Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Rehvi tasakaalustamispink

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Rehvi tasakaalustamispink

    Tervist, lugupeetud härrased!

    Ega ma teid enda pärast ei tülitaks, aga... ühesõnaga meil siin ümbruskonnas ühel mehel on kuuri all selline uhke aparaat, millega saab rehve tasakaalu ajada. See tähendab et kunagi sai, aga nüüd enam mitte. Praegu teeb ta kõikvõimalikke imelikke asju, aga mitte seda, mida peaks tegema. Mudeliks on sellel imeriistal "BEISSBARTH W426" ja ehitusaasta jääb välimuse ja sisemuse järgi otsustades ilmelt kuskile sinna Teise maailmasõja järgsetesse aastakümnetesse.

    Aga nüüd siis asjast ka. Kutsuti mind siin ükspäev seda värgeldust remontima, aga korda pole ma teda mitte saanud. Mis seal sees siis oli... kõigepealt 3 andurit, üks neist siis rehvi positsiooni (nurga) määramiseks. See näeb iseenesest välja nagu selline saeketas, mille hambad siis kahe infrapunase laserkiire vahelt läbi sõidavad ja sealjuures elektroonikaplaadile impulsse lajatavad. Selle asja ma mõõtsin üle ja kui ketast liigutada, vaheldus pinge anduri väljunditel 0 ja 12V vahel. Ühesõnaga ilmselt on korras.

    Siis oli seal veel kaks andurit võllile mõjuva jõu määramiseks. Need on siis selleks, et kui see tasakaalustamata ratas seal vibreerib, siis saaks masin aru, kuhu suunas ja kui suure raskuse nüüd peaks juurde lisama. Tundub, nagu oleks tegemist induktiivpoolidega, mille südamikku see võll siis vibreerides sisse-välja liigutab. Igatahes võlli kangutades seal pinge tekkis ja kui ratas ringi käis, siis oli ühe peal vahelduvpinge 250mV ja teise peal 350mV. Tekkis tugev kahtlus, et ka need andurid võivad iseenesest korras olla.

    Nüüd siis see kõige keerulisem osa, ehk elektroonikaplaat, kus see viga ennast ilmselt kuskil kahe kivi vahel osavalt varjabki. Asi on aga selles, et neid kive oli seal vähemalt 20 tükki!!! HEF-id ja muud imeloomad, mis seal kõik olid. Võta nüüd kinni, mis moodi see töötab ja kust otsast teda lammutama hakata. Ainus intelligentne sitikas tundus olevat kontroller, mis juhib 3-numbrilist LCD-d. Toited pluss ja miinus 12V ma mõõtsin üle, need olid normaalsed. Ja siis on seal ääres terve rivi igasugu potekaid. No 7 tükki oli vähemalt. Mis need seal kõik teevad, jäi mõistatuseks ja igaks juhuks ei hakanud neid keerama ka.

    Niisiis... mida kõik see kupatus seal kokku teeb... Kui toide sisse lülitada, tuleb LCD-le mingi number ja kõik on kena. Nüüd kui rehv pöörlema panna, kaob pilt LCD-lt ära. Omaniku jutu järgi pidi see ka normaalne olema. Ainult et ennevanasti oli see pilt siis mõne aja pärast tagasi tulnud ja hakanud vajalikku lisatavat raskust näitama. Nüüd ta seda aga enam teps mitte ei tee. Pilt tuleb tagasi alles pärast masina mitmekordet sisse-välja lülitamist. Väga imelik. Kontroller läheks nagu lolliks kätte ära rehvi pöörlemise ajal. Igatahes mul sai mõistus too õhtu otsa ja ma otsustasin siia pöörduda, et mida nüüd edasi teha.

    Küsiks siis järgmised küsimused:

    1) Kas keegi äkki on selliseid asju kunagi remontinud-hooldanud ja teab, kust saada skeemi või service manuali? Ma küll netist otsisin, aga ainus mis ma leidsin, oli selle firma kodulehekülg, kus pakutakse müüa palju uuemaid ja ilusamaid seadmeid, kuhu välimuse järgi otsustades on vist juba terve kompuuter sisse keevitatud. Remondi alast informatsiooni seal muidugi ei olnud.

    2)Ehk teab keegi, mida need poted seal trükkplaadi servas võiksid teha või oskab soovitada, kust kandist seda viga edasi võiks kaevata...

    Kaaskodanike värskeid ideid ootama jäädes,
    tunnus

    P.S. Kodanikku, kellelt pärinev info viib seadme eduka parandamiseni, ootab viisakas rahaline kompensatsioon. Lahkele aitajale pole meil kombeks võlgu jääda.

    #2
    Vs: Rehvi tasakaalustamispink

    Esmalt postitatud tunnus poolt Vaata postitust
    HEF-id ja muud imeloomad
    HEF4001 taolised? CMOS (KMOP) loogikakivid. Millised täpsemalt? Pilte?
    Keegi pole targemaks muutunud sellest, et mind lolliks peab.

    Comment


      #3
      Vs: Rehvi tasakaalustamispink

      @ kuuriall viitab kylmadele joodete
      le, luup kätte siis aga see minu arvamus ainult
      viimati muutis kasutaja paulike; 08 m 2011, 03:18.

      Comment


        #4
        Vs: Rehvi tasakaalustamispink

        Minu arvamus, et pliiats kätte ja skeemi joonistama!
        +/-12V viitab op võimenditele, potekad ilmselt nende võimenduse seadmiseks. Neid ei maksa puutuda - pärast ei oska keegi enam neid gramme paika ajada!
        Aga ilma skeemita palju rohkem öelda ei oska.
        viimati muutis kasutaja vaiko; 08 m 2011, 09:29. Põhjus: hoiatus

        Comment


          #5
          Vs: Rehvi tasakaalustamispink

          proovi mõne sellise rehviga mis on väga tasakaalust väljas,see masin nii vana et ei pruugi väikest tasakaalu häiret näidata
          Aiiaa bljäääd,sa nahka teed...

          Comment


            #6
            Vs: Rehvi tasakaalustamispink

            Nojh, tundub et eriti remontinud asju pole. Lampi üle joota pole ka mõtet võib vanale elektroonikale haiget teha. Ilma skoobita ei tee sa seal miskit. Skeemi pole väga vaja üles joonistada. Vaja lihtsalt selgeks saada mis signaale vaja et asi õieti töötaks. Ühendad signaaligene külge lauapeal ja hakkad vaatama skoobiga kuhu signaalid jooksevad ja kus on need sellised kui ei peaks olema. Mu viimati remonditud antiikselt automaatpainutuspingil oli näiteks aja jooksul IR allikana kasutatav hõõglamp tuhmunud ja tulemusena optiline enkooder ei töödanud. Kohapeal ei saanud miskit aru. Lauapeale ja signaalid sisse siis kohe näha.
            Muidugi enne vaata lüüdid ka üle et poleks oksüdeerunud ega punnis.
            Külmjooted on pliivabade asjade teema rohkem.
            Lisaks parandatud asjad on soovitav üle lakkida korraliku viskoose lakiga. See tagab et asi käib veel aastaid. Enamus kipub olema et oh sain korda lapib kähku korpuse peale kasseerib raja ja minekut. Selle asemel et uuesti plaat välja võtte ära lakkida ja kuivatada ja kokku.
            Kuivata muidugi elektroonikat enne korralikult, niiskus põhjustab vahel probleeme ja ära unusta ESD-d eriti kuskil radika ääres kasvavad laengud hästi.
            Samuti mehaanilise asjade puhul vaata et juhtmed kahjustada pole saanud. Kontrolli et pole juhtme peale imelikke takistusi umbes et mõni soon on 10oomi teine 0,.. oomi. Vibratsioon teebka pistikyhendustega aegajalt jama.
            viimati muutis kasutaja murphy; 08 m 2011, 18:29.
            Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
            1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
            2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.

            Comment


              #7
              Vs: Rehvi tasakaalustamispink

              Tänud, eks ma siis püüa seal midagi aretada, kui mind jälle objektile ligi lubatakse. Kivide marke ei taibanud jah kahjuks üles kirjutada, lihtsalt juhe jooksis nii kokku tookord. Eks selle skoobi leiab ka kuskilt, signaaligenega on vähe keerulisem. Seal ju kolme signaali korraga vaja, mis peavad omavahel sünkroonis olema.

              Comment


                #8
                Vs: Rehvi tasakaalustamispink

                BEISSBARTH tooteid müüd eestis Baltirehviseadmete As ja seal on üks väga tark mees kes peaks sind aitama mm Nigul oli vist tema nimi kui ma ei eksi.
                ehk saad sealt abi ja jõudu
                viimati muutis kasutaja mataka; 09 m 2011, 21:35.

                Comment


                  #9
                  Vs: Rehvi tasakaalustamispink

                  jh
                  üljuhul tähendab esinduse remonti mooduli vahetust xxxxxx euri eest, rohkem eriti esinduses remontida ei osata, muidugi on ka erandeid. Lihtsalt vaata ette enne kui terve uus seade pähe määritakse.
                  Kivi margid on väga tähtsad, pead aru saama nende tööpõhimõtetest, vastasel korral ei oska sa skoobiga öelda ka mis väljundis peaks olema kui sisendsignaal näha.
                  Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
                  1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
                  2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.

                  Comment


                    #10
                    Vs: Rehvi tasakaalustamispink

                    Esmalt postitatud murphy poolt Vaata postitust
                    Skeemi pole väga vaja

                    hakkad vaatama skoobiga kuhu signaalid jooksevad ja kus on need sellised kui ei peaks olema

                    Kivi margid on väga tähtsad, pead aru saama nende tööpõhimõtetest, vastasel korral ei oska sa skoobiga öelda ka mis väljundis peaks olema kui sisendsignaal näha.
                    Nüüd ma saan aru, mida sa mõtled! Tõepoolest, see tundub olevat väga hea nõuanne nii selle kui mistahes teise tundmatu seadme remondiks. Eks ma siis katsun need kivid seal mõni päev üle mõõta.

                    Comment


                      #11
                      Vs: Rehvi tasakaalustamispink

                      Esmalt postitatud mataka poolt Vaata postitust
                      BEISSBARTH tooteid müüd eestis Baltirehviseadmete As ja seal on üks väga tark mees kes peaks sind aitama mm Nigul oli vist tema nimi kui ma ei eksi.
                      ehk saad sealt abi ja jõudu
                      Nii, kirjutasin siis härra Nigulile ka, aga mul oli postkast täis, nii et ma ei tea, kas ta vastas... eks vaatab mis saab. Igal juhul tänud vihje eest!

                      Comment

                      Working...
                      X