Kui see on Sinu esimene külastus, siis tutvu
palun korduma kippuvate küsimustega klikates selleks ülal asetseval lingil. Enne uue postituse lisamist pead Sa registreeruma.
Postituste lugemiseks vali meelepärane foorum allpool olevast nimekirjast.
Teade
Collapse
Foorumi reeglid.
Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
Alati soodsad hinnad, kiired tarned ning asjalik klienditeenindus. Meilt leiad Eesti suurimas valikus varuosad, tarvikud, tuuning osad ning tööriistad.
Kas selline asi ka töötab? 70dB ei tundu ka just eriti vali, et hirmutaks maanteeääres olevat kitse auto poole mitte hüppama.
Kas kavalam pole panna lihtsalt spetsviled, mida enamikust autopoodidest saada võib? Kui auto seisab siis vilet pole, mida kiiremini auto sõidab seda valjem vile on. Mitmel tuttaval on need peal ning nad arvavad et loomad seda märkavad. Arvavad seepärast et ette pole keegi roninud.
Kui tõde võib välja öelda ainult sosinal, on riigi vallutanud vaenlane.
Konfutsius
Kas kavalam pole panna lihtsalt spetsviled, mida enamikust autopoodidest saada võib? Kui auto seisab siis vilet pole, mida kiiremini auto sõidab seda valjem vile on. Mitmel tuttaval on need peal ning nad arvavad et loomad seda märkavad. Arvavad seepärast et ette pole keegi roninud.
Kas selline vile tavainimestele ehmatavalt ei mõju? Mis sagedusel see töötab?
Sagedust konkreetselt ei oska nimetada, see pealegi ilmselt veidi varieerub kuid kogu tegevus käib ultrahelisagedustel, seega inimene ei kuulegi (reeglina) et need viled töötaksid. Pakun sageduseks alates 30kHz-40kHz.
Kui tõde võib välja öelda ainult sosinal, on riigi vallutanud vaenlane.
Konfutsius
Mitmel korral kitsed ette hüpanud, seega midagi peaks vaatama küll.
Viled ka muidugi mõte, aga paigutusega võib probleeme tulla, kuna piisavalt suured ja välja paista ei tohiks.
Kuidas sellist asja kommenteerida: http://oomipood.ee/?t=k_ki&i=BPU-1640TOAH12
Aretaks sellest midagi. Elektroonilse lahenduse eeliseks on võimalus ka välja lülitada. Vaja oleks siiski õhtust varahommikuni, pole vaja päeval naabrikasse endast välja ajada.
viimati muutis kasutaja yllar21; 01 m 2010, 12:19.
Kunagi sai seda asja lähemalt uuritud-puuritud. Mehaanilised viled ei tööta kuna helitase jääb auto mürafoonile alla. Elektroonilised töötavad, kuid ainult paremad ja kallimad.
Ühel tuttval näiteks on Passati pamprivõrede vahel, pole küll paigaldusega probleeme. Teisel on X-Trail, temal on katusel raamide välisküljel nii et võimalikku raamide kasutust ei segaks. Mulle see paigutus põhimõtteliselt istub rohkem, kuna kõrgelt levib ultrahelisagedus kaugemale (ja sodi on ehk vähem ummistamas).
Kas aga midagi vilistatakse (ja mida) on iseasi, kahjuks pole lihtne ka ära mõõta. Sama kehtib ka elektrooniliste vilede puhul tegelikult.
Kui tõde võib välja öelda ainult sosinal, on riigi vallutanud vaenlane.
Konfutsius
Ei mõju , vähemalt kassidele ja koertele mitte. Kahtlen ka pikalt töötamis kannatavad. Vähemalt mitte etteantud parameetrites. Need vajavad ka korralikku elektroonikat juurde sest on ainult element ise. Lisaks neil on sagedusala väga kitsas. Resonant sagedus ka kõigub sõltuvalt isendist lisaks sõltub ka temperatuurist. Samuti kahlen kas ilmastikku kannatavad. Kasutasin neid distansisensorites. Kiir on neil ka suhteliselt fokuseeritud seega peaksid neid hea hunniku panema et suurt ala ära katta.
Ainuke eelis on suhteliselt suur lubatud lühiajaline väljundvõimsus, hea vastuvõtu tundlikus ja muidugi odav hind.
Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.
Mul on olnud E34 sedaan, need viled mis ma näinud olen küll nii suured ei ole et ei oleks saanud ninaovaalidesse peita. Vilede pikkus ehk 6-8cm, D=15mm.
Kui tõde võib välja öelda ainult sosinal, on riigi vallutanud vaenlane.
Konfutsius
Tänud Murphy asjaliku vastuse eest, mõtlesin muidugi natuke elektroonikat ka taha panna, aga sellest siiski siis asja ei saa.
OSX, ninasöörmete taga on väike õliradikas lisavarustusena tehasest.
Aga need viled reaalselt mõjuvad ka loomadele hirmutavana? Muidugi võimalus oleks panna esistange konksukatete kohale, aga mõtlen veel. Välimust muuta ei tahaks.
Teoreetilise mõttena, kui kasutada pa tweetreid ja 2 korda madalamat sagedust (20-25kHz) võiks isegi kasulikum tulla, arvestades et loomadel võib küll kuulmislävi kõrgem olla, aga nõrgema vastuvõtuga?
Ja üle korrates, oleks mõte ikka neid kasutada öösel mööda maakonnateid lastes, mitte linnavahel. Samas vähemalt ma üle 18kHz kindlasti ei kuule .
viimati muutis kasutaja yllar21; 02 m 2010, 13:57.
E34 on originaalis tulede vahelt ja numbrimärgi alt nii pilusid täis et mingi "väike" kasti õliradikas küll ei sega selliste vilede paigaldust. Välimus muutub - lisanduks ju kaks 1,5cm läbimõõduga "täppi".
Kuidas aga muutub välimus siis kui tahad lisada tweetrid? Pealegi sellised mis oleksid 100% ilmastikukindlad. Pead ju arvestama et ultrahelid levivad AINULT otsehelina, igasugune takistav tarind katkestab selle heli kohe. Lisaks tekib siin küsimus võimsustaluvuse kohalt, kui jätame välimuse kõrvale siis sobiks vaid mõni profiklassi ruupor...
Aga ruuporit enam viisakalt ei peida ühegi sõiduki välimusse. Ja mis teevad igasugu mutukad kes lehtrist mööda ei mahu, või teelt tõusnud pask?
Kui peaksin enda sõidukile panema siis panen küll vaid katusele raamide külge - need peaaegu 2m kõrgusel, kui vilistab siis ikka kostab, kui pask lendab siis sinna mitte nii tihti.
Kui tõde võib välja öelda ainult sosinal, on riigi vallutanud vaenlane.
Konfutsius
Kasutasid enne cm ja mm vaheldumisi, lugesin et läbimõõt 15cm, minu viga. Siis mahutaks ära küll kuskile kindlasti, kasvõi tõesti esitulede plastiku pilude vahele.
Numbrimärgi all on intercooler vastus.
Edit: Kahjuks paistab, et need viled ei oma siiski reaalset efekti, mängiksid siiski piisavalt vaikselt: http://www.auto24.ee/foorum/foorum.p...00&tid=35063#0
Kui tõesti panna, siis võib-olla paar kõrgsagedusruuporit võiks midagi anda, aga läheb kalliks ja ebaotstarbekaks. Vaatasin, 50W 110dB@1W/1m ruupori saaks kätte umbes 500.- eest, paar sellist poolel võimsusel teeks 110dB@10m ja 100 meetril nii 90dB. Kui häält kuuleks, ma astuksin küll kõrvale.
viimati muutis kasutaja yllar21; 02 m 2010, 15:42.
Kahe ultraheli kiirguri puhul on veel interferens(kirjapilt kontrolimatta). Sagedus allikad peavad veidi mööda häälestatud olema muidu kui toidetakse samast allikast tekib ala kus heli pole ja kus heli on väga kõvasti.
Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.
Rikkumata kõrv kuuleb ilusti 25kHz, nt lapsed. Varem kuulsin ilusti 30kHz üle selle hakkas juba langema, täiesti vabalt võis see ka tweetri süü olla, kuid nüüd kuulen kuni 16kHz.
Vahetada 350W lampvõimendi jääksoojust Kaja Kallase elektrimolekulide vastu.
Comment