Tervist, lugupeetud härrased!
Ega ma teid enda pärast ei tülitaks, aga... ühesõnaga meil siin ümbruskonnas ühel mehel on kuuri all selline uhke aparaat, millega saab rehve tasakaalu ajada. See tähendab et kunagi sai, aga nüüd enam mitte. Praegu teeb ta kõikvõimalikke imelikke asju, aga mitte seda, mida peaks tegema. Mudeliks on sellel imeriistal "BEISSBARTH W426" ja ehitusaasta jääb välimuse ja sisemuse järgi otsustades ilmelt kuskile sinna Teise maailmasõja järgsetesse aastakümnetesse.
Aga nüüd siis asjast ka. Kutsuti mind siin ükspäev seda värgeldust remontima, aga korda pole ma teda mitte saanud. Mis seal sees siis oli... kõigepealt 3 andurit, üks neist siis rehvi positsiooni (nurga) määramiseks. See näeb iseenesest välja nagu selline saeketas, mille hambad siis kahe infrapunase laserkiire vahelt läbi sõidavad ja sealjuures elektroonikaplaadile impulsse lajatavad. Selle asja ma mõõtsin üle ja kui ketast liigutada, vaheldus pinge anduri väljunditel 0 ja 12V vahel. Ühesõnaga ilmselt on korras.
Siis oli seal veel kaks andurit võllile mõjuva jõu määramiseks. Need on siis selleks, et kui see tasakaalustamata ratas seal vibreerib, siis saaks masin aru, kuhu suunas ja kui suure raskuse nüüd peaks juurde lisama. Tundub, nagu oleks tegemist induktiivpoolidega, mille südamikku see võll siis vibreerides sisse-välja liigutab. Igatahes võlli kangutades seal pinge tekkis ja kui ratas ringi käis, siis oli ühe peal vahelduvpinge 250mV ja teise peal 350mV. Tekkis tugev kahtlus, et ka need andurid võivad iseenesest korras olla.
Nüüd siis see kõige keerulisem osa, ehk elektroonikaplaat, kus see viga ennast ilmselt kuskil kahe kivi vahel osavalt varjabki. Asi on aga selles, et neid kive oli seal vähemalt 20 tükki!!! HEF-id ja muud imeloomad, mis seal kõik olid. Võta nüüd kinni, mis moodi see töötab ja kust otsast teda lammutama hakata. Ainus intelligentne sitikas tundus olevat kontroller, mis juhib 3-numbrilist LCD-d. Toited pluss ja miinus 12V ma mõõtsin üle, need olid normaalsed. Ja siis on seal ääres terve rivi igasugu potekaid. No 7 tükki oli vähemalt. Mis need seal kõik teevad, jäi mõistatuseks ja igaks juhuks ei hakanud neid keerama ka.
Niisiis... mida kõik see kupatus seal kokku teeb... Kui toide sisse lülitada, tuleb LCD-le mingi number ja kõik on kena. Nüüd kui rehv pöörlema panna, kaob pilt LCD-lt ära. Omaniku jutu järgi pidi see ka normaalne olema. Ainult et ennevanasti oli see pilt siis mõne aja pärast tagasi tulnud ja hakanud vajalikku lisatavat raskust näitama. Nüüd ta seda aga enam teps mitte ei tee. Pilt tuleb tagasi alles pärast masina mitmekordet sisse-välja lülitamist. Väga imelik. Kontroller läheks nagu lolliks kätte ära rehvi pöörlemise ajal. Igatahes mul sai mõistus too õhtu otsa ja ma otsustasin siia pöörduda, et mida nüüd edasi teha.
Küsiks siis järgmised küsimused:
1) Kas keegi äkki on selliseid asju kunagi remontinud-hooldanud ja teab, kust saada skeemi või service manuali? Ma küll netist otsisin, aga ainus mis ma leidsin, oli selle firma kodulehekülg, kus pakutakse müüa palju uuemaid ja ilusamaid seadmeid, kuhu välimuse järgi otsustades on vist juba terve kompuuter sisse keevitatud. Remondi alast informatsiooni seal muidugi ei olnud.
2)Ehk teab keegi, mida need poted seal trükkplaadi servas võiksid teha või oskab soovitada, kust kandist seda viga edasi võiks kaevata...
Kaaskodanike värskeid ideid ootama jäädes,
tunnus
P.S. Kodanikku, kellelt pärinev info viib seadme eduka parandamiseni, ootab viisakas rahaline kompensatsioon. Lahkele aitajale pole meil kombeks võlgu jääda.
Ega ma teid enda pärast ei tülitaks, aga... ühesõnaga meil siin ümbruskonnas ühel mehel on kuuri all selline uhke aparaat, millega saab rehve tasakaalu ajada. See tähendab et kunagi sai, aga nüüd enam mitte. Praegu teeb ta kõikvõimalikke imelikke asju, aga mitte seda, mida peaks tegema. Mudeliks on sellel imeriistal "BEISSBARTH W426" ja ehitusaasta jääb välimuse ja sisemuse järgi otsustades ilmelt kuskile sinna Teise maailmasõja järgsetesse aastakümnetesse.
Aga nüüd siis asjast ka. Kutsuti mind siin ükspäev seda värgeldust remontima, aga korda pole ma teda mitte saanud. Mis seal sees siis oli... kõigepealt 3 andurit, üks neist siis rehvi positsiooni (nurga) määramiseks. See näeb iseenesest välja nagu selline saeketas, mille hambad siis kahe infrapunase laserkiire vahelt läbi sõidavad ja sealjuures elektroonikaplaadile impulsse lajatavad. Selle asja ma mõõtsin üle ja kui ketast liigutada, vaheldus pinge anduri väljunditel 0 ja 12V vahel. Ühesõnaga ilmselt on korras.
Siis oli seal veel kaks andurit võllile mõjuva jõu määramiseks. Need on siis selleks, et kui see tasakaalustamata ratas seal vibreerib, siis saaks masin aru, kuhu suunas ja kui suure raskuse nüüd peaks juurde lisama. Tundub, nagu oleks tegemist induktiivpoolidega, mille südamikku see võll siis vibreerides sisse-välja liigutab. Igatahes võlli kangutades seal pinge tekkis ja kui ratas ringi käis, siis oli ühe peal vahelduvpinge 250mV ja teise peal 350mV. Tekkis tugev kahtlus, et ka need andurid võivad iseenesest korras olla.
Nüüd siis see kõige keerulisem osa, ehk elektroonikaplaat, kus see viga ennast ilmselt kuskil kahe kivi vahel osavalt varjabki. Asi on aga selles, et neid kive oli seal vähemalt 20 tükki!!! HEF-id ja muud imeloomad, mis seal kõik olid. Võta nüüd kinni, mis moodi see töötab ja kust otsast teda lammutama hakata. Ainus intelligentne sitikas tundus olevat kontroller, mis juhib 3-numbrilist LCD-d. Toited pluss ja miinus 12V ma mõõtsin üle, need olid normaalsed. Ja siis on seal ääres terve rivi igasugu potekaid. No 7 tükki oli vähemalt. Mis need seal kõik teevad, jäi mõistatuseks ja igaks juhuks ei hakanud neid keerama ka.
Niisiis... mida kõik see kupatus seal kokku teeb... Kui toide sisse lülitada, tuleb LCD-le mingi number ja kõik on kena. Nüüd kui rehv pöörlema panna, kaob pilt LCD-lt ära. Omaniku jutu järgi pidi see ka normaalne olema. Ainult et ennevanasti oli see pilt siis mõne aja pärast tagasi tulnud ja hakanud vajalikku lisatavat raskust näitama. Nüüd ta seda aga enam teps mitte ei tee. Pilt tuleb tagasi alles pärast masina mitmekordet sisse-välja lülitamist. Väga imelik. Kontroller läheks nagu lolliks kätte ära rehvi pöörlemise ajal. Igatahes mul sai mõistus too õhtu otsa ja ma otsustasin siia pöörduda, et mida nüüd edasi teha.
Küsiks siis järgmised küsimused:
1) Kas keegi äkki on selliseid asju kunagi remontinud-hooldanud ja teab, kust saada skeemi või service manuali? Ma küll netist otsisin, aga ainus mis ma leidsin, oli selle firma kodulehekülg, kus pakutakse müüa palju uuemaid ja ilusamaid seadmeid, kuhu välimuse järgi otsustades on vist juba terve kompuuter sisse keevitatud. Remondi alast informatsiooni seal muidugi ei olnud.
2)Ehk teab keegi, mida need poted seal trükkplaadi servas võiksid teha või oskab soovitada, kust kandist seda viga edasi võiks kaevata...
Kaaskodanike värskeid ideid ootama jäädes,
tunnus
P.S. Kodanikku, kellelt pärinev info viib seadme eduka parandamiseni, ootab viisakas rahaline kompensatsioon. Lahkele aitajale pole meil kombeks võlgu jääda.
Comment