Sai kunagi väike mod tehtud küünalde releele ja täna hommikul teenis asi ennast tagasi. Nimelt siis volkarid kus kasutatakse 191 911 261C releed, on külma mootori puhul koos starteriga alati küünlad ka ühendatud sõltumata sellest kas ja kui kaua eelnevalt süüdet sees hoitud või mida näitab küünalde tuli. Ja kui juba starterit annad siis jäävad nad päris mitmeks minutiks hõõguma. See selgus esimese modiga kus sai lihtsalt pandud lisatakk mis jätab signaaltule hõõguma seniks kuni küünlad reaalselt taga on.
Siin siis näha lisatud juhe ja kilone takk, peab ütlema et liiga väike sai, võiks kasutada u. 5..10k.
Kuna selline viide on liig mis liig, suvel sai päris pika maa maha sõita enne kui küünlad kustusid nii et läks käiku järgmine mod. Idee siis selles et hõõgumisajaks kasutada ainult seda mis termoandur ette annab (nii 10..40 sekki) ja starteri kasutamise ajaks seegi blokeerida sest küünlad võtavad tublisti voolu ja praeguste ilmadega kus õlid paksud ja akul ka raske siis võib see starteri võimekusele hävitavalt mõjuda.
Sai siis skeem maha joonistatud ja vajalikud muudatused sisse viidud:
Siin rohelisega veetud jutt kus oli varem diood läbi plaadi, sellel siis teine ots jääb puutumata ja lahtise otsa pealt läheb juhe lüliti keskmisele klemmile, kivi otstelt lüliti äärmistele klemmidele:
Soovitav on kasutada kolmepositsioonilist lülitit, aga kahene ajab ka asja ära.
Tulemus järgmine:
Ühendatud punane ja kollane: asi töötab originaalrezhiimis.
Kõik otsad lahti: küünlad saavad voolu ainult niikaua kui termoanduri järgi vajalikuks peetakse, starteri kasutamist ignoreeritakse.
Ühendatud valge ja punane: sama mis eelmine, aga käivituse ajaks küünalde toide katkestatakse.
Kasutusjuhend siis järgmine kriitiliseks hommikuks:
Sea lüliti blokeeringu asendisse (valge-punane), süüde sisse, oota tavapäraselt tule kustumist ja samal ajal valmistu lülitama algasendisse (punane-kollane). Käivita ja kui starter on saavutanud piisavalt pöördeid (2-3sek) siis lülita. Käia edasi, kui mootor ikka käivituda ei taha ja hakkab pöördeid kaotama siis jälle lüliti teise asendise et starter rohkem voolu saaks.
Niimoodi mängides peaks päris mitu külmakraadi võitma.
Siin siis näha lisatud juhe ja kilone takk, peab ütlema et liiga väike sai, võiks kasutada u. 5..10k.
Kuna selline viide on liig mis liig, suvel sai päris pika maa maha sõita enne kui küünlad kustusid nii et läks käiku järgmine mod. Idee siis selles et hõõgumisajaks kasutada ainult seda mis termoandur ette annab (nii 10..40 sekki) ja starteri kasutamise ajaks seegi blokeerida sest küünlad võtavad tublisti voolu ja praeguste ilmadega kus õlid paksud ja akul ka raske siis võib see starteri võimekusele hävitavalt mõjuda.
Sai siis skeem maha joonistatud ja vajalikud muudatused sisse viidud:
Siin rohelisega veetud jutt kus oli varem diood läbi plaadi, sellel siis teine ots jääb puutumata ja lahtise otsa pealt läheb juhe lüliti keskmisele klemmile, kivi otstelt lüliti äärmistele klemmidele:
Soovitav on kasutada kolmepositsioonilist lülitit, aga kahene ajab ka asja ära.
Tulemus järgmine:
Ühendatud punane ja kollane: asi töötab originaalrezhiimis.
Kõik otsad lahti: küünlad saavad voolu ainult niikaua kui termoanduri järgi vajalikuks peetakse, starteri kasutamist ignoreeritakse.
Ühendatud valge ja punane: sama mis eelmine, aga käivituse ajaks küünalde toide katkestatakse.
Kasutusjuhend siis järgmine kriitiliseks hommikuks:
Sea lüliti blokeeringu asendisse (valge-punane), süüde sisse, oota tavapäraselt tule kustumist ja samal ajal valmistu lülitama algasendisse (punane-kollane). Käivita ja kui starter on saavutanud piisavalt pöördeid (2-3sek) siis lülita. Käia edasi, kui mootor ikka käivituda ei taha ja hakkab pöördeid kaotama siis jälle lüliti teise asendise et starter rohkem voolu saaks.
Niimoodi mängides peaks päris mitu külmakraadi võitma.
Comment