Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Autosse salongi lisa lampe, aga kuidas?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Autosse salongi lisa lampe, aga kuidas?

    Tere

    Tahan oma Rover75 monteerida lisa punktvalgustust, näiteks jalgade kohale lambi, esiistmete alla tagaistujate jalgadele valgust ja siis veel tagataladele ukse ja tagaklaasi vahel tagaistuja pea kõrgusele kruttida kaks väikest plafond lampi. Jalavalgustused töötaksid koos muu valgustusega, ehk ust avades jne aga need küljelambid peaks saama mingi oma nupu alla juhi juurde või siis nupp kohe lambi külge et tagaistuja ise klikib kui vaja

    Teine teema on et tahan vahetada tagalambid ja küljelambid LEDide vastu kuna lambilkaasid on suht suured siis tuleb teha mingi ledi-matt (palju ledi lampe monteeritult teatud aluse külge) see oleks tagatuled, pidurituled, suunatuled, tagurdustuled, külgsuunatuled ja valge lediriba esipooltulede ümber.

    Kas see on teostatav. Ma ei jaga elektroonikast muffigi nii et kõik ettepanekud on teretulnud. head foorumdamist

    #2
    Vs: Autosse salongi lisa lampe, aga kuidas?

    Esmalt postitatud Raptor poolt Vaata postitust
    tahan vahetada tagalambid ja küljelambid LEDide vastu
    Kui sa selle autoga kunagi ülevaatusele ei lähe ega liikluses ei osale, siis peaks täiesti teostatav olema.

    Comment


      #3
      Vs: Autosse salongi lisa lampe, aga kuidas?

      Däääm, et siis ülevaatuselt läbi ei saa kui lambid teised? Kas see käib ainult tagalampide kohta või ei saa panna ledriba esilampidesse ka?

      Comment


        #4
        Vs: Autosse salongi lisa lampe, aga kuidas?

        Kui juhiload ostetekse, siis tekib jah hiljem igasugu imelikke küsimusi. Aga kui ARK annab loa auto ümberehituseks, siis pole mingit probleemi, ehita endale just nii uhke "juudi jõulupuu" kui rahakott kannatab.
        Kui sa veel ei tea, siis on olemas selline koht nagu Riigi Teataja, kus kõik kehtivad seadused ilusasti kirjas, alusta lugemist kasvõi sealt.

        Comment


          #5
          Vs: Autosse salongi lisa lampe, aga kuidas?

          Kindlasti käib jutt sinisest valgusest.

          Comment


            #6
            Vs: Autosse salongi lisa lampe, aga kuidas?

            Ei tea midagi ÜV kohta,endalgi mõni lisa tuli pandud(tuhatoosi ja mobla hoidja juurde).Ei kobisetud miskit.Kui coca cola autu teha võib jamaks minna küll.

            Comment


              #7
              Vs: Autosse salongi lisa lampe, aga kuidas?

              Salongi valgustusega pole niisuurt probleemi, seal ei tohi lihtsalt juhti häirida. Aga salongivalgustusega on see häda, et seda teised hästi ei näe, "knight rider'i" tuluke on selles mõttes hulga etem.

              Comment


                #8
                Vs: Autosse salongi lisa lampe, aga kuidas?

                Tegelikult võid need tuled toppida kuhu iganes, aga originaalvalgustid peavad muutumatuna näitama. Liikluses sellist tilulilu kasutada ie või, aga koduõuel anna minna.
                laevalgusti vaheta ära, jalavalgustid pista driveriga sobivasse kohta ja toide võta laelambist. Punktvalgustiteks on müüa lampe, mis süttivad pealevajutamisel. Kui soovid, siis saad nendes hõõglambid dioodide vastu vahetada.
                Sõber tegi veoki tagatuledesse punased dioodringid. Näitavad umbes sarnaselt, nagu originaaltuled, ühegi nurga alt eredalt silma ei paista. Ilusad näevad välja ja ülevaatusel pole keegi kobisema hakanud. Samuti on juba 5 või 6 aastat tal samal masinal kasutusel külgedel kollased ääretuled, mis on dioodidega täidetud. Valges peaaegu pole nähagi, aga pimedas särab, nagu jõulupuu. Mis seal salata, see selle masina eesmärk osaliselt ongi
                Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                Comment


                  #9
                  Vs: Autosse salongi lisa lampe, aga kuidas?

                  Mul ka jalavalgustuse tarvis vool võetud hetkel laelambist, aga uus mõte nüüd. Jalavagustus (e. footwell light ) süttiks koos armatuuri valgustusega, siis koos süüte sisse keeramisega. Kuidas siis õigemini toimida. Ei ole tea mis elektrik, siis plaan armatuurist spidomeetri plokk (kelladeplokk) välja võtta ja näiteks spidomeetri näidiku taustavalgustus pirni ÜHELE kaablile teha väike katkestus ja sinna vahele ülbelt ühendada, jadaühendusena. Lede iseeneset palju pole, 2led riba..ehk kokku 15dioodiga riba (mõlemale poole keskkonsooli st pedaalide kohale ja kindalaeka alla).
                  Midagi halbe ei tee?
                  Või peaks roolilati juures otse esitulede lülitisse ühendama, põhimõtteliselt vahel pole.

                  Comment


                    #10
                    Vs: Autosse salongi lisa lampe, aga kuidas?

                    Kas kaitsmeplokist ei saa juhtmeid välja tuua ?

                    Comment


                      #11
                      Vs: Autosse salongi lisa lampe, aga kuidas?

                      Miks te asju nii keeruliselt teete? Tegin selle Rock kampaania BMW valgustuse, aega kulus alla päeva. Valgustuses on uste all led ribad ja ka samad asjad jalgade kohal. Kuna kasutusel led ribad siis võtke vool suvalisest kohast kus see isegi võtme süütelukust puudumisel olemas on, mina vedasin makile uue toite akult ja sain sealt. Et iga ukse aluse tuli süttiks ainult konkreetse use avamisega, võtsin massi konkreetse ukse andurist. Jalgade valgustuse panin nii et süttivad kõik valgustid suvalise ukse avamise peale, tundus kuidagi mõistlikum ja ilusam, sinna võtsin massi salongivalgustuse juhtmest mis originaalis süütab valguse suvalise ukse avamisega. Salongivalgustitesse läksid ka led pirnid. Ülevaatusel sinu autos olevad led pirnid, lisavalgustused ülevaatajat ei huvita, see teistele liiklejatele nagunii nähtamatu. Isegi ukse alla pandud led ei mõjuta neid, kuna see ei pimesta ega tegelikult ei häiri ka muud moodi teisi liiklejaid. Uuematel autodel on ju ka analoogsed valgustused olemas. Lisaks tegin samamoodi ka näitustel käiva oranzi Volvo 480 isendi. Kui miskit arusaamatuks jäi, siis küsige julgesti.
                      No ikka täitsa nukas, kagunukas!

                      Comment


                        #12
                        Vs: Autosse salongi lisa lampe, aga kuidas?

                        Esmalt postitatud MazdaGTI poolt Vaata postitust
                        Miks te asju nii keeruliselt teete? Tegin selle Rock kampaania BMW valgustuse, aega kulus alla päeva. Valgustuses on uste all led ribad ja ka samad asjad jalgade kohal. Kuna kasutusel led ribad siis võtke vool suvalisest kohast kus see isegi võtme süütelukust puudumisel olemas on, mina vedasin makile uue toite akult ja sain sealt. Et iga ukse aluse tuli süttiks ainult konkreetse use avamisega, võtsin massi konkreetse ukse andurist. Jalgade valgustuse panin nii et süttivad kõik valgustid suvalise ukse avamise peale, tundus kuidagi mõistlikum ja ilusam, sinna võtsin massi salongivalgustuse juhtmest mis originaalis süütab valguse suvalise ukse avamisega. Salongivalgustitesse läksid ka led pirnid. Ülevaatusel sinu autos olevad led pirnid, lisavalgustused ülevaatajat ei huvita, see teistele liiklejatele nagunii nähtamatu. Isegi ukse alla pandud led ei mõjuta neid, kuna see ei pimesta ega tegelikult ei häiri ka muud moodi teisi liiklejaid. Uuematel autodel on ju ka analoogsed valgustused olemas. Lisaks tegin samamoodi ka näitustel käiva oranzi Volvo 480 isendi. Kui miskit arusaamatuks jäi, siis küsige julgesti.
                        Lühendid kirjutatakse suure tähega, seega LED, mitte led. LED on juba ise mõiste, sellele ei pea lisama sõna pirn.
                        Aku pealt EI OLE SOOVITATAV võtta ühegi seadme toidet, selleks on autodel olemas õiged jagamise kohad. Samuti peab iga ahel olema varustatud kaitsmega. Neid "tuunitud" autosid maha põlenud omajagu.
                        Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                        Comment


                          #13
                          Vs: Autosse salongi lisa lampe, aga kuidas?

                          Sinna spidomeetri plokki läheb igavene pundar juhmeid kimpus, sasin seal välja need 2 soont mis (valgustus lambi) taha jookseb. Ühele soonele teen (värve ei tea, polegi oluline vsit ka?) katkestuse ja ühendan nagu joonisel näha kaitsemega paar LED vahele.
                          Joonise tegin enam vähem, püütsin lihtsalt teha ärge norima hakake.
                          Need ülemised on kujutatud joonisel igasugu andurid ja muud kaablitena ja see hall ruut on nn kujutatud spidomeetri plokina. Splokis olev lamp on see tehase üks armatuuri valgustuse pirn. Ah jaa, kaitse on ka kohe ühenduskoha juurde vahele lisatud, tavaline autokaitse vastava pistikuga.
                          Pole ju põlengu ohtu kui ühendused kenasti ära isoleerida.

                          Soov oleks et jalavalgustus süttiks koos armatuuri valgustusega e. vasakul esituledekangiga, mitte ainult süüte enda sisse keramisega nn check ja kompu valgustusega.
                          joonis: http://static3.nagi.ee/i/p/702/30/17557603186c98_o.jpg
                          Olge head kui kelligil midagi kommenteerida ja lisada on vastake julgelt, homme ehk leiutama

                          EDIT: Googeldasin oma liikuri kellaploki ja ühenduste kohta siis polegi nii lihtne. vanematel masinatel oli teine süsteem. Kaablid lähevad otse kellaploki plaadil olevatesse pistikutesse. Hakka seal näpuga seda "õiget" taga ajama. Kaitse vahele ja saab särtsu ka keskkonsooli valgustusest sama kajoonisel toodud katkestusega kätte. Kokku taga tuleks see lisa 8W siiski. Keegi targem võiks ikka ohutuse poole pealt kommenteerida, oleks süda siiki rahul!
                          viimati muutis kasutaja Andu73; 26 m 2011, 20:52.

                          Comment


                            #14
                            Vs: Autosse salongi lisa lampe, aga kuidas?

                            "värvi ei tea pole oluline" on väga huvitav. Eks neid põleb maha. Ma hiljuti tegin yhte juhtmestikku kus eelmine tyra oli keskluku yhendanud tagumise klaasipuhastaja kylge, ka võtnud suvalisest kohast. Seda kasutasid läksid uksed lukku ja oleks signa kylge yhendatud oleks see ka kisama hakanud. Väga pro systeem, 5+, kradi wannabe elektrikud.
                            Lisaks terve juhtmestik oli isoleeriga pandud, joodetud ei olnud, niisama kokku keeratud. Isoleeriga 1 tiir yle. Ajaga see säästu isoleeri liim läheb pehmeks ja tuleb ära. Imestasin et seal veel midagi põlema läinud polnud. Aga eks seda seletas et pool kaitsmeploki kaitsmeid olid läbi, teine pool oli kõik 30A sisse topitud ka 7,5A kohtadele.
                            Ise vähemalt tegin korralikult, joodetud ja liimiga termorüüs peale ja siis kimbule polüetüleenist kaitse peale, või kui polnud võimalik termoryysi kasutada siis korralikult päris mitu ringi ja sõlm peale teibiga et suvel soojaga maha ei tuleks. Julgen väita et sai parem kui originaal. Aega võttis 3 nädalavahetust, mingi 2m termorüüsi ja päris palju jootetina.
                            Siis mingi vana oli vedanud lisatulede "ämbliku võrke", mingisse aiavoolikusse oli aetud traat sisse(ju siis juhet polnud käepärast) ja diagonaaliyle mootori jms kohtades. Vähemalt oli natuke arenenum yhenduse kohapealt et kruviklemme kasutas.
                            See et wannabe tegelased ise käkivad on põhjus miks ise tegemine väga piiratud, lisaks sellistele ei anta skeeme vabalt kätte. Muidugi ega nad skeemist aru ka ei saa.

                            Andu palun tutvu elektriga, su skeem ei tööta, vaja on rööpühendust. Kui sa ei tee vahel rööp ja jada yhendsel pole sa kompetentne seda tööd tegema ja peaks otsima kellegi kes oskab.

                            MazdaGTI ei ole mõtet sitta reklaamida(sry jääb mulje nagu oleks jooma käigus tulnud mõte elektrikuks hakata ja siis kokku midagi käkkinud ja nyyd kelgib sellega).
                            "Et iga ukse aluse tuli süttiks ainult konkreetse use avamisega, võtsin massi konkreetse ukse andurist" Vanematel masinatel peale juhi ukse kõik uste andurid paraleelselt. Lisaks kui salongivalgustuse kaitse või alarmi katise läbi põleb toidetakse poolt autot parasiitvooludega. Siis tekivad vägevad lisafunktsioonid Üldiselt jh wannabe elektrikud võiks natuke harida enne kui miskit kokku käkivad.
                            Aku pealt ilma kaitsmeta ei tooda yhtegi kaitset ja igale juhtme diameetri kohta käib õige kaitse ka. Mitte et 1 ruudusele väänatakse 110A kaitse ette.
                            viimati muutis kasutaja murphy; 27 m 2011, 00:08.
                            Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
                            1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
                            2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.

                            Comment


                              #15
                              Vs: Autosse salongi lisa lampe, aga kuidas?

                              Esmalt postitatud murphy poolt Vaata postitust
                              Andu palun tutvu elektriga, su skeem ei tööta, vaja on rööpühendust. Kui sa ei tee vahel rööp ja jada yhendsel pole sa kompetentne seda tööd tegema ja peaks otsima kellegi kes oskab.
                              Jadal- ja rööpühenfusel teen vahet, lihtsalt kusikilt nagu meelde jäänud, et parem olgu juba jadaühendus autos. Loogiliselt võttes see esimene skeem peaks ka täitsa põlema, aga ok. Rööp siis rööp.
                              Joonis 2.

                              Loodan, et sellega jääd rahule ja särtsu võtan ühest pirnist keskkonssolist (arvatavasti udutule nupu valgustuse pirni kaablitest vahetult enne lülitit), st ühendan samuti samuti rööbiti oma LEd kupatuse vahele. Üks juhtme ots punase + ja teine pruun - külge. OK? (loogiliselt võttes peaks olema seal need kaks värvi)
                              viimati muutis kasutaja Andu73; 27 m 2011, 15:30.

                              Comment

                              Working...
                              X