Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Aku säilitamine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Aku säilitamine

    Tuli mõte et paneks seisvale autole saba taha et seisku või mitu kuud aga aku on alati täis. Peaks seda ilmselt tegema stabiliseeritud pingega, aga palju oleks täpselt paras? Kas need tabelid sobivad üks ühele autoakuga või on suletud pliiakud mingist otsast erinevad? http://www.powerstream.com/SLA.htm
    Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

    #2
    Vs: Aku säilitamine

    Aga miks peab seda akut pidevalt kütma? Kui on korras aku, siis võid ju teda paari nädala tagant veidi laadida, laadimisvool kuni 10% aku nimimahtuvusest.

    Comment


      #3
      Vs: Aku säilitamine

      Kui auto seisab kaua, siis võiks ju lihtsalt aku lahti ühendada, korralik aku saab kaua iseendaga hakkama. Autol on tõesti muidu ahelaid, mis on alati taga ja tarbivad pisut, aju mingid osad jne, profid vast teavad paremini.

      Comment


        #4
        Vs: Aku säilitamine

        Pikalt seisvaid akusid on olnud väga edukalt abiks turgutada (ületalve jätkuvalt hoolduslaadida) selle laadijaga. Olen uurinud selle laadija hingeelu ja see on ilmselt parima hinna/kvaliteedi suhtega hoolduslaadija. Sobib igasugustele pliiakudele (2/6/12V mahupiiranguta). Lõpetab laadimise sujuvalt voolu vähendades 13,6V juures, seega keema ei aja. Max laadimisvool 0,6A, suuri akusid lihtsalt laadib kauem. Oma kogemus murutraktori, tsikli ja ka autoaku külmas garaažis viidatud laadija otsas ületalvepidamisega on väga positiivne.

        Aku peab olema ikka väga ideaalses seisukorras ja hoiutingimustes, et ei oleks praktilist hoolduslaadimise vajadust. Tänapäevased vanapliist valmistatud akud pole tihti isegi uuena nii head, et ei esineks isetühjenemist.
        Väga levinud on ka väärarusaam, et aku tuleb tuua säilitamiseks sooja ruumi - see on aku surm. Pigem tuleb akut hoida jahedas (0...+5C) ja kuivas. Jahedas, sest keemilised reaktsioonid aeglustuvad, isetühjenemine samuti. Kuivas, et ei tekiks aku pindmisi roomvoolusid.
        Tühi aku külmub lõhki või läbi üsna kergesti. Läbi külmunud aku kipub aktiivaine plaatide vahelt välja pudistama - ja ongi uut akut vaja...
        Täislaetud akut ei võta pakane kuidagi - elektrolüüdi õige tihedus kaitseb jäätumise vastu.
        viimati muutis kasutaja GU50; 21 m 2010, 23:26.
        Lampelektroonika sinule ja minule - www.konka.ee | EMSpeaker valjuhääldid. | Trükkplaatide projekteerimine.

        Comment


          #5
          Vs: Aku säilitamine

          Esmalt postitatud mikumaku poolt Vaata postitust
          Kui auto seisab kaua, siis võiks ju lihtsalt aku lahti ühendada, korralik aku saab kaua iseendaga hakkama.
          Tänapäevastel autodel ei ole üldse hea akusid lahti ühendada, seal kaob miljon igasugu settingut mälust ära, mida pärast võib olla vaevaline ja isegi kulukas taastada.
          Lampelektroonika sinule ja minule - www.konka.ee | EMSpeaker valjuhääldid. | Trükkplaatide projekteerimine.

          Comment


            #6
            Vs: Aku säilitamine

            Ei, ma ei hakka akut lahti kakkuma ega paari nädala tagant laadimas passimas käima, point on ikka mugavuses, panen auto seisma, juhe taha, kui ükskord vaja siis keeran võtit. Aku suht vana ja mahtuvus kadunud, aga käivitab hästi nii et suuremate külmade tulekuga on asi pmst surmale määratud kui midagi ette ei võta. Küsimus oli rohkem nende tabelite kohta. Et teeks sobiva toiteka ja vbolla isegi termoreguleeritava.
            Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

            Comment


              #7
              Vs: Aku säilitamine

              Ise ostsin selle:

              Ei ole veel üle talve pidanud, aga jutu järgi peaks sobima.

              Tasus oodata, kui kampaania käigus soodsamalt sai.
              Head susserdamist !

              Comment


                #8
                Vs: Aku säilitamine

                Kui aku vähemasti 13V selga saab, siis püsib ta poolkõva ja vähegi elus isend sellise hoiupinge peal annab ka korralikult käivitusvoolu. Universaalne pinge pea igat liiki pliipõhiste 12V akude jaoks on 13,5V. Sellisel pingel on laetus erinevatel tüüpidel 60...90%.
                Selle 0,6A isendiga isegi laadinud palju isendeid. Töökindel ja usaldusväärne kobakas. 180Ah akut kannatas kah elus hoida. Viimased 2a on seisnud õues traktori külge kinnitatuna ja on ka võrgus, kui traktor ei liigu. Sedasi tegi pm surnud aku veel aasta tööd - pakasega on täkku vaja, aga suvine vana mootori käiamine oli veel jõukohane. Vb ei kannata käivitamisel küljes olla, kui aku juba 6V peal on, aga 9V peale langeval akul küljes olles igatahes paps pole suutnud asja ära tappa.
                Sisaldab trafor ja siis miskit lülitust. Ju skeemid kaitstud ja radikad piisavad, sest kuum ega külm ilm pole sellest jagu saanud. Otseseid sademeid pole muidugi talle peale lasknud
                Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                Comment


                  #9
                  Vs: Aku säilitamine

                  Esmalt postitatud GU50 poolt Vaata postitust
                  Pikalt seisvaid akusid on olnud väga edukalt abiks turgutada (ületalve jätkuvalt hoolduslaadida) selle laadijaga. Olen uurinud selle laadija hingeelu ja see on ilmselt parima hinna/kvaliteedi suhtega hoolduslaadija. Sobib igasugustele pliiakudele (2/6/12V mahupiiranguta). Lõpetab laadimise sujuvalt voolu vähendades 13,6V juures, seega keema ei aja. Max laadimisvool 0,6A, suuri akusid lihtsalt laadib kauem. Oma kogemus murutraktori, tsikli ja ka autoaku külmas garaažis viidatud laadija otsas ületalvepidamisega on väga positiivne.
                  Tohib selle laadjaga laadida ka auto peal olevat akut? Auto elektroonikale ei tee ta midagi, kui ta nädalaid taga istub?

                  Comment


                    #10
                    Vs: Aku säilitamine

                    Esmalt postitatud kaller poolt Vaata postitust
                    Tohib selle laadjaga laadida ka auto peal olevat akut? Auto elektroonikale ei tee ta midagi, kui ta nädalaid taga istub?
                    Tohib.

                    Comment


                      #11
                      Vs: Aku säilitamine

                      Endal mul seesama GU50 poolt antud laadija müügis. Et kes tahab, võib hinda pakkuda. kuskil 5 korda kasutatud vist, sest aku läks ühte taskulampi kasutusse, kus laadija oli olemas juba.

                      Comment


                        #12
                        Vs: Aku säilitamine

                        CTEK'i akulaadijaid võib kuid järgi hoida, endal kasutuses, väga hea asi on.
                        Don't jump start your battery. Maintain it. CTEK Battery Chargers are the industry-leading, original smart charger and they work on batteries in cars, ATVs, RVs, trucks, boats, motorcycles, and much more. Stop throwing money away on dead batteries with CTEK.

                        maaletooja http://www.avt.ee/kataloog/tabel8.html

                        Comment


                          #13
                          Vs: Aku säilitamine

                          Kaldun hetkel sinna suunas https://www.elfa.se/elfa3~ee_et/elfa...7-81&toc=19160 Päris hea vool ja vast töökindlam ka kui ise aretatud asi.
                          Praegu teen loomkatseid ja toasoojas jätab 13,7V veel asja mullitama. Järgmine katse 13,35.
                          Oskab keegi esimeses lingis toodud tabeleid kommenteerida või paremaid tuua?
                          Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                          Comment


                            #14
                            Vs: Aku säilitamine

                            Esmalt postitatud katkine poolt Vaata postitust
                            Endal mul seesama GU50 poolt antud laadija müügis. Et kes tahab, võib hinda pakkuda. kuskil 5 korda kasutatud vist, sest aku läks ühte taskulampi kasutusse, kus laadija oli olemas juba.
                            Läks kasutusse, pole enam müügis. Täpselt selsamal eesmärgil- aku töökorras hoidmiseks talvel.

                            Comment


                              #15
                              Vs: Aku säilitamine

                              GU50 seletuste ja soovitustega solidaarne. Lisaksin, et vana aku käitub kapriisselt, kuid võib mõneks tarbeks veel kaua sobida. Näide: 3 aastat tagasi näitas 4 1/2 aastat töötanud diisli aku hambaid. 'Võtsin' siis uue, vana jäi seisma, sinnasamasse, täit talvist külma täis hoonesse. Laadisin kah, vahetevahel, ehk läheb tarvis. Kuid märkasin, et üle mitme kuu laadimist korrates voolu ei tarvitatagi.

                              Asjal on seletus. Aku sureb ühe elemendi suremise tõttu. Seal on põhja kogunenud nii palju plaatide lagunemistulemust, et lühistab elemendi, mis jookseb tühjaks, vedelik (mis enne oli elektrolüüt) kaotab enamuse juhtivusest ja ülejäänud elementide energiat ei saa enam kätte. Kuid see sodi võib soodsal juhul ka lühistavast asendist lahkuda, aku põhjasosas on selleks ruumi küllalt.

                              Ja tulemus: seesama ja terve aasta laadimata vana akuront oli tänavu mihkel ühe auto starterit veerand tundi ringi käiama, seejärel vajas mõõdukat laadimist.

                              Kuid autol olles see enam usaldusväärne poleks: lühistavat materjali on küllalt, et lühis taas tekiks ja et kõige ebasobivamal hetkel sõit katki jätta.

                              Comment

                              Working...
                              X