kuidas tal täpsemalt need on pandud. Endal küll 93aasta Civic, kuid kui saan põhiidee kätte, saan kohandada:P

        EDIT: Jagasin vist välja juba Põhimõtteliselt kui on 3 asendit: OFF-PARK-ON, siis ON juhtme lõikan läbi, panen sinna relee, mis voolu saades laseb läbi SÜÜTE voolu(voolu, mis on ainult sisi kui võti on ACC'ist järgmises asendis), mis omakorda läheb teisse releesse ning annab omakorda voolu esituledele(ehk sinna juhtmesse mis ennem ON juhtme juurest ära lõikasin). Seega peab esitulede põlemiseks olema ON tulede asend ja võti süüte asendis. Parandage kui eksin eks? Sinna peaks minema vähemalt 30A-ne 12V relee, eks?

        EDIT2: Vaatasin uuesti skeemi üle endal ja tegelikult peaks asja ju saama lahendada ka ühe releega? Panna lihtsalt nii, et kui releesse tuleb vool SÜÜTE juhtmest, kui võti on selles asendis, siis relee laseb ON lüliti voolu läbi, on vist nii õige?:P ja kui võtan SÜÜTE'st voolu, sisi kuhu teise otsa panen releest tuleva? Maandusse ikka?

        EDIT3: Mõtlesin nüüd järele ja kuidagi tuleb siiski muud moodi lahendada vist, sest muidu põlevad ju parkid koguaeg. Aga kuidas? Sellesmõttes, et kui paneks parkidele samamoodi relee vahele, et ainult SÜÜTE asendis saaksid põleda, siis ei saaks neid enam eraldi põlema panna ju ilma SÜÜTE'ta:/
        viimati muutis kasutaja djelton; 28 m 2010, 14:06.
        http://datingsidorsingel.com/

        Comment

        Working...
        X