Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

DIY VW diislile külmkäivitus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    DIY VW diislile külmkäivitus

    Sai kunagi väike mod tehtud küünalde releele ja täna hommikul teenis asi ennast tagasi. Nimelt siis volkarid kus kasutatakse 191 911 261C releed, on külma mootori puhul koos starteriga alati küünlad ka ühendatud sõltumata sellest kas ja kui kaua eelnevalt süüdet sees hoitud või mida näitab küünalde tuli. Ja kui juba starterit annad siis jäävad nad päris mitmeks minutiks hõõguma. See selgus esimese modiga kus sai lihtsalt pandud lisatakk mis jätab signaaltule hõõguma seniks kuni küünlad reaalselt taga on.
    Siin siis näha lisatud juhe ja kilone takk, peab ütlema et liiga väike sai, võiks kasutada u. 5..10k.

    Kuna selline viide on liig mis liig, suvel sai päris pika maa maha sõita enne kui küünlad kustusid nii et läks käiku järgmine mod. Idee siis selles et hõõgumisajaks kasutada ainult seda mis termoandur ette annab (nii 10..40 sekki) ja starteri kasutamise ajaks seegi blokeerida sest küünlad võtavad tublisti voolu ja praeguste ilmadega kus õlid paksud ja akul ka raske siis võib see starteri võimekusele hävitavalt mõjuda.
    Sai siis skeem maha joonistatud ja vajalikud muudatused sisse viidud:
    Siin rohelisega veetud jutt kus oli varem diood läbi plaadi, sellel siis teine ots jääb puutumata ja lahtise otsa pealt läheb juhe lüliti keskmisele klemmile, kivi otstelt lüliti äärmistele klemmidele:
    Soovitav on kasutada kolmepositsioonilist lülitit, aga kahene ajab ka asja ära.
    Tulemus järgmine:
    Ühendatud punane ja kollane: asi töötab originaalrezhiimis.
    Kõik otsad lahti: küünlad saavad voolu ainult niikaua kui termoanduri järgi vajalikuks peetakse, starteri kasutamist ignoreeritakse.
    Ühendatud valge ja punane: sama mis eelmine, aga käivituse ajaks küünalde toide katkestatakse.

    Kasutusjuhend siis järgmine kriitiliseks hommikuks:
    Sea lüliti blokeeringu asendisse (valge-punane), süüde sisse, oota tavapäraselt tule kustumist ja samal ajal valmistu lülitama algasendisse (punane-kollane). Käivita ja kui starter on saavutanud piisavalt pöördeid (2-3sek) siis lülita. Käia edasi, kui mootor ikka käivituda ei taha ja hakkab pöördeid kaotama siis jälle lüliti teise asendise et starter rohkem voolu saaks.
    Niimoodi mängides peaks päris mitu külmakraadi võitma.
    Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

    #2
    Vs: DIY VW diislile külmkäivitus

    Sai ka ühte VAG diisli releed vaadatud-tollel oli kivi pindmontaaziga joodetud. Mina skeemi süvenema ei hakanud-vaid starteri klemmi (50) kontakt isoleerides saaks sama lahenduse, kuigi ilma järelhõõgumiseta. Kuigi ka see on hea asi.
    Ma ise teeks vast sellise mod'i et starterit andes lülitaks relee välja-kui käivitub siis starter lahti ja küünlad tulevad tagasi. Kõige lihtsam seda teha vast mingi väikse releega mis juhiks selle suurt releed. Mahuks kõik ilusti sinna kopsikusse ära ka.
    Maailm oleks puhas ja süüta
    kui poleks õllejogurtit
    - Õ.Õ.

    Comment


      #3
      Vs: DIY VW diislile külmkäivitus

      Kas jutt on nö vanakooli diislitest , mille valmistamise aasta jääb enne ~1998 aastat? Mul 3 aastat vana disla (mitte küll VW) ja läks -31 kraadiga omal jõul käima. Võttis küll algul järgi vaid 3 silindrit, a 5-6 sekundi pärast probleem kadus.

      Comment


        #4
        Vs: DIY VW diislile külmkäivitus

        Ikka vanadest jah. Ega see mod ei aitagi niivõrd mootorit kui just optimeerib aku kasutust. Mul 23 aastat vana diisel läheb ka täiesti edukalt iga külmaga käima kui vaid aku vedada jõuab, aga teatavasti iga külmakraadiga väheneb aku esitusvõime, tõuseb vajalik pöördemoment ja pikeneb küünalde poolt eelnevalt akust võetud laeng nii et põhirõhk oli sellel et käivituse hetkeks saaks küünlad ära plokkida.

        Seda peaks veel tegelt täiendama nii et pärast starteri rakendamist paari sekundi pärast ühendaks ise küünlad jälle järgi sest suure külmaga on tunda et kui esimese kahe sekundiga ei käivitu siis võid ketrama jäädagi sest küünlad jahtuvad maha.

        Paremini meeldis tegelt eelmisele autole tehtud mod kus ilma järelhõõgumiseta variant ja releel oli tehtud ainult starteri blokeering ja isetagastuvast lisanupust sai oma soovi järgi küünlad järgi tõmmata.
        Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

        Comment

        Working...
        X