Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Auto mootori soojendus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Auto mootori soojendus

    Kuna ei leidnud pädevat teemat mida jätkata, otsustasin uue teha.

    Ehk siis soojendusprobleem. Vaja temperatuuri mootoriploki ülaosas tõsta vaid niipalju et kõvemad miinuskraadid elimineerida. Asi pole vajalik käivitamisele, vaid sootuks neetud õlitusprobleemi lahendamiseks (miks ja miks jätaks siit teemast välja, räägiks ainult soojendusest).

    On variante ostmaks standartset soojendust. Aga, 1. on hind kirves, 2. on valikuid üsna-üsna vähe, 3. on ruumipuudus ja mitte niisama öeldult vaid mida pole seda pole, 4. on väismaa foorumites väljendatud rahulolematust.

    Kuna arvestades eelöeldut, siis pikalt arutledes jõudsin järeldusele, et tarvis ehk ise üks pisike asi teha; kuna on treimis võimalus, metalle/plastikuid, freesimis võimalus, keevitused/jootmisvõimalus ja kõike muud sarnast, ehk nagu saaks vabalt teha.

    Alustasin sobiva küttekeha otsingut ja ei suuda leida, kuidagi ei suuda.
    Võiks olla üsna väike, arvestades otstarvet, ca -200W.
    Mõtlesin et võiks olla pisike metallist silinder või karp, millel üks voolikustutser üleval ja teine all; seal sees või küljel pisike küttekeha koos termostaadi või termotabletiga; küttesilindri kinnitaks kere külge ja sealt viiks torud mootoriploki veevärki.
    Arvestades siis et küttevõimsus on niivõrd väike, oleks element koguaeg järgi ja termotablett oleks siis ainult igaks juhuks kaitse seal.

    Siis, vaja küttekeha, pisikest, lollikindlat, sobilikku sellisesse kohta, kuni 200W.

    Andke ideid, kel on....
    Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa

    #2
    Vs: Auto mootori soojendus

    Kas defa spiraal jääb liiga kalliks? Ilma juhtmete värkideta ainult element on midagi alla 1k. Ja 200W jääb nälga, ammu veel plokist väljaspool.
    Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

    Comment


      #3
      Vs: Auto mootori soojendus

      Millist spiraali sa mõtled? Pane link või midagi...
      Kui mõtled seda ploki sisse korgi asemele, siis mul on seal kohal asi üsna tuuga- ruumi pole. Isegi kui leian imeläbi et kuidagi ehk mahuks panema, pean masina sisuliselt laiali lammutama, alates summuti torustiku, väljalaske kollektori eemaldamisega jne. Teisele poole ei pääse üldse ligi, karju või appi, sisuliselt tõsta või mootor maha
      Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa

      Comment


        #4
        Vs: Auto mootori soojendus

        See korgi asemele jah.
        Autostuudio e-pood - lisatarvikud autodele, veoautodele, mootorratastele, veesõidukitele, Defa ja Webasto soojendid ja nende varuosad.

        Sellega see värk et kui paned plokki sisse siis on soojendatav osa hulga väiksem kui tsirkulatsiooni pumbaga. Ehk siis välise küttekeha puhul peab sama tulemuse jaoks mingi poole võimsam või nii olema.
        Need defa omad peaks kuskil 700W ringis olema. Omal sõiduautol peal ja alla -10 jääb ühest tunnist väheks, 2-3 on paras.
        Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

        Comment


          #5
          Vs: Auto mootori soojendus

          Uurisin veelkord oma pildigaleriid ja skeeme jooniseid. Korgivariant korgivariandina langeb täiesti ära.
          Paar pilti ka, et poleks niisama jahumine:
          Seal kusagil kollektori taga on korgid, mille eest/vastast jookseb veel läbi veetoru pikki mootorit:

          Ülevalt, lähedalt vaadates mootori taha; seal kusagil 40cm all pool on üks kork, mida ei näe silmaga ja käega ligipääs võimatu:

          Külgvaade nurgalt mootori tagumisele osale, kuhu mahtus käsi koos fotoaparaadiga- ei rohkem:


          Aga aitäh lingi eest, ehk leian endale miskit sobilikku...
          Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa

          Comment


            #6
            Vs: Auto mootori soojendus

            Võimalus on paigutada mitte plokki, vaid ka alumisse radikast tulevasse lõdvikusse.
            Paber ja pliiats on parem kui geeniuse mälu.

            Comment


              #7
              Vs: Auto mootori soojendus

              Sinna ei pane miskit, sest termostaat ei lase vett ringlema, ka peaks radikas alati silmini täis olema, mida ta pole.
              Aga kui saaks sellise pisikese küttekeha kusagilt, oleks tore.

              Aga mis nende Defa asjadega on. Datasheet ei anna võimsust ega muud teavet.
              Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa

              Comment


                #8
                Vs: Auto mootori soojendus

                Mis masinale sa seda aretada tahad? http://www.calix.se/ leiad paigaldamise koha mootoril ja mis tüüpi küttekeha ja võimsuse.
                Defa kohta leiad teavet http://www.defa.com. Ise kasutan calixit 500W väiksel ja 750W suurel, see 200W on selgelt vähe. Kuigi hinnad jah - uuematel sinna 2k kanti pluss juhtmed.

                Comment


                  #9
                  Vs: Auto mootori soojendus

                  Tere!Ehitasin kunagi ühele Vene Uazikule soojenduse.Kasutasin 500W tassisissekäivat keedupulka.Selle monteerisin 32mm. vasest veevärgi kolmikusse.Vist kasutasin mingit EPO`t.Asi toimis aastaid.

                  Comment


                    #10
                    Vs: Auto mootori soojendus

                    Kohati liigub keldripoodides lennuki (27 V) väikseid pulkküttekehi, hinnad ka sõbralikud.
                    MINULE EI MEELDI KUI MÕNINGAD ISIKUD MINU POSTITUSI MUUDAVAD,
                    KUI POSTITUS EI SOBI SIIS PALUKS SEE KUSTUTADA !

                    Comment


                      #11
                      Vs: Auto mootori soojendus

                      Mis salajane imemasin see siis on, ehk paljastad ikka, ära häbene
                      Tänapäeval on saada igasuguseid eelsoojendeid, isegi ATV-dele ja mootorkelkudele. Üsna tõenäoliselt on olemas ka sellele autole elektriline blokisoojenduse variant, eriti kui masinat põhjamaades turustatud on. Need ei ole nüüd küll hirmkallid, kui ise suudad paigaldada.
                      Samuti eksisteerib blokiväline süsteem, kus kütteelement kinnitatakse väljapoole blokki. Termopasta käib vahele, paigaldamisel pole vaja jahutusvedelikkugi välja lasta. Saadavus oleneb muidugi margist-mudelist.
                      Kui aga kuidagi pole sobivat ühelgi tootjal, siis on olemas universaalne jahutuslõdvikute vahele käiv soojendi.
                      Soojendi element on tavaliselt 400-500W, miska vajalik eelsoojendamise aeg on 1-2h.
                      Lampelektroonika sinule ja minule - www.konka.ee | EMSpeaker valjuhääldid. | Trükkplaatide projekteerimine.

                      Comment


                        #12
                        Vs: Auto mootori soojendus

                        Mis on see universaalne, palju maksab? Minu autole Calix ja Defa annavad ka ainult ühe varianti - vooliku vahele käiv asi. Sama auto ilma turbota variandi puhul käib soojendi ploki (plokk on tugeva peega!) külge, sisselaske kollektori alla. Ise kaalun siin 700 krooni asemel kulutada ka märksa vähem raha. Kas boilerite küttekehi annaks väänata? Neid on igasuguses mõõdus, üsna taskukohase hinnaga ja mõeldud need ju ka põhimõtteliselt 24/7 toimimseks. Tassi küttespiraal mõeldud ju korraks, vähese vee soojendamiseks..

                        Ei tahaks kuidagi maksta lihtsa asja eest liigset raha..

                        P.S. Calix ja Defa pakuvad sõiduautodele kõik 550W isendeid. Nii vooliku sees kui ka väljas.


                        P.P.S. K-rautast ja Fixusest saab salongisoojendi, pealtnäha (ning ribide vahelt ka seestnäha) samasuguse nagu Calix pakub, 69.- eest Calixi salongisoojendi maksab ca 1000.-. Autolaadija Calix kirjadega on 390 EUR, just pool tunnikest tagasi kolleeg oli Soome hindu uurinud, Elfast saab analoogse 390 krooni eest..
                        Nii et otsiks ikka alternatiive vedelikusoojendamiseks ka.
                        viimati muutis kasutaja tazavi; 06 m 2010, 13:23.

                        Comment


                          #13
                          Vs: Auto mootori soojendus

                          Torgiks kohe seda mootori asja...
                          Millest sa järeldad, et külmaga ei õlita? Vaevalt, et sa mootorisse 15w-40 mineraalõli paned.

                          Comment


                            #14
                            Vs: Auto mootori soojendus

                            Ma ei järelda midagi, ma näen; ja vaatan selle pärast et see "tühine" pool mootorit mis eelmine aasta kokku/tükkideks jooksis seisab ikka kuuriall.
                            Müüdav 5W-40 on ka kohati täitsasaast, nagu ka natigi uuem tehnika kuhu seda sisse valada.
                            Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa

                            Comment


                              #15
                              Vs: Auto mootori soojendus

                              Kas selline lahendus on liiga lihtne või liiga kallis?
                              Autostuudio e-pood - lisatarvikud autodele, veoautodele, mootorratastele, veesõidukitele, Defa ja Webasto soojendid ja nende varuosad.

                              Comment

                              Working...
                              X