Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

START laadija (täkk) parandamine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    START laadija (täkk) parandamine

    Vana Start laadija, mille toitetrahvo on põlenud. Kuna dioodid on korras, siis arvasin et võiks üritada temast vähe kõvema laadija teha. Täku funktsiooniks pole niikuinii sobivat trahvot käepärast.
    Kas kellegil on originaaltrahvo andmeid? Huvitab just, millise ülekandesuhtega see olla võib või milline pinge oleks optimaalne dioodsillale saata?
    Kas mõnest mikrolaine ahjust saaks sobiva doonortrahvo? Ahjude võimsused paistavad 1kW kanti olema ja ma kujutan ette, et otse võrgust ei võta nad midagi, kõik peaks läbi trahvo käima.
    Kui midagi paremat ette ei jää, siis läheb TC270 sinna sisse. Mõlemal juhul siis sekundaarmähised maha ja uued asemele.

    #2
    Vs: START laadija (täkk) parandamine

    Kohe küsimus, et milline START? Mul on START-M ja START-2 ja mingi läbipõlenud veel, aga hetkel ei ole käe ulatuses. Mõõtsin START-M (alaldi türistoridega), sain trafo otstel analoogtestriga ümmarguselt 2x20 volti. START-2 on kahe dioodiga ja trafo peaks sama olema, vajadusel saan homme mõõta.

    Comment


      #3
      Vs: START laadija (täkk) parandamine

      Minu käes olev START on ilma igasugu elektroonikata, ehk siis ainult 4 suurt alaldusdioodi ja trahvo võrgupoole astmelise reguleerimine. Teen õhtul ilustreeriva pildi.
      Click image for larger version

Name:	start.jpg
Views:	1
Size:	35,6 KB
ID:	865472
      viimati muutis kasutaja a1; 15 m 2010, 23:00. Põhjus: lisatud pilt

      Comment


        #4
        Vs: START laadija (täkk) parandamine

        Plaan võtta aluseks see joonis (Abo - Raadiolülitused):
        Click image for larger version

Name:	img193.jpg
Views:	1
Size:	53,2 KB
ID:	865479
        Mind aga häirib väide, et sekundaar peaks olema keritud 1:10 suhtes võrguotsaga. Seda tundub liiga palju, peaks nagu piisama ka 1:20 või on siin mingi konks seoses türistoriga trahvo sisendi tüürimisega? Et asi lollikindel saaks, siis vaja kuidagi lisada liigvoolu kaitse (Sundilt mõõdetud pinge optroniga türistori juhtahelasse).

        Comment


          #5
          Vs: START laadija (täkk) parandamine

          Kas 1:20 väheks ei jää? See reguleerimine töötab põhimõttel, et kui türistor täielikult avatud, siis alaldi väljund on lühistatud ja täis pinge läheb primaarile. Kui 1:20-le, siis sekundaaril ~10-11 volti olenevalt võrgupingest. Kui see alaldada, siis koormusel jääb sellest järgi umbes x0,9. Natuke vähe nagu aku laadimiseks, kui on 12 voldine. See, mis ma mõõtsin on 1:10, vahe ainult selles, et reguleerimine toimub sekundaari poolel. Muuseas, see kolmas laadija mul vist ongi lihtsalt START, aga see ka tossanud ja ma ei ole isegi proovinud, kas see trafo on veel kõrrevõimeline, legendi järgi pidavat läbi olema.

          Comment


            #6
            Vs: START laadija (täkk) parandamine

            Selle 1:20 sain nn. lihtarvutuse tulemusena. Reaalne elu ilmselt nii ilus ei ole, kasvõi juba trahvo enda sisetakistuse tõttu. Eks siis panen mõned keerud rohkem. Kuskilt kõrvalteemast jäi silma, et originaaltrahvo on ca 200W, seega läheb asemele TC270, mille üleliigsest juba puhtaks rookisin. Originaalis on sekundaar keritud 22x46mm lapiktraadist. 30A püsivooluga peaks traat olema 16mm2, arvestades, et see saaks olema pealmine kiht, siis piisaks ehk ka 12mm2. Peab kontrollima, kuidas mahub.
            Täna silmasin poes käivitusjuhtmeid, need olid ka 16mm2 juhtmetega

            Comment


              #7
              Vs: START laadija (täkk) parandamine

              Originaali lapiktraat na häge. See selleks. Arvestama pead seda, et sõltumata sellest ,kas mähis on pealmine või alumine, traadi läbimõõt jääb alati samaks, see ei sõltu mähise asukohast. Traadi läbimõõdu arvutamise valemis, mida olen kasutanud, on ainult voolutugevus ja voolutihedus. Iseasi on muidugi äramahtumisega, kui ei mahu, siis töesti peab peenemat traati kasutama ja vool ka väiksem. Aga tee nii, kui ei tea, mis võiks olla optimaalne keerdude arv. Keri algul sekundaar peenema traadiga, saad laadija väiksema vooluga tööle, näed ära, mis optimaalne keerdude arv olla võiks, vajadusel korrigeerid veidi ja siis kerid alles jämedaga.

              Comment


                #8
                Vs: START laadija (täkk) parandamine

                Esmalt postitatud a1 poolt Vaata postitust
                Kas kellegil on originaaltrahvo andmeid?
                Passis on transformaatoriks märgitud T-727. Mähise andmeid pole ja ka skeemist ei leiuta midagi.

                Comment


                  #9
                  Vs: START laadija (täkk) parandamine

                  tavaline START on ikka oluliselt tugevam, kui 200W. vist oli lubatud 80A 30s jooksul. Püsivalt laeb edukalt 30A vooluga. 30*12=360W lühiajaline võimsus aga 12*80=960W. Neid TC270 trafosid vajad seega vähemalt kahte, kui miskit käivitusabi loodad. Niisama laadimiseks aga on sellest ühestki küll - õle 20A pole ühelegi sõiduautole tarvis.
                  Minu START trafo sekundaar oli keritud laiast(poolialuse laiune) õhukesest plekist ja see asus primaari all. Kahjuks võttis asi tuld, kui üks "tarkpea" GAZ53 käias mitu minutit.
                  Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                  Comment


                    #10
                    Vs: START laadija (täkk) parandamine

                    Kerisin TC270´le 10mm2 traadiga 2x17,5 keerdu. Esialgu ei teagi, kas piisab või peab mõne keeru lisama.
                    Vahelduv 13,8V, alalis 3A voolu korral 15,3V (aku suht koolnud, ilmselt sellepärast tõuseb nii kõrgele).
                    10A vooluga 13,1V ja 20A vooluga 11,7V.
                    Nüüd vaja nuputada, kuidas šundilt mõõdetav pingelang primaarpoolele türistori juhtahelasse transformeerida. Seda siis selleks, et väljundi voolule saaks piiraja.

                    Comment


                      #11
                      Vs: START laadija (täkk) parandamine

                      See ei piira ju väljundvoolu, see pigem klõpsab seadme välja. Voolu piiramine tuleks ikka sekundaari panna, sama lugu ka pinge regulliga. Teed nt 10A voolu ja pinge piiramisega lülituse asjale sisse ohutuks laadimiseks, mis kannatab rahulikult akule külge jätta kasvõi mädalaks. Teised otsad jätad lihtsalt otse dioodidelt jõhkramaks laadimiseks, nt traktorite akud. samamoodi pisukest täkuabi kannatab kah anda
                      Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                      Comment


                        #12
                        Vs: START laadija (täkk) parandamine

                        Ärataks vana teema ellu.
                        Mure selles et on 2 tavalist ( 4 suure dioodiga ) start laadijat aga mõlemil väljundpinge esimeses astmes 15,2 volti, 4 astmes 16,8 volti. Kas võrgupingest tekib erinevus, ja kasutataksegi sellise pingega tänapäeval neid laadijaid, või on minuomadel trafod peale " plagapäeva " tehtud või sootuks midagi muud...?

                        Comment


                          #13
                          Vs: START laadija (täkk) parandamine

                          Vahe tekib 220V/230V ja laadimispinget mõõdetakse koos akuga laadides.

                          Comment


                            #14
                            Vs: START laadija (täkk) parandamine

                            Pane aku külge. Tühijooksul võib pinge olla mis iganes.
                            Elu on nagu lintmakilt muusika kuulamine. Mida lõpupoole, seda kiiremini hakkab linti äraandev ketas pöörlema...

                            Comment


                              #15
                              Vs: START laadija (täkk) parandamine

                              Akult mõõtes se asi toimubgi, ja pinge järjest tõuseb kuigi ampermeeter kukub.

                              Comment

                              Working...
                              X