Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Aku säilitamine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Vs: Aku säilitamine

    Selle ühe elemendi lühisejutu kohta, järjest oli kaks sellist juhtumit kus paar kuud vanal akul lihtsalt korpus lagunes ära, ühele hõõrus auto peal augu sisse, võtsin uue, aga see kukkus ka varsti õnnetult maha. Ehk siis kaks täiesti korralikku akut, aga kasutada ei saa sest hapet ei pea, igasugu parandamiskatsed läksid aia taha. Siis saagisin mõlemad pealt lahti vajalikul määral ja kerisin lekkivatel elementidel paksust alumiiniumplekist lühissillad peale. Genekale läks ka paar dioodi vahele ja nii sõitsin aastaid 10V süsteemiga.
    Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

    Comment


      #17
      Vs: Aku säilitamine

      Alumiiniumplekk+hape. "Mõistlik tegevus". Mitu um Al pärast alles jäi?
      Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
      1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
      2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.

      Comment


        #18
        Vs: Aku säilitamine

        Ega ma pärast ei uurinud, aga nagu öeldud käis mitu aastat see asi ja mine tea, vbolla oleks mingi muu materjaliga veel kauem käinud.

        Küsimus väga tühja aku kohta, kui mõni element miinuspinge juba omandanud kas see midagi ära ka rikub?
        Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

        Comment


          #19
          Vs: Aku säilitamine

          Eks selline aku ikka kutu on. Juba erinevus akuelementide vahel niisugusele viitab. Ilmselt pole see happeaku?

          Comment


            #20
            Vs: Aku säilitamine

            Kõige tavalisem autoaku kus hape sees. Ja üle tühjenenud nagu seisva asjaga ikka juhtub kui mingi leke peale jääb.
            Huvi pärast võtsin kaane maha, üks element oli nullis, üks -2V, ülejäänud korras.
            Sama asi juhtus pärast laadimist ja maha koormamist kui koormus liiga kauaks peale jäi, samas tuli 68Ah akust välja 35Ah nii et päris kutu ta ka ei ole.
            Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

            Comment


              #21
              Vs: Aku säilitamine

              Kas mõni autoaku mark/tüüp seismist ka paremini talub kui teised. Bensiinimootoriga liikur, mis tavaliselt enamuse aja seisab ja sõidab ehk keskmiselt korra kuus on oma u. 2 aasta vanuse varta akuga vist n.ö. 1:0 teinud. Soojaga probleemi ei olnud aga nüüd streigib. Külma saabudes enam starterit ringi vedada ei suutnud. Laadisin akut ja auto sai käima. Laadimispinge vahetult peale käivitamist oli 14,6V seega laadimine toimib. Sai autoga sõidetud u. 200 km aga järgmisel hommikul starterit enam järgi ei võtnud (aku pinget näitas 11,6V). Testriga auto voolutarbimist (auto seistes) veel mõõta jõudnud ei ole aga raadiot, mis vahel võib auto seistes voolu tarvitada autos ei ole ja ükski tuli ka nagu põlema ei jää. Paar nädalat tagasi tehti akule test ja siis öeldi, et on tühjavõitu aga käima läks auto normaalselt. Kas tõesti taas uut akut vaja?
              20+ aastat elfafoorumis

              Comment


                #22
                Vs: Aku säilitamine

                armasafe
                Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                Comment


                  #23
                  Vs: Aku säilitamine

                  Enne, kui seda laadijavärki artama hakkad, veendu, et see sul kallim ei tule, kui uus aku osta. Lükkad hetkel probleemi tegelikku lahendust, ehk uue aku ostmist lihtsalt edasi. Hiljemalt poole aasta pärast pead selle raha ikka välja käima.

                  Comment


                    #24
                    Vs: Aku säilitamine

                    Olen aretanud paar laadijaskeemi just pliiakude tasemel hoidmise kohta, Lihtne: pingekontrolliga laadija (voolupiirajaga!)+ tüüritav, hüstereesiga pisike skeemikene.

                    Comment


                      #25
                      Vs: Aku säilitamine

                      Esmalt postitatud une18 poolt Vaata postitust
                      Enne, kui seda laadijavärki artama hakkad, veendu, et see sul kallim ei tule, kui uus aku osta. Lükkad hetkel probleemi tegelikku lahendust, ehk uue aku ostmist lihtsalt edasi. Hiljemalt poole aasta pärast pead selle raha ikka välja käima.
                      Ma ostan keskeltläbi iga aasta uue aku, autosid on rohkem kui üks. Asi polegi niivõrd hinnas kui asjade töötamises. Seisis auto kuu aega garaazhis 3 kuud vana akuga ja ikka tilgatumaks tühi, ilmselt mingi leke mida ei viitsi otsida nii et uus aku pole just see lahendus.
                      Nii et ma pigem tahan ennetada probleeme.
                      Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                      Comment


                        #26
                        Vs: Aku säilitamine

                        Selle lekke otsimine olks siiski mõistlik. Mul peab aku keskmiselt ikka vähemalt 5 aastat vastu, samuti on korraga kasutusel rohkem, kui 2 autot. Kvaliteet brändide originaalakud kestavad vahel ka kuni 10 aastat vähemalt ühte näinud.

                        Comment


                          #27
                          Vs: Aku säilitamine

                          Ostsin eelmisel nädalal laadija http://www.yeint.ee/products/526/14/...taisautomaatne
                          Nüüd on ta laadinud autoakut, mis on 74ah, 4 ööpäeva. Aku ei olnudenne laadimist tühi, tõmbas mootorit veel ringi. Mõõtsin täna hommikul pinget millega laadib, see oli 13.43V, ja sama pinge on olnud 2 ööpäeva jutti. Kas ta üle selle enam pinget minna ei lase. Laadijale on taha kirjutatud, et annab 13.8V. 600mA. Millest selline vahe?

                          Comment


                            #28
                            Vs: Aku säilitamine

                            Esmalt postitatud kaller poolt Vaata postitust
                            et annab 13.8V. 600mA
                            Ega sa mõlemat korraga ei saa. Mõõda parem vool ära, äkki laeb alles. 13.8V peale läheb pinge ilmselt siis kui aku on täiesti täis. Vist?

                            Comment


                              #29
                              Vs: Aku säilitamine

                              Kui tahad teada,kas aku täis,võta laadija tagant ära.Lase veidi olla niisama,siis anna starterit,aga käima ära lase.Peale seda peaks aku pinge olema 12,6-12,8 V.Vähemalt enamus startertüüpi pliiakudest peaks sellele nõudele vastama.

                              Comment


                                #30
                                Vs: Aku säilitamine

                                Autoakule sellise laadija ühendamine ongi rohkem 24/7 kasutuseks. Ööga jaksab bensukale ühe käivituse jagu energiat sisse virutada. Pole mõtet eeldada, et nt 2 päevaga laiba täis virutab. 14,4Ah ööpäevas annab arvutuslikult. Aku isetühjenemine ja muud tegurid lisaks, siis kasulik energia kogus võib erinevatel tingimustel jääda kuskile 10Ah kanti. Eelnevast järeldades kulub laiba täis ajamiseks umbes nädal. Pdevalt järgi olles on aku hommikul siirdeprotsesside tõttu mõnevõrra soojem, energia kogus natuke suurem ja kokkuvõtteks käivitamine oluliselt kergem. Peamise laadimise teeb ikkagi auto ise, samas lühikestel sõitudel võib sellest vähe olla.
                                Pliiaku on 100% kümakindel, kui ta on täis laetud. Laadimistsüklite arv varieerub tühjenemissügavusest, koormamisvoolust ja koormuse kestusest sõltuvalt kordades(1...8a/300...2000+ tsüklit), seega igasugune laetuse hoidmine on ainult tervitatav nähtus.
                                Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                                Comment

                                Working...
                                X